نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 4 ماه و 3 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

از چه سنی باید سوتین ببندیم!؟ خصوصیات مهم انتخاب اولین سوتین

1402/6/29 10:50
560 بازدید
اشتراک گذاری

از چه سنی باید سوتین ببندیم!؟ خصوصیات مهم انتخاب اولین سوتین

انتخاب و خرید اولین سوتین دخترانه، همیشه کار آسانی نیست!. دختران نوجوان؛ با رسیدن به سن بلوغ با نا امنی‌های زیادی روبرو می‌شوند. بنابراین باید در این مرحله مهم در زندگی دختران، یک پدر و مادر حامی باشید و اولین سوتین دختر خود را تهیه کنید. خانم های نو بلوغ؛ در سن های مختلفی از ۱۱ سالگی تا ۱۴ سالگی شروع به پوشیدن سوتین می‌کنند. حتما نوجوانان این سوال مهم را از خود می‌پرسند که از چه سنی باید سوتین ببندیم؟ بهترین سن برای پوشیدن سوتین کدام است؟

سن در هنگام خرید سوتین، برای دختر عزیزتان عامل مهمی نیست! بلکه نشانه هایی وجود دارد که مادر، باید آنها را بداند. در این مطلب از سری مطالب راهنما انتخاب لباس زیر، شما با همه علایم بلوغ در نوجوانان آشنا خواهید شد. آموزش می‌بینید که از چه سنی باید سوتین بپوشید؟! همچنین انواع سوتین مناسب برای دختران تازه به سن بلوغ رسیده را به شما معرفی می‌کنیم.

زمان نیاز به بستن سوتین درخانم ها چه سنی است؟

برای آگاهی در مورد این سوال مهم که از چه سنی باید سوتین ببندیم، باید با سری نشانه ها و عواملی که در زمان نیاز به بستن سوتین در بانوان مهم است آشنا شوید. از جمله این نشانه ها، سن بلوغ است که اطلاعات مهمی را درباره تجربه اولین بار پوشیدن سوتین را خواهد داد. در ادامه بیشتر توضیح داده ایم.

از چه سنی سوتین بپوشیم؟

علائم و نشانه های بلوغ در دختران چیست؟

آغاز بلوغ در خانم ها؛ برابر است با زمان استفاده از اولین سوتین در بانوان. پس ابتدا باید علائم بلوغ را در دختران نوجوان را بدانیم، سپس سوتین مناسب را انتخاب و اقدام به خرید لباس زیر زنانه کنیم.

دختران معمولاً بین 8 تا 13 سالگی شروع به بلوغ می کنند. هنگامی که دختر شما شروع به بلوغ می کند، غدد جنسی (تخمدان ها) و غدد فوق کلیوی (غده هایی که در بالای کلیه ها قرار دارند) هورمون ترشح می‌کنند. این هورمون ها اولین نشانه های بلوغ را ایجاد می‌کنند که عبارتند از رشد سینه، بوی بد بدن، موهای زیر بغل، موهای ناحیه تناسلی و آکنه (جوش).

با گذشت زمان، دختران بعداً علائم بلوغ، مانند جهش رشد و به دنبال شروع دوره های قاعدگی را نشان می‌دهند.

رشد اندازه سینه، یکی از نشانه های آغاز بلوغ در دختران است

دختران معمولاً از سن ۹ تا ۱۴ سالگی؛ بلوغ را آغاز می‌کنند. اولین نشانه بلوغ در بیشتر دختران؛ ایجاد نوک پستان است. رشد سینه در یک طرف، زودتر از طرف دیگر، ممکن است شروع شود. نوک سینه تا حدی حساس و زخم می‌شوند. رشد و درد ناهموار پستان، کاملاً طبیعی است و با گذشت زمان بهتر می‌شود. رشد سایز سینه، یکی از نشانه های آغاز بلوغ در بانوان است.

رشد موی بدن، در سن بلوغ بانوان

در آغاز بلوغ بانوان؛ موهای درشت، در زیر بغل و پاها و ناحیه تناسلی و بیکینی شروع به رشد می‌کنند. در بعضی از دختران حدود ( ۱۵درصد از بانوان) این نشانه زودتر از جوانه زدن پستان ظاهر می‌شود.

ترشحات واژن، از نشانه های آغاز بلوغ دختران است

در زمان شروع بلوغ بانوان، بعضی از دختران، مقدار کمی ترشحات واژن سفید رنگ را تجربه می‌کنند که حدوداً ۶ الی ۱۲ ماه قبل از اولین قاعدگی شروع می‌شود. این یک پاسخ طبیعی به مقادیر فراوان استروژن در بدن خانم ها است. اگر شما هم در این سن حساس از نوجوانی، ترشحات سفید واژینال را تجربه کردید، نگران نباشید. بهتر است از انواع شورت مناسب زنانه با کیفیت در این دوران استفاده کنید.

برای اولین بار، پریود (قاعدگی) را تجربه میکنند

قاعدگی؛ قسمت طبیعی از رشد دختران است که معمولاً از سن ۱۱ تا ۱۴ سالگی شروع می‌شود. اکثر دختران نونهال؛ در طی دو تا سه سال بعد از رشد سینه، اولین قاعدگی خود را تجربه می‌کنند که این جدول زمانی می‌تواند متفاوت باشد.

خانم ها باید بدانند هیچ اشکالی ندارد که در این مورد صحبت کنند و درباره آن سوال کنند. بهتر است از انواع شورتکس یا شورت پریودی استفاده کنید.

لباس سکرت

ممکن است بعضی از دختران در سن بلوغ؛ با اولین قاعدگی خون قرمز روشن یا بعضی دیگر ترشحات قهوه ای ببیند که هر دو طبیعی است.

آنها به طور معمول؛ ماهانه یک بار پریود می‌شوند، اما ممکن است در چند سال اول پریودی یا قاعدگی نامنظم داشته باشند. زیرا بدن با تغییرات فیزیولوژیکی سازگار می‌شود. همچنین درد و گرفتگی شکم؛ در این دوران طبیعی است که با قرص های مسکن مانند ایبوپروفن، کاهش می‌یابد. در غیر این صورت باید با متخصص صحبت کنید. در زمان قاعدگی بهتر است از شورتکس یا شورت عادت ماهانه که در فروشگاه لباس زیر لباس سکرت موجود است، استفاده کنید.

افزایش قد، از دیگر علائم بلوغ در نوجوانان است

یک از نشانه های رسیدن به سن بلوغ، افزایش چشم گیر قد است. رشد قد در دختران نونهال، زود تر از پسران اتفاق می‌افتد. سریعترین میزان رشد قد در دختران؛ بین زمانی که نوک سینه ظاهر می‌شوند و حدود شش ماه قبل از پریود شدن آنها اتفاق می‌افتد.

هنگامی که دختری اولین پریود خود را تجربه کند؛ رشد قدی او کاهش می‌یابد. بیشتر دختران به بلوغ رسیده؛ بعد از پریود شدن فقط یک تا ۲ اینچ رشد می‌کنند و افزایش قد بیشتر از آن معمول نیست.

ایجاد جوش و آکنه

بعضی از تغییرات مشترک در دوران بلوغ خانم ها؛ مانند جوش و آکنه اتفاق می‌افتد که مربوط به تغییر در سطح هورمون ها در این مدت می‌باشد. تعریق زیر بغل و افزایش بوی بدن، از دیگر تغییرات طبیعی است که دختران تمایل بیشتری برای رفتن به حمام و استفاده از شامپوی بیشتری برای موهای خود دارند.

چه زمانی باید از سوتین استفاده کنید؟ زمان استفاده از اولین سوتین در دختران

در صورت نیاز به پوشیدن اولین سوتین؛ سن خاصی وجود ندارد و هنگامی که سینه های شما، شروع به رشد می‌کنند و یا وقتی متوجه می‌شوید که دوستانتان شروع به پوشیدن سوتین می‌کنند، میتواند زمان مناسب برای انتخاب اولین سوتین باشد. انتخاب اولین لباس زیر، می‌تواند مشکل باشد! زیرا بدن شما تغییر می‌کند و اینکه سایز سینه خود را به دست آورید، کار دشواری است. بهتر است در این رابطه، مطلب آموزشی راهنمای انتخاب سایز لباس زیر، نکات مهم در مورد راهنمایی انتخاب سایز سوتین که باید بدانید، را از مجله لباس سکرت مطالعه کنید.

لباس زیر نخی و راحتی که حالت تاپ دارند مانند کراپ تاپ و یا سوتین ورزشی را برای اولین سینه بند خود انتخاب کنید، تا احساس راحتی کنید.

زمان استفاده از اولین سوتین در دختران

سایز استاندارد سینه درسن بلوغ چه میزان است؟ آیا افزایش سایز سینه شما در دوران بلوغ نرمال است؟

به گفته hopkinsmedicine، با نزدیک شدن به سنین نوجوانی دختر، اولین علائم قابل مشاهده رشد سینه شروع می شود. هنگامی که تخمدان ها شروع به تولید و ترشح (ترشح) استروژن می کنند، چربی در بافت همبند شروع به جمع شدن می کند. این باعث بزرگ شدن سینه ها می شود. سیستم کانال نیز شروع به رشد می کند. اغلب این تغییرات سینه همزمان با ظاهر شدن موهای ناحیه تناسلی و موهای زیر بغل اتفاق می‌افتد.

پسندها (1)

نظرات (0)