نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 9 ماه و 23 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

از کاربرد دیوار کاذب در دکوراسیون اداری چه می دانید؟

1402/6/8 15:56
733 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

دنیای دکوراسیون داخلی، به‌خصوص در بخش اداری، تغییرات بسیاری کرده و به لطف المان‌های مختلف شیک‌تر، به‌‌روز‌تر و صد البته ساده‌تر شده است. دیوارهای کاذب، که این روزها استفاده فراوانی نیز دارند، در دکوراسیون‌های اداری به صورت گسترده به‌کار می‌روند و ویژگی‌های منحصر‌به‌فردشان به محبوبیت آن‌ها افزوده است.

در این مطلب درباره کاربرد دیوار کاذب در دکوراسیون اداری بیشتر صحبت می‌کنیم تا شما از این نوع دیوار در دنیای دکوراسیون اداری اطلاعات مفیدی را به دست بیاورید.

از کاربرد دیوار کاذب در دکوراسیون اداری چه می دانید؟

افزایش جذابیت محیط با دیوار کاذب در دکوراسیون اداری

دیوارهای کاذبی که در دکوراسیون اداری استفاده می‌‌شوند، یکی از مواردی هستند که جذابیت فراوانی به محیط می‌دهند. دیوارهای کاذب دیوارهایی هستند که به‌راحتی روی آن‌ها تزئینات لازم از جمله نورپردازی، رنگ‌آمیزی و ... انجام می‌شود و تعویض کردن آن‌ها در مدت زمان کوتاه و بدون دردسر خواهد بود. به لطف وجود دیوارهای کاذب، یک فضای دلپذیر و جذاب‌تر را ایجاد می‌کنید. به لطف وجود دیوارهای کاذب، می‌‌توانید در بخش‌های مختلف تغییرات ویژه‌ای ایجاد و آن‌ها را نسبت به چیزی که هست جذاب‌تر کنید.

انعطاف و سهولت در نصب دیوارهای کاذب

نصب دیوار کاذب بسیار ساده است و تکنسین‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند، در مدت زمان کوتاه آن‌ها را نصب می‌کنند. دیوار کاذب پلاستیکی، دیوار کاذب یونولیتی و دیوار کاذب پوششی به سادگی نصب می‌شوند و از نظر قیمت هم جزو دیوار کاذب ارزان قیمت به حساب می‌آیند. هر کسب‌وکاری به مبلمان اداری مناسب و پارتیشن‌بندی یا دیوار کاذب برای خصوصی‌سازی فضا نیاز دارد.

امکان جداسازی فضاها با دیوار کاذب

مهم‌ترین چالشی که در محیط‌های اداری وجود دارد، فضا و جایی است که کارمندان بتوانند از آن استفاده کنند. تا قبل از وجود دیوارهای کاذب، برای هر نوع تغییر باید هزینه‌های گزافی را پرداخت می‌کردیم، اما اکنون به دلیل سهولت استفاده از دیوارهای کاذب، به سادگی به هرآنچه برای جداسازی فضاها و ایجاد فضاهای کوچک‌ یا بزرگ نیاز دارید در اختیارتان قرار می‌گیرد.

دیوار کاذب در دکوراسیون اداری به شما این امکان را می‌دهد که بخش‌های بزرگ‌تر را تقسیم‌بندی و فضاهای بسیار بزرگ را برای استفاده بهینه به بخش‌های کوچک‌تر تبدیل کنید. برخی شرکت‌ها از پارتیشن اداری نیز برای جداسازی محیط استفاده می‌کنند که روش مکناسبی است، اما قیمت پارتیشن اداری به موارد مختلفی از جمله جنس چوب آن دارد.

قابلیت رنگ و تزئین ساده برای دیوارهای کاذب

قابلیت رنگ و تزئین ساده برای دیوارهای کاذب

دکوراسیون داخلی از جمله میز منشی در محیط‌های اداری بسیار مهم است؛ در واقع پرستیژ کاری آن‌ها به این دکوراسیون بستگی دارد و نقش پر‌رنگی در زیباتر کردن محیط کار خواهند داشت. اولین دلیل آن نیز قابلیت رنگ و تزئین ساده است که روی این دیوارها اجرایی می‌شوند.

بعد از نصب دیوار کاذب، آن را متناسب با سایر اجزا و عناصر محیط رنگ‌آمیزی می‌کنید. یک راه دیگر، استفاده از کاغذ دیواری است که قابلیت نصب شدن روی دیوارهای کاذب را دارد. این در حالی است که در روش سنتی ساخت دیوار، باید منتظر بمانید تا مصالحی از جمله گچ خشک شوند تا بتوانید روی آن رنگ‌آمیزی کنید یا کاغذ دیواری بچسبانید. در نهایت هزینه تمام‌شده برای انجام این‌ کارها چند برابر نصب یک دیوار ساده کاذب در دکوراسیون اداری خواهد بود. ازاین‌رو، به همین سادگی می‌توان با یک تیر چند نشان زد.

افزایش حریم خصوصی در محیط های اداری با دیوارهای کاذب

اگرچه بسیاری از مردم تصور می‌کنند محیط کار محلی برای رفت‌وآمد پرسنل و ارباب رجوع است و حریم خصوصی در آن مفهومی ندارد، اما در محیط‌هایی که کارکنان از حریم خصوصی برخوردارند، بازدهی افزایش پیدا می‌کند. در نظر داشته باشید برخی از کارمندان مسئولیت‌های مهمی را برعهده دارند که نیازمند تمرکز بیشتری است و باید کارهای خود را در سکوت انجام دهند. این گروه از کارمندان کار کردن در یک بخش خصوصی را ترجیح می‌دهند.

با کمک دیوار کاذب در دکوراسیون اداری، فضا و محیط مورد نظر کارمندان خود را فراهم می‌کنید. این موضوع نه‌تنها به حفظ آرامش و جلوگیری از تنش و استرس در کارکنان کمک فراوانی می‌کند، بلکه در افزایش بهره‌وری نیز مؤثر است. این دیوارها می‌توانند به‌خوبی بخش‌های مختلف را از یکدیگر جدا و یک حریم خصوصی عالی ایجاد کنند. حتی می‌توان به کمک دیوارهای کاذب برای هر کارمند، فضای خاص خودش را ایجاد کرد. با این روش، هیچکس مزاحم کار دیگری نخواهد بود.

عایق حرارتی و صوتی بودن دیوارهای کاذب

عایق حرارتی و صوتی بودن دیوارهای کاذب

ساختار دیوارهای کاذب به صورت توخالی است؛ بنابراین می‌توان به‌سادگی آن‌ها را به انواع عایق صدا و حرارت تبدیل کرد. اگر میزان آلودگی صوتی در شرکت‌ها  به حداقل برسد، کارکنان ذهنیت مثبتی به محیط پیدا و حریم خصوصی را بهتر احساس می‌کنند. عایق صوتی از ورود و خروج صدا به اتاق‌ها جلوگیری و به افزایش تمرکز افراد حاضر در مجموعه کمک می‌کند. در چنین شرایطی، راندمان کاری افزایش چشمگیری خواهد داشت.

سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی داخل مجموعه‌های اداری به صورت متمرکز هستند و به‌طور یکنواخت هوای گرم یا سرد را پخش می‌کنند. اگر اتاق‌ها عایق حرارتی نباشند، به راحتی هوا هدر می‌رود و صرفاً هزینه‌ها افزایش می‌یابند. دیوارهای کاذب عایقی عالی برای حرارت و برودت هستند و دیگر هیچ هوایی هدر نخواهد رفت و این کار به صرفه‌جویی بیشتر در هزینه‌ها کمک می‌کند.

قابلیت نصب راحت و انعطاف پذیری بالا با استفاده از دیوار کاذب

دیوارهای قدیمی نصب سختی داشتند و برای درست کردن آن‌ها مصالح ساختمانی بسیاری استفاده می‌شد. علاوه‌براین، مدت زمان درست کردن این دیوارها طولانی بود و کثیف‌کاری زیادی نیز به همراه داشت. نصب دیوار کاذب در یک الی دو روز انجام می‌شود و انعطاف‌پذیری در پروژه‌هایی که از دیوار کاذب استفاده می‌کنند بالاتر می‌رود؛ چراکه از این نوع دیوار در هر فضایی و به هر اندازه‌ای می‌توان استفاده کرد.

قابلیت تعمیر و تغییر راحت‌تر دیوارهای کاذب در محیط های اداری

قابلیت تعمیر و تغییر راحت‌تر دیوارهای کاذب در محیط های اداری

مهم‌ترین نکته‌ای که درباره دیوار کاذب در دکوراسیون اداری وجود دارد، قابلیت تعمیر و تغییر راحت آن است. قیمت دیوار کاذب به‌خودی‌خود گران نیست و در صورتی که مشکلی برای آن پیش بیاید، به سادگی قابل‌تعمیرند. همچنین تغییر آن بسیار ساده است و در یک روز انجام می‌شود. تعمیر کردن چنین دیوارهایی به‌راحتی انجام می‌شوند و می‌توانید فوراً خودتان آن‌ها را تعمیر کنید.

صرفه‌جویی در وقت و هزینه با استفاده از دیوارهای کاذب

صرفه‌جویی در وقت و هزینه با استفاده از دیوارهای کاذب

در محیط‌های اداری سرعت کار بسیار مهم است؛ بنابراین برای تغییر دکور یا ایجاد فضای جدید، همیشه سریع‌ترین روش‌ها را انتخاب کنید. به همین دلیل است که اکنون بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها از دیوارهای کاذب استفاده می‌کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پارتیشن‌بندی‌ها انجام و در سریع‌ترین زمان ممکن محیط اداری شما چیده شود.

این سرعت هم در هزینه‌های نهایی و هم در راندمان محیط کار تأثیر بسزایی دارد؛ بنابراین بیشتر مدیران و کارکنان ترجیح می‌دهند از این روش برای پارتیشن‌بندی استفاده کنند تا علاوه‌بر سرعت در کار، میزان هزینه‌ها را نیز کاهش دهند.

قابلیت استفاده از دیوار کاذب در واحدهای تجاری بزرگ و کوچک

قابلیت استفاده از دیوار کاذب در واحدهای تجاری بزرگ و کوچک

دیوارهایی که با مصالح ساختمانی ساخته می‌شوند، وزن زیادی دارند و به طبقه‌های زیرین یا فوندانسیون ساختمان فشار بسیاری وارد می‌کنند، اما دیوارهای کاذب بسیار سبک‌اند و معمولاً از متریالی ساخته می‌شوند که به‌سادگی در واحدهای تجاری بزرگ و کوچک قابل‌استفاده‌اند.

در واحدهای تجاری بزرگ از انواع دیوارهای کاذب با اندازه‌های بزرگ استفاده و در واحدهای تجاری کوچک نیز از دیوارهای کوچک‌تری استفاده می‌شود؛ اما مهم‌ترین موضوع استحکام نهایی محصول است. دیوار کاذب با هر سایز و اندازه، برای هر مکان و با هر هدفی که استفاده می‌شوند، گزینه‌ای عالی برای کسب‌وکارها و اداره‌های مختلف به شمار می‌آیند.

استفاده از دیوار کاذب در محیط های اداری مختلف

این روزها دیوار کاذب در دکوراسیون اداری نقش پررنگی را ایفا می‌کنند و با استحکام بالا، وزن سبک و استفاده آسان به حفظ حریم شخصی کارکنان در اداره‌ها کمک شایانی خواهند کرد. هزینه نصب آن‌ها نسبت به دیوارهای عادی از جمله دیوارهای آجری بسیار کمتر است و از نظر زمانی با سرعت بالاتری نصب می‌شوند. در نتیجه بسیاری از کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند از این دیوارها استفاده کنند. در این مطلب به طور کامل کاربرد دیوار کاذب و موارد استفاده از آن را بررسی کردیم.

اگر به دنبال مبلمان اداری برای شرکت خود می‌گردید، شرکت فضاگویا یکی از تولیدکنندگان مهم در زمینه مبلمان اداری، صندلی و پارتیشن‌های چوبی است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده انواع محصولات ما به سایت فضاگویا به آدرس www.fazagooya.com مراجعه کنید. همچنین کارشناسان فضاگویا به شماره تلفن 02189387 آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند.

پسندها (1)

نظرات (0)