نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 29 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

معرفی شربت و قرص افزایش قد در کودکان

1402/4/6 9:43
700 بازدید
اشتراک گذاری

معرفی شربت و قرص افزایش قد در کودکان

بعضی از انواع شربت و قرص افزایش قد در کودکان وجود دارد که حاوی مواد مغذی و هورمون‌‌های رشدی است که می‌‌تواند در افزایش قد کودکان موثر واقع شود.

درصورتی‌‌که کودکی دچار کمبود مواد مغذی باشد یا اینکه به‌‌دلیل بروز برخی از بیماری‌‌ها و شرایط مختلف دچار اختلال در تولید هورمون‌‌های رشد شود، پزشکان استفاده از برخی مکمل‌‌ها را برای رفع این وضعیت تجویز می‌‌کنند.

در ادامه قصد داریم تا تعدادی از موارد دارویی که می‌تواند در تقویت استخوان‌‌ها و افزایش قد کودکان موثر باشد را به شما معرفی کنیم، پس پیشنهاد می‌‌کنیم تا پایان همراه ما باشید.

آشنایی با شربت و قرص افزایش قد در کودکان

رشد و افزایش قد در افراد با یکدیگر متفاوت بوده و عوامل مختلفی روی آن تاثیر دارد که معمولا مهم‌‌ترین مورد ژنتیک است اما می‌‌توان با استفاده از برخی مکمل‌‌ها به بهبود این وضعیت کمک کرد.

به‌‌طور کلی برای اینکه بتوان گفت قرص افزایش قد 100 درصد تضمینی خواهد بود، در ابتدا باید شرایط و وضعیت فرزند خود را مورد بررسی قرار دهید اما به‌‌طور معمول این محصولات در این زمینه بسیار کمک‌‌کننده خواهند بود.

با توجه به اینکه ترکیبات بسیار مفید و موثری در این نوع از مکمل‌‌ها وجود دارد می‌‌توانید در کنار تغذیه مناسب و اصولی، از قرص افزایش قد در کودکان برای تقویت و رشد استخوان‌‌های آنها نیز استفاده کنید.

از همین رو تعدادی از محصولات مورد تایید و استاندارد برای افزایش قد در کودکان که درحال‌‌حاضر مورد استفاده قرار می‌‌گیرد به شرح زیر است.

قرص استئوکر

یکی از بهترین محصولات دارویی که می‌‌توانید برای افزایش قد کودکان مورد استفاده قرار دهید، قرص استئوکر بوده که حاوی موادی از جمله کلسیم، روی، منیزیم و ویتامین D3 است. تاثیرات مواد موجود در این محصول دارویی به شرح زیر است:

  • منیزیم: وجود این ماده در بدن به تشکیل کریستال‌‌های استخوانی کمک می‌‌کند و از این طریق در سلامت استخوان‌‌ها تاثیر خوبی دارد.
  • ویتامین دی: با توجه به اینکه در نبود این ویتامین، جذب کلسیم در روده به‌‌خوبی انجام نمی‌‌شود، به‌‌منظور افزایش قد در کودکان لازم است تا مقادیر مناسبی از این ماده در اختیار آنها قرار بگیرد.
  • کلسیم: بخش اعظم استخوان‌‌های بدن را این ماده معدنی تشکیل می‌‌دهد و علاوه‌‌بر آن، دیگر بخش-ها نیز برای انجام فعالیت خود به وجود کلسیم نیاز دارند که با مصرف قرص استئوکر می‌‌توان نیاز بدن به این ماده را تا حد زیادی تامین کرد.
  • روی: برای ساخت کلاژن که در استحکام استخوان‌‌ها نقش دارد وجود روی در بدن ضروری است.

به‌‌طور کلی بخش اصلی استخوان‌‌ها را کلسیم تشکیل می‌‌دهد از همین رو در دوران رشد کودکان استفاده از قرص استئوکر برای افزایش قد می‌‌تواند کلسیم مورد نیاز بدن برای این منظور را فراهم کند.

در نظر داشته باشید که کلسیم نقش بسیار مهمی در ساخت و تقویت استخوان‌‌های بدن دارد و از طرفی در انقباض عضلات، لخته‌‌شدن خون و فعالیت ترشحی غدد برون‌‌ریز و درون‌‌ریز نیز تاثیرگذار است.

موارد مصرف این قرص شامل تقویت استحکام استخوان و دندان‌‌ها، جلوگیری از پوکی استخوان و همچنین کمک به حفظ سلامت مادر و جنین در دوران باردای می‌‌شود.

به‌‌منظور تاثیرگذاری بهتر این مکمل دارویی بهتر است روزانه 2 عدد از آن را با فاصله حدود 6 تا 8 ساعت و معمولا بعد از غذا مصرف کرد.

داروخانه آنلاین ویتامین ث نمونه اصل این محصول که ساخت شرکت ویتابیوتیکس انگلستان است را در اختیار شما قرار می‌‌دهد و می‌‌توانید از آن به‌‌عنوان قرص افزایش قد در کودکان استفاده کنید.

شربت افزایش قد آرژینال

این شربت حاوی ال آرژنین است که این قابلیت را دارد تا به ترشح بهتر هورمون رشد در بدن کمک کند و از این طریق بر رشد استخوان‌‌ها و به‌‌دنبال آن افزایش قد تاثیرگذار باشد.

آرژینال را می‌‌توان به‌‌عنوان بهترین شربت افزایش قد کودکان در نظر گرفت که در انجام فرایندهای مختلفی همچون از بین‌‌بردن رادیکال‌‌های آزاد، تنظیم متابولیسم چربی، آزادسازی هورمون رشد و همچنین انجام فرایندهای مربوط به فیزیولوژی عضلات موثر است.

مقدار مصرف این دارو برای کودکان در سنین مختلف متفاوت بوده به‌‌طوری که برای افراد زیر 7 سال 3 میلی‌‌لیتر در روز و برای کسانی که بالای 7 سال هستند 6 میلی‌‌لیتر در روز مناسب است.

قرص امگا 3

یکی دیگر از موارد موجود، قرص افزایش قد در داروخانه که می‌‌تواند در این زمینه موثر باشد امگا 3 نام دارد، این محصول دارویی حاوی مواد مفیدی بوده که بر رشد کودک تاثیرگذار است.

مصرف قرص امگا 3 برای رشد قد با اثرگذاری بر ترشح هورمون‌‌های مورد نیاز بدن مانند سوماتروپین باعث رشد عضله، مفاصل و استخوان می‌‌شود.

هنگامی که این قرص افزایش قد در کودکان مورد استفاده قرار می‌‌گیرد، می‌‌تواند در رفع اختلالاتی که مانع از رشد استخوان‌‌ها و ترشح هورمون‌‌های رشد می‌‌شود، موثر واقع شود.

یکی از عواملی که در تحلیل استخوان دخالت دارد، استئوکلاست است که در صورت استفاده از امگا 3 می‌توان انتظار داشت که این ماده در بدن کاهش پیدا کند.

کپسول آرژی زینک پلاس

این نوع قرص حاوی آمینواسید آرژنین، ماده معدنی زینک، کلسیم و ویتامین D3 است که وجود آنها برای رشد و تقویت استخوان‌‌های بدن بسیار مناسب خواهد بود.

درواقع ترکیب کلسیم و ویتامین D3 این امکان را فراهم می‌‌کند تا استخوان‌‌ها رشد بهتری داشته باشند و استحکام خود را به‌‌خوبی حفظ کنند.

عنصرهای دیگری که در فرمولاسیون این قرص افزایش قد در کودکان وجود دارد، شامل آرژنین و زینک است که نقش مثبتی در رشد قدی کودک ایفا می‌‌کنند.

برای کودکان و نوجوانانی که در سن رشد هستند، استفاده از این محصول دارویی به افزایش استحکام استخوان‌‌ها کمک می‌‌کند و می‌‌تواند در جلوگیری از بروز پوکی استخوان بزرگ‌‌سالان تاثیر داشته باشد.

مواردی که به آنها اشاره شد به‌‌عنوان مکمل‌‌های دارویی مناسب برای رشد کودک شما در نظر گرفته می‌‌شود که می‌‌توانید برای بررسی کامل آنها به وب‌‌سایت داروخانه آنلاین ویتامین ث مراجعه کنید.

در ضمن مادرانی که دچار سرماخوردگی در دوران بارداری بوده و نگران تاثیر آن بر روی رشد جنین هستند، می‌‌توانند برای درمان‌ سرماخوردگی در بارداری از اطلاعات ارائه‌‌شده در این وب‌‌سایت کمک بگیرند.

جمع‌‌بندی

قرص افزایش قد در کودکان می‌‌تواند ترکیبات مورد نیاز برای این منظور را در اختیار آنها قرار دهد، هرچند رشد و افزایش قد به ژنتیک افراد وابستگی زیادی دارد اما در مواردی استفاده از این مکمل‌‌ها بسیار مفید خواهد بود.

تعدادی از داروهایی که می‌‌توان به‌‌شکل قرص و شربت از آنها برای افزایش قد کودکان استفاده کرد شامل استئوکر، آرژینال، امگا 3 و آرژی زینک است که بهتر است مطابق با دستور مصرف شوند.

پسندها (1)

نظرات (0)