نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 4 ماه و 9 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

10 دلیل این که باید از تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران دست بردارید

1402/3/29 7:48
1,433 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

همه ما در طول زندگی مان بارها سعی کرده ایم برای جلب تایید دیگران بهترین نسخه خود باشیم و عالی عمل کنیم اما این تلاش بسیاری از اوقات کاری دشوار و خسته کننده است و گاهی لازم است یک قدم عقب برداشته و به تصویر بزرگ تر نگاهی بیندازیم.

افرادی که در زندگی خود مدام در حال رقابت با دیگران هستند بی شک زندگی خسته کننده ای تجربه کرده و حتی ممکن است احساس پوچی داشته باشند. اگر شما نیز این حالت را تجربه کرده اید، زمانش رسیده دست از تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران برداشته و برای خودتان زندگی کنید.

10 دلیل این که باید از تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران دست بردارید

چرا به دنبال تحت تاثیر قرار دادن دیگران هستید؟

از سنین کودکی این باور به همه ما تلقین شده که برای موفقیت در زندگی باید تاثیر خوبی روی دیگران بگذاریم. شاید یکی از دلایل گرفتن روزانه فال حافظ یا دیگر فال ها نیز همین باشد.

این که همیشه خود را به شیوه ای مثبت معرفی کرده یا به نوعی متمایز از دیگران به نظر برسید خوب است و ایرادی ندارد که برای اثبات استعداد یا هوش خود تلاش کنید اما زیاده روی در این زمینه می تواند باعث شود پتانسیل منحصر به فرد بودن خود را انکار کرده و در نهایت با فشارهایی که اطرافیان و دنیای بیرون به شما وارد می کند هم سو شوید.

در واقع تمایل به تحت تاثیر قرار دادن هر چه بیشتر دیگران، این فکر درونی که باید چیزی را در مورد خود به دیگران اثبات کنید تقویت می کند.

به جای آن اگر هر روز فردیت خود را در آغوش کشیده و خود را به چالش بکشید تا خود واقعی تان را ابراز کرده و نگران نظرات دیگران نباشید به احساس فوق العاده رها بخشی دست پیدا خواهید کرد.

10 دلیل برای متوقف کردن تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران

1. این کار زمان بر است

این که بخواهید دوست جدید، یک همکار یا حتی همسرتان را تحت تاثیر قرار دهید بی شک زمان بر خواهد بود و زمان، منبع محدودی است که همه ما در هر روز تنها 24 ساعت از آن را در اختیار داریم.

اگر زمان خود را صرف تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران و دریافت تایید آن ها کنید احتمالا زمانی را که می توانستید صرف خودتان کنید از دست خواهید داد.

با تمرکز روی خود، در واقع زمانی را که می تواند برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران هدر برود برای موارد مثبت صرف می کنید که می تواند شرکت در یک کلاس، یادگیری مهارت جدید یا صرفا خلوت کردن با خود باشد.

در این صورت مانند تعبیر مثبت در فال تاروت اصلی، شما به قدری درگیر رشد و پیشرفت هستید که دیگر توجهی به تحت تاثیر قرار دادن دیگران نخواهید داشت.

2. این کار رضایت حقیقی به دنبال ندارد

رضایت واقعی از درون نشات می گیرد در حالی که تلاش برای همیشه بهترین بودن می تواند کاری خسته کننده و دلسرد کننده باشد. مهم نیست تا چه حد بتوانید تایید دیگران را جلب کنید هرگز شادی که رضایت از خودتان به ارمغان می آورد را تجربه نخواهید کرد.

با صرف زمان برای خود و درک این که چه کسی هستید می توانید به رضایت واقعی در زندگی برسید که هیچ تایید خارجی هرگز نمی تواند آن را به ارمغان آورد.

زمانی که شروع به درک و پذیرش ارزشمندی خود می کنید دیگر به دنبال تایید دیگران نخواهید بود و آرامشی را که با رضایت واقعی همراه است به دست می آورید.

3. تمرکز روی خودتان به شما کمک می کند روابط معنا داری ایجاد کنید

اگر دائما سعی کنید دیگران را تحت تاثیر قرار دهید ممکن است روابطی غیر واقعی ایجاد کنید که با هدف تحت تاثیر قرار دادن دیگران شروع شده و اغلب ماندگاری و دوام ندارند. این در حالی است که روابط مبتنی بر پیوندهای واقعی روابطی هستند که تا پایان عمر ادامه دارند.

فراموش نکنید همه آدم ها ایرادهایی دارند و همه اشتباه می کنند. این مسئله هم برای شما و هم کسانی که می خواهید نظرشان را جلب کنید صدق می کند. زمانی که شروع به پذیرش خود و عیب های تان می کنید قادر خواهید بود روابط با ارزش تری با دیگران داشته باشید.

4. به شما کمک می کند تا هدف واقعی خود را در زندگی بیابید

تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران می تواند شما را از هدف واقعی خود در زندگی دور کند. زمانی که مشغول به این کار هستید ممکن است فراموش کنید که چه چیزی خودتان را شاد و خوشحال می کند.

در چنین شرایطی بهتر است یک قدم به عقب برداشته و روی خود تمرکز کنید تا چیزهایی که رضایت و شادی شما را به دنبال دارد کشف کنید.

زمانی که هدف واقعی خود را کشف می کنید می توانید بدون نگرانی در مورد تایید شدن توسط دیگران، برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید که به شما کمک می کند تا به زندگی خود معنای بیشتری بخشیده و جایگاه خود را در جهان پیدا کنید.

5. اعتماد به نفس خواهید داشت

وقتی دست از تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران بر می دارید و روی خود تمرکز می کنید اعتماد به نفس جدیدی نسبت به کسی که هستید به دست خواهید آورد. این مسئله می تواند به افزایش عزت نفس شما کمک کند و شهامت ریسک و امتحان کردن چیزهای جدید را به شما بدهد.

با در آغوش کشیدن خود از آن چه که دیگران درباره شما فکر می کنند نمی ترسید و می توانید به دنبال رویاهای خود بروید. همچنین اطمینان و باور بیشتری نسبت به خود پیدا کرده و می توانید کارهای بزرگی انجام دهید.

6. اگر پیوسته در تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران باشید خود واقعی تان نخواهید بود

اگر می خواهید خود واقعی تان باشید باید با خودتان صادق باشید. اگر دائما تلاش می کنید تا دیگران را تحت تاثیر قرار دهید و زندگی غیر واقعی بسازید غیر ممکن است بتوانید منحصر به فرد و خاص باشید.

چرا از همین حالا شروع نکنید و بخش هایی از خودتان را که نادیده گرفته اید پیدا نکنید؟ شما انسان هستید و غیر ممکن است در همه چیز کامل باشید اما می توانید خودتان باشید و بدانید که برای تغییر در دنیا نیازی به تحت تاثیر قرار دادن کسی ندارید.

7. این کار می تواند به حسادت منجر شود

معمولا زمانی که می خواهید دیگران را تحت تاثیر قرار دهید فشار زیادی به خود وارد می کنید. اگرچه این فشار ممکن است قابل تحمل به نظر برسد اما معمولا به حسادت منجر خواهد شد.

زمانی که حس حسادت بر شما غلبه می کند باید یک قدم عقب برداشته، با دقت به آن نگاه کنید و سوالات زیر را با خود مرور کنید:

  • وقتی می خواهید دیگران را تحت تاثیر قرار دهید چه احساسی دارید؟
  • آیا نسبت به آن ها غبطه می خورید یا حسادت می ورزید؟
  • آیا به خاطر چیزی که آن ها دارند و شما ندارید رنج می برید و ناراحت می شوید؟

پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا تشخیص دهید چه زمانی دچار حسادت می شوید و به شیوه سالم به مقابله با آن بپردازید.

8. نگران فکر مردم نیستید

زمانی که تلاش برای تحت تثایر قرار دادن دیگران را متوقف می کنید لازم نیست نگران آن چه مردم فکر می کنند باشید و می توانید خود واقعی تان را بروز دهید، تصمیمات مطابق با آن چه هستید اتخاذ کنید و خطرات آن را بدون ترس از قضاوت شدن یا عدم تایید دیگران بپذیرید.

این موضوع به احساس آزادی بیشتر منجر شده و به شما این امکان را می دهد تا هنگام تصمیم گیری خود را مد نظر بگیرید نه نظرات دیگران درباره خودتان را!

9. می توانید انرژی خود را روی چیزهایی متمرکز کنید که شما را خوشحال می کنند

زمانی که دست از تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران بردارید می توانید انرژی خود را روی چیزهایی متمرکز کنید که شادی شما را به همراه دارند، بدون آن که دائما نگران نظر دیگران باشید.

با در دست گرفتن کنترل شادی خود، تصمیم گیری برای شما آسان تر خواهد بود. می توانید آن چه را که واقعا مهم است اولویت بندی کنید و زندگی هماهنگ با آن چه هستید بسازید.

10. می توانید با خود و دیگران صادق باشید

زمانی که به فکر تحت تاثیر قرار دادن دیگران نباشید صادق بودن با خود و اطرافیان برای شما آسان تر خواهد شد و می توانید بدون نگرانی در مورد واکنش دیگران شروع به بیان افکار و احساسات واقعی خود کنید.

این مسئله به ایجاد روابط عمیق تر با دیگران و همچنین احساس خودآگاهی بیشتر کمک کند. همچنین می توانید خودتان را همان طور که هستید بپذیرید و نسبت به نظرات دیگران احساس بهتری داشته باشید.

پسندها (1)

نظرات (0)