نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 4 ماه و 10 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

کودکانی که برای یک عمر دوزبانه می شوند

1402/3/28 13:51
315 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

نشاط : کودکانی که برای یک عمر دوزبانه میشوند. توسط مادرانی که زبان نمیدانند و زمان زیادی ندارند. گروه نشاط تمام مسئولیت دوزبانگی کودک را میپذیرد. نتایج شگفت انگیز ما را نگاه کنید.

کودکانی که برای یک عمر دوزبانه می شوند

"نشاط"! گروهی آموزشی بر بستر نظریه های علمی و نتایجی شگفت انگیز در زمینه زبان کودکان؛ این گروه بین المللی که ۸ سال پیش فعالیت خود را در ایران با مدیریت علمی دکتر شکیبا و با تمرکز بر آموزش زبان انگلیسی به کودکان آغاز کرد، هم اکنون در دو رده سنی ۱ تا ۷ سال و ۸ تا ۱۲ سال فعالیت های گسترده ای در داخل و بیرون از ایران دنبال می کند.

رده سنی نخست ( ۱ تا ۷ سال ) که با نام "مادر دوزبانه" و یا bilingual Mothers شناخته می شود، بر خلاف شیوه های رایج سنتی، تمرکز خود را بر تربیت کودکانی قرار داده که زبان انگلیسی را همچون زبان مادری خود اکتساب می کنند. برای رسیدن به این هدف البته نه کودکان بلکه این مادران کودکان اند که آموزش می بینند که چگونه در طول یک دوره ۱۰ تا ۱۲ ماهه، با دنبال کردن و اجرای برنامه منظم و کاملا علمی ارائه شده توسط گروه و به ویژه شخص جناب آقای دکتر شکیبا، به هدف خود یعنی دوزبانگی کامل فرزند خود برسند. نکته قابل توجه اینکه بر خلاف تصور عموم برای تربیت یک کودک دوزبانه نیازی نیست که مادر در سطح بالایی از توانایی زبان انگلیسی قرار داشته باشد و تنها با انجام تکنیک های ارائه شده توسط گروه "نشاط" این امر امکان پذیر خواهد بود که البته ویدئوهای موجود در پیج گروه "نشاط" و همچنین وبسایت این گروه همگی نشانگر و تایید کننده این مطلب خواهند بود.

بر خلاف انتظار در این شیوه مادر زمانی برای زبان نمیگزارد. بلکه آن را مانند فارسی زندگی میکند.

نکته قابل توجه دوم اینکه برخلاف شیوه هایی که تلاش دارند با استفاده از قرار دادن طولانی مدت کودکان در برابر تلویزیون و یا هر نوع اسکرین دیگری و نادیده گرفتن آسیب های قطع این رفتار به سلامت کودک، به نوعی کودک "دوزبانه دیجیتالی" تربیت کنند، در شیوه گروه "نشاط" به هیچ عنوان نه تنها بر این امر تاکیدی نمی شود بلکه با تکیه بر مطالعات انجام شده بسیاری در جهان توصیه اکید می شود که این امر باید بسیار محدود و بر اساس سن کودک انجام گیرد. که خود نشانگر تاکید گروه "نشاط" بر اولویت سلامت کودک بر هر چیز دیگری است.

نشاط

بخش دوم فعالیت گروه "نشاط" اما متمرکز بر آموزش زبان به کودکان ۵ تا ۱۲ است؛ اجرای  این شیوه با مربی است و نه مادر که البته مانند بخش نخست، با رویکردی کاملا علمی و در بستری شاد و متفاوت رخ می دهد. از موارد متفاوت قابل ذکر این بخش می توان به زمان کوتاه جلسه های کلاس و تعداد بیشتر آن در طول هفته نام برد. همچنین در کنار تفاوت های ماهوی این رویکرد می توان از عدم وجود تکلیف خانه (homework) به عنوان یکی از ویژگی های متفاوت این دوره ها یاد کرد. بعلاوه، تاکید بسیار بر اهمیت تمرین تولید زبانی (speaking) بجای حفظ کردن طوطی وار واژگان و نکات دستوری نیز از دیگر ویژگی های این دوره است.

در پایان از شما دعوت می کنیم با بازدید از ویدیوها و نتایج دوره های یاد شده در پیج گروه "نشاط" و در صورت تمایل گفت و گو و مشورت با مادرانی که این دوره ها را گذرانده اند، به جمع ما بپیوندید.

پسندها (1)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)