نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 30 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

درسا بازار، جهان کارتون‌ها و انیمیشن‌ها

1402/3/3 11:57
533 بازدید
اشتراک گذاری

ماشا میشا درسا بازار

کارتون دیدن یکی از جذاب‌ترین سرگرمی‌ها برای بچه‌هاست. چه آن روزهایی که جلوی تلویزیون‌های سیاه و سفید ردیف می‌شدند و چه حالا که صنعت انیمیشن و کارتون پیشرفت بسیاری کرده و هرروز کارتون‌های بهتری برای بچه‌ها تولید می‌شود. بعضی از کارتون‌ها و انیمیشن‌ها زود به دست فراموشی سپرده می‌شوند و بعضی دیگر سال‌های سال باقی می‌مانند و تسلیم زمان نمی‌شود و می‌توانند نظر نسل جدید را هم به خود جلب کنند. در دنیای امروز که بخشی از زندگی و جهان به دنیای دیجیتال منتقل شده و بخش زیادی از کارهای روزمره هم به دست موبایل انجام می‌شوند، بازار اپلیکیشن‌های مخصوص کودکان رونق گرفته است. حالا کافی است سری به بازارهای اپلیکیشن بزنید تا با جهانی از برنامه‌های مخصوص بازی و کارتون دیدن و قصه گوش دادن کودک روبه‌رو شوید. این تنوع ممکن است والدین را دچار سردرگمی کند و آن‌ها را به تردید بیندازد.

بهترین اپلیکیشن مخصوص کودکان کدام است؟ کدام برنامه بهترین بازی‌ها و کارتون‌ها را دارد و سوال‌های رنگارنگ دیگر. جواب این سوال‌ها را می‌توانید در درسابازار پیدا کنید. یک اپلیکیشن امن و به‌روز و جذاب برای کودکان.

این شما و این درسابازار، جهانی امن و جذاب برای کودک

درسا بازار یک اپلیکیشن مخصوص کودکان است که مجموعه‌ای از بهترین اپلیکیشن‌های کودک، بهترین بازی‌های کودک و بهترین سرگرمی‌های کودک را در یک اپلیکیشن جمع‌آوری کرده است. نکته‌ی مهمی که این برنامه را از سایر برنامه‌های کودک متمایز می‌کند این است که درسابازار سعی کرده در عین این که به‌روز و متنوع و جذاب است، امن هم باشد. یعنی تمام محتواها بازبینی می‌شوند تا تاثیر بدی روی روح و روان کودک نداشته باشند و والدین بتوانند با فراغ بال کودک را به این برنامه بسپارند. یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین بخش‌های درسا بازار بخش vod یا پخش ویدیو است که جهانی از کارتون‌ها، از کارتون‌های قدیمی و محبوب گرفته تا داغ‌ترین و جدیدترین کارتون‌ها را پوشش می‌دهد.

در ادامه چند کارتون محبوب این اپلیکیشن را مرور می‌کنیم.

محبوب‌ترین کارتون‌های درسا بازار

ماشا میشا

ماشا و میشا یکی از محبوب‌ترین انیمیشن‌ها بین کودکان به خصوص کودکان خردسال است. اين انیمیشن داستان دختر کوچک و ماجراجویی به نام ماشاست که اتفاقی با يک خرس قهوه‌اي که قبلا در سيرک کار مي‌کرده دوستی صمیمانه‌ای برقرار می‌کند. خرس مثل پدرها رفتار می‌کند و هميشه سعي مي‌کند ماشا را از خطر دور نگه دارد و مراقبش باشد. این سریال دوست داشتنی برای گروه سني 3 تا 9 سال ساخته شده و تا امروز در بيشتر از صد کشور دنيا از شبکه‌هاي تلويزيوني به نمایش درآمده و به بيشتر از 25 زبان زنده‌ی دنیا دوبله شده است. سريال ماشا و میشا در دو فصل ساخته شده و 56 قسمت 6 دقيقه‌اي دارد.

در مورد دلیل محبوبیت و موفقیت ماشا و میشا اظهار نظرهای بسیاری شده است؛ یکی از نظرها این است که دلیل استقبال از این سریال یکی این است که ماجراهای ماشا و میشا برای کودک بدآموزی ندارد یا به عبارت دیگر داراری  محتوای امن و مناسب است؛ این مسئله باعث می‌شود والدین احساس آرامش داشته باشند.

در ضمن از دیگر نقاط مثبت سریال ماشا و ماشا این است که داستانش در یک جنگل رخ می‌دهد و برای هر کودکی در هر گوشه از جهان و با هر فرهنگ و باوری قابل همذات‌پنداری و قابل درک است.

پلنگ صورتی

پلنگ صورتی کامل درسا بازار

سریال پلنگ صورتی را همه می‌شناسند. در واقع کمتر کارتونی را می‌شود پیدا کرد که به محبوبیت و شهرت این پلنگ صورتی رنگ رسیده باشد و توانسته باشد سلیقه‌های مختلف در گوشه و کنار دنیا را راضی کند. این کارتون دوست داشتنی زندگی روزمره‌ی یک پلنگ صورتی را نشان می‌دهد که از سادگی مشکلاتی برای خودش به وجود می‌آورد. او داستان‌های زیادی دارد، یک‌ روز به دنبال جزیره‌ی گنجی می‌رود و با دوستی با قبایل وحشی به صندوق گنج می‌رسد و به دزدان دریایی برمیخورد و به دردسر می افتد. در داستانی دیگر به‌عنوان کلانتر شهر، سارق بانک را دستگیر می‌کند و شهر را از خطر نجات نجات می‌دهد. یک‌بار هم در زمان سفر می‌کند تا مجسمه‌ی گربه‌ی سیاه مسافر زمان را پیدا کند ولی معلوم می‌شود تعداد زیادی از این مجسمه وجود دارد. پلنگ صورتی هر بار و هربار از خطاهایش پشیمان می‌شود ولی باز اشتباه می کند و به دردسر می افتد.

در ضمن پلنگ تنها شخصیت داستان نیست، بلکه یک مورچه‌ی زیرک و یک مورچه‌خوار نیز در داستان هست که نمی‌تواند مورچه را به چنگ بیاورد و بگیرد. او در یک قسمت با اذیت‌کردن یک فیل باعث می‌شود به اعماق زمین برود و با مورچه‌خواری دوست می‌شود ولی دوباره با یک فیل دیگر روبه‌رو می‌شود و دوباره به دنبال گرفتن مورچه با موشک به فضا می‌رود ولی با مورچه او را در دام هیولاهای فضایی می‌اندازد و قبل از اینکه به سفینه برسد مورچه حرکت می‌کند و به زمین برمی‌گردد. در قسمت بعدی بازهم مورچه‌خوار به دنبال هیپنوتیزم مورچه می‌افتد ولی خودش در دام مورچه می‌افتد و گرفتار می‌شود و مورچه‌ی زرنگ او را به دام تمساح‌ها و شیر می‌اندازد. مورچه‌خوار که دیگر از مورچه خسته شده تصمیم می‌گیرد گیاه‌خواری کند و به جمع‌آوری تمبر و ورزش و گلف‌بازی می‌رود ولی مورچه که بی‌حوصله شده مورچه‌خوار را وادار می‌کند تا دنبال او برود و خودش را سرگرم کند.

سگ های نگهبان

سگ های نگهبان در درسا بازار

سگ های نگهبان یکی از پرطرفدارترین انیمیشن‌ها بین کودکان است. انیمیشن Paw Patrol: The Movie «سگ‌های نگهبان» داستان یک گروه از سگ های نگهبان است که در عملیات‌ها به مردم کمک می‌کنند و شهر را نجات می‌دهند. در واقع سگ های نگهبان همیشه آماده ماموریت هستند! البته زندگی آن‌ها خالی از مشکل نیست. هومدیگر، بزرگ‌ترین مخالف سگ های نگهبان به‌عنوان شهردار در شهر همسایه یعنی شهر پرماجرا مشغول به کار شده و می‌خواهد انتقام تمام و کمالی از سگ‌ها بگیرد. به‌این‌ترتیب، رایدر و سگ های قهرمان دوست‌داشتنی برای مقابله با او آماده می‌شوند.

یکی از نکات مثبت فیلم این است که انسان‎ها را در برابر سگ‎ها قرار نمی‎دهد یعنی حتما باید در نقد کارتون سگ های نگهبان ذکر کنیم که این فیلم هیچ ویژگی بدی را در انسان‎ها برجسته نمی‎کند. این نکته از آنجایی که یک راننده کامیون برای زیر نگرفتن لاکپشتی، سعی می‎کند از او عبور کند اما چپ می‎کند، معلوم می‌شود. بنابراین می‌شود گفت این فیلم سعی کرده به کودکان تصوری را القا نکند.

کارتون سگ‌های نگهبان با درون مایه‌هایی مثل همکاری، همفکری و تعاون ساخته شده است. کودک با دیدن این انیمیشن یاد می‌گیرد هر یک از افراد جامعه دارای توانایی و مهارتی خاصی هستند که در همراهی و تعامل با مهارت‌های دیگران، می‌توانند تاثیرگذار باشند. احترام به پیشه‌ها و مهارت‌های افراد مختلف جامعه، از درس‌های مهم دیگر این کارتون جذاب است که برای کودکان نوپا و گروه سنی کودکان پیش از دبستان، می‌تواند بسیار آموزنده باشد. دیدن این انیمیشن روحیه‌ی همکاری و همدلی را در کودکان افزایش می‌دهد.

حرف آخر

درسا بازار فضایی امن و مطمئن است که سعی می‌کند به دنیای کودکان نزدیک شود و برای آن‌ها دوست خوبی باشد. در عین حال سعی می‌کند در دنیای آشفته‌ی محتواهای امروز که بسیاری‌شان برای کودک آسیب‌های بسیاری دارند، در عین حفظ جذابیت جلوی آسیب‌ها را بگیرد و هم کودکان را سرگرم کند و هم مسائل مختلفی را به آن‌ها بیاموزد تا دوران مهم کودکی را خوب و شیرین و سالم سپری کنند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)