نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 21 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

بهترین بازی های آنلاین دنیا که باعث انفجار گوشی میشوند

1401/8/28 12:06
69,463 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

اگر گوشی خود را دوست دارید هرگز با آن بازی های که دارای گرافیک بالا هستند بازی نکنید. بی شک یکی از دلایل انفجار گوشی ها نصب و اجرای بازی های ویدئویی با حجم سنگین است. با اجرای این بازی ها باتری گوشی فشار زیادی را تحمل می کند و سبب انفجار می شود.

بهترین بازی های آنلاین دنیا که باعث انفجار گوشی میشوند

پردازنده گوشی به نحوی طراحی شده است که توانایی تحمل فشار را ندارد و از استقامت زیادی برخورداری نیست. به دلیل تعریف نشدن فشار بر روی پردازنده گوشی بر اثر گرمای زیاد منفجر خواهد شد. پس از تحقیق کارشناسان به این نتیجه رسیدند که بیشترین انفجار گوشی مربوط به گوشی سنین ۱۰ تا ۱۷ ساله است. نوجوانان افرادی هستند که در بین تمام سنین علاقه‌مند به بازی های گرافیکی هستند.

عامل اصلی انفجار گوشی با بازی های آنلاین

عامل اصلی انفجار گوشی با بازی های آنلاین خرابی باتری گوشی است. اما چرا با انجام بازی آنلاین گوشی منفجر می شود؟ در حقیقت فاکتورهای متعددی سبب این انفجار گوشی است. در بین این فاکتورها عاملی که ناشی از بازی کردن با گوشی است را بیشتر تحلیل می کنیم :

هنگامی که با گوشی بازی آنلاین می کنید باتری گوشی صدمه خواهد دید. باتری گوشی از لیتیوم یونی ساخته شده است. دلیل اصلی استفاده از لیتیوم یونی کارکرد بهتر گوشی است. اما به دلیل ساختار لیتیوم یونی، در برابر گرما مقاومت زیادی ندارند. بی شک گرمای شدید سبب آتش گرفتن و منفجر شدن باتری خواهد شد. انجام بازی های آنلاین و مصرف اینترنت از فاکتورهایی است که فشار زیادی به باتری وارد می کند. فشار زیاد بر روی باتری همان گرمای بی اندازه باتری است. این گرما در لیتیوم یونی سبب تغییرات شیمیایی در داخل باتری می شود. در نهایت شرایط انفجار فراهم می شود.

گاهی گوشی در زمان اتصال به شارژ منفجر می شود. با اتصال گوشی به شارژ در باتری به دلیلی جریانات الکتریکی گرما تولید می شود. اگر این گرما بی اندازه باشد سبب انفجار باتری می شود.

نمونه بهترین بازی های آنلاین که نباید در گوشی اجرا شوند

نمونه بهترین بازی های آنلاین که نباید در گوشی اجرا شوند

بازی هایی که به گوشی شما صدمه وارد می کنند و در نهایت شرایط انفجار را فراهم می نمایند به شرح زیر هستند :

بازی pubg

در گذشته شاید هرگز نشنیده بودید یک گوشی آتش گرفته است. اما امروزه شاهد انفجار زیادی از گوشی ها هستیم. رونق بازی های تصویری از فاکتور این حادثه ناخوشایند است. با انجام بازی های آنلاین چون pubg سبب گرم شدن تلفن همراه می شود. چرا که پردازنده گوشی توانایی انجام‌ بازی های تصویری با گرافیک بالا را ندارد. با تحت فشار قرار گرفتن پردازنده گرمای زیادی ایجاد می شود و سبب این فعل و انفعالات در درون باتری می شود. در نهایت آنچه که نباید اتفاق بافتد خواهد افتاد. اگر سیستم یارانه ندارید و علاقه زیادی به بازی pubg دارید باید گفت نباید بیش از یک ساعت و حتی کمتر از یک ساعت بازی کنید.

بازی Call of Duty

بازی Call of Duty را هرگز با گوشی اجرا نکنید. چرا که این محصول از تصویری با کیفیت بالا برخوردار است. در صورت نصب و اجرا بازی دقت نمایید گوشی داغ نکند. اگر باتری گوشی حرارتی رو به افزایش داشته باشد باید دست نگه دارید. در اولین اقدام برنامه را ذخیره کنید و گوشی را کنار بگذارید تا سرد و خنک شود.

بازی Clash of Clans

از بازی های قدیمی که تاکنون هم طرفداران خود را هنوز حفظ کرده است بازی Clash of Clans است. این بازی شرایط ساخت قلعه را برای خود فراهم می کنید و دیگران را به جنگ می طلبید. این بازی با گرافیک قوی که دارد از استراتژی های نیرومندی دارد. وجود گرافیک بالا سبب گرم شدن باتری می شود.

بازی پابجی

بازی پابجی این روزها کاربران زیادی را به خود مشغول کرده است. در این بازی برای جلوگیری از وقوع حادثه موارد زیر را در نظر بگیرید :

  • به صورت مداوم و چند ساعته از انجام بازی خودداری کنید.
  • استراحت دادن به موبایل.

بازی پابجی علاوه بر گرافیک بالا بیشتر سخت‌افزارهای تلفن همراه را درگیر خود می کند. هنگامی که به طور مداوم گوشی را درگیر بازی کنید حادثه دل خراش انفجار اتفاق خواهد افتاد. چرا که باتری گرم می شود. بخش هایی که درگیر بازی هستند به شرح زیر است.

  • این بازی به صورت آنلاین اجرا می شود. اینترنت عامل مصرف سریع شارژ باتری است.
  • به دلیل گرافیک بالا پردازنده همیشه تحت فشار است.
  • سخت افزار های گوشی بیشتر با باتری درگیر می شوند.
  • مصرف بی اندازه شارژ گوشی به نحوی که تا حد صفر درصد باتری آن را خالی می کند.
  • هرگز با گوشی که در حال شارژ است بازی انجام ندهید.
پسندها (1)

نظرات (0)