نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 25 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

غذاهای ممنوعه که باعث تغییر رنگ لمینت دندان می ‌شود

1401/8/28 11:41
590 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

بسیاری از افراد برای پوشش دادن خرابی دندان‌ها یا به عنوان زیبایی از لمینت دندان استفاده می‌کنند؛ اما باید دانست که بعد از انجام لمینت برای مراقبت و نگهداری و همچنین افزایش طول عمر لمینت استفاده شده چه مواد غذایی ممکن است اثر تخریب کننده بر روی آن داشته باشد تا از استفاده این گونه مواد غذایی پرهیز کنید. همچنین ممکن است این مواد غذایی باعث تغییر دادن رنگ لمینت دندان شما شود.

با ما همراه باشید تا غذاهای ممنوعه که باعث تغییر رنگ لمینت دندان می‌شود را برای شما بیان کنیم.

غذاهای ممنوعه که باعث تغییر رنگ لمینت دندان می ‌شود

زیبایی لبخند با لمینت دندان

لمینت روکش نازکی است که روی دندان قرار می‌گیرد جهت بهبود زیبایی لبخند. همچنین می‌توان دندان‌ها را با استفاده از لمینت به شکل و اندازه یا طول دلخواه درآورد. استفاده از لمینت برای دندان‌هایی که رنگ آن‌ها کمی زرد شده کاربرد دارد و باعث تغییر رنگ دندان و پوشاندن ناهم‌ترازی و ردیف و مرتب نشان دادن دندان‌ها می‌شود و زیبایی لبخند با لمینت دندان امکان‌پذیر خواهد بود. لمینت‌ها جنس‌های متفاوتی دارند که ترجیحاً قبل از انتخاب آن بهتر است با دندانپزشک مشورت کنید تا بهترین و مناسب‌ترین مواد را انتخاب نمایید.

لمینت‌ها از دو جنس پرسلن یا کامپوزیت رزین تهیه خواهند شد که معمولاً لمینت‌های پرسلنی مقاومت بیشتری در برابر لکه‌ها دارند. همچنین یکی از ویژگی‌های دیگر آن این است که بازتابش نوری که از این دندان‌ها دیده می‌شود جلوه طبیعی‌تری خواهد داشت و دندان‌ها طبیعی‌تر به نظر می‌رسند. البته باید کسی که از لمینت دندان استفاده می‌کند همیشه این را در نظر داشته باشد تا غذاهای ممنوعه که باعث تغییر رنگ لمینت دندان می‌شود را از برنامه غذایی خود تا حد امکان حذف یا کم کند. زیرا اگر رنگ دندان تغییر نماید باید برای ترمیم لمینت دندان خود به دندانپزشکی مراجعه و این کار باعث صرف هزینه مجدد می‌شود. بسیاری از متخصصان امروزه با فراهم کردن شرایط لمینت دندان اقساطی در تهران و شهرهای دیگر محل سکونت افراد، شرایط درمان راحت تری را برای عموم مردم فراهم آورده اند.

زیبایی لبخند با لمینت دندان

کاندیدای مناسب لمینت دندان

یک موضوع بسیار مهم در انتخاب هر نوع خدمات دندانپزشکی این است که آن خدمت ارائه شده مخصوص چه افرادی است. برای انجام لمینت، دانستن کاندیدای مناسب لیمنت دندان کمک بسیار زیادی در انتخاب آن خواهد کرد و بعد از انتخاب مناسب نوع لمینت اطلاع داشتن از غذاهای ممنوعه که باعث تغییر رنگ لمینت دندان می‌شوند برای شما بسیار مهم است. پس در ادامه مدل‌های لمینت و مناسب بودن آن برای هر فردی را به شما معرفی خواهیم کرد.

1) استفاده از لمینت پرسلن مخصوص افرادی است که دندان‌های آن فرد لکه‌های بسیار زیادی دارد. معمولاً افرادی که لکه دندان کم‌تری داشته باشند می‌توانند از سفید کننده‌های دندان استفاده کنند اما استفاده از سفید کننده دندان برای افرادی که لکه در دندانش زیاد باشد جوابگو نخواهد بود. همین دلیل باعث روی آوردن افراد به روش لمینت دندان بوده که این روش بسیار مناسب و پر مخاطب شناخته شده است.

2) همچنین لمینت دندان برای افرادی که مشکل جزئی در دندانشان داشته باشند نیز مناسب خواهد بود. به طور مثال افرادی که دندان‌های نامنظم و غیر یک شکل دارند یا افرادی که دندان‌های شکسته یا ترک خورده داشته باشند می‌توانند از لمینت دندان استفاده کنند.

3) یکی دیگر از ایراداتی که با لمینت کردن برطرف خواهد شد وجود فاصله میان دندان‌ها است. پس اگر فردی در میان دندان‌هایش فاصله وجود داشته باشد و از داشتن این فرم دندان راضی نباشد می‌تواند به راحتی آن را به وسیله لمینت کردن پوشش دهد.

4) علاوه بر تمامی افرادی که در بالا معرفی کردیم که کاندید استفاده از لمینت هستند افرادی که مینای دندان آن‌ها سالم باشد را نیز می‌توان به عنوان کاندید لمینت معرفی نمود. به این دلیل که لمینت‌ها بر روی مینای دندان قرار گرفته و به آن چسبیده خواهند شد.

5) افرادی که دندان‌های جلویی در دهان آن‌ها با خرابی مواجه شده باشد ممکن است در این هنگام اعتماد به نفس خودشان را از دست بدهند و لبخند خود را از دیگران پنهان کنند تا آن دندان خراب هیچوقت دیده نشود؛ اما باید گفت که لمینت یک روش بسیار مناسب برای افرادی است که دندان‌های جلویی آن‌ها با خرابی مواجه شده باشد.

با مراجعه به سایت دکتر سید رضا خسروانی متخصص دندانپزشکی زیبایی تهران doctorkhosravani.com  میتوانید اطلاعات تکمیلی تری راجع به لمینت دندان و سایر درمان های دندانپزشکی زیبایی کسب کرده و ضمنا  از مشاوره های تخصصی  رایگان و آنلاین ایشان بهره مند شوید.

کاندیدای مناسب لمینت دندان

مراقبت ‌های پس از لمینت دندان

پس از انجام لمینت دندان چکاپ دوره‌ای را هر شش ماه یکبار باید انجام داد به دلیل اینکه امکان ترمیم مجدد لمینت وجود ندارد و در صورت شکستگی و آسیب باید روکش را به طور کامل تعویض کرد. مصرف دخانیات و قلیان بعد از انجام لمینت دندان ممنوع است، زیرا باعث تغییر رنگ آن خواهد شد. همچنین از شکستن آجیل و خوردن میوه‌ها و غذاهای سفت جداً پرهیز باید کرد، زیرا باعث شکستگی دندان و از بین رفتن روکش لمینت آن می‌شود. توصیه می‌شود از مواد خوراکی رنگ‌دار پرهیز کنید این غذاهای ممنوعه که باعث تغییر رنگ لمینت دندان می‌شوند شامل چای، نوشابه، قهوه و ... هستند؛ چراکه به مرور زمان موجب تغییر رنگ و کاهش طول عمر لمینت دندان خواهند شد. لازم است برای مراقبت‌های پس از لمینت دندان از خوردن نوشیدنی‌های خیلی داغ یا خیلی سرد خودداری کنید.

رژیم غذایی بعد از لمینت چه اهمیتی دارد؟

اکثر دندانپزشکان بعد از انجام لمینت دندان به مراجعه کنندگان خود برنامه غذایی مناسبی را ارائه می‌دهند و به آن‌ها توضیح می‌دهند که رژیم غذایی بعد از لمینت دندان چه اهمیتی دارد. از خوردن ته دیگ و آب نبات و غذاهای چسبناک که احتمال پوسیدگی دندان را افزایش می‌دهد نیز باید خودداری کنید. بنابراین خورد و خوراک پس از لمینت را جدی بگیرید.

جلوگیری از تغییر رنگ لمینت دندان

در صورت مصرف نوشیدنی‌های رنگی مانند نوشابه و چای و قهوه دهان خود را پس از میل کردن شست‌وشو دهید و حتی‌الامکان از نی استفاده کنید. همچنین توصیه می‌شود روزی دوبار از نخ دندان استفاده شود تا کمک به جلوگیری از تغییر رنگ لمینت دندان کند. عدم استفاده از مواد غذایی نام برده نیز می‌تواند به جلوگیری از تغییر رنگ لمینت دندان کمک شایانی کند.

سخن پایانی

لمینت دندان با وجود مزایای زیادی که دارد، نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای داشته و ما را در خوردن غذاها و نوشیدنی‌های مختلف محدود می‌کند. بنابراین دانستن غذاهای ممنوعه که باعث تغییر رنگ لمینت دندان می‌شوند، کمک بسیار زیادی برای نگهداری بیشتر از لمینت دندان خواهد کرد. چنانچه در استفاده از مواد غذایی دقت کافی را به عمل آورید، طول عمر لمینت شما افزایش پیدا خواهد کرد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)