نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 30 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

ایده های جذاب برای چیدمان اتاق خواب دخترانه

1401/8/25 10:49
2,314 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

ایده های جذاب برای چیدمان اتاق خواب دخترانه

وقتی پای دکوراسیون اتاق فرزندانمان به میان می آید، بسیار حساس می شویم و می خواهیم بهترین ها را تا جای ممکن برای آن ها فراهم کنیم. اما این حساسیت و شور و شوق زمانی که حرف دخترمان وسط باشد، بیش از پیش خواهد شد.

ما در مجموعه گامی نو، اهمیت این موضوع را به خوبی درک کرده ایم و ایده هایی را برای رسیدن به این هدف برایتان آماده نموده ایم که در ادامه این مطلب می توانید آن ها را بخوانید.

رنگ مورد علاقه دختر ها

تا حرف از رنگ مورد علاقه دختر ها می شود همه ذهن ها تنها یک رنگ را به خاط می آورند، صورتی! این رنگ از محبوب ترین رنگ های کره زمین است و همه خانم ها در اعماق قلبشان تناژ های مختلفی از رنگ را ستایش می کنند. این رنگ به دلیل ویژگی آرامش بخش و در عین حال نشاط آوری که دارد برای استفاده در دکوراسیون، به خصوص دکوراسیون اتاق دخترانه به شدت پیشنهاد می شود. سعی کنید از تناژهای پاستلی و ملایم این رنگ در پس زمینه و تناژهای تندتر در جزییات استفاده نمایید. استفاده این رنگ در کنار طوسی و سفید به طور ویژه ای جذاب خواهد شد.

تخت خواب

اگر دختر های شما به صورت اشتراکی از فضای اتاق استفاده میکنند می توانید از تخت خواب دو نفره در دکوراسیون بهره ببرید. این تخت خواب ها در طرح ها و مدل های گوناگونی در بازار موحود هستند و حتی میتوانید، نسبت به نیاز و متراژ اتاق آنها را در انواع دو طبقه، کشویی، تاشو و غیره سفارش دهید.

بالای تخت را پرده های حریر و توری نازک در رنگ مناسب با سرویس خواب کودک نصب کنید تا حس یک پرنسس را در زمان خواب تجربه کنند. این ترفند برای مجاب کردن کودکان برای ماندن در تخت خواب شخصیشان نیز، می تواند کارساز باشد. زیرا احساس امنیت را برایشان تداعی می کند.

استفاده از پارچه های طرخ دار عروسکی یا گلدار نیز جزء بهترین گزینه ها برای رو تختی یا صندلی و پرده ها می باشند. زیرا با روحیه لطیف و شوق کودکانه آن ها جور در می آید.

راحتی و کارایی

در کل برای دکوراسیون اتاق کودکان باید اصل راحتی و مارایی را در نظر داشته باشید تا استفاده از وسایل اتاق به تنهایی برای آن ها بدون کمک شما فراهم باشد. این گونه استقلال لازم برای انجام کار های شخصیشان را به آن ها می دهید. قفسه هایی برای قرار گیری اسباب بازی ها، کمد و کشو برای نظم دادن به لباس ها، شلف برای کتاب ها و دکوری های اتاق، فضای کافی برای فعالیت و بازی، قرار دادن یک میز تلوزیون مدرن برای تماشای انیمیشن های مورد علاقه اش و یک جای دنج و راحت برای خواب و استراحت، مواردی است که در اتاق و جودشان لازم و ضروری است و می شود به شکل های مختلف آن را ایجاد نمود.

میز تلوزیون مدرن

میز مطالعه و تحریر

از جمله فعالیت های سرگرم ککنده و مورد علاقه دختر بچه ها نقاشی است، تعبیه یک میز تحریر برای انجام این فعالیت که بتوانند مداد ها و دفتر هایشان را روی آن قرار دهند، به انجام هرچه لذت بخش تر این فعالیت کمک می کند و باعث شکوفا شدن خلاقیت هایشان می شود. در سنین بالاتر و موقع رفتن به مدرسه هم بدون آسیب می توانند از این میز برای انجام تکالیفشان و مطالعه درس هایشان استفاده کنند. اگر میز هایی که دارای کشو، کمد و شلف هستند را انتخاب کنید، به تفکیک و نظم دهی به وسایل مورد استفاده شان نیز کمک می شود و در طول زمان خودشان نیز میتواند به مرتب کردن وسایلشان بپردازند.

سادگی

اتاق کودکان باید ساده نگه داشته شود پس استفاده بیش از حد جزییات، موجب شلوغی فضا و ایجاد تشویش و اضطراب در او می شود. باید علاوه بر حفظ روحیه پر هیجان بچه ها، به فکر آرامش ذهنشان نیز باشیم، که می شود این مسئله را با رعایت نکاتی مثل استفاده از رنگ ها و اثاثیه ساده و جزییات مورد علاقه کودکان، حل نمود.

از آیتم های زیادی در اتاق کودکان استفاده نکنید، اگر اسباب بازی و وسایل سرگرمی زیادی دارند به صورت دوره ای بخشی از آن ها را در اختیار کودک قرار دهید و ما بقی را به داخل کمد یا انباری انتقال دهید. اینگونه با کمترین هزینه تغییر و تحول در اتاق او ایجاد می کنید و مانع یک نواختی و کسل کنندگی محیط می شوید.

رنگ و طرح دیوار ها

استفاده از رنگ های ساده و روشن و ملایم برای دیوارها بهترین گزینه می باشد اگر از انواع کاغذ دیواری یا رنگ های قابل شستشو نیز استفاده کنید، تمیز کردن و ضد عفونی متوالی امکان پذیر می شود که یک نکته مهم برای سلامتی کودکان است. می توانید از استیکر ها یا برچسب های دیواری با طرح ها و اشکال کودکانه یا کارتونی نیز استفاده کنید. از طرح شخصیت های محبوب آن ها نیز غافل نشوید. منظره های آسمان و کوه جنگل نیز روحیه آزاد را در کوکان ایجاد می کند و موجب بهبود خلق و خوی آن ها می گردد.

خلاقیت و نو آوری

برای تزئین و دکور کردن اتاق کودکانتان، آستین هایتان را بالا بزنید و دست به کار شوید. این کار را به یک تفریح برای خودتان و فرزندتان تبدیل نمایید. اجازه بدهید ا زدست ساز های خودش در اتاق به عنوان اشیاء دکوری استفاده کند تا هر زمان که به آن ها نگاه کرد بتواند فعالیت ها و زمان هایی که با هم و در کنار هم گذرانده اید را به خاطر بیاورد. استفاده از این عناصر در اتاق به رشد خلاقیت و شکوفایی استعداد های او کمک می کند و به طور مداوم ذهنش را برای خلق آثار جدید، درگیر میکند. اینگونه همزمان به تقویت اعتماد به نفسش نیز دامن زده اید.

نورپردازی

استفاده از نور مناسب برای اتاق کودک خیلی مهم و واجب است، نور طبیعی بک عنصر کلیدی در رشد و فعالیت مغزی صحیح کودک محسوب می شود. نور طبیعی باعث افزایش هرمون سروتنین در بدن کودک می شود که باعث افزایش رضایت و خوشحالی او خواهد شد. همچنین موجب تامین ویتامین دی می شود که باعث استحکام استخوان ها و بهبود رشد کودکان است. از وجود نور طبیعی کافی در اتاق فرزندانتان مطمئن شوید و پنجره ها را با استفاده از پرده های ضخیم نپوشانید تا نور کافی وارد اتاق آن ها شود.

برای نورپردازی هم از لایه های نور مختلفی بهره ببرید و به یک نور بسنده نکنید. برای مثال اگر سقف اتاق دارای تعدادی هالوژن است، همراه آن از دیوار کوب، آباژور و ریسه های نور استفاده نمایید تا هم لایه های نوری مختلف داشته باشید تا در صورت نیاز آن ها را کم و زیاد کنید، و هم جلوه های بصری زیبا ایجاد نمایید.

سخن آخر

دختر ها به ویژه در سنین پایین تر دارای روحیه لطیفی هستند و به همین دلیل هم تاثیر پذیر تر خواهند بود. بنابراین ما به عنوان والدین وظیفه داریم تا از آن ها در مقابل آسیب هایی که ممکن است ببینند، دفاع کنیم. همیشه آسیب ها خارج از منزل اتفاق نمی افتند، ممکن است استفاده از متریال غیر استاندارد در وسایل اتاقشان موجب آسیب های ریوی و حساسیت در آن ها شود و یا ممکن است به دلیل استاندارد نبودن سازه، موجب آسیب فیزیکی به کودک شود. پس در انتخاب اثاثیه برای اتاق آن ها دقت و حساسیت را بالا ببرید. از مراکز قابل اعتماد مانند گامی نو خرید کنید تا با ضمانت و گارانتی که ارائه می کنند از کیفیت محصولاتشان مطمئن شوید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)