نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 28 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

نکاتی مهم در مورد ماشین ظرفشویی قبل از خرید!

1401/8/23 9:38
466 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

ماشین ظرفشویی

بعد از یک روز کاری خسته کننده هیچ چیز بدتر از مواجه شدن با حجم زیادی از ظروف کثیف در آشپزخانه نیست. ماشین‌های ظرفشویی طبیعتاً بهترین راهکار برای روبرو شدن با این دردسر هستند. این دستگاه‌ها امروزه به یکی از پرطرفدارترین و البته کاربردی‌ترین لوازم آشپزخانه تبدیل شده‌اند. استفاده از ماشین ظرفشویی نه تنها زمان را برای کاربران میخرد بلکه موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های ناشی از مصرف آب و انرژی خواهد شد. شرکت‌های سازنده متعدد بنا به همین رویکرد در صدد ساخت و توسعه‌ی ماشین‌های ظرفشویی بوده‌اند.

در پی پیشرفت روزافزون صنعت لوازم خانگی شاهد استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته در ماشین‌های ظرفشویی هستیم. رنج قیمت ماشین ظرفشویی بسته به برند سازنده، طراحی، ظرفیت، نوع موتور و تکنولوژی‌های بکار گرفته شده متفاوت است. امروزه جو نابسامان اقتصادی نه تنها قدرت خرید کاربران را کاهش داده است بلکه زمینه ساز سوء استفاده برخی سودجویان بوده است. اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی دارید بهتر است در همان وهله‌ی نخست از اعتبار فروشگاه مطمئن شوید.

برای انتخاب ماشین ظرفشویی میزان هزینه‌ای را که می‌خواهید پرداخت کنید به فروشنده اعلام کنید تا بهتر راهنمایی شوید. قیمت‌های درج شده در وبسایت‌های معتبر را چک کنید و بخاطر داشته باشید که صرف پرداخت هزینه کمتر یا بیشتر به معنی خرید دستگاه کم‌کیفیت یا کارآمد نیست. مشخص کنید واقعاً چه می‌خواهید؛ مواردی از قبیل عملکرد، گنجایش، طراحی، مصرف انرژی، برنامه‌های شستشو و غیره را در مورد هر ماشین ظرفشویی بررسی کنید. با توجه به تنوع این دستگاه‌ها حتم داریم که سردرگم خواهید شد اما با لحاظ کردن چند فاکتور کلیدی انتخاب راحت‌تری خواهید داشت.

خرید ماشین ظرفشویی

برند سازنده

با توجه به تنوع زیاد برندهای سازنده ماشین ظرفشویی انتخاب برای کاربران تا حدود زیادی مشکل است. هویت برند سرمایه‌ای است که برای یک شرکت ارزش آفرینی می‌کند. برند سازنده در تعیین قیمت ماشین ظرفشویی حائز اهمیت است و تا حدود خیلی زیادی خریداران را برای پرداخت هزینه متقاعد می‌کند. بوش، سامسونگ و ال‌جی از برندهای مطرح در بازار ایران هستند که سهم بزرگی از فروش بازار ماشین‌های ظرفشویی را در انحصار خود دارند. برخی افراد معتقدند که مسئله‌ی برندینگ موجب شده است که کاربران برای انتخاب بین دو ماشین ظرفشویی مشابه از دو برند متفاوت، محصول برند سرشناس را انتخاب کنند. ادعای این افراد شاید کمی اجحاف در حق شرکت‌های سازنده‌ای باشد که اصل رضایت مشتری را در اولویت قرار داده‌اند و بالاخره اینکه اعتبار چنین شرکت‌هایی مدیون سال‌ها درخشش آن‌ها در عرصه‌ی تکنولوژی بوده است اما هنوز هم نباید برندهای نوپا را نادیده گرفت.

چنانچه در فکر خرید ماشین ظرفشویی مقرون بصرفه هستید، محصولات برندهای خوشنامی همچون دوو، بکو، ویرپول و غیره را نیز بررسی کنید. نکته‌ی دیگری که باید بدانید اینکه ماشین‌های ظرفشویی بیشتر مواقع در کشوری غیر از کشور مبداء مونتاژ می‌شوند که طبیعتاً اولویت با برند سازنده است. به هر حال این تولیدات باید مطابق با استانداردهای برند سازنده ساخته شده باشند. در این مورد حتماً از کارشناس فروش سوال کنید.

قیمت ماشین ظرفشویی

طراحی ماشین ظرفشویی

ماشین‌های ظرفشویی در انواع ایستاده (مبله) و رومیزی به بازار عرضه می‌شوند. ماشین‌ ظرفشویی رومیزی در ابعاد کوچکتر برای قرارگیری روی کابینت طراحی شده‌ و برای خانواده‌های کم‌جمعیت مناسب و کاربردی است. ماشین‌های ظرفشویی مبله که در تنوع و تعداد خیلی بیشتر به بازار عرضه می‌شوند دارای ابعاد بزرگتر بوده و برای شستشوی ظروف یک مهمانی نیز ایده‌آل هستند.

انتخاب ظرفشویی با توجه به دیزاین ظاهری کاملاً به سلیقه‌ی شما بستگی دارد. اکنون بیشتر تولیدات بازار با کاهش اِلمان‌های بصری دارای طراحی مینیمال هستند. بیشتر ماشین‌های ظرفشویی در بالای بدنه خود دارای نمایشگر LED و کنترل پنل لمسی هستند. با وجود این گاهاً یک شرکت سازنده با هدف جذب بیشتر مخاطب در دیزاین محصول از الگوریتم رایج سرپیچی می‌کند. به طور مثال تعدادی از ماشین‌های ظرفشویی سامسونگ به کنترل پنل روی قسمت داخلی درب مجهز شده‌اند و با ظاهری یکدست توجه طرفداران نوآوری را جلب کرده‌اند. با وجود این خلق یک ایده همیشه انتظار موفقیت آن را به دنبال نخواهد داشت.

قیمت ظرفشویی ال جی

ظرفیت ماشین ظرفشویی

یکی از فاکتورهای کلیدی که در خرید ماشین ظرفشویی باید لحاظ کنید، ظرفیت آن است. به طور کلی ماشین‌های ظرفشویی در ظرفیت‌های متفاوت 6، 8، 12، 13، 14 و 15 نفره به تولید رسیده‌اند. برای انتخاب برحسب ظرفیت باید نیاز واقعی خود را در نظر بگیرید. بیشتر از 90 درصد ماشین‌های ظرفشویی امروزه در ظرفیت 14 نفره به بازار عرضه می‌شوند. پرداخت هزینه بیشتر برای خرید ماشین ظرفشویی با ظرفیت بیشتر منطقی خواهد بود.

میزان بهره‌وری ماشین ظرفشویی را بررسی کنید

کارایی و راندمان یک ماشین ظرفشویی کاملاً به موتور بکار گرفته شده در آن بستگی دارد. شرکت‌های سازنده سرشناس از موتور انحصاری در ماشین‌های ظرفشویی تولیدی خود استفاده می‌کنند. به طور مثال بوش از موتور EcoSilence و ال‌جی از Inverter Direct استفاده می‌کند. موتورهای جدید به طور معمول با قطعات کمتر استهلاک و اصطکاک کمتری داشته و این به خودی خود در کاهش مصرف انرژی، صدا و افزایش دوام ماشین ظرفشویی موثر است.

ماشین‌های ظرفشویی جزو لوازم خانگی پرمصرف محسوب شده و این موضوع اهمیت بررسی برچسب انرژی آن‌ها را توجیه می‌کند. به طور مثال بیشتر ماشین‌های ظرفشویی بوش با رده‌‌ مصرف انرژی +++A برای صرفه‌جویی در هزینه‌های کاربران ایده‌آل هستند. به همین ترتیب اگر روی هزینه‌های مصرفی خود حساسیت بیشتری بخرج می‌دهید میزان مصرف آب را نیز بررسی کنید. طبیعتاً یک ماشین ظرفشویی با مصرف آب 9.5 لیتر در هر چرخه دستگاهی مقرون بصرفه‌تر از یک ماشین ظرفشویی با مصرف آب 11 لیتر است.

تاثیر ظرفیت ماشین ظرفشویی در قیمت

برنامه‌ها و تکنولوژی‌های ماشین ظرفشویی

گاهی در بین دو ماشین ظرفشویی از دو یا یک برند سازنده با ظرفیت یکسان و طراحی مشابه اختلاف قیمت به چشم میخورد. در این مورد باید به بررسی تفاوت در امکانات، برنامه‌ها، سیستم شستشو و غیره پرداخت. به طور کلی ماشین‌های ظرفشویی براساس نوع سیستم شستشو، عملکرد متفاوتی دارند. به طور مثال ال‌جی از فناوری QuadWash برای اسپری قدرتمند آب توسط 4 بازوی شستشو استفاده می‌کند. استفاده از سنسور هوشمند برای تشخیص میزان کثیفی ظروف، سطح آب و غیره در ماشین‌های ظرفشویی نتایج بهینه‌تری را بدست می‌آورد.

نوع و تعدد برنامه‌های شستشو را در ماشین‌های ظرفشویی مقایسه کنید و مدل مدنظرتان را برحسب نیاز انتخاب کنید. شستشوی سریع، اقتصادی، اتوماتیک، شستشوی بهداشتی و غیره انواع این برنامه‌ها را شامل می‌شوند. منظور از نیاز واقعی شما این است که به عنوان مثال یک ماشین ظرفشویی با گزینه شستشوی بهداشتی، بهترین ماشین ظرفشویی برای افرادی خواهد بود که از آلرژی رنج میبرند یا به استانداردهای شستشوی بهداشتی اهمیت می‌دهند. در کنار برنامه‌های شستشو، تابع‌های اضافی عمدتاً انعطاف بالایی را در استفاده از ماشین ظرفشویی به ارمغان می‌آورند.

همچنین زمانیکه از تکنولوژی سخن به میان می‌آوریم منظورمان این است که خلق یک تکنولوژی خاص تا چه حد رفاه بیشتری را برای کاربران بدست آورده است. به طور مثال بیشتر ماشین‌های ظرفشویی امروزه با پشتیبانی از وای-فای و برنامه شرکت سازنده از فاصله‌ی دورتر و از طریق گوشی هوشمند قابل کنترل هستند. همچنین باید در نظر داشته باشید که برای خرید ماشین ظرفشویی با تکنولوژی‌های پیشرفته و امکانات بیشتر باید هزینه بیشتری صرف کنید.

جمع بندی

اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی متوسط و با کیفیت را دارید یا اگر به دنبال خرید ظرفشویی بالارده و پیشرفته هستید، پیشنهاد ما به شما متفاوت خواهد بود. قویاً پیشنهاد می کنیم، برای انتخاب ماشین ظرفشویی و اطلاع از امکانات این محصولات با کارشناسان ما در بانه سرویس  تماس حاصل فرمائید و از مشاوره صمیمانه ما استفاده کنید.

برای اطلاع از لیست قیمت ظرفشویی و لوازم خانگی می توانید به وبسایت https://banehservice.org سر بزنید و یا با کارشناسان ما تماس بگیرید؛ بانه سرویس تمام تلاش خود را به کار می گیرد، تا با قیمت های آپدیت و بصرفه، نظر شما را به سمت محصولات اورجینال و برند جلب کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

محسن
23 آبان 01 11:40
من بررسی کردم قیمت های این سایت به نسبت بازار خیلی مناسیه