نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 27 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

انواع موکت اتاق خواب کودک

1401/6/27 14:58
824 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

چیدمان اتاق خواب، فوق‌العاده دارای اهمیت است، خصوصاً اگر اتاق خواب کودک باشد. همان‌طور که می‌دانید، برای دکوراسیون اتاق خواب باید وسایل زیادی را مدنظر قرار داد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها موکت اتاق خواب است که در این خصوص باید به ویژگی‌هایی مانند طرح، رنگ، جنس و مواردی از این دست اشاره کرد. ضمناً اتاق خواب کودک فضایی با احساس است و باید از بهترین موکت برای این منظور استفاده شود.

حال ما در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم درباره‌ی انواع موکت اتاق خواب کودک صحبت کنیم تا اگر قصد دارید نمونه‌ی مناسبی از یک موکت اتاق نوزاد را خریداری کنید، با اطلاعات بیشتری اقدام نمایید.

انواع موکت اتاق خواب کودک

معرفی بهترین مدل‌های موکت اتاق خواب

در این بخش قصد داریم به مدل‌های فوق‌العاده جذاب موکت بپردازیم. درواقع همان‌طور که می‌دانید، انواع و اقسام موکت برای اتاق خواب وجود دارد که به دلخواه می‌توان بهترین آن‌ها را انتخاب و استفاده کرد. با این حال، موارد عنوان شده در ادامه از بهترین موکت برای اتاق خواب هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم :

اتاق خواب فضایی خصوصی است که برای آرامش و خواب شبانه در نظر گرفته شده است. چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب در استفاده بهینه از این فضا تاثیرگذار است. طراحان داخلی برای دکوراسیون موکت اتاق خواب از المان هایی هماهنگ با دکوراسیون منزل استفاده می کنند تا ویژگی های زیبایی شناختی نیز در این فضا رعایت شود. طراحی رنگی و کفپوش اتاق خواب در احساس گرمی و آرامش نقش مهمی دارد. بهتر است کف اتاق خواب را از قالیچه، فرش و یا کفپوش مناسب بپوشانید تا سردی کف از بین برود. موکت اتاق استراحت باید بر اساس نیاز و سلقه انتخاب می شود.

با توجه به سبک زندگی و کاربری های موازی در اتاق خواب می توان انواع موکت را برای فضای استراحت انتخاب کرد. در انتخاب این موکت برای کودکان دقت بیشتری کنید. موکت از کفپوش های مقاوم با ماندگاری بالا است و اغلب تا سال ها باقی می ماند لذا نهایت دقت در انتخاب ضروری است.

  • مدل موکت کبریتی

این نوع موکت از قدیمی‌ترین انواع موکت است که در کنار زیبایی فوق‌العاده‌ای که دارد، از قیمت مناسبی نیز برخوردار است؛ همچنین از ویژگی‌های خاص این موکت می‌توان به شست‌وشوی فوق‌العاده آسان آن اشاره کرد. البته ممکن است نازک بودن این نوع موکت اتاق خواب در بعضی از موارد به یک نقطه ضعف تبدیل شده باشد که اگر فکر می‌کنید می‌توانید از این نوع موکت‌ها به خوبی استفاده کنید، انتخاب مناسبی خواهد بود.

  • مدل موکت طرح‌دار

موکت‌های طرح‌دار انتخاب فوق‌العاده‌ای برای اتاق خواب کودک است و اولین دلیل این اقدام، تنوع بسیار خوبی است که برای موکت طرح‌دار در نظر گرفته‌شده است؛ البته به جز اتاق خواب، از این نوع مدل موکت برای فضاهایی مانند لابی یا راهروها نیز به‌کارگیری می‌شود. به‌طورکلی بنا به سلیقه و نحوه دکوراسیون اتاق خواب کودکتان، به‌راحتی می‌توانید از مدل موکت طرح‌دار بهره‌مند شوید.

  • مدل موکت تایل

این نوع موکت شبیه به کاشی است و از مهم‌ترین ویژگی‌های آن، می‌توان به انعطاف عالی، مقاومت و دوام عالی و نصب ساده‌ی آن اشاره کرد؛ بنابراین از این مدل موکت در موارد مختلف، به خصوص اتاق خواب کودک استفاده می‌شود که فضای اتاق را بسیار لاکچری خواهد کرد.

  • مدل موکت اتاق خواب پرز بلند

اگرچه این نوع مدل از موکت در اکثر موارد برای اتاق‌ عروس و داماد انتخاب می‌شود، اما می‌توان از آن برای اتاق خواب کودک نیز استفاده کرد. درواقع نیاز اتاق‌ها به یک موکت بسیار نرم و راحت سبب شده است تا افراد برای این منظور به انتخاب بهترین نوع مدل موکت روی بیاورند و موکت اتاق خواب پرز بلند یکی از این نوع موکت‌هاست که مخصوصاً برای مناطق سردسیر انتخاب جذاب‌تری است. ضمناً این نوع موکت‌ها در رنگ‌های مختلفی مانند طوسی وجود دارند که توصیه می‌کنیم برای استعلام قیمت موکت پرز بلند طوسی به مراکز مجاز مراجعه شود.

مدل موکت نمدی

  • مدل موکت نمدی

این نوع موکت بسیار نرم است و به علت اینکه تراکم و فشردگی الیاف مناسبی دارد، انتخاب خوبی برای موقعیت‌هایی مانند اتاق خواب کودک است. ضمناً این نوع موکت در زمان راه رفتن به‌هیچ‌عنوان جمع نمی‌شود و درواقع می‌توان گفت که کیفیت آن تا سال‌ها کاهش پیدا نمی‌کند. گفتنی است که در حال حاضر از این موکت در موارد مختلف استفاده می‌شود؛ چراکه ازجمله موکت‌های بادوام این روزهای دکوراسیون اتاق‌ها است.

بهترین رنگ برای موکت اتاق خواب

از نکات ظریفی که باید در زمان خرید موکت برای اتاق خواب توجه داشت، انتخاب یک رنگ شیک و جذاب است که البته بسیاری از افراد بدون توجه به این مورد اقدام به خرید موکت می‌کنند. حال اگر در حال حاضر قصد دارید یک موکت مناسب برای اتاق خواب کودک انتخاب کنید که دارای رنگ ایده‌ آل نیز باشد، به موارد زیر توجه ویژه داشته باشید :

بهترین رنگ برای موکت اتاق خواب

  • بررسی ابعاد اتاق خواب

یکی از مواردی که باید در زمان انتخاب رنگ موکت در نظر گرفت، ابعاد اتاق خواب است. معمولاً برای فضاهای کوچک از رنگ‌های روشن استفاده می‌شود و برعکس؛ برای اتاق‌های بزرگ از رنگ‌های تیره به‌کارگیری خواهد شد.

  • بررسی رنگ دیوار

زیبایی موکت انتخابی به رنگ دیوار اتاق نیز وابسته است. درواقع بهترین انتخاب در این زمینه، در نظر گرفتن رنگ‌های مکمل است؛ برای مثال، توصیه می‌کنیم که اگر رنگ‌های تیره را برای موکت اتاق خواب انتخاب کرده‌اید، بهتر است که دیوار به رنگ سفید باشد. البته برای اتاق‌ کودکان می‌توانید از رنگ‌های شاد مکمل با رنگ دیوار استفاده کنید.

  • بررسی سبک دکوراسیون

پرواضح است که یکی از مهم‌ترین موارد در انتخاب موکت اتاق خواب، سبک دکوراسیونی است که برای این مکان در نظر گرفته‌شده است. همان‌طور که می‌دانید، افراد می‌توانند با سبک‌هایی مانند صنعتی، مینمال، کلاسیک و ... به طرح دکوراسیون موقعیت دلخواه بپردازند و طبیعتاً برای هرکدام از این موارد باید رنگ خاصی برای موکت انتخاب شود. ضمناً گفتنی است که برای انتخاب بهترین رنگ موکت برای پذیرایی و یا اتاق خواب بهتر است که با افراد متخصص و باتجربه مشورت کنید.

اصلا چیزی به نام رنگ خوب یا بد وجود ندارد. وقتی می گوییم یک موکت خوشرنگ است دقیقا رنگ خاصی مد نظر نیست. در واقع این هارمونی رنگی در فضا است که موجب می شود تا رنگ ها به زیبایی، دیده شوند. طیف رنگ های تیره و روشن هر دو می توانند زیبایی و جذابیت خاصی داشته باشد، اگر در فضای مناسب به کار بروند.

بازی رنگ ها پر رمز و راز است و به سادگی نمی توان از آن گذشت. این حساسیت در مورد انتخاب رنگ موکت و کفپوش ها بیشتر است. کف ساختمان همچون دیوارها و سقف بیشترین سطح را اشغال کرده است. هر رنگی که برای موکت، انتخاب می شود به طور مستقیم روی ترکیب رنگ فضا تاثیر می گذارد.

دلایل استفاده از موکت در اتاق خواب

بسیاری از افراد هنوز نمی‌دانند که بهترین انتخاب برای کفپوش اتاق‌ها موکت است؛ این انتخاب به دلایلی جذاب به شمار می‌رود که به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم :

  • عایق صوتی :

وقتی قرار است استراحت کنیم، بدون شک به یک فضای آرام نیاز داریم که در این صورت استفاده از موکت تا حد قابل‌توجهی می‌تواند صدای اتاق‌های اطراف را کاهش دهد. این در حالی است که سایر کفپوش‌ها صدا را منعکس می‌کنند.

  • عایق حرارتی :

از ویژگی‌های موکت اتاق خواب می‌توان به عایق حرارتی بودن آن اشاره کرد. این ویژگی سبب شده است تا افراد پس از بیدار شدن از خواب و درحالی‌که بدن‌شان گرم است، پاهایشان را روی یک سطح نرم و انعطاف‌پذیر بگذارند و دیگر مجبور نباشند که روی زمین سرد راه بروند.

موکت اتاق خواب

  • ایمنی مناسب :

برای موقعیت‌هایی مانند اتاق خواب کودک، نیاز است که ایمنی به‌طور کامل در نظر گرفته شود و با توجه به اینکه کودک پس از بیدار شدن ممکن است تلوتلوخوران راه بیفتد، به‌کارگیری از یک کفپوش مناسب ضروری است که در این صورت بهترین انتخاب می‌تواند موکت باشد؛ بنابراین به‌هیچ‌عنوان ایمنی را در خانه‌ای که کودک وجود دارد سهل نگیرید.

  • تنوع عالی :

همان‌طور که می‌دانید، موکت‌ها در انواع و اقسام وجود دارند و با توجه به اینکه تنوع فوق‌العاده عالی در آن وجود دارد، دست افراد برای انتخاب باز خواهد بود. ضمناً در نظر داشته باشید که انتخاب طرح و رنگ دلخواه برای موکت ازجمله موارد بااهمیتی است که احتمالاً برای دیگر کفپوش‌ها وجود ندارد.

تنوع عالی موکت

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با انواع موکت اتاق خواب آشنا کنیم و با توجه به اینکه این نوع محصولات را باید از مراکز خرید معتبر در نظر گرفت، توصیه می‌کنیم در انتخاب فروشگاه مدنظر دقت لازم را داشته باشید. البته بسیاری از افراد علاقه‌مند به خرید مستقیم موکت از کارخانه هستند که حتی برای این منظور نیز باید از شرکت‌های معتبر استفاده شود.

به‌طورکلی برای اتاق خواب کودک به‌راحتی می‌توان انواع موکت دلخواه را تهیه و استفاده کرد و با توجه به اینکه برای چنین موقعیت‌هایی نیاز به یک موکت مناسب‌تر است، حتماً باید از افراد متخصص و باتجربه در این زمینه مشورت گرفته شود تا افراد درنهایت بتوانند یک موکت ایده‌ آل و بادوام خریداری کنند. شما می توانید برای تهیه انواع موکت اتاق خواب و پذیرایی به سایت gamantj.com مراجعه کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)