نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 26 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

نحوه عمل پروتز زانو توسط جراح زانو اصفهان

1401/6/26 12:14
543 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

نحوه عمل پروتز زانو توسط جراح زانو اصفهان

افراد زیادی از زانو درد شکایت دارند و به دنبال راهی برای درمان قطعی زانو درد می باشند. بر اثر تصادف، آسیب دیدگی و یا انواع بیماری های مفصلی مثل آرتروز، استخوان زانو تحلیل رفته و فرد مجبور است درد زیادی را تحمل نماید. پزشک ممکن است عمل پروتز را برای فرد تجویز نماید. در این روش از قسمت های فلزی و پلاستیکی برای تعویض مفصل زانو استفاده می شود.

بیماری آرتریت روماتوئید نوعی بیماری بوده که باعث آب آوردن زانو شده و مایعی داخل مفصل زانو جمع خواهد گشت. در این بیماری فرد از شدت درد نمی تواند به خوبی راه برود و حرکت کند.

بهترین راهکار برای درمان این بیماری عمل پروتز زانو است.

پروتز زانو

پروتز زانو یا آرتروپلاستی یک روش جراحی بوده که با انجام این روش درد زانو تسکین می یابد. به عبارتی دقیق تر اگر روش های مختلف درمان برای درد زانو کارساز نباشد، پزشک این روش را توصیه می نماید. بسیاری از افراد با استراحت و انجام فیزیوتراپی نمی توانند زانو درد را درمان نمایند.

این بیماری بیشتر افراد مسن و میانسال را درگیر می نماید. کسانی که کار سنگین انجام می دهند نیز ممکن است به این عارضه دچار شوند و مجبور شوند که مفصل زانو را تعویض نمایند.

در عمل پروتز مفصل زانو کاملا تعویض می شود که جهت مشاهده نحوه جراحی می توانید به پیج دکترپناهی مراجعه کنید.

با تعویض مفصل فردای روز عمل بیمار قادر است راه برود البته تا چند ماه درد زانو طبیعی می باشد که با فیزیوتراپی و تمرینات کششی زانو درد از بین می رود.

تعویض مفصل زانو

تعویض مفصل زانو

قبل از عمل تعویض مفصل زانو، ابتدا جراح زانو اصفهان شما را معاینه می نماید و از سوابق بیماری هایی که به آن دچار بوده و هستید آگاهی بدست می آورد.

نکات قبل از جراحی را به بیمار توصیه می نماید و فرد باید تمامی آن چه که پزشک از او می خواهد را انجام دهد. در طی عمل پروتز زانو مراحل زیر انجام می شود :

تراشیدن موها، رگ گیری ناحیه، تعبیه سوند، تمیز کردن پوست محل جراحی با ماده ضد عفونی کننده، ایجاد برش در ناحیه زانو، قرار دادن پروتز در محل مورد نظر، قرار دادن لوله تخلیه، بخیه یا منگنه، استریل کردن ناحیه و باندپیچی محل جراحی.

لازم به ذکر است که در طول جراحی آرتروز زانو پزشک متخصص بیهوشی در بالین بیمار قرار دارد و میزان اکسیژن خون، وضعیت ضربان قلب، فشار خون و کلیه عوامل حیاتی بیمار را تحت بررسی قرار می دهد.

جهت مشاهده نمونه کارها و جدیدترین مطالب تخصصی ارتوپدی و جراحی زانو به پیج اینستاگرام دکترفرزاد پناهی dr.farzad.panahi متخصص ارتوپدی و جراح استخوان و لگن مراجعه کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)