نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 22 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

11 ماده ضروری برای آشپزی سالم و سریع

1401/6/12 17:06
519 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

11 ماده ضروری برای آشپزی سالم و سریع

ما در این مطلب 11 ماده ضروری و لازم برای آشپزی سریع را به شما معرفی خواهیم کرد. با این مواد مغذی و ساده قادر خواهید بود غذاهایی خوشمزه و لذیذ درست کنید.

1) فلفل دلمه ای خرد شده و منجمد

استفاده از فلفل دلمه ای در پخت غذا با سبزیجات راهی آسان برای افزودن رنگ و مواد مغذی، از جمله ویتامین های A ،C ،B6 به غذا، بدون نیاز به آماده سازی چند نوع مواد مختلف است.

2) کنسرو لوبیا و حبوبات

استفاده از کنسرو دردسر کمتری نسبت به خیساندن و جوشاندن و حبوبات خشک دارد، ولی بهتر است از آنجایی که این کنسروها نمک اضافه دارند در استفاده از نمک دقت کنید. از کنسرو ها می توانید برای تهیه ماست خانگی با لیمو روغن زیتون و ادویه جات استفاده کنید.

3) سبزیجات آماده منجمد

این سبزیجات و تنها برای بخارپز کردن که برای تهیه یک غذای آسان و سریع با تکه های سرخ شده فلفل بسیار عالی هستند. سبزیجات منجمد به اندازه سبزیجات تازه مواد مغذی دارند.

سبزیجات آماده منجمد

4) کنسرو ماهی

کنسرو ها میتوانند ایده های آشپزی زیادی برای درست کردن یک ساندویچ یا سالاد کیک و یا تاپینگ پیتزا به شما بدهند. این راهی آسان و بسیار مقرون به صرفه برای دریافت امگا ۳ است.

5) پنه خشک شده

این پاستا مناسب برای افزودن به کیک، سس و سالاد است. برای یک وعده غذایی با فیبر بالا پنه حاضر شده با آرد کامل را انتخاب کنید. اگر احساس می‌کنید خیلی تخته و حالت تعمیر گرفته خنک کنید و در کیسه های غذا فریز کنید، سپس مستقیماً در آب جوش بریزید تا دوباره گرم شود. ماکارونی پخته شده که فریز و سپس دوباره گرم شده منبع خوبی از نشاسته مقاومت که یک نوع فیبر ضروری برای بدن است.

6) فیله ماهی منجمد

این نوع می تواند ارزان تر از ماهی تازه و بسیار آسان برای پخت باشد. میتوانید از فریزر خارج کرده و مستقیماً داخل فر قرار دهید یا به سوپ یا خورشت اضافه کنید.

7) تخم مرغ

تخم مرغ یکی از بهترین فست فود ها است. می‌توانید آب پز کنید یا کمی واقعاً سرخ کنید و با میکس کردن، یک پنکیک نازک درست کنید. همینطور میتوانید حلقه حلقه یا نواری برش دهید. تخم مرغ یک منبع ارزان قیمت پروتئین و سایر مواد مغذی مانند کارتنوئید ها ویتامین ها سلنیوم و کولین است.

تخم مرغ

8)  اسفناج منجمد یا کنسرو شده

برای سرو با تخم مرغ میتوانید اسفناج منجمد را گرم کنید یا از کنسرو اسفناج استفاده کنید. اسفناج ۲۰ درصد از نیاز روزانه ما به فولات را تامین می کند که یک ماده معدنی حیاتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است و منبع پتاسیم و ویتامین A است. اسفناج با برگ های تیره خود منبع لوتئین و زآگزانتین است از مواد مغذی برای تقویت و سلامتی چشم تشکیل شده است.

9) پوره گوجه فرنگی

فرایند کنسرو کردن طعم را تشدید می کند. این کار گزینه های بهتر نسبت به استفاده از گوجه فرنگی تازه است. برای تهیه سس ها و خورشت ها پوره گوجه فرنگی یا کنسرو آن حاوی آنتی اکسیدان لیکوپن بیشتری نسبت به کجا فرنگی تازه است.

10) برنج

باقیمانده برنج خود را دور نریزید. برنج پخته شده را می توانید داخل یک نایلون درون یخچال فریز کنید؛ و به راحتی داخل ماکروفر در سریع ترین زمان ممکن گرم کنید.

11) سبزی منجمد

راه آشپزی آسان و سریع برای طعم دهی به هر چیزی که در حال پخت است. همچنین برای صرفه جویی در هزینه میتوانید با خورد کردن ضایعات گیاهان معطر تازه باقی مانده آنها را در کیسه های کوچک غذا فریز کنید.

پسندها (1)

نظرات (0)