نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 29 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

کراتینه مو چیست ؟ مزایا و معایب کراتینه مو

1401/5/29 11:50
2,518 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

در پاسخ به سوال کراتینه مو چیست؟ باید عرض کنیم که کراتین نوعی پروتئین محسوب می‌شود که به مقدار مناسب در ناخن و مو وجود دارد. این پروتئین به جهت افزایش سلامتی و به‌خصوص شادابی، مورد‌نیاز بدن است و در‌صورتی‌که موها از درخشندگی قابل قبولی برخوردار نباشند، احتمال عدم وجود این پروتئین در بدن احساس می‌شود. به‌طور‌کلی برای اینکه بتوان موها را نرم نگه داشت، وجود کراتین فوق‌العاده دارای اهمیت است؛ چرا‌که فولیکول‌های موی آسیب‌دیده را به خوبی نرم خواهد کرد. البته باید در‌نظر داشت که کراتینه مو دارای مزایا و معایب خاص خودش است و باید به‌طور صحیح به‌کارگیری شود.

حال ما در این مقاله قصد داریم به موارد مختلفی درباره‌ی کراتینه مو چیست صحبت کنیم تا در صورت نیاز بتوانید تصمیم بهتری اتخاذ نمایید.

کراتینه مو بلند

کراتینه کردن مو چیست؟

این روش از‌جمله روش‌های نیمه دائمی صاف کردن مو است که اگر مواد کراتینه مو در بهترین حالت انتخاب شود، می‌تواند تأثیرات مناسبی بر مو داشته باشد. در‌حال‌حاضر کراتینه مو در بهترین مرکز تهران در حدود یک ساعت انجام می‌شود که معمولاً تا حداقل سه ماه ماندگار خواهد بود. روش کراتینه مو نیز بدین‌صورت است که موها با ترکیب مایع کراتین مو پوشش داده می‌شوند که البته باید تأکید کنیم که انجام این روش باید در مراکز معتبر در‌نظر گرفته شود.

بهترین روش کراتینه مو چیست؟

همان‌طور که گفتیم، کراتینه کردن مو علاوه بر افزایش درخشندگی موها به استحکام و زیبایی مو نیز کمک می‌کند، اما ممکن است با این سوال مواجه شده باشید که بهترین روش انجام کراتینه مو چیست که در پاسخ باید عرض کنیم که اگر یک کار ایده‌آل در این زمینه می‌خواهید، به‌هیچ‌عنوان نباید در منزل و به‌صورت خودسرانه به انجام کراتینه مو بپردازید و برای این کار انتخاب بهترین مرکز کراتینه مو در تهران تصمیم درست‌تری است. در‌واقع کارشناسان این حوزه با بهترین و باکیفیت‌ترین مواد به انجام کراتینه مو می‌پردازند تا در این صورت دوام کراتینه نیز افزایش یابد؛ بنابراین اگر به فکر براق شدن و درخشندگی مناسب موهایتان هستید، حتماً از چنین مراکزی بهره ببرید تا از کراتین موی طبیعی برایتان استفاده‌شده باشد.

آیا کراتینه برای مو مضر است؟

به‌طور‌قطع نمی‌توان درباره‌ی این مسئله پاسخ روشنی داد. با این حال گفته می‌شود در بعضی از موادهای کراتینه مو ماده‌ای به نام فرمالدهید وجود دارد که بر اساس نظر پزشکان و متخصصان، سرطان‌زاست. البته مقدار به‌کارگیری شده این ماده در کراتینه مو بسیار ناچیز است؛ با‌این‌حال استفاده بیش‌از‌حد مواد کراتینه منع شده است. به‌طور‌کلی در این زمینه و حتی برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سوال کراتینه مو چیست بهتر است که از یک متخصص بهره ببرید تا به‌طور‌کامل دغدغه‌هایتان در این خصوص برطرف شود. البته ناگفته نماند که مصرف خودسرانه کراتینه مو ممکن است شما عزیزان را به دردسر بیندازد؛ بنابراین به‌هیچ‌عنوان از موادهایی که در بازار وجود دارد، بدون دانش قبلی و اطمینان از کیفیتشان استفاده نکنید.

کراتینه مو چقدر دوام دارد؟

ممکن است بسیاری از افراد بر این عقیده باشند که وقتی از کراتینه مو استفاده می‌کنند، تا ما‌ه‌ها حالت موهایشان به‌دلخواه باقی می‌ماند، اما واقعیت این است که این‌طور نیست. دوام کراتیه مو به عوامل مختلفی بستگی دارد که از‌جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • کیفیت مواد کراتینه مورد‌استفاده
  • استفاده از یک متخصص و مرکز مناسب به جهت انجام کراتینه مو
  • مراقبت‌های بعد از کراتینه مو

برای عامل اول، پر‌واضح است که اگر در این حوزه آشنایی کامل نداشته باشید، به‌طور حتم نمی‌توانید مواد باکیفیت را تشخیص دهید که در‌نتیجه‌ی کار، احتمال آسیب به موها افزایش می‌یابد. در‌واقع اهمیت انتخاب مواد کراتینه مو آن‌قدر مهم است که توصیه می‌کنیم حتماً از افراد باتجربه در این زمینه مشورت بگیرید.

در درجه بعدی، به‌کارگیری از یک مرکز مناسب و ایده‌آل می‌تواند تا حد زیادی امکان دوام کراتینه مو را افزایش داده و توصیه ما نیز این است که حتماً از چنین مراکزی بهره‌مند شوید تا اگر سوال یا ابهامی درباره‌ی کراتینه مو چیست وجود دارد، به‌طور‌کامل برطرف شود. از طرفی پس از انجام کراتینه مو، مراقبت‌هایی که باید در‌نظر گرفته شوند، فوق‌العاده دارای اهمیت است که هر‌کدام می‌توانند دوام و عمر کراتینه‌ی مصرفی را افزایش دهند.

مزایا کراتینه مو

انجام کراتینه مو دارای یکسری مزایا است که در ادامه به آن می‌پردازیم :

- کراتین مو روشی است که برای انواع مو به‌کارگیری می‌شود و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

- این روش حداقل‌ترین آسیب را به موها وارد می‌کند. (در‌صورتی‌که از مواد باکیفیت و یک مرکز تخصصی استفاده شود).

- اگر یک حالت‌دهنده‌ی فوق‌العاده آسان نیاز دارید، می‌توانید از این روش بهره‌مند شوید.

- ماندگاری مناسب استفاده از این روش که معمولاً تا 3 ماه است، فوق‌العاده جذاب خواهد بود.

- در روش‌های مشابه، افزایش درخشندگی و زیبایی مو به مراقبت‌های بیشتری نیاز است اما کراتینه مو اگر‌چه به مراقبت نیاز دارد، اما شدت آن پایین است.

- از‌جمله مواردی که در پاسخ به مزایای کراتینه مو چیست می‌توان عنوان کرد، این است که این روش با کمترین عوارض همراه بوده که متقاضیان را با دردسر مواجه نمی‌کند.

- کراتینه مو کیفیت ساختار مو را بهبود می‌بخشد. در‌واقع این روش سبب پر‌شدن حفره‌های ساقه مو با کراتین می‌شود که در‌نتیجه، براق شدن موها را شامل خواهد شد.

کراتینه مو فر

معایب کراتینه مو

در کنار مزایا‌ي کراتینه مو، این روش افزایش زیبایی موها دارای یکسری معایبی نیز است که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم :

- کراتینه مو از‌جمله روش‌های پرهزینه برای بهبود کیفیت مو است.

- مصنوعی بودن این روش از مهم‌ترین معایبی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

- اگر عوارض خاصی پس از استفاده از کراتینه مو اعلام نشده است، اما ممکن است استفاده از برندهای نامعتبر کراتین، موها را در معرض آسیب قرار دهد.

- بعضی از افراد، ماندگاری تا حداقل 3 ماه را کوتاه می‌دانند و این موضوع را جزو معایب استفاده از کراتین می‌دانند.

- خانم‌های باردار نمی‌توانند از این روش بهره‌مند شوند.

- کراتینه مو ممکن است واکنش‌های آلرژیک مانند خارش یا راش پوست ایجاد کند.

اهمیت کوتاهی مو بعد از کراتینه کردن مو

یکی از مسائل فوق‌العاده بااهمیتی که پس از کراتینه کردن مو وجود دارد، کوتاه کردن مو است. در‌واقع همان‌طور که می‌دانید، مراقبت از موها پس از انجام کراتینه از اهمیت بسزایی برخوردار است، به‌خصوص اینکه اگر انتهای موهای آسیب‌دیده‌ی مو به‌طور‌کامل چیده نشود، احتمال اینکه آسیب جدی به موها وارد شود، زیاد است.

ضمناً گفتنی است که امکان ایجاد موخوره نیز در صورت عدم کوتاه کردن موها پس از کراتینه کردن مو وجود دارد که در‌نتیجه افراد را به حداقل کوتاه کردن یک الی دو سانتی‌متر مو الزام می‌کند. به‌طور‌کلی توصیه می‌کنیم که در خصوص سوالاتی از‌این‌دست که از زیر‌مجموعه کراتینه مو چیست هستند، حتماً به متخصصان باتجربه مراجعه نمایید.

کوتاهی مو بعد از کراتینه

معرفی انواع کراتینه مو

کراتینه مو دارای انواع مختلفی است که هر‌کدام دارای مشخصات و ویژگی‌های خاصی هستند که ما در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم :

  • کراتینه برزیلی

از ویژگی‌های این نوع کراتینه این است که علاوه بر صاف شدن موها، حجم آن‌ها نیز به‌طور‌کامل حفظ می‌شود. این نوع کراتینه مو برای افرادی که موهاي وز دارند، فوق‌العاده مفید است. ناگفته نماند که کراتینه برزیلی حداقل 3 الی 6 ماه ماندگاری دارد. ضمناً برای ماندگاری و بهبود بهتر موها، استفاده از روغن‌‌هاي مفید ضروری است.

  • کراتینه احیایی

این نوع کراتینه، احیای موهای وز را انجام می‌دهد، اما حالت فر مو دست‌نخورده باقی می‌کند. به‌طور‌کلی این روش کراتینه اکثراً برای موهای مجعد در‌نظر گرفته می‌شود. در این روش موها از ریشه تا نوک با بهترین موادهای کراتینه پوشش داده می‌شود و سپس با استفاده از اتومو و سشوار کاملاً صاف می‌شود. ناگفته نماند که کراتینه احیایی در حدود دو ماه ماندگار است.

  • کراتینه مردانه

ممکن است در خصوص کراتینه مو چیست، سوالاتی درباره‌ی موهای مردانه داشته باشید که باید به شما عزیزان عرض کنیم که نوعي کراتینه مردانه نیز وجود دارد و آقایان هم می‌توانند در سالن‌های مردانه از این قابلیت بهره ببرند. گفتنی است آقایانی که موهای خشک دارند، به‌راحتی می‌توانند از این امکان استفاده کنند. البته توصیه می‌شود که حتماً از مراکز تخصصی به‌کارگیری شود تا نتایج کار فوق‌العاده باشد.

بررسی مراقبت‌های بعد از کراتینه مو

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که مراقبت‌های کراتینه مو چیست و در‌واقع چه راه‌کارهایی را باید پس از انجام این روش نگهداری و افزایش زیبایی مو انجام داد که ما در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت :

- شست‌و‌شوی موها پس از کراتینه مو فوق‌العاده مهم است. برای این منظور باید از یک شامپوی باکیفیت استفاده کنید. در این خصوص حتماً از متخصصان باتجربه در این زمینه سوال نمایید تا بهترین شامپو به شما عزیزان معرفی شود. در‌حال‌حاضر شامپو بدون سولفات لافار، بدون سولفات ونلوئنور و شامپو سولکس کراتینه و فاقد نمک، از‌جمله بهترین شامپوها پس از کراتینه مو هستند که می‌توانید با بررسی، یکی از این موارد را انتخاب و استفاده کنید. به‌طور‌کلی این دغدغه از‌جمله مسائل مهم در زمان دریافت پاسخ به سوالاتی مانند کراتینه مو چیست خواهد بود که باید به آن توجه شود.

- استفاده از ماسک مو برای موهای کراتینه نیز از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه شود. در‌واقع با توجه به اینکه کراتینه کردن مو سبب از‌بین‌رفتن روغن طبیعی موها می‌شود؛ بنابراین برای شادابی بیشتر موها، استفاده از ماسک‌ مو ضروری است. در‌حال‌حاضر بهترین ماسک مو پس از کراتینه کردن مو، ماسک کراتینه استیل است که دارای ویژگی درخشان‌کننده خواهد بود و به‌سرعت ترمیم مو را انجام می‌دهد.

- نحوه خشک‌کردن موهای کراتینه شده پس از حمام موضوع بااهمیتی است که باید به آن توجه شود. البته در‌نظر داشته باشید که حداقل 3 روز پس از انجام کراتینه مو نباید حمام بروید و اگر به هر دلیلی موهایتان خیس شد، فوراً باید آن را خشک کنید. به‌طور‌کلی پس از کراتینه مو فقط اجازه دارید موهای خیس‌تان را با سشوار خشک کنید. البته مدت‌زمان سشوار نیز نباید طولانی باشد. ضمناً بهتر است از اتومو نیز به اندازه کافی استفاده شود.

بررسی هزینه‌های کراتینه مو

از‌جمله دغدغه‌هایی که برای خانم‌ها در رابطه با کراتینه مو چیست پیش می‌آید، هزینه‌هایی است که برای کراتینه مو باید پرداخته شود. در‌واقع برای این منظور عوامل مختلفی نقش دارند که از‌جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

- کوتاهی یا بلندی مو :

پر‌واضح است که هر چه میزان بلندی مو بیشتر باشد، کراتینه کردن مو نیز زمان بیشتری می‌برد؛ همچنین مواد استفاده‌شده نیز به میزان بیشتری نیاز است؛ بنابراین همه‌ی این موارد به افزایش هزینه‌های کراتینه مو منجر خواهد شد.

- نوع مواد مصرفی :

همان‌طور که می‌دانید، مواد کراتینه مو چیست می‌تواند از برندهای مختلف باشد و طبیعتاً هر‌کدام از برندها دارای قیمت‌های مختلفی هستند. البته اگر از مراکز و کلینیک‌های معتبر برای این منظور بهره ببرید، قطعاً هزینه‌های مناسبی را پرداخت خواهید کرد.

- تبحر و تجهیزات مرکز کراتین :

از دیگر مواردی که در هزینه‌های کراتینه مو نقش دارد، نوع و حالت مو است. به‌طور‌کلی موهای مختلف مانند مجعد، کاملاً فر و... کار بیشتری برای انجام کراتینه می‌برد و طبیعی است که قیمت‌های بیشتری نیز در‌نظر گرفته شود.

کراتینه مو بلوند

بهترین مرکز کراتینه مو

حال با توجه به موارد عنوان‌شده در این مقاله، حتماً با این دغدغه مواجه هستید که باید از کدام مرکز برای کراتینه مو بهره ببرید که پیشنهاد ما استفاده از کراتینه مو مائده عرب است. در‌واقع در این سالن زیبایی نه تنها به همه‌ی سوالاتتان در خصوص کراتینه مو چیست پرداخته می‌شود، بلکه با بهترین کیفیت و البته قیمت‌های جذاب کراتینه مو به بهترین شکل ممکن در‌نظر گرفته می‌شود. به‌طور‌کلی سالن زیبایی مائده عرب در تهران از‌جمله سالن‌های محبوب برای کراتینه کردن مو است که اگر نمونه کارهای این سالن را مشاهده کنید، حتماً به استفاده از آن ملزم می‌شوید. گفتنی است که از مزیت‌های به‌کارگیری از سالن زیبایی مائده عرب، رضایت حداکثری مشتریان است که شما هم می‌توانید یکی از آن‌ها باشید.

پسندها (1)

نظرات (0)