نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 25 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

راهنمای بازدید از موزه پیکاسو فرانسه

1401/5/24 16:41
632 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

فرانسه یکی از کشورهایی است، که به دلیل بناهای تاریخی، موزه های باستانی و جاهای دیدنی بی نظیر هر ساله بازدیدکنندگان بسیاری را جذب خود می کند. فرانسه بیش از 1200 موزه و گالری هنری در سراسر کشور دارد که برخی از آن ها بهترین ‌ها در جهان هستند. یکی از این موزه ها موزه پیکاسو فرانسه است.

موزه پیکاسو فرانسه که موزه ملی پیکاسو نیز نامیده می شود، موزه ای در پاریس می باشد که به نمایش نقاشی ها، طراحی ها، حکاکی ها و مجسمه های هنرمند اسپانیایی الاصل پابلو پیکاسو اختصاص دارد. موزه ملی پیکاسو فرانسه بزرگترین مجموعه آثار پابلو پیکاسو را در جهان نگهداری می کند. این موزه در منطقه Marais واقع شده است که در قرن هفدهم ساخته شده و به عنوان یک بنای تاریخی طبقه بندی شده است.

درون این موزه می توان تنوع حوزه های هنری ارائه شده، مجموعه و نمایشگاه های موقت ارائه شده، کل آثار پیکاسو نقاشی، مجسمه سازی، حکاکی و طراحی، و همچنین تداعی روند خلاقیت این هنرمند را مشاهده کرد.

نمای داخلی موزه پیکاسو فرانسه

نمای داخلی موزه پیکاسو فرانسه

تاریخچه ی موزه پیکاسو در فرانسه

موزه پیکاسو در سال 1985 با 228 نقاشی، 149 مجسمه و نزدیک به 3100 طراحی و حکاکی در پاریس افتتاح شد. این آثار هنری پس از اصلاح قانون مالیات بر ارث فرانسه جمع آوری شد تا به وارثان پیکاسو اجازه دهد به جای پول، مالیات متعلق به اموال هنری او را بپردازند.

در نتیجه این اصلاحیه، دولت فرانسه به طور رسمی صاحب نقاشی‌ ها، مجسمه‌ ها، نقش برجسته‌ های روی میز و سرامیک و همچنین هزاران طرح و حکاکی از پیکاسو شد.

موزه پیکاسو فرانسه تقریباً کل مجموعه مطالعات اولیه این هنرمند را در خود جای داده است. در سال ‌های بعد، موزه توانست آثار بیش تری را در خود جای دهد و در اوایل قرن بیست و یکم، حدود 5000 اثر هنری از پیکاسو در اختیار داشت.

این مجموعه در هتل Salé که توسط معمار Jean de Bouiller بین سال های 1656 و 1659 در منطقه Marais پاریس ساخته شده است، قرار دارد.

این ساختمان قبل از افتتاح موزه تحت بازسازی های گسترده ای قرار گرفت و در سال 2009 برای گسترش آثار عمده بسته شد. این پروژه با مشکلات مختلفی از جمله هزینه های بیش از حد و مشکلات ساخت و ساز مواجه بود و موزه تا سال 2014 بازگشایی نشد.

موزه پیکاسو در آنتیب اولین موزه در جهان بود که به طور کامل به این هنرمند اختصاص داشت. در سال 1966 در قلعه گریمالدی تأسیس شد، جایی که پابلو پیکاسو 20 سال قبل استودیوی خود را در آن مکان داشت.

در پاییز 1946، ساختمان برای کارهای هنری بیشتر سرد شد، به همین دلیل پیکاسو به پاریس بازگشت. او 23 تابلو و 44 طراحی از خود به جای گذاشت که امروزه به مجموعه موزه تعلق دارد.

خود قلعه که زمانی متعلق به خانواده گریمالدی از موناکو بود، به قرن دوازدهم باز می گردد، اما در قرن شانزدهم بازسازی شد. متأسفانه فضای داخلی آن شبیه اتاق های یک قلعه نیست. اکثر آنها دیوارهای سفید دارند و شبیه اتاق های معمولی یک آپارتمان هستند. علاوه بر این، هیچ دسترسی به برج وجود ندارد.

آثار موزه پیکاسو فرانسه

موزه پیکاسو فرانسه حدود 400 اثر را به نمایش می‌ گذارد که بسیاری از مجسمه‌ های بزرگ‌ تر پیکاسو در باغ‌ های بیرونی به نمایش درآمده اند.

هنگام بازدید از موزه، می توان فرآیند خلاقیت هنری و تأثیرات پیکاسو را در طول سال های شکل گیری مشاهده کرد. این مراحل در آثار او را مورخان هنر دوره آبی، دوره صورتی و دوره کوبیسم می نامند.

به غیر از آثار خود پیکاسو، می‌توانید در اتاق زیر شیروانی چند نقاشی از مجموعه شخصی او متعلق به بسیاری از استادان مهم قرن بیستم مانند رنوار، سزان، براک، ماتیس، روسو و گوگن را ببینید. همچنین می توانید ماسک های گینه نو، اشیاء ایبری، آفریقایی و اقیانوسی را نیز در این مجموعه خصوصی مشاهده کنید.

در بیشتر اتاق های نمایشگاه تابلوهای اطلاعاتی وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آثار می توان یک راهنمای صوتی استخدام کرد.

از جمله آثار این هنرمند که در آنتیب به نمایش گذاشته می شود، می توان به La Joie de vivre (شادی زندگی) معروف او اشاره کرد. در مجموع 245 اثر پیکاسو در این موزه وجود دارد و می ‌توانید سرامیک‌ هایی که او تزئین کرده و همچنین آثار هنرمندان دیگر را تحسین کنید.

بیش از سی تالار با مجموعه ‌های منحصربه ‌فرد به ترتیب زمانی و همچنین برخی آثار موضوعی وجود دارد. تنها در این موزه هزاران اثر پیکاسو وجود دارد. این هنرمند یک الهام بخش واقعی است که آثار منحصر به فرد بی شماری را از بسیاری از زمینه های مختلف پشت سر گذاشته است.

ساعت کار و هزینه ی ورودی موزه پیکاسو فرانسه

هزینه بلیط ورودی موزه ی پیکاسو ی فرانسه برای هر نفر6 یورو است. موزه پیکاسو همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر به روی عموم  باز است.

برای اطلاع از قیمت تور اسپانیا تابستان 1401، تور فرانسه تابستان 1401، تور ریمینی به سایت معتبر تریپ مراجعه کرده و ارزان ترین تور های مسافرتی را به صورت آنلاین تهیه کنید. سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از علاوه بر نرخ بلیط داخلی از قیمت پروازهای مختلف خارجی مانند بلیط استانبول و پرواز استانبول به تهران و همچنین تورهای لحظه آخری مطلع شوید و از امکانات پرواز و نرخ آن بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین تور خارجی را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، خرید بلیط هواپیما چارتر و رزرو بلیط هواپیما خارجی چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع: تریپ|www.trip.ir

پسندها (5)

نظرات (1)


9 شهریور 01 20:47
فرانسه همه جاش دیدنیه