نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 28 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

3 غذای ساده برای ناهار خوشمزه و آسون

1401/4/20 22:31
412 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

ایرانی ها معمولا وعده ناهار را از سایر وعده های غذایی کاملتر صرف می کنند. وعده ای که معمولاً پای ثابت آن یک خورشت خوشمزه یا یک مدل کباب قرار دارد و اگر هیچ کدام از این موارد نیز نباشد آب گوشتی چرب در میان سفره خواهد بود. ولی گاهی لازم است ناهار نیز به دلیل کمبود وقت یا تنوع، ساده آماده شود به همین دلیل در این مقاله قصد داریم سه ناهار ساده را برای شما معرفی کنیم.

خورشت قیمه با قارچ؛ ناهاری ساده و خوشمزه

خورشت قیمه با قارچ؛ ناهاری ساده و خوشمزه

اگر به دنبال غذا برای ناهار هستید که در کنار سادگی، طعم بسیار خوبی نیز داشته باشد خورشت قیمه با قارچ گزینه مناسبی خواهد بود. این غذا بدون گوشت است و به نوعی رژیمی نیز محسوب می گردد. در ترکیب این غذا از پیاز، لپه قارچ، سیب زمینی و رب گوجه استفاده شده و گاهاً عصاره گوشت نیز می توان برای طعم بهتر به آن اضافه کرد. ادویه‌هایی مانند زعفران و دارچین نیز برای طعم دهندگی در غذا مورد استفاده قرار می گیرد.

کشک بادمجان؛ ناهار ساده و خوشمزه

کشک بادمجان؛ ناهار ساده و خوشمزه

دیگر ناهار ساده که می توانید با نان آماده کنید، کشک بادمجان است. البته های در هر شهر ایران روش های متفاوتی برای آماده سازی این غذا وجود داشته دارد. ترکیب اصلی کشک بادمجان، کشک گوسفندی، بادمجان و گردو، نعنای خشک، پیاز و ادویه جات می باشد. برای آماده سازی این غذا ابتدا باید درون قابلمه پیاز داغ آماده کنید و سپس به آن نعنای خشک را بیفزاید. کشک را به همراه یک فنجان آب درون قابلمه ریخته و سپس گردوی خرد شده را درون آن بریزید و اجازه دهید کمی محتوای قابلمه غلیظ شود. بادمجان را نیز سرخ کرده و بعد از افزودن ادویجات و سیر، ساطوری کنید. حال بادمجان را با کشک ترکیب کرده و با نان نوش‌جان نمایید.

کوکو سیب زمینی ناهاری ساده

کوکو سیب زمینی ناهاری ساده

شاید ساده ترین غذایی که برای ناهار می توانید آماده کنید، کوکوی سیب زمینی باشد. برای آماده سازی این ناهار، سیب زمینی های خود را بجوشانید و بعد از اینکه به خوبی پخته شد، در یک ظرف آن ها را له کنید. کمی نمک و پیاز رنده شده به سیب زمینی ها افزوده و دو عدد تخم مرغ نیز درون آن بشکنید و مواد را به خوبی هم بزنید. نیم ساعت محتویات را درون یخچال بگذارید و سپس درون یک تابه کمی روغن بریزید تا داغ شود. حال به اندازه قاشق به صورت کوکو های کوچک درون روغن از ترکیب خود قرار دهید. هر دو طرف کوکو های که سرخ شد، می توانید با سس و دورچین، آن را میل کنید.

شاید لیست بالا تمامی ذائقه ها را راضی نگه ندارد ولی غذا های ساده دیگری نیز برای ناهار وجود دارد که مطمئنا در کنار طعم بی نظیر در کمترین زمان ممکن آماده می شود. این غذاها را می توانید در بخش آموزش آشپزی مجله اسنپ اکسپرس مشاهده کنید و دستور پخت هر کدام از این غذاها را به صورت مرحله به مرحله آموزش ببینید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)