نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 28 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

راهنمای کامل درمانکده برای مراقبت از پوست کودکان و زنان در تابستان

1401/4/20 11:47
461 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

در فصل تابستان افرادی که به پوست خود اهمیت می‌دهند را تقریباً نمی‌توانید بدون کرم ضد آفتاب بیرون از خانه پیدا کنید! اگر شما هم از این دسته افراد هستید و فکر می‌کنید که استفاده از کرم‌های ضدآفتاب به تنهایی می‌تواند در فصل تابستان ضامن سلامتی پوست شما باشد، متاسفانه باید عرض کنیم که کاملاً در اشتباه هستید! باید بدانید که تشعشعات شدید خورشید به همراه گرمای طاقت‌فرسای آن بیش از آنچه فکر کنید برای پوست افراد مخصوصا خانم‌ها و کودکان مضر بوده و نیاز به مراقبت‌های بیشتری از کرم‌های ضد آفتاب است.

تشعشعات و گرمای شدید خورشید در فصل تابستان مخصوصا در کشور ایران که تقریباً کشوری گرم و خشک و بیابانی به حساب می‌آید، علاوه بر مضراتی که برای پوست دارد، سلامتی افراد را از جهات مختلف تهدید می‌کند اما در این نوشته تنها قصد بررسی آسیب‌های پوستی و هم‌چنین راهنمای کامل درمانکده برای مراقبت از پوست کودکان و زنان در تابستان را داریم پس تا انتها با ما همراه باشید.

راهنمای کامل درمانکده برای مراقبت از پوست کودکان و زنان در تابستان

مشکلات پوستی در فصل تابستان

پیش از این که راهکار‌های مراقبت از پوست در تابستان را توضیح دهیم، بهتر است قدری در رابطه با عوامل تهدید‌کننده سلامتی پوست در فصل تابستان و مشکلاتی که به تبع آن‌ها به وجود می‌آید، صحبت کنیم.

همان‌طور که می‌دانید در فصل تابستان نور و تشعشعات خورشید به حداکثر خود می‌رسند و گرمای هوا به شدت افزایش پیدا می‌کند که تمامی این موارد برای پوست کودکان و بانوان و حتی آقایان، مضر هستند. قرار‌گیری طولانی مدت در معرض نور خورشید به قدری خطرناک است که می‌تواند منجر به سرطان پوست شود و همین موضوع کافیست که به اهمیت مراقبت‌های پوستی در فصل تابستان پی ببرید.

از شایع‎ترین مشکلات پوستی در تابستان می‌توان اشاره کرد به :

  • اگزما
  • آکنه
  • ملاسما
  • روزاسه
  • فولیکولیت
  • خشکی پوست
  • سوختگی پوست
  • سیاه شدن پوست
  • عفونت‌های پوستی
  • سرطان پوست (در بدترین حالت)

مشکلات و عوارضی گفته شدند متوجه حال همه هستند اما در این بین سلامتی پوست کودکان و زنان بیشتر تهدید می‌شود. موارد گفته شده زمانی بدتر خود را بروز می‌دهند که افراد، مبتلا به بیماری‌ها یا مشکلات مختلف پوستی بوده و یا از پوست حساسی برخوردار باشند که در آن صورت باید فرایند‌های مراقبتی را تشدید کرد. در ادامه به توضیح این فرآیند‌های مراقبتی پرداخته‌ایم.

مصرف مایعات را افزایش دهید

نه‌تنها بیرون از خانه و نه‌تنها در فصل تابستان بلکه در تمام طول سال باید مصرف مایعات را جدی گرفت اما این موضوع در فصل تابستان بیشتر مورد توجه است. مصرف مایعات باعث شادابی و مقاوم شدن پوست می‌شود و هم‌چنین از بسیاری عوارض دیگر گرمای محیط در فصل تابستان جلوگیری می‌کند.

علاوه بر آب، مصرف آبمیوه‌های طبیعی و هم‌چنین دمنوش‌ها و شربت‌های خنک می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

تغذیه مناسب

این مورد نیز همانند مورد قبلی در تمام طول سال اهمیت دارد اما در فصل تابستان می‌بایست مواد غذایی متناسب با این فصل را بیشتر مصرف شوند.

استفاده از سبزیجات و میوه‌جات دارای انواع ویتأمین‌ها و هم‌چنین غلات و پروتئین‌ها توصیه‌های غذایی مهم برای فصل تابستان هستند. لازم به ذکر است که در این فصل می‌بایست که از مصرف مواد غذایی محرک همچون ادویه‌ها و  ترشیجات تند و سایر موارد این چنینی تا حد امکان پرهیز کرد.

تغذیه مناسب

در اوج گرما از خانه بیرون نروید

تمامی مشکلاتی که برای پوست در فصل تابستان وجود می‌آیند، ناشی از گرمای محیط و تشعشعات خورشید هستند پس این توصیه منطقی است که در ساعات اوج حضور گرما و نور خورشید از منزل بیرون نروید. هم‌چنین سعی کنید در فصل تابستان در ساعت اوج گرما کودک خود را برای بازی از خانه بیرون نفرستید.

اما به هر جهت اگر مجبور هستید که در این ساعت از خانه خارج شوید، مواردی که در ادامه گفته می‌شوند را رعایت کنید.

محصولات مراقبت پوستی

نه‌تنها برای بانوان و کودکان بلکه برای تمامی افراد استفاده از کرم‌های ضد آفتاب ضروری است. سعی کنید ضدآفتاب‌ها را با spf بالاتر انتخاب کرده و حتی روز‌هایی که در معرض آفتاب شدید هم نیستید، باز هم از آن‌ها استفاده کنید.

هم‌چنین توصیه می‌شود که بانوان از آرایش‌های سنگین و غلیظ خودداری کرده و آرایش سبک با استفاده از مواد آرایشی با کیفیت داشته باشند.

استفاده از محصولات دیگری همچون سرم‌های آنتی اکسیدان، مرطوب‌کننده‌ها، آبرسان‌ها، لایه بردار‌ها و سایر موارد این چنینی در فصل تابستان در جهت محافظت از پوست بانوان و کودکان بسیار مفید است.

استفاده از لباس مناسب

شاید فکر کنید که برای خودتان و کودکتان بهتر است از لباس‌های غیر پوشیده استفاده کنید اما برخلاف تصورتان باید بگوییم که در فصل تابستان و در مواجهه با تشعشعات خورشید و گرمای محیط، بهتر است که تمامی نقاط بدن توسط لباس‌های ترجیحاً رنگ روشن ولی نازک پوشیده شوند. این کار علاوه بر ‌این‌که مانع تابش مستقیم نور خورشید روی پوست می‌شود، محافظ بسیار خوبی در برابر گزند حشرات موذی نیز خواهد بود.

هم‌چنین به هیچ عنوان استفاده از عینک آفتابی و کلاه یا هد‌های لبه دار را فراموش نکنید.

مراجعه به پزشک

تمامی محصولات مراقبت پوستی که تا اینجا به آن‌ها اشاره شد بهتر است که با نظر پزشک هم برای کودکان و هم برای بانوان استفاده شود. هم‌چنین در صورتی که خودتان یا کودکتان از وضعیت خاص بدنی برخوردار هستید توصیه می‌شود که با پزشک متخصصی که تحت نظر آن قرار دارید مشورت کنید.

در صورت مشاهده هرگونه عوارض غیر عادی و ناگهانی مراجعه به دکتر پوست و دکتر زنان و هم‌چنین متخصص کودکان، توصیه می‌شود.

مراجعه به پزشک

کلام آخر

گرچه تابستان فصل شیرینی است و اغلب افراد در طول سال انتظار آن را می‌کشند اما همواره در کنار خود مشکلاتی را دارد که در این نوشته تنها به مشکلات این فصل برای پوست بانوان و کودکان اشاره کردیم. مجددا تاکید می‌شود که تمام موارد گفته شده به صورت کلی مطرح شده‌اند و بهتر است پیش از انجام هر فرایندی برای مراقبت‌های پوستی، با پزشکان متخصص مشورت کنید مخصوصاً اگر خودتان و یا کودکتان دارای وضعیت خاص بدنی هستید.

شما عزیزان می‌توانید به سادگی با مراجعه به وب‌سایت درمانکده در میان تعداد زیادی از پزشکان متخصص در زمینه‌های مختلف از بهترین متخصص کودکان در تهران گرفته تا متخصصین پوست و سایر موارد، پزشک مورد نظر خود را انتخاب کرده و به‌سادگی اقدام به دریافت آنلاین نوبت از مطب پزشکان متخصص کنید.

پسندها (1)

نظرات (0)