نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

سه وسیله ی پرکاربرد برای تهیه ی یک فنجان قهوه

1401/4/5 10:28
458 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

استفاده از قهوه ساز یا اسپرسوساز  در چند سال اخیر در بین عموم مردم در کشورهای مختلف رواج زیادی پیدا کرده است. یکی از این دلایل به دلیل ارزش غذایی بسیار بالا و مفید قهوه می باشد که می تواند خواص زیادی برای بدن انسان داشته باشد. از این رو در کشور ما نیز مصرف قهوه بیش از پیش شده است. اما برای اینکه قهوه یا اسپرسو خوش طعم و دلچسب داشته باشیم، نیازمند خرید قهوه ساز یا اسپرسوساز هستیم.

در ادامه قصد داریم چندین نکته با ارزش را در ارتباط با خرید قهوه ساز ها ارائه دهیم. با مطالعه هر یک از این نکات میتوانید دستگاه مورد نظر خود را با توجه به بودجه مورد نظر خریداری کرده و از خوردن انواع نوشیدنی های کافئین دار لذت ببرید.

سه وسیله ی پرکاربرد برای تهیه ی یک فنجان قهوه

اسپرسوساز

اسپرسو با مقداری آب تقریباً در حال جوش تحت فشار از طریق دانه های ریز آسیاب شده دم می شود. محصول نهایی به عنوان (اسپرسو) شناخته می شود و دارای طعم غنی و خامه ای است. اسپرسو می تواند به همان صورت که است. مصرف شود و یا می تواند به عنوان پایه ای برای انواع دیگر قهوه مانند کاپوچینو، لاته و ... استفاده شود. ساده ترین راه تهیه قهوه اسپرسو دستگاه اسپرسوساز است. از دستگاه اسپرسو ساز فقط برای تهیه اسپرسو استفاده نمی شود، بلکه می توان از آن برای تهیه انواع مدل قهوه استفاده کرد. لازم به ذکر است که قیمت اسپرسوساز با توان آن رابطه مستقیم دارد، هر چه توان دستگاه بالا باشد به مراتب قیمتش نیز افزایش می یابد.

انواع دستگاه اسپرسوساز

1. اسپرسوساز دستی

این نوع از اسپرسوساز به مهارت بالایی نیاز دارد. در واقع شما به عنوان یکی از مهم ترین عوامل درست کردن قهوه به شمار می آید. برای درست کردن بهترین قهوه با استفاده از روش دستی لازم است مهارت و تجربه ی زیادی داشته باشید. از مهم ترین مزیت این نوع از اسپرسو ساز ها این است که فضای بسیار اندکی را می گیرد و بسیار کوچک است.

2. اسپرسوساز نیمه اتوماتیک

این نوع بسیار رایج بوده و در آن پمپ جمع آوری به طور الکتریکی می باشد. این محصول را می توانید به صورت دستی روشن و خاموش کنید.

3. اسپرسوساز تمام اتوماتیک

این نوع از دستگاه ها تمامی کار را به صورت خودکار انجام می دهند. به طوری که شما فقط یک قهوه از آن دریافت می کنید و لازم نیست کار دیگری انجام دهید. این نوع از اسپرسوسازها قابلیت آسیاب کردن قهوه را دارند و تمام مراحل را خودشان انجام  می دهند.

دستگاه اسپرسوساز

پس در نتیجه تفاوت در عملکرد اسپرسوساز نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک است. چرا که هر دوی آن ها به مراحل اولیه نگهداری و تمیز کردن احتیاج دارند تا اطمینان حاصل شود که از عمر طولانی و نتیجه مطلوبی که شما از خرید دستگاه اسپرسوساز انتظار دارید، برخوردار هستند.

قهوه ساز

قطعا مهم ترین نکته در خرید قهوه ساز توجه به جنس و طراحی بدنه دستگاه می باشد که در قیمت قهوه ساز نیز تاثیر بسزایی دارد. زیرا طراحی های زیبا و دلربا باعث حفظ دکوراسیون خانه شده و جنس بدنه نیز به طور مستقیم به طول عمر آن ارتباط خواهد داشت. عموما استفاده از بدنه استیل ضد زنگ بهترین انتخاب می باشد.

انواع دستگاه قهوه ساز

  • قهوه ساز دارای فیلتر
  • قهوه ساز خلاء یا وکیوم
  • نسکافه ساز
  • اسپرسوساز
  • موکاپات

رایج ترین نوع قهوه ساز، که خواهان و دوستداران زیادی نیز دارد قهوه ساز دارای فیلتر است. چرا که این نوع قهوه ساز بیشتر در مکان هایی مانند محیط های شرکت و … مورد استفاده قرار می گیرد. نام دیگر این نوع قهوه ساز، قهوه ساز قطره ای می باشد که می توان از فیلترهای یک بار مصرف نیز استفاده نمود. از مهم ترین ویژگی های این نوع از انواع قهوه ساز، راحتی استفاده، عدم نیاز به جوش آوردن آب و … اشاره کرد. آب در این قهوه ساز به آرامی جوش می آید و به فیلتری که حاوی قهوه است اضافه می شود و در نتیجه قهوه آماده می شود. از مهم ترین دلایل رایج شدن این نوع قهوه ساز، این است که کار کردن با دستگاه و استفاده از آن نیز بسیار راحت می باشد.

قهوه ساز

در انتخاب و خرید دستگاه قهوه ساز به موارد زیر توجه کنید :

  • سیستم قطع اتوماتیک

یکی از موارد مورد توجه در خرید قهوه ساز خوب، سیستم قطع اتوماتیک می باشد. دارا بودن این ویژگی مهم در خرید قهوه ساز خوب می تواند راحتی درست کردن یک فنجان قهوه ی با کیفیت را به دنبال داشته باشد. این ویژگی در قهوه ساز باعث می شود که پس از اتمام مراحل ساختن قهوه به صورت اتوماتیک دستگاه خاموش شود و یا میزان اندازه ی مشخصی از قهوه ی آماده شده را درون فنجان خالی کند.

  • قابلیت برنامه ریزی

برخی از دستگاه های قهوه ساز امکان برنامه ریزی دارند. اگر شما جزء افرادی هستید که در ساعت های خاصی در روز قهوه میل می کنید و یا دوست دارید که صبح که از خواب بیدار می شوید قهوه شما آماده باشد به سراغ  این دستگاه ها بروید، چرا که این دستگاه برای شما مناسب است.

  • ظرفیت قوری

برخی از قهوه سازها دارای قوری هستند. به میزان ظرفیت  قوری توجه داشته باشید که چه میزان قهوه دمی در قوری جای می گیرد.

  • میزان خروجی قهوه

در هنگام خرید به میزان خروجی قهوه دم شده دقت کنید به دلیل این که میزان خروجی در هر قهوه ساز متفاوت است و در برخی فقط برای یک فنجان و در برخی دیگر به اندازه یک قوری برای چند نفر را هم جواب می دهد.

  • فیلتر

فیلترها به دو دسته  دائمی و یک بار مصرف تقسیم می شوند که هر کدام قابلیت های خود را دارند. به طور مثال فیلتر دائمی بسیار اقتصادی است و شما می توانید هر بار آن را بشویید و مجدد استفاده کنید. یک بار مصرف ها هم به دلیل این که فقط یک بار استفاده می شوند بهداشتی تر هستند وبعد از هر بار استفاده  باید عوض شوند.

یکی دیگر از عواملی که در تهیه قهوه با طعم دلخواه مهم است آسیاب کردن قهوه است. آسیاب برقی قهوه اندازه مناسب قهوه آسیاب شده را برای تهیه قهوه مورد نیازتان فراهم می کند. در هنگام آسیاب قهوه، آسیاب درشت برای تهیه قهوه در قهوه جوش و قهوه ساز برقی، آسیاب متوسط برای تهیه قهوه در قهوه ساز فیلتردار فلت، آسیاب ریز برای تهیه قهوه در قهوه ساز فیلتردار مخروطی و آسیاب بسیار ریز برای تهیه قهوه در اسپرسوسازها مورد استفاده قرار می گیرد.

شما میتوانید با مراجعه به فروشگاه آنلاین لوازم خانگی انتخاب سنتر انواع قهوه ساز، اسپرسوساز و قیمت مخلوط کن و آسیاب برقی و سایر موارد مورد نیاز برای تهیه یه قهوه ناب را مشاهده و تهیه نمایید. لازم به ذکر است که شما با خرید از فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات نقدی جشنواره انتخاب سنتر، از هدیه اولین خرید آنلاین نیز بهره مند می شوید. برای خرید انواع لوازم خانگی می توانید به سایت فروشگاه آنلاین لوازم خانگی انتخاب سنتر مراجعه نمایید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

نی نینی نی
14 تیر 01 19:44
میگن پودر هسته خرما هم به عنوان جایگزینی برای قهوه خیلی خوبه، درسته؟