نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 4 ماه سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

موسیقی های به یاد ماندنی استانبول

1401/4/1 10:12
736 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

موسیقی های به یاد ماندنی استانبول

شهر استانبول به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی ترکیه، جذابیت‌های مختلفی را برای مسافران ارائه می‌دهد. در عین حال استانبول با تاریخی حدود 3000 ساله، مانند ایران مجموعه‌ای از فرهنگ و تمدن غنی را همراه دارد.

همچنین برخورداری از زیبایی‌های طبیعی، سازه‌های تاریخی قدیمی و موسیقی دانان متعدد در کنار هم باعث می‌شوند که تور استانبول لحظاتی خاطره‌انگیز را برای شما رقم بزند. در این میان یکی از رویدادهای توریستی این شهر، پخش موسیقی زنده است که هرساله در زمان‌های مشخص شده اجرا می‌شود. موسیقی‌های به یاد ماندنی و برتر این شهر هم جذابیت دیگری به آن می‌دهد. به همین دلیل در ادامه قصد داریم به برخی از آن‌ها اشاره کنیم.

اول به سراغ موسیقی خیابانی استانبول بروید!

خوب اگر می‌خواهید در شهر رنگارنگ استانبول بدون پرداخت هزینه‌های مختلف، از موسیقی این شهر لذت ببرید؛ همه‌چیز آماده و محیا است. برای این کار می‌توانید گوش خودتان را تیز کنید تا موسیقی خیابانی استانبول را در جاهای مختلف شهر بشنوید.

یکی از رایج‌ترین انواع موسیقی در این شهر، موسیقی رومی است که نوازندگان با آکاردئون می‌نوازند. همچنین موسیقی محلی ترکی هم با عود نواخته می‌شود و حال و هوای نوستالژیک را در شهر پراکنده می‌کنند. جالب است بدانی در استانبول موسیقی‌های مختلفی از نقاط مختلف جهان نواخته می‌شود و ازجمله می‌توان به نوزانده های آمریکایی جنوبی اشاره کرد که موسیقی بومی این مکان را با فلوت و لباس‌های سنتی بومی آمریکایی می‌نوازند.

به‌صورت کلی موسیقی خیابانی استانبول ترکیبی از موسیقی غربی و ترکی است و می‌توانید انواع موزیک‌های رگی، راک، فولک، هیپ هاپ و ... را بدون  پرداخت هیچ هزینه‌ای در خیابان‌های استانبول گوش کنید. برای این کار کافی است به ایستگاه‌های مترو بروید تا جمع نوازنده‌های خیابانی و صدای موزیک‌های مختلف آن را بشنوید.

معروف‌ترین جاها برای شنیدن موسیقی خیابانی

معروف‌ترین جاها برای شنیدن موسیقی خیابانی

علاوه بر ایستگاه‌های مترو، اماکن دیگری نیز وجود دارد که شنیدن انواع موسیقی خیابانی را برای شما امکان‌پذیر می‌کند. به‌طور مثال به اطراف برج گاتالا بروید که نوازندگان مختلف برای خرید و فروش ساز به این مکان می‌آیند و صدای موسیقی در تمام این منطقه پراکنده است.

همچنین خیابان معروف استقلال استانبول جای خوبی است که نوازندگان خیابانی از سراسر دنیا در آن جمع می‌شوند. بنابراین بعد از تهیه و خرید بلیط تهران به استانبول می‌توانید در این خیابان، موسیقی زنده محلی را با جذابیت‌های مختلف آن گوش کنید.

جالب است بدانید که موسیقی خیابانی استانبول در نقاط دیگری از این شهر نواخته می‌شود. ازجمله می‌توان به محله تاریخی بالات اشاره کرد که نوازندگان موسیقی محلی را با کیفیت خوب در آن می‌نوازند. همچنین مرکز پر جنب و جوش بشیکتاش که در نزدیکی مجسمه عقاب قرار دارد، موسیقی جوان راک را به علاقه‌مندان این نوع موسیقی ارائه می‌دهد.

اما در کنار موسیقی خیابانی که بودن هیچ هزینه‌ای برای شما مقدور است، می‌توانید از ارکسترهای باشکوه این شهر با پرداخت هزینه زیاد آن لذت ببرید. در ادامه برخی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

ارکستر فیلارمونیک بوروسان

ارکستر فیلارمونیک بوروسان

گروه صنعتی بروسان در سال 1993 ارکستر فیلارمونیک را با هدف ارائه موسیقی هم‌نوازی ترکیه‌ای تاسیس کردند. این ارکستر تا به امروز رشد زیادی داشته  و حالا تبدیل به یک ارکستر سمفونی بزرگ و محبوب شده است. علاوه بر آن هرساله اجرای جذابی در دو بخش مختلف آسیایی و اروپایی در استانبول دارند. بنابراین اگر شما هم دوست دارید سفری لذت‌بخش و مفرح را تجربه کنید؛ بعد از خرید بلیط تهران به استانبول  ارکستر سمفونی فیلارمونیک را از دست ندهید، تا موسیقی ترکیه‌ای را با شکوهی متفاوت تجربه کنید.

فستیوال جاز آی کی اس وی

این فستیوال با تاکید بر موسیقی جاز از سال 1994 تاسیس شده و هرساله در ماه جولای میزبان برترین نام‌های موسیقی جاز جهان است. به همین دلیل موسیقیدانان و هنرمندان زیاد ترک و خارجی در آن شرکت می‌کنند و تهیه و ساخت موسیقی با همکاری آن‌ها در فستیوال جاز آی کی اس وی انجام می‌شود. اگر شما هم به موسیقی جاز علاقه دارید، بهترین فرصت این است که بعد از حضور در تور استانبول، از این فستیوال دیدن کنید.

سالن کنسرت بابیلون بومونتی

یکی از مشهورترین سالن‌های موسیقی و کنسرت استانبول، سالن بابیلون بومونتی است که میزبان بهترین گروه‌های موسیقی ترکیه‌ای است. در این سالن کنسرت، رویدادهای موزیک با کیفیت بسیار خوب اجرا می‌شود و گزینه‌ای عالی برای دوستداران صنعت موسیقی است تا از شنیدن یک موزیک باکیفیت لذت ببرند.

کلام آخر

برای شنیدن موسیقی‌های محبوب استانبول، گزینه‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارد و می‌توانید با توجه به میزان هزینه‌ای که برای آن کنار می‌گذارید، از شنیدن انواع موزیک لذت ببرید. اما به‌طور معمول بهترین و در دسترس‌ترین موسیقی در این شهر، مدل خیابانی آن است که در نقاط مختلف مانند ایستگاه‌های مترو  و برخی از محله‌ها هر روز اجرا می‌شود. در عین حال اگر می‌خواهید گوش خودتان را به یک موسیقی فاخر، باشکوه و کامل دعوت کنید، بهتر است به سراغ ارکستر و فستیوال‌های موسیقی در این شهر بروید که کیفیت کاملی از یک موسیقی عالی را به شما ارائه می‌دهند.

شما کدام گزینه را ترجیح می‌دهید؟ موسیقی خیابانی استانبول یا ارکسترهای باشکوه و گران قیمت؟

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)