نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 29 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

بهترین مولتی ویتامین برای رشد قد کودکان

1401/3/31 14:11
1,203 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

بهترین مولتی ویتامین برای رشد قد کودکان

همه والدین نگران نحوه رشد فرزندان خود هستند و برای برخی کودکان عادت دادن به خوردن غذاهای سالم و سبزیجات سرشار از ویتامین و مواد معدنی بسیار سخت است. عدم دریافت تمامی مواد مغذی مفید برای رشد قد کودکان در آینده می تواند تاثیرگذار باشد. استفاده از یک مولتی ویتامین خوب و سالم تمامی مواد مورد نیاز ذهن، استخوان و بدن کودکان برای رشد کافی به آن ها می رساند.

استفاده از بهترین مولتی ویتامین برای رشد قد کودکان نیز بهتر است در کنار وعده های غذایی سالم مانند انواع میوه ها، سبزیجات و مواد مغذی نوش جان شود. اما کدام مولتی ویتامین مناسب ترین و سالم ترین انتخاب برای کودک شماست؟

اما پیش از معرفی برترین مولتی ویتامین ها به انتخاب مجله فوربز، نگاهی به مواد غذایی لازم برای رشد قد کودکان بیاندازیم و برخی از مهم ترین آن ها را شرح دهیم.

9 ماده مغذی که به افزایش قد کودکان کمک می کنند

رشد قد کودکان

رشد قد کودک مستقیما به ساختار ژنتیکی او بستگی دارد. با این حال، اغلب گفته می شود که برخی از غذاها می توانند به افزایش قد کودک کمک کنند. بنابراین آیا غذاهایی برای افزایش قد در کودکان وجود دارد؟ خوب، هیچ غذایی وجود ندارد که بتواند قد کودک شما را فراتر از پتانسیل ژنتیکی افزایش دهد. با این حال، افزودن برخی غذاها به رژیم غذایی متعادل کودک می تواند به او کمک کند تا به راحتی به حداکثر رشد قدی خود برسد.

دانستن این نکته هم خالی از لطف نیست که بسیاری از کودکان تمامی مواد مغذی را بر اساس جداول تغذیه ای و ارزش روزانه دریافت نمی کنند و این بچه ها با اینکه دچار سو تغذیه نیستند، اما به حداکثر میزان رشد نیز نمی رسند. در ادامه به برخی از اصلی ترین مواد غذایی که حتما باید در رژیم غذایی کودک باشد اشاره کردیم.

مواد مغذی که به رشد قد کودک کمک می کنند

1. پروتئین

مقدار مرجع برای دریافت پروتئین 0.9 گرم بر کیلوگرم در روز برای پسران (3-18 سال) و دختران (3-15 سال) است. (منبع: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC366405)

اطمینان حاصل کنید که مقدار توصیه شده را از منابع مختلف، به ویژه آنهایی که محتوای پروتئین بالایی دارند، در رژیم غذایی کودک بگنجانید.

2. کربوهیدرات

افزایش کالری برای رشد کلی کودکان مورد نیاز است. بنابراین، مصرف متعادل کربوهیدرات از منابع کربوهیدرات پیچیده مانند غلات کامل و ارزن باید تامین شود. از مصرف کربوهیدرات های ساده مانند کربوهیدرات های موجود در مواد غذایی شیرین خودداری کنید، زیرا می تواند خطر چاقی در دوران کودکی را افزایش دهد.

3. ویتامین ها

همه ویتامین ها برای رشد و نمو کودک ضروری هستند. با این حال، برخی از ویتامین‌های خاص، مانند ویتامین D و ویتامین B کمپلکس، می‌توانند مستقیماً بر قد کودک شما تأثیر بگذارند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که مصرف توصیه شده تمام ویتامین ها را رعایت می کنید.

4. مواد معدنی

مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم، آهن و منگنز برای رشد کودک شما ضروری هستند. چندین میوه و سبزیجات به همراه حبوبات، گوشت و محصولات لبنی سرشار از این مواد معدنی هستند. مصرف کافی مواد معدنی به رشد سالم و افزایش قد کمک می کند.

بهترین مواد غذایی برای افزایش قد کودکان

مواد غذایی مفید برای کودک

  • تخم مرغ

هر تخم مرغ حدود 6.5 گرم پروتئین دارد و تقریبا تمامی اسید های آمینه ضروری بدن را تامین می کند. علاوه بر این، تخم مرغ دارای چندین ماده مغذی دیگر مانند ویتامین D، فسفر، اسیدهای چرب امگا 3، سلنیوم و ید است که به رشد و تکامل کلی کودکان کمک می کند. (منبع: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC547530)

  • شیر و لبنیات

پروتئین، ویتامین هایی مانند ویتامین D و مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، فسفر و منیزیم موجود در شیر کامل از رشد کامل استخوان حمایت می کند. شیر کامل مواد مغذی بیشتری نسبت به انواع شیر بدون چربی دارد. بنابراین به کودکان باید شیر کامل یا فرآورده های ساخته شده از شیر کامل داده شود، مگر اینکه به دلیل مشکلات وزنی مانند چاقی در دوران کودکی به آنها توصیه نشود. (منبع: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4703621)

  • دانه سویا

چند نمونه از محصولات سویا عبارتند از آرد سویا، سویا گیاهی که بجای گوشت چرخ کرده استفاده می شود، آجیل سویا و شیر سویا.

دانه های سویا پروتئین بالایی دارد که معادل پروتئین حیوانی در نظر گرفته می شود. محصولات سویا مانند شیر سویا نیز سرشار از کلسیم هستند. این ماده گیاهی مغذی یک منبع پروتئین عالی برای گیاهخواران است. مصرف منظم سویا ممکن است به بهبود سلامت استخوان ها نیز کمک کند. (منبع: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3383497)

  • گوشت قرمز

گوشت قرمز سرشار از پروتئین و چندین ریز مغذی از جمله آهن است که برای پیشگیری از کم خونی در کودکان ضروری است. کم خونی به نوبه خود می تواند باعث ضعف شود و ممکن است بر رشد قد کودک نیز تأثیر منفی بگذارد. با این حال، باید توجه کنید که گوشت قرمز نیز سرشار از چربی اشباع شده است، بنابراین خوب است مصرف آن را در حد متوسط محدود کنید.
(منبع: https://www.pomona.edu/administration/dining/health-wellness/macronutrients)

  • گوشت سفید

ماهی و مرغ بدون پوست گزینه های ایده آلی برای گوشت بدون چربی است که سرشار از پروتئین می باشند اما چربی اشباع بسیار کمی دارد. سایر گزینه های گوشت بدون چربی مانند بوقلمون را نیز می توان برای کودکان سرو کرد.

  • حبوبات

حبوبات، از جمله عدس، لوبیا سیاه، لوبیا چیتی، لوبیا قرمز و ... سرشار از پروتئین و البته دارای مقدار چربی بسیار پایین هستند. بیشتر حبوبات حاوی مقدار مناسبی کلسیم و فیبر هستند که برای رشد کودک ضروری است.
(منبع: https://www.ag.ndsu.edu)

  • سبزیجات برگ دار

سبزیجات برگدار منبع خوبی از کلسیم برای کودکانی هستند که به دلیل عدم تحمل لاکتوز شیر مصرف نمی کنند. سبزیجات برگدار همچنین منبع خوبی از ویتامین K هستند که برای سلامت استخوان ضروری است. برخی از سبزیجات برگدار غنی از کلسیم که می توانند به رژیم غذایی روزانه فرزندانتان اضافه شوند عبارتند از: شلغم، اسفناج، کلم پیچ، سبزی خوردن، شاهی، کاهو و ...
(منبع: https://tuftsjournal.tufts.edu)

  • آجیل

چند نمونه از آجیل هایی که حاوی مقدار مناسب پروتئین هستند عبارتند از: بادام زمینی، بادام درختی، بادام هندی، پسته و گردو.

معرفی بهترین مولتی ویتامین ها برای افزایش قد کودکان

کیدز فوراور

فوراور کیدز (مولتی ویتامین مخصوص کودکان برند فوراور لیوینگ آمریکا)

  • بدون رنگ مصنوعی و شکر
  • ساخته شده از مواد طبیعی مانند کلم بروکلی، اسفناج، هویج و ...
  • حاوی انواع ویتامین های گروه B، C، A، نیاسین، اسید فولیک و بیوتین
  • حاوی مواد معدنی با ارزش روزانه (DV) 100 درصد مانند کلسیم، روی، آهن، مس و ...
  • بهترین مولتی ویتامین برای افزایش قد مخصوص کودکان
  • بدون مواد نگهدارنده و مواد تشکیل دهنده غیر تراریخته
  • بدون گلوتن و پارابن
  • مناسب برای کودکان از سن دو سالگی به بالا

.

مولتی ویتامین Smarty Pants Kids برای کودکان

  • ارائه شده در طعم های مختلف (لیمویی، پرتغالی و توت فرنگی-موز)
  • فاقد شیرین کننده مصنوعی
  • بدون مواد نگهدارنده و مواد تشکیل دهنده غیر تراریخته
  • فاقد هر گونه ماده حساسیت زا در کودکان
  • مناسب برای کودکان بزرگتر از 4 سال

.

مولتی ویتامین L’il Critters برای کودکان

  • ارائه شده در طعم های مختلف پاستیل خرسی
  • حاوی ویتامین های A، E، D، B، C
  • فاقد گلوتن و مواد حساسیت زا
  • فاقد شیرین کننده مصنوعی
  • بدون مواد نگهدارنده و مواد تشکیل دهنده غیر تراریخته

.
منبع بخش مواد مغذی سالم :
https://www.momjunction.com/articles/foods-for-increasing-height-in-children_00121489

منبع از مجله فوربز :
https://www.forbes.com/health/family/best-multivitamins-for-kids

منبع فارسی مقاله از وبسایت فوراور ایران :
https://www.forever-iran.org/blog/best-multivitamin-for-kids

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)