نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 22 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

آیا استفاده از عطر در دوران بارداری ضرر دارد؟

1401/3/16 9:11
538 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

یکی از دغدغه‌های اصلی مادران باردار، دوری از هر چیزی است که ممکن است به فرزندشان آسیب بزند. به عنوان مثال برخی از مواد شیمیایی برای مادران باردار مضر است. امروز در همین راستا قصد داریم در مورد استفاده از عطر در دوران بارداری صحبت نماییم و به این پرسش پاسخ دهیم که «آیا استفاده از عطر در دوران بارداری ضرر دارد؟» و در آخر عطرهایی که مناسب دوران بارداری و شیردهی است را به شما معرفی نماییم، پس تا پایان با ما همراه باشید.

آیا استفاده از عطر در دوران بارداری ضرر دارد؟

آیا استفاده از عطر در دوران بارداری ضرر دارد؟

بسیاری از بانوان عادت دارند که قبل از خروج از منزل از عطر و ادکلن استفاده نمایند. این عادت ممکن است به دوران بارداری نیز کشیده شود؛ اما آیا استفاده از عطر و ادکلن‌ها برای جنین و مادر مشکلی به وجود نمی آورند؟

در دوران بارداری، با توجه به ترشح هرمون‌های خاص در بدن مادر، برخی از خلق و خوی آن‌ها تغییر می کند. به عنوان مثال برخی از بانوان حس بویایی‌شان به طرز عجیبی قوی می شود و به کوچکترین رایحه‌ای واکنش نشان می دهند. به طور کلی پیشنهاد می کنیم برای حفظ سلامت خود و فرزندتان حتی اگر بر روی موردی شک دارید قبل از انجام حتما با یک پزشک مطمئن مشورت نمایید.

از چه عطرهایی می توان در دوران بارداری استفاده نمود؟

اگر پزشک شما در رابطه با استفاده از عطر در دوران بارداری منعی برای استفاده نداشت، حتما از برند ادکلن اورجینال استفاده نمایید. استفاده از عطرهای تقلبی و بی کیفیت که اکثرا مورد تایید وزارت بهداشت نیستند به هیچ وجه توصیه نمی شود. همچنین برخی از عطرها هستند که به دلیل استفاده از برخی رایحه‌ها برای مادران باردار توصیه نمی شود.

استفاده از چه عطر و ادکلن‌هایی در دوران بارداری ممنوع است؟!

  • استفاده از عطرهایی که در آن از رایحه رازیانه رومی، کافور، پونه، مریم گلی، شیره درخت غان و گیاه گالتریا استفاده شده است در دوران بارداری ممکن است برای مادر و یا جنین مشکلاتی به وجود بیاورند. توصیه می کنیم قبل از خرید عطر زنانه حتما نت‌های تشکیل دهنده آن را بررسی نمایید.
  • خرید عطرهای بی کیفیت و تقلبی به دلیل استفاده از موادی همچون پارابن، سیلیکا، آلومینیوم، سدیم لوریل سولفات، بتاهیدروکسی اسید، فرمالدهید، قطران زغال سنگ، تری کلوسان، فرآورده های نفتی، پروپیلن گلیکول و پلی اتیلن توصیه نمی شود.
  • از عطرهای سبک و ملایم استفاده کنید. در دوران بارداری پیشنهاد می شود به جای استفاده از عطرهای غلیظ و سنگین از عطرهای در غلظت ادوتویلت که ملایم‌تر هستند استفاده نمایید.

چرا استفاده از عطر در دوران بارداری ضرر ندارد؟

اکثر پزشکان و متخصصان زنان و زایمان بر این باورند که به جز در موارد خاص، استفاده از عطرها مشکلی برای مادر و فرزند ایجاد نخواهند کرد. دلیل این موضوع این است که مواد شیمیایی عطر و ادکلن‌ها آنقدری نیست که بتواند از پوست شما نفوذ کند و به داخل بدن برود؛ حتی اگر بدنتان زخم باشد! برخی از مادران آنقدر حساس هستند که حتی به همسرشان نیز اجازه استفاده از عطر مردانه را نمی دهند.

اگر پس از استفاده از عطر در دوران بارداری دچار سردرد، حالت تهوع، آلرژی و یا ... شدید، حتما با پزشک خود در این رابطه صحبت نمایید زیرا در برخی از موارد خاص عطرها می توانند برای شما مضر باشد.

آیا استفاده از عطر در دوران شیردهی ضرر دارد؟

آیا استفاده از عطر در دوران شیردهی ضرر دارد؟

همانطور که در رابطه با مادران باردار هیچ مدرکی بر مضر بودن استفاده از عطر و ادکلن وجود ندارد، در دوران شیردهی نیز همین طور است. البته با توجه به ظرافت و حساساتی که نوزادان دارند به شما پیشنهاد می کنیم از عطرهای بدون حساسیت و آلرژی استفاده نمایید. همچنین از اسپری کردن مستقیم عطر بر روی دست و نقاطی که نوزاد ممکن است آن را لمس کند و یا در دهان خود کند بپرهیزید.

در دوران بارداری و شیردهی چه عطری بزنیم؟

در ادامه قصد داریم برخی از عطرهای با کیفیت و مناسب برای خانم‌های باردار و مادران شیرده را به شما معرفی نماییم.

1) عطر بولگاری پتیتس ات مامانز (Bvlgari Petits et Mamans)

عطر بولگاری پتیتس ات مامانز (Bvlgari Petits et Mamans) - آیا استفاده از عطر در دوران بارداری ضرر دارد؟

یکی از بهترین عطرهایی که برای خانم‌های باردار و مادران شیرده طراحی شد هاست، عطر پتینتس ات مامانز از برند مشهور بولگاری است. این در سال 1997 تولید شد و به دلیل اینکه فاقد مواد حساست زا و مضر شیمیایی است مادران باردار و دارای نوزاد را به شدت به خود جذب نمود. این عطر در ایران بسیار کمیاب است و تنها برخی از سایت‌ها همچون درین عطر این عطر را با گارانتی مادام العمر اصالت به دست شما می رسانند.

  • نت های اولیه : اقاقیا برزیلی، ترنج و پرتقال ماندارین
  • نت های میانی : بابونه، رز و آفتابگردان
  • نت های پایانی : وانیل، زنبق، هلو و رایحه پودری

2) عطر چنل چنس او فرش (Chanel Chance Eau Fraiche)

عطر چنل چنس او فرش (Chanel Chance Eau Fraiche) - آیا استفاده از عطر در دوران بارداری ضرر دارد؟

عطر شنل چنس او فرش در سال 2007 توسط کمپانی محبوب Chanel روانه بازار شد. ادکلن شنل همواره جز بهترین و با کیفیت‌ترین عطرهای موجود در بازار است و بدون شک می توان آن را جز 5 برند برتر در دنیای عطر و ادکلن‌ها نامید. با توجه به نت‌های به کار رفته در عطر Chanel Chance Eau Fraiche و کیفیت بالای محصولات این برند فرانسوی، اگر مشکل خاصی ندارید می توانید از این عطر زنانه در هنگام بارداری و یا زمان شیردهی به نوزاد استفاده نمایید.

  • نت‌های اولیه : سدر و لیمو بهره
  • نت‌های میانی : یاس، فلفل صورتی و سنبل آبی
  • نت‌های پایانی : چوب درخت ساج، زنبق، مشک، نعناع هندی، عنبر و خس خس

3) ادکلن جو مالون وود سیج اند سی سالت (Jo Malone Wood Sage & Sea Salt)

ادکلن جو مالون وود سیج اند سی سالت (Jo Malone Wood Sage & Sea Salt) - آیا استفاده از عطر در دوران بارداری ضرر دارد؟

عطر جو مالون وودسیج اند سی سالت یکی از عطرهای طبیعی و با کیفیت است که در سال 2014 توسط کمپانی جو مالون طراحی شد. ویژگی مثبت عطر وود سیج اند سی سالت بدون حساسیت بودن آن است و به همین دلیل استفاده از این عطر در دوران بارداری منعی ندارد.

  • نت های اولیه : گریپ فروت و نمک دریایی
  • نت های میانی : جلبک دریایی و مریم گلی
  • نت های پایانی : مشک و گل ختمی

سخن پایانی

امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد. در این مطلب سعی کردیم به طور کامل در رابطه با دو سوال «آیا استفاده از عطر در دوران بارداری ضرر دارد؟» و «آیا استفاده از عطر در دوران شیردهی ضرر دارد؟» صحبت نماییم. دوران بارداری و پس از آن یعنی دوران نوزادی نقش بسیار مهمی دارد و باید در این دوران بسیار مراقب خود و فرزندتان باشید.

شما می توانید تمامی عطرهای معرفی شد هدر مطلب فوق و همچنین سایر عطر و ادکلن‌های اورجینال را به همراه گارانتی مادام العمر از فروشگاه اینترنتی درین عطر (Dorinatr.com) خریداری نمایید. اگر هر گونه سوال و یا ابهامی در مورد این موضوعات دارید، می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم. (22868978 - 021)

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)