نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 22 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

ماندگاری لمینت دندان

1400/11/27 17:45
555 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

ماندگاری لمینت دندان اطلاعاتی در رابطه با تجربه هر فرد از روش هایی که می تواند رعایت کند تا از لمینت خود بیشتر و بهتر استفاده کند را به نمایش می گذارد. اما مواردی که در ماندگاری لمینت دندان موثر بوده است در این مقاله بیان خواهد شد. لمینت دندان در وقاع یکی از طبیعی ترین و زیباترین درمان های دندان پزشکی زیبایی است که امروزه استفاده از آن بسیار رایج است. لمینت مانند دندان طبیعی نور را بازتاب می کند و همین باعث شده است طبیعی و همانند دندان های دیگر به نظر برسد. با استفاده از لمینت دندان می توان انواع نواقص ظاهری دندان را رفع نمود.

ماندگاری لمینت دندان

در واقع لمینت دندان درمان دندان پزشکی نبوده و بیشتر جنبه زیبایی در حوزه دندان پزشکی دارد. یکی از مهم ترین مزیت هایی که باعث شده است اغلب افراد از این روش استفاده کنند دوام و ماندگاری آن ها است. معمولا آن ها را طوری طراحی کرده و بر روی دندان ها قرار می دهند که بیش از یک دهه برای افراد ماندگاری داشته باشد.

آیا لمینت دندان دائمی است؟ ماندگاری لمینت دندان با وجود تمام ظرافت و زیبایی که در طراحی و نصب دارد باید بعد از مدتی تعویض یا ترمیم شود و طول عمر آن به صورت دائمی نیست. برای آن که بتوان پیوند بهتری بین دندان و روکش لمینت ایجاد کرد بهتر است مینای دندان کمی تراشیده شود. میزان تراشیدگی مینای دندان در این روش به میزان ضخامتی است که روکش دارد. همین باعث می شود دیگر نتوانید از دندان خود بدون لمینت استفاده نمائید و باید حتی زمانی که عمر مفید آن به پایان رسید از لمینت جدیدتر استفاده کنید.

متخصص دندان پزشکی زیبایی برای انجام لمینت دندان ابتدا دندان های شما را پاکسازی کرده و سپس قالب گیری می کند. قالب گرفته شده را به لابراتوار جهت طراحی  ساخت روکش ارسال می کند. لابراتوار با توجه به رنگی که خود بیمار انتخاب کرده است روکش را ساخته و برای پزشک جهت نصب ارسال می کند. سپس به اندازه ضخامتی که روکش دارد مینای دندان را تراش می دهد سپس اقدام به نصب لمینت دندان می نمایند. در صورتی که از لمینت خود به خوبی مراقبت کنید و مانند دندان طبیعی خود حواستان به سلامت آن باشد باعث می شود ماندگاری لمینت افزایش یافته و مدت زمان بیشتری از زیبایی آن استفاده کنید.

عوامل موثر بر طول عمر لمینت دندان

لمینت های سرامیکی به دلیل مقاومت و ماندگاری بالایی که دارند به یکی از محبوب ترین روش های زیبایی تبدیل شده اند و بین دیگر روش ها پرچم دار هستند. اما نگرانی که برای اغلب افراد وجود دارد طول عمر و عوارض لمینت دندان است. در این بخش می خواهیم هر آنچه می تواند بر موفقیت و افزایش ماندگاری لمینت دندان تاثیر داشته باشد را شرح دهیم. با رعایت موارد ذیل هزینه های احتمالی ناشی از تعویض لمینت دندان و آسیب به لمینت دندان کاهش می یابد. عواملی که بر افزایش ماندگاری لمینت تاثیر دارد عبارتند از :

رعایت کردن بهداشت دهان و دندان ها تاثیر به سزایی بر طول عمر لمینت دندان دارد.

یکی از مهم ترین مواردی که در تمام درمان های دندان پزشکی می تواند تاثیر گذار باشد و منجر به تثبیت موفقیت درمان شود رعایت کردن بهداشت دهان و دندان ها است. رعایت بهداشت دندان ها نیازمند کار خاصی نیست و می توانید با یک مراقبت ساده شاسن استفاده از لمینت برای مدت زمان طولانی تر را تضمین کنید. کافی است روزی دو مرتبه از مسواک هایی که ضد سایش هستند دندان های خود را به صورت صحیح مسواک کنید. در طول روز دو مرتبه از نخ دندان برای جلوگیری از پوسیدگی و تغییر رنگ بین دندان ها استفاده کنید. و در نهایت هفته ای دو مرتبه از دهانشویه برای سلامت دندان ها و لثه ها استفاده کنید. با استفاده از این چند مراقبت بهداشتی می توانید سلامت دندان و لثه های خود را تضمین کنید.

رعایت کردن بهداشت دهان و دندان ها تاثیر به سزایی بر طول عمر لمینت دندان دارد.

کاهش مصرف مواد غذایی رنگی، قلیایی و اسیدی بر افزایش ماندگاری لمینت دندان تاثیر گذار است.

درست است که لمینت دندان در برابر رنگ پذیری دارای مقاومت بسیار بالایی است اما این دلیل بر مصرف بی رویه مواد رنگدانه دار نخواهد شد. هرگونه مواد غذایی و نوشیدنی هایی که دارای رنگدانه های بسیار قوی هستند، اسیدی یا قلیایی هستند مانند انواع شکلات، قهوه، چای، آب انار، آب آلبالو، مشوربات الکی، نوشابه های گازدار، توت فرنگی و ... می توانند به مرور باعث زرد تر شدن لمینت دندان شوند. البته می توانید از این مواد غذایی استفاده کنید به شرطی که بلافاصله پس از مصرف دندان های خود را مسواک بزنید و یا با آب دندان های خود را بشوئید.

از محافظ شبانه یا نایت گارد در صورت داشتن دندان قروچه و ساییدن  دندان ها، طول عمر لمینت را افزایش خواهد داد.

افرادی هستند که به دلیل داشتن اضطراب و استرس دندان های خود را زیاد بر روی هم فشار می دهند. ساییدن دندان ها و فشار بیش از حد دندان ها بر روی یک دیگر باعث می شود ماندگاری لمینت به شدت کاهش پیدا کند. زیرا گاهی فشار سایش دندان ها موجب لب پریدگی یا شکستن لمینت ها می شود. برخی دیگر از افراد عادت دارند شب ها هنگام خواب دندان قروچه می روند که در این صورت نیز آنقدر آسیب به لمینت ها زیاد می شود که طول عمر آن به شدت کاهش میابد. بهتر است اگر دچار این بیماری ها هستی ابتدا درمان کنید سپس اقدام به لمینت دندان نمائید. البته می توانید از نایت گارد برای محافظت از لمینت های خود در طول خواب استفاده نمائید.

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

با عدم مصرف سیگار و هرگونه دخانیات طول عمر دندان های لمینت شده خود را افزایش دهید.

استعمال سیگار و هرگونه دخانیات می تواند تاثیرات نامطلوب و بدی را بر روی لمینت دندان بر جای بگذارد. با استفاده از مصرف دخانیات دندان ها زودتر دچار پوسیدگی شده و حتی بروز بیماری های لثه شایع تر خواهد شد. بهتر است مصرف دخانیات خود را کاهش داده و یا حتی الامکان آن را ترک کنید تا ماندگاری لمینت دندان خود را افزایش دهید. مخصوصا برای آن دسته از افرادی که می خواهند با استفاده از لمینت دندان نواقص ظاهری از جمله تغییر رنگ لمینت دندان را داشته باشند بهتر است مصرف دخانیات را یا ترک کرده و یا به شدت کاهش دهند.

لمینت دندان

عدم استفاده ابزاری از دندان ها منجر به افزایش طول عمر لمینت می شود.

درست است که لمینت دندان دارای استحکام بسیار بالایی است اما نباید از آن به عنوان یک ابزار برای باز کردن درب قوطی یا شکستن آجیل های در بسته استفاده شود. زیرا استفاده ابزاری از دندان لمینت شده آسیب های زیادی بر جای می گذارد که کمترین آن شکستگی لمینت یا لب پریدگی آن است. با توجه به قیمت لمینت دندان بهتر است استفاده ابزاری از لمینت دندان را فراموش کنید.

از خوردن غذاهای سفت برای افزایش طول عمر دندان لمینت شده پرهیز کنید.

خوردن غذاهای سفت ماننند ته دیگ یا آجیل یا تخمه می تواند به مرور زمان فرم لمینت دندان را تغییر داده و در مواردی منجر به شکستن آن شود. بهتر است برای افزایش ماندگاری لمینت دندان از خوردن مواد غذایی بسیار سفت پرهیز کنید تا آسیبی به لمینت های خود نرسانید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)