نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 26 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

9 روش رایج برای درمان شلی پوست بعد از زایمان

1400/11/25 10:48
1,039 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

9 روش رایج برای درمان شلی پوست بعد از زایمان

بارداری و عمل زایمان می تواند تغییرات زیادی در پوست شما ایجاد کند. همانطور که می دانید، پوست از پروتئین کلاژن و الاستین ساخته شده است. بنابراین این پروتئین ها، با افزایش وزن منبسط می شوند. معمولا پس از کشیده شدن پوست بر اثر بارداری، ممکن است پوست بدن برای بازگشت به شکل و حالت اولیه خود دچار مشکلاتی شود.

به همین دلیل، پوست شل و افتاده می تواند از نظر عاطفی و دیگر موارد، برای زنانی که به پوست و ظاهر خود اهمیت می دهند، ناخوشایند و ناراحت کننده باشد. اما مهم این است که این مشکل قابل حل است. شما می توانید با انجام روش های زیر، خیلی راحت شلی و افتادگی پوست خود را بعد از زایمان به حداقل برسانید و حتی درمان کنید.

ما به شما در این مقاله، 9 روش برای کمک به سفت شدن پوستتان خواهیم گفت. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

1. انجام تمرینات کاردو

ورزش کاردیو می تواند به چربی سوزی و تقویت عضلات شما کمک کند. تمرینات کاردیو پیاده روی سریع، شنا، آهسته دویدن یا دوچرخه سواری را امتحان کنید.

قبل از شروع یک روال جدید، از پزشک خود بپرسید که آیا شروع دوباره فعال بودن مشکلی ندارد. به آرامی شروع کنید و به سمت فعالیت های شدیدتر بروید. ورزش منظم می تواند به جلوگیری یا به حداقل رساندن پوست اضافی کمک کند.

2. چربی ها و پروتئین های سالم بخورید

خوردن پروتئین ها و چربی های سالم می تواند به عضله سازی کمک کند. پروتئین همچنین می تواند حاوی کلاژن باشد. نیاز فردی شما به پروتئین بر اساس میزان ورزش و همچنین قد و وزن شما متفاوت است. همچنین در صورت شیردهی ممکن است به پروتئین بیشتری نیاز داشته باشید.

فروش ویژه انواع دستگاه هایفو

3. لیفت و کشیدن پوست با دستگاه هایفو

روش هایفوتراپی، یگی از سریع ترین و موثرترین روش ها برای درمان شلی و افتادگی پوست بعد از بارداری و زایمان می باشد. دستگاه هایفو با استفاده از امواج سونوگرافی با شدت بالا، سبب تقویت کلاژنسازی و در نتیجه سفت و لیفتینگ پوست می شود. هایفوتراپی مزایا زیادی دارد که در زیر به معرفی مهم ترین آن می پردازیم :

  • وقتی شما به وسیله این روش به حذف چربی‌های خود می‌پردازید، بخاطر دفع چربی‌ها، پوست شکمتان سفت می‌شود.
  • این روش تنها به یک جلسه درمان احتیاج دارد و مدت زمان آن هم فقط یک ساعت است.
  • هایفو شکم اصلا نیازی به بیهوشی و جراحی ندارد و در آن فقط بی‌حسی موضعی بکار می‌رود.
  • هزینه این روش نسبت به عمل‌های جراحی بسیار کمتر و اقتصادی‌تر می‌باشد.

4. تمرینات قدرتی منظم را امتحان کنید

تمرینات قدرتی را برای فرم دادن و تقویت عضلات خود انجام دهید. ایجاد تون عضلانی نیز ممکن است تاثیر مثبتی بر شل شدن پوست داشته باشد.

حرکاتی مانند دراز و نشست برای دوران بعد از بارداری مناسب بدن نیستند. اما رفتن به کلاس‌های پیلاتس و یوگا و انجام حرکت پلانک، شما را مجبور می‌کنند تا عضلات مرکزی بدن مانند لگن و باسن خود را برای مدت طولانی سفت کنید. این تون عضلانی را بهبود می بخشد و به سفت شدن و طولانی شدن شما کمک می کند.

اگر در کلاس شرکت می کنید یا با یک مربی کار می کنید، به مربی اطلاع دهید که به تازگی زایمان کرده اید. ممکن است حرکات خاصی وجود داشته باشد که باید از آنها اجتناب کنید.

فروش ویژه دستگاه آراف کویتیشن

5. سفت کردن پوست با دستگاه آر اف کویتیشن

کویتیشن نیز یکی دیگر از روش های سفت کردن پوست می باشد که امروزه، بسیار محبوب و رایج شده است. این روش که با استفاده از دستگاه آر اف کویتیشن انجام می شود، با استفاده از امواج آر اف یا رادیوفرکانسی، بافت های عمیق پوست شکم را سفت کرده و سبب افزایش تولید کلاژنسازی می شود.

6. آب بنوشید

آب به آبرسانی پوست و انعطاف پذیری بیشتر آن کمک می کند. بدن شما با آب بیشتر نیز کارآمدتر است. می تواند به راحتی چربی بسوزاند و احتباس آب در شکم شما را کاهش دهد.

7. با روغن، پوست خود را ماساژ دهید

برخی از روغن های گیاهی به ترمیم پوست کمک می کنند. این روغن ها به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی و خواص ضد التهابی آنها باشد. به عنوان مثال، منبع معتبر روغن بادام ممکن است به علائم کشش کمک کند. سعی کنید از روغن های حامل مواد ضروری، مانند روغن جوجوبا یا روغن نارگیل استفاده کنید.

برای استفاده نیز، یک مقدار از روغن را در امتداد خط شکم بمالید تا به سفت شدن پوست کمک کند. می توانید برای اثربخشی بیشتر، چند قطره روغن ضروری مانند کندر یا نرولی نیز به روغن خود اضافه کنید.

دستگاه آر اف فرکشنال

8. استفاده از دستگاه آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال نیز یکی دیگر از روش هایی است که برای درمان شلی پوست بعد از زایمان بسیار کاربردی است. دستگاه آر اف فرکشنال با استفاده از امواج رادیوفرکانسی، بافت پوست را سفت کرده و به عنوان یک روش غیر تهاجمی پوست های شل و آویزان رو از سفت می کند. از مزایا آر اف فرکشنال می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • مناسب برای انواع پوست چرب، حساس و …
  • رفع 100 درصدی چین و چروک
  • کاهش خطوط ریز روی پوست شکم
  • لیفت و سفت کردن پوست ناحیه های مختلف بدن

9. انجام عمل های جراحی

ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم، گزینه ای برای سفت کردن عضلات و برداشتن پوست اضافی است. اما جایگزینی برای کاهش وزن با استفاده از ورزش نمی باشد. در طول عمل جراحی، پزشکان برای برداشتن پوست اضافی، شکم را برش می دهند. پوست باقی مانده به هم بخیه می شود.

بارداری بدن خانم ها را به روش های مختلفی تغییر می دهد. همانطور که شکم شما رشد می کند، پوست منبسط شود. اگر نسبت به این عارضه آگاهی داشته باشید و روش های مختلف برای درمان آن را بلد باشید، پس باید خوشحال باشید که پوستتان شل و آویزان نمی ماند.

امیدواریم با خواندن این مقاله، دیگر دغدغه و نگران افتادگی پوست خود بعد از زایمان نباشید.

اگر می خواهید انواع تجهیزات زیبایی مانند دستگاه هایفو، دستگاه آر اف فرکشنال و ... را با کیفیت بالا و از جای معتبر تهیه کنید، فروشگاه تجهیزات زیبایی شفا، این امکان را برایتان فراهم کرده است.

فروشگاه زیبایی شفا، با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه لوازم پزشکی و زیبایی و لاغری در راستای نیاز جامعه، محصولاتی را از کشورهای مختلف جهان با بهترین کیفیت وارد کرده و برخی از محصولات را نیز تولید نموده است. برای اطلاع از قیمت و خرید انواع تجهیزات زیبایی اصل و با کیفیت، می توانید با کارشناسان ما در فروشگاه تجهیزات زیبایی شفا تماس حاصل نمایید.

شماره های تماس : ۰۲۱۶۶۴۷۸۲۴۸ – ۰۹۳۳۵۱۰۴۶۴۱

پسندها (1)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)