نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

کدام وسیله مناسب سفر در بارداری است؟

1400/11/17 13:10
667 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

هر ساله افراد زیادی به دلایل مختلف به مسافرت می روند. از سفرهای تفریحی گرفته تا مسافرت های کاری که طیف متنوعی از افراد را در بر می گیرد. خانم های باردار نیز از جمله افرادی هستند که ممکن است به دلایل متعددی بلیط هواپیما و قطار تهیه کرده و سفر کنند.

با این که خانم ها در این شرایط نیاز به استراحت و مراقبت بیشتر دارند و بهتر است از سفر کردن اجتناب کنند اما گاهی پیش می آید که مجبور می شوند سفر کنند.

در این مطلب قصد داریم تا بهترین وسیله سفر را برای خانم های باردار معرفی کنیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

بهترین وسیله نقلیه برای مسافرت در بارداری

بهترین وسیله نقلیه برای مسافرت در بارداری کدام است؟

یکی از مهمترین اقدامات در دوران بارداری مراقبت از سلامتی مادر و جنین است! به همین جهت بهتر است در دوران سفر به این موضوع اهمیت بیشتری داده شود. بنابراین انتخاب نوع وسیله نقلیه از اهمیت بسزایی برخوردار است. اما در حالت کلی سفر با تمامی وسیله های نقلیه برای خانم ها بلامانع است. در ادامه شرایط سفر با انواع وسیله نقلیه برای خانم های باردار را شرح می دهیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

سفر با هواپیما در دوران بارداری

سفر با هواپیما به دلیل سرعت بالا و حداقل زمان لازم برای رسیدن به مقصد، بهترین انتخاب است. ایرلاین های متعدد برای پرواز زنان باردار قوانین خاصی دارند که توصیه می شود قبل از خرید بلیط هواپیما و انجام سفرهای هوایی با جزییات آن آشنا شوید.

سفر با قطار در دوران بارداری

سفر با قطار به عنوان ایمن ترین و آسان ترین وسیله نقلیه همواره مورد استقبال قرار گرفته است. خانم های باردار با خرید بلیط قطار می توانند سفری راحت و ایمن را تجربه کنند.

مزیت سفر با قطار استفاده از تمامی امکانات رفاهی در طول مسیر است. تختخواب، سرویس بهداشتی، رستوران و حتی امکان رزرو کوپه دربست شرایط سفر برای زنان باردار را آسان می کند. هر چند مادران باید توجه داشته باشند که سفر با قطار در سه ماهه اول بارداری ممکن است باعث ایجاد حالت تهوع شود.

سفر با اتوبوس و خودروی شخصی

بهتر است در دوران بارداری تا جایی که می توانید از سفرهای طولانی پرهیز کنید. توصیه می شود از اتوبوس و اتومبیل شخصی در دوران بارداری استفاده نگردد. این دو وسیله نقلیه شرایط استراحت کافی را برای مادران باردار فراهم نمی کند.

اما اگر با رزرو بلیط اتوبوس تصمیم به سفر در دوران بارداری گرفتید، بهتر است هر چند ساعت یکبار از خودرو پیاده شوید و کمی قدم بزنید. پوشیدن لباس و کفش راحت می تواند به حس راحتی شما در طول سفر کمک کند.

نکات سفر در بارداری

مسافرت در هفته 37 بارداری به هیچ عنوان توصیه نمی شود و بهتر است که مادران باردار بعد از 36 هفتگی، سفر نکنند و آن را به بعد از وضع حمل موکول کنند.

با هر وسیله نقلیه عمومی می توانید در دوران بارداری سفر کنید اما مساله مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که هر یک ساعت مدتی را قدم بزنید و از آویزان ماندن طولانی پاها اجتناب کنید. با این کار از ورم پاها پیشگیری خواهید کرد.

توصیه می شود تمام خانم های باردار قبل از سفر با پزشک خود مشورت کنند و اگر شرایط بارداری زودرس دارند، بیشتر باید مراقب باشند.

اگر فرد باردار دارای بیماری زمینه ای خاصی می باشد و یا شرایط بارداری پرخطری دارد، بهتر است از سفر کردن خودداری کند. حتما قبل از سفر در رابطه با مراکز خدمات اورژانسی بین مسیر و درمانگاه ها، اطلاعات دقیق کسب کنید تا در صورت لزوم سریعتر به آن دسترسی پیدا کنید.

بهترین وسیله برای مسافرت در بارداری کدام است؟

بهترین وسیله برای مسافرت در بارداری کدام است؟

از بین وسایل نقلیه متعددی همچون هواپیما، قطار، اتوبوس و خودروی شخصی، سفر با قطار برای خانم های باردار ایمن تر می باشد. با این حال بهتر است تمامی موارد ایمنی و بهداشتی را رعایت کنید تا از بروز مشکل پیشگیری شود.

متخصصان و پزشکان نیز معتقدند که قطار یکی از راحت ترین وسایل نقلیه برای سفر خانم های باردار است. با خرید بلیط قطار می توان از مزایای آن برخوردار شد. احتمال تصادف کمتر، فضای اختصاصی، امکان قدم زدن در راهروی قطار، داشتن سرویس بهداشتی در هر واگن، ایمنی و راحتی، استفاده از رستوران و خدمات کترینگ، استفاده از پزشک و خدمات درمانی در برخی از قطارها و ... از مزایای سفر با قطار است.

مسافرت با هواپیما در ماه اول بارداری

هر یک از شرکت های هواپیمایی در مورد سفر خانم های باردار، قوانین خاصی دارند اما بیشتر ایرلاین ها بعد از هفته 36 بارداری، اجازه پرواز به خانم باردار نمی دهند. بنابراین بهتر است بلیط هواپیما را در این زمان رزرو نکنید.

برخی از ایرلاین ها نیز تا شش ماهگی به خانم های باردار اجازه پرواز می دهند. به همین جهت توصیه می شود قبل از رزرو بلیط هواپیما به جزییات بلیط و قوانین شرکت هواپیمایی در این خصوص توجه کنید. با رعایت نکات ایمنی سفر به راحتی می توانید در دوران بارداری سفر کنید اما در سه ماهه اول و سوم بارداری بهتر است احتیاط لازم را به عمل آورید. بهترین زمان سفر برای زنان باردار بین هفته ۱۶ تا ۲۴ می باشد.

خرید بلیط هواپیما از بهترین سایت!

برای راحتی و سرعت در تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت های متنوعی مراجعه کنید. یکی از این سایت ها که انواع بلیط ارزان هواپیما و بلیط قطار را با قیمت های منصفانه ارائه می دهد، تیک بان است. برای تجربه سفری آرام و لذت بخش به www.tikban.com مراجعه کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)