نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 21 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

پرستار کودک و عوامل مهم در انتخاب آن

1400/11/17 9:59
296 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

پرستار کودک سفیر آرامش

نگهداری از کودکان خردسال معمولاً برای پدر و مادر‌هالی جوان رایج است که فرزندان خرد سال و نوزاد دارند. کودکان خردسال به تنهایی قادر به رفع نیاز‌های خود از جمله تغذیه و نظافت نیستند. از این رو نیاز است تا از آن‌ها در تمام مدت نگهداری شود و نیاز به پرستار کودک و یا مراقب کودک باتجربه و مورد اطمینان دارند.

بنابراین این کار یعنی نگهداری از کودکان تا چند سال اول زندگیشان تا به حدی برسند که بتوانند از خود مراقبت کنند بر عهده خانواده است.

کودک خصوصا در دوران نوزادی نیازهای بسیار زیادی دارد. تغذیه و نظافت دو نیاز اساسی نوزادان است. در باره کودکان بزرگتر نیاز‌های دیگری مانند رفتار درست و‌تربیت کودک هم باید موردتوجه والدین قرار بگیرد.

همانطور که گفته شد خانواده‌هایی که فرزندان خرد سال و نوزاد دارند طبیعتاً افراد جوانی هستند که زمان زیادی از زندگی مشترک آن‌ها نمی‌گذرد و هنوز بازنشسته نشده اند.

مشکلی که امروزه برای نگهداری از کودک وجود دارد این است که در بسیاری از خانواده‌ها زن و شوهر هر دو مشغول به کار هستند و هیچ کدام نمی‌توانند تمام وقت در منزل حضور داشته باشند.

چطور از کودکان نگهداری کنیم؟

راه اول همانطور که گفته شد نگهداری از کودک توسط خود خانواده است که در بسیاری موارد محدودیت‌هایی داشته و امکان پذیر نیست.

در مواردی که خانواده نمی‌توانند به هر دلیلی از کودک نگهداری کنند یکی از راه‌های امکان پذیر و موجود در این زمینه استفاده و مراجعه به مهدکودک است.

در مهد کودک چندین پرستار کودک که تجربه و تخصص کافی برای نگهداری و برخورد درست با کودکان را دارند استفاده می‌شود.

تغذیه در مهد کودک اصولی بوده و کودکان در این محیط با پرستار خود رابطه معمولاً خوبی برقرار می‌کنند.

از جنبه‌های منفی مهد کودک می‌توان به جمعی بودن محیط کودکان اشاره کرد. در مهد کودک معمولاً تعداد زیادی از کودکان و نوزادان خردسال در ساختمان و اتاق‌هایی نگهداری می‌شوند.

بیمار شدن در سنین کودکی امری رایج است و بسیاری از این بیماری‌ها مسری هستند. از این رو یکی از بدی‌های مهد کودک این است که کودک شما در معرض انواع بیماری‌های مسری ای قرار می‌گیرد که ممکن است کودکان دیگر به آن‌ها مبتلا شوند.

نکته منفی دیگری که در مورد مهد کودک مهم است این است که معمولا نگهداری به صورت موقت و روزانه است و والدین مجبورند هر روز کودک را به مهد کودک برده و بعد از اتمام ساعت کار باید به دنبالش رفته و به خانه بیاورند.

بهترین راه نگهداری از کودک چیست؟

در واقع بهترین راه همان است که والدین خود از کودک نگهداری کنند اما به دلایلی که گفته شد بسیاری از خانواده‌ها این امکان را ندارند.

یکی از روش‌های بسیار موثر و بی خطری که برای نگهداری از کودک وجود دارد استخدام پرستار کودک یا بچه است. این استخدام می‌تواند به صورت موقت و یا 24 ساعته باشد. مراکز متعددی وجود دارند که می‌توانید با مراجعه به آن‌ها و یا تماس تلفنی به استخدام پرستار کودک اقدام کنید.

پرستار بچه و نوزاد

پرستار کودک شخصی است که در زمینه نگهداری و تغذیه کودک تحصیلات یا تجربه بالایی داشته و قادر است در منزل والدین کودک از او نگهداری کند. این افراد مادریار یا کودک‌یار نیز نامیده می‌شوند.

در این روش معمولاً پرستار کودک کار‌های منزل و تهیه غذا و شستشو‌های لازم در منزل را نیز انجام می‌دهد.

مرکز پرستاری سفیر آرامش

اگر قصد دارید برای کودک یا سالمند خود پرستار استخدام کنید باید فاکتور‌های مختلفی را در مورد مؤسساتی که در این زمینه به خدمات رسانی مشغولند در نظر بگیرید :

  • تجربه
  • وسعت کار
  • نظرات مشتریان قبلی

در این مرکز که تجربه ای بالغ بر ده سال در زمینه تأمین پرستار کودک، بیمار و سالمند دارد با در اختیار داشتن دیتا بیس بزرگی از پرستاران آماده به کار که همگی مراحل تأیید و اعتبار قانونی را طی کرده‌اند می‌تواند مناسب‌ترین پرستار را برای دلبندتان معرفی کند.

مرکز پرستاری سفیر آرامش یکی از گسترده‌ترین مراکز خدمات پرستاری بوده که تا کنون توانسته سهم عمده ای از بازار تأمین پرستار را بر عهده بگیرد. این مهم بر اثر مدیریت توانمند و استفاده از کارکنان و پرستاران متعهد و با تجربه در این مرکز بوجود آمده است.

نگهداری از کودک

با تماس تلفنی یا مراجعه حضوری می توانید از امکانات این مرکز آشنا شده و برای تأمین پرستار کودک اقدام کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)