نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 30 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

قوانین رزرو هتل برای کودکان چیست؟

1400/10/27 14:22
1,689 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

قوانین رزرو هتل برای کودکان چیست؟

برنامه‌ریزی سفر همیشه یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات ممکن است! هر وقت فرصت کافی برای سفر وجود داشته باشد، هرکس به نوع خودش شروع به برنامه‌ریزی می‌کند. برای بعضی‌ها مهم است که ارزان و سبک سفر کنند و کمترین هزینه را داشته باشند. برای بعضی دیگر مهم است که لوکس‌ترین و خاص‌ترین تجربه را حین سفر داشته باشند. اما برنامه‌ریزی سفر برای خانواده‌ها همیشه متفاوت است.

چه سفر با هدف طبیعتگردی و چه با هدف تجربه اقامت و تفریحات لوکس باشد، با خانواده و کودکان که باشد همه چیز متفاوت است. مثلاً مهم‌ترین سوالی که برای خانواده‌ها هنگام رزرو هتل به وجود می‌آید قوانین پذیرش کودکان در هتل است.

آیا کودکان می‌توانند در هتل اقامت داشته باشند؟

تقریباً تمام هتل‌ها، چه داخل و چه خارج از ایران، محدودیتی برای پذیرش کودکان همراه با خانواده ندارد. کودکان می‌توانند با استفاده از سرویس اضافه یا بدون آن در هتل اقامت داشته باشند که قوانین آن کاملاً به هتل مقصد بستگی دارد.

آیا کودکان می‌توانند در هتل اقامت داشته باشند؟

در تمامی هتل‌های 5ستاره تهران و یا شهرهای بزرگ دیگر امکان اقامت کودکان در سنین مختلف وجود دارد. در ادامه درباره هزینه اقامت کودکان در هتل‌های مختلف می‌خوانید.

آیا اقامت کودکان در هتل نیم‌بهاست؟

بسیاری از مسافران تصور می‌کنند پذیرش کودکان در هر سنی یک قانون مشخص دارد و آن هم پرداخت هزینه نیم‌بهاست. در صورتی که تصور اشتباه است و این هزینه‌ها بر اساس قوانین هر هتل متغیر است. اگر سری به بلاگ سفرانه بزنید می‌توانید قوانین مختلف هتل‌ها را با جزئیات کامل بخوانید.

آیا اقامت کودکان در هتل نیم‌بهاست؟

برای مثال در هتل استقلال تهران هزینه اقامت برای کودکان زیر 6 سال در صورتی که از سرویس اضافه استفاده نکنند رایگان است. یا در هتل سرای عامری‌های کاشان هزینه اقامت برای کودکان زیر 3 سال رایگان، بین 3 تا 6 سال در صورتی که از سرویس اضافه استفاده نکنند نیم‌بها (یعنی نصف مبلغ یک سرویس اضافه) و بالای 6 سال نیازمند تخت بوده و هزینه کامل دریافت می‌شود.

آیا کودکان فقط همراه با خانواده در هتل پذیرش می‌شوند؟

قوانین رزرو هتل در این زمینه مربوط به سن قانونی در هر کشور است. در اصل افرادی که به سن قانونی رسیده باشند امکان رزرو اتاق در هتل به صورت مستقل را دارند. در نتیجه در ایران فقط افراد بالای 18 سال می‌توانند بدون حضور خانواده رزرو هتل انجام دهند.

اگر فرزندم روی تخت همراه خودم بخوابد باز هم نیاز به پرداخت هزینه مازاد است؟

اگر فرزندم روی تخت همراه خودم بخوابد باز هم نیاز به پرداخت هزینه مازاد است؟
در اکثر موارد و با توجه به سن فرزند، بله نیازمند پرداخت هزینه است. چراکه هزینه مازاد بابت خدمات ارائه‌شده پرداخت می‌گردد. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که هتل‌هایی نیز وجود دارند که به هیچ عنوان برای کودکان بالای 3 سال اجازه عدم استفاده از سرویس اضافه را نمی‌دهند. به این دلیل که ممکن است به دلیل نبودن فضای خواب کافی مسافران دچار مشکل یا سانحه شوند.

پس اگر قصد سفر همراه کودکان را دارید قبل از اینکه رزرو هتل خود را انجام دهید بهتر است از قوانین پذیرش کودکان اطمینان حاصل فرمایید. برای این منظور می‌توانید با کارشناسان سفرانه با شماره 02179515 تماس گرفته و پرسش خود را مطرح نمایید.

چرا کودکان باید برای رزرو هتل هزینه پرداخت نمایند؟

هتل‌ها به دلیل ارائه خدمات تفریحی، ورزشی و صبحانه رایگان بابت اقامت افراد به نسبت هزینه آنها مبلغی را دریافت می‌نماید. مثلاً اگر کودک نیاز به تخت اضافه داشته باشد، بابت خدمات آن هتل هزینه‌ای دریافت خواهد کرد. اگر هتل شامل ارائه خدمات صبحانه رایگان به مسافران باشد، در صورت پرداخت این هزینه، کودکان نیز می‌توانند از بوفه صبحانه هتل و یا خدمات رایگان دیگر استفاده نمایند.

آیا برای پذیرش کودکان نیز ارائه مدارک شناسایی لازم است؟

بله. کودکان نیز مانند مسافران بزرگسال نیاز به ارائه مدارک کامل دارند. مدارک اقامت خانواده در هتل باید به صورتی باشد که کلیه نسبت‌ها محرز باشد. لذا برای کودکان نیز ارائه مدارک شناسایی الزامی است.

شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات تکمیلی درباره قوانین هتل های تهران و دیگر شهرها به سایت safaraneh.com مراجعه نمایید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)