نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 27 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

خداحافظی همیشگی با تاتو

1400/10/27 14:09
529 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

خداحافظی همیشگی با تاتو

اگر از طرح خالکوبی خود خسته شده‌اید یا از طرح موردنظر راضی نیستید همین حالا با کلینیک زیبایی دکتر طایفی تماس بگیرید.

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، لیزر به‌عنوان سریع‌ترین روش پاکسازی تتو شناخته و جایگزین دیگر روش‌ها گردید.

شایان ذکر است که با وجود مدرن‌ترین دستگاه‌های لیزر و ارتقا سطح تکنولوژی، بازهم تا حد زیادی تاثیرات لیزر درمانی در گرو و مرهون مهارت اپراتور دستگاه می‌باشد. از این رو تیم درمان کلینیک دکتر طایفی با بهره‌مندی از افراد مجرب و متخصص و به‌روزترین تجهیزات، با اطمینان شما را به خواسته دلخواه می‌رسانند.

رفع آثار تتو توسط لیزر نوعی درمان غیر تهاجمی است است که با تابش نور لیزر زمینه تخریب رنگدانه ها در لایه‌های زیرین پوست فراهم می‌آورد و احتمال آسیب به سلول های پیرامون رنگدانه را به حداقل می‌رساند.

امروزه برای رفع جای خالکوبی از لیزرهای غیر لایه بردار مانند کیوسوئیچ و لایه‌بردار نظیر اربیوم استفاده می‌نمایند.

دستگاه لیزر کیوسوئیچ به دلیل غیر لایه بردار بودن موجب خدشه کمتری به بافت پوست می شود و بر روی لایه میانی پوست (درم) اثربخشی دارد. در این شیوه بعد از هر جلسه مقداری از ناحیه تحت درمان باقی می‌ماند که موجب تسریع بازسازی پوست می‌گردد. در لیزرهای تخریبی کل ناحیه موردنظر لایه‌برداری می‌شود و پوست بعد از طی مدتی با تجمع مجدد لایه‌های کلاژن به سمت بهبودی می‌گراید. تأثیر این دستگاه‌ها بر روی سطح پوست (اپیدرم) است.

تاریخچه لیزر درمانی

قدمت این روش به بیش از 20 سال باز می‌گردد و عمر لیزر کیو سوئیچ به 10 سال می‌رسد. طول‌موج لیزر برحسب رنگ کاربردی در تتو کم و زیاد می‌شود.

شیوه‌های درمانی بسیاری به‌صورت سنتی و مدرن به‌منظور از بین بردن آثار تتو وجود دارد.

از جمله نمونه‌های این روش‌ها می‌توان به جراحی، استفاده از نمک دریا و به‌کارگیری انواع مواد طبیعی و شیمیایی اشاره نمود اما در میان آنها کاربرد لیزر به‌عنوان روشی موفق و مؤثر طرفداران بسیاری پیداکرده است.

چه اشخاصی اقدام به پاک‌سازی تتو می‌نمایند؟

افراد ممکن است به دلایل زیر مبادرت به ریموو نمودن اثر تتو نمایند :

1) تغییر در طرح تتو یا علاقه به حذف آن به دلیل تغییر سلایق شخصی

2) گزینش و استخدام افراد در ادارات و نهادهای دولتی

3) اعزام به خدمت سربازی

4) امکان عیب‌جویی به هنگام خواستگاری از سمت خانواده مقابل

5) جلوگیری از ورود این گروه از افراد به برخی اماکن عمومی نظیر استخرها

کلینیک زیبایی دکتر طایفی مفتخر است با کاربرد به‌روزترین تجهیزات تأیید شده از سوی FDA آمریکا زیر نظر کادری متبحر آماده خدمات‌رسانی به شما عزیزان می‌باشد.

مزایای محو نمودن خالکوبی توسط لیزر :

1) تهاجمی نبودن درمان

2) کاهش مدت‌زمان دوره نقاهت

3) افزایش ضریب بازدهی و موفقیت

در کلینیک زیبایی دکتر طایفی به‌منظور آسودگی خاطر شما عزیزان از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های لیزر با کمترین عوارض جهت پاک‌سازی استفاده می‌گردد.

نحوه حذف خالکوبی از طریق دستگاه لیزر به چه صورت می‌باشد؟

یکی از مهم‌ترین مراحل قبل از شروع پاک‌سازی، عکس برداری از بدن می‌باشد چراکه پزشک با مشاهده و مقایسه وضوح آن در مراحل قبل از عمل و بعد از آن متوجه تأثیر درمان بر روی بدن شما می‌شود. معمولاً قبل از 10 الی 15 دقیقه قبل از شروع درمان، پماد بی‌حسی بر روی منطقه قرار می‌گیرد تا دردهای ناشی از فرآیند درمانی التیام پیدا کند. سپس درمان با دستگاه لیزر شروع و  تا زمان رسیدن به نتیجه مطلوب و سفید شدن منطقه درمانی ادامه می‌یابد.

قبل از امحای خالکوبی با لیزر چه مواردی را باید رعایت نمود؟

1) پرهیز از حمام آفتاب، سولاریوم و سایر شیوه‌های برنزه نمودن پوست

2) مصرف ضدآفتاب های دارای محافظ  UVA و UVB با SPF30 محتوی دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی طی دوره درمان

3) عدم مصرف داروهایی که موجب حساس شدن پوست به نور می‌شوند

4) خودداری از مصرف داروهایی مانند راکوتان و رتین A

تا به امروز این روش موفق‌ترین درمان برای محو اثر خالکوبی بوده است. برای اینکه متوجه شوید که آیا این درمان مناسب از بین بردن جای خالکوبی شما می‌باشد یا خیر، با کلینیک زیبایی دکتر طایفی در تماس باشید.

چه کسانی گزینه مناسب جهت انجام این روش نمی‌باشند؟

1) افراد سیاه‌پوست و دارای پوست‌های تیره‌رنگ

2) کسانی که  مشکوک یا مبتلابه سرطان می‌باشند

3) اشخاص مبتلابه بیماری  لوپوس اریتماتو (SLE)

4) بیماران روحی و روانی دچار اختلالات سایکوزی

5) افرادی که نسبت فلزات حساسیت دارند

6) اشخاص با بیماری‌های ریوی و قلبی پیشرفته

کلینیک زیبایی دکتر طایفی

پس از پاک شدن اثر خالکوبی چه اقداماتی باید انجام داد؟

1) نظافت و خشک‌کردن محل درمان :  معمولاً بعد از انجام لیزر عوارض جانبی مانند تورم، التهاب، سرخی پوست نمایان می‌شوند. به‌منظور تسریع بازسازی پوست منطقه درمانی را با آب و صابون شسته، سپس آن را با دستمال تمیز خشک نمایید.

2) مداوای تاول‌ها : داشتن پوست حساس یا انجام خال‌کوبی جدید موجب ایجاد تاول بعد از درمان می‌شود. در صورت دردناک شدن تاول‌ها توسط یک سوزن استریل ایجاد منفذ نموده و منتظر تخلیه تاول شده سپس پماد آنتی‌بیوتیک مصرف نمایید.

3) انجام اقداماتی جهت فروکش نمودن درد : با استفاده از کمپرس سرد می‌توان تا حد زیادی میزان تورم و قرمزی ناشی از درمان لیزر را کاهش داد. برای آرام شدن درد می‌توان از داروهای مسکن نیز استفاده نمود اما آسپرین به دلیل افزایش خطر خونریزی منع مصرف دارد.

4) تحریک نکردن منطقه درمانی : احتمال دارد به دلیل خارش پوستی ناخودآگاه محل درمان را تحریک نمایید. دستان شما حاوی میکروب‌هایی هستند که می‌توانند منطقه هدف را دچار عفونت کنند. حتی ممکن است با دستکاری نمودن محل جراحت اثر زخم مادام‌العمر بر روی پوست باقی بماند.

5) انجام حرکات ورزشی : با تمرینات ورزشی موجب افزایش گردش خون شده تا عضلات بازیابی شوند. در این هنگام پوست با بهره گیری از این افزایش جریان، فرآیند بهبودی را تسریع می‌سازد و باعث دفع بقایای خالکوبی از بدن و دست‌یابی به احساس بهتر می‌شود.

6) عدم مصرف سیگار : تحقیقات نشان داده که اثر خالکوبی در افراد سیگاری 70 درصد کمتر می‌باشد. مصرف سیگار موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن و تاخیردرعملکرد بهبودی می¬شود. همچنین با چسبیدن مونواکسید کربن به رگهای خونی، عمر رنگدانه های جوهر بیش‌ازحد انتظار خواهد بود.

7) مراقبت در مقابل نور خورشید : در صورت مراجعت به بیرون از منزل، کرم ضدآفتاب مصرف نمایید یا روی ناحیه درمانی را با پارچه‌ای بپوشانید.

8) مصرف بیشتر مایعات : 65 درصد بافت پوست از آب تشکیل‌شده است به همین علت استفاده از آب قسمت مهمی از فرآیند بازیابی و تسریع بهبودی محسوب می‌گردد.

9) استفاده از البسه لطیف و راحت : معمولاً تا 72 ساعت بعد از درمان پوست حساس و قرمز می‌باشد. استفاده از لباس¬های گشاد مانع از تماس پوست با لباس می‌باشد. لباس‌های جنس لطیف حساسیت پوست را کاهش می‌دهد.

در کلینیک لاغری و زیبایی دکتر طایفی رایگان مشاوره کنید، بهترین خدمات را دریافت کنید.

هزینه پاکسازی تتو

هزینه برطرف کردن تتو مرتبط با تعداد جلسات درمانی می‌باشد. علاوه بر این عامل، سایز خالکوبی و تجربه و مهارت اپراتور نیز در تعیین هزینه مؤثر می‌باشد.

برای پاک نمودن خالکوبی با لیزر چند جلسه موردنیاز است و فاصله بین جلسات چقدر طول می‌کشد؟

به‌طور معمول  برای رسیدن به نتیجه مطلوب تعداد جلسات بین 3 تا 10 نوبت متغیر است.

زمان بین جلسات مشروط به نظر درمانگر شما، معمولاً بین 6 تا 8 هفته تعیین می‌شود. شما باید از بهبودی کامل ناحیه درمان شده و از بین رفتن آثار آن اطمینان حاصل نمایید. بدیهی است که با کمرنگ شدن رد خالکوبی مدت‌زمان انتظار جهت سررسید جلسه بعدی کاهش یابد و ممکن است در آخرین جلسات زمان انتظار به 2 تا 3 هفته تقلیل یابد.

.

کلینیک دکتر طایفی مجهز به مدرن‌ترین دستگاه‌های لیزرنظیرکیوسوئیچ می‌باشد که توسط آن می‌توان انواع رنگ‌های جوهری خالکوبی به ویژه رنگ مشکی (که بیش ترین کاربرد را در تتو دارد) را محو و پاک کرد.

همکاران من در کلینیک زیبایی دکتر طایفی آماده ارائه خدمات مشاوره ای جهت از بین بردن آثار خالکوبی های قدیمی یا نامطبوع شما می‌باشند. شما می‌توانید به‌صورت آنلاین نوبت خود را رزرو نمایید.

آدرس اینستاگرام : کلینیک زیبایی دکتر طایفی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)