نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 26 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

راهنمای سفر به جنوب همراه کودکان

1400/10/15 12:33
887 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

سفر مزایای زیادی برای ما خواهد داشت. از این مزایا می‌توان در زندگی روزمره استفاده کرد. مسافرت با خانواده به زیبایی سفر اضافه خواهد کرد و از این زمان بیشتر می‌توان لذت برد.

راهنمای سفر به جنوب همراه کودکان - 1

دور شدن از دغدغه‌های زندگی و برنامه برای یک سفر چند روزه همراه با اعضای خانواده و کودکان انرژی مضاعفی را ارمغان خواهد آورد. سفر به جنوب ایران به تنهایی جذاب و مفرح خواهد بود. همراه داشتن کودکان در این سفر که به شهرهای جنوبی مانند جزیره کیش یا قشم خواهد بود اوقات خوبی را نیز برای فرزند دلبند ما رقم خواهد زد. جاباما در این دو جزیره تعداد زیادی اقامتگاه دارد. این اقامتگاه‌ها برای کسانی که کودکی را همراه خود دارند بسیار مناسب بوده و بدون هیچ کمبودی می‌توانند روزهای سفر را در آن سپری کنند. به طور مثال اگر مقصد شما جزیره زیبای قشم است با مراجعه به صفحه https://www.jabama.com/city-qeshm فهرست متنوعی از اقامتگاه‌های مناسب کودکان در این جزیره را می‌بینید.

سفر با کودکان گاهی برای والدین خسته‌ کننده خواهد بود. اگر شما نیز راه و روش سفر با کودک همراه خود را بدانید وقت بیشتری برای گشت و گذار و تفریح خواهید داشت. با این راه و روش به کودکان شما نیز بیشتر خوش خواهد گذشت.

یکی از نکات که زمان سفر با کودکان باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید اقامتگاه است. زمان سفر باید امکاناتی که کودک در هر سنی نیاز دارد وجود داشته باشد. کودکان، موجودات کم طاقتی هستند باید سعی شود به نیازهای آنها توجه کنید و برایشان لحظات خوبی را در سفر بسازید.

جاباما، معتبرترین سایت در حوزه گردشگری است. این سامانه به شما کمک خواهد کرد یک اقامتگاه خوب و مناسب را انتخاب کنید. این اقامتگاه امکاناتی که کودک همراه شما احتیاج دارد را خواهد داشت. بدون نگرانی در جاباما رزرو خود را انجام دهید و سفر خانوادگی خود را شروع کنید.

وسایل بازی کودک

اولین قدم برای شروع یک سفر دلچسب با کودکان توجه داشتن به سن کودک است. اگر کودک شما نوزاد یا کودک زیر یک سال است تا جایی که برای شما امکان دارد از سفر خود صرف‌نظر کنید. این حرف به معنای این نیست که شما حق ندارید با کودک نوزاد یا نوپای خود سفر بروید اما باید سختی‌ها و مشکلات آن را به جان خریده و کمی صبور باشید.

همراه بودن کودک در یک سفر نیاز به امکاناتی دارد. شاید بتوان اولین امکان و اساسی‌ترین آن را وسایل بازی کودک به شمار آورد. یک کودک هر اندازه در سفر خوشحال باشد در بعضی زمان‌ها نیاز به یکسری امکانات مشابه خانه دارد.

توپ، عروسک، ماشین، کتاب، تفنگ، جغجغه و ... قسمتی از وسایل بازی یک کودک را تشکیل خواهد داد. نیاز نیست همه این وسایل را همراه خود داشته باشید اما هیچ وقت بدون یک اسباب بازی سفر خود را شروع نکنید. سرگرم کردن کودک در سفر به شما این امکان را خواهد داد که بتوانید از مسافرت خود بیشتر لذت برده و تجربه جدیدی را داشته باشید.

اقامتگاه شما از هر نوعی که باشد وسیله‌ای را برای تفریح کودکان باید داشته باشد. سایت جاباما این نوع اقامتگاه‌ها که وسیله یا فضایی را به کودک اختصاص داده باشد در سامانه خود لحاظ کرده است. مراجعه به این سایت شما را با امکانات موجود در اقامتگاه آشنا کرده و با توضیحات کامل برایتان شرح داده است. بوشهر و اجاره اقامتگاه بوشهر هم از مقاصد محبوب جنوبی کشور است. این شهر هم میزبان بسیاری از اقامتگاه‌های مناسب کودکان است.

نوشتن لیست وسایل مورد نیاز

قبل از شروع سفر هر زمان تاریخ دقیق سفر خود را مشخص کردید از جاباما یک اقامتگاه رزرو کرده و بعد سراغ باقی کارها بروید. زمان نوشتن لیست وسایل مورد نیاز رسیده است. کاغذ و خودکاری را بردارید و شروع به نوشتن کنید.

هر وسیله که ممکن است نیاز شما باشد را در لیست بنویسید. یک لیست کامل و جامع تهیه کرده و اگر احساس کردید وسیله‌ای را فراموش کرده‌اید به لیست خود اضافه کنید. اگر در سفر کودکی را همراه دارید سعی کنید لیستی جداگانه برای او نوشته و تمامی احتیاجات آن را به خاطر آورید. این لیست را تا پایان سفر همراه خود داشته باشید.

لیست بعدی که حتما باید نوشته شود لیستی از تمام وسایلی است که همراه خود خواهید برد. تمامی لباس‌ها و لوازمات کودک خود را به صورت ریز و کاملا دسته‌بندی شده در کاغذ بنویسید. این کاغذ به شما کمک خواهد کرد زمانی که سفر به پایان نزدیک است و شما قصد بازگشت به محل زندگی خود را دارید هیچ وسیله و لباسی را فراموش نکنید.

همراه بودن کودک در سفر به دقت و توجه بیشتری نیاز دارد. این توجه از قبل سفر شروع خواهد شد و تا پایان مسافرت نیز ادامه خواهد داشت. وقتی شما لیست لباس‌ها و وسایلی که کودک زمان سفر نیاز خواهد داشت را مرور کنید هیچ وقت وسیله‌ای از کودک خود را فراموش نکرده و سفری بدون کم و کاستی شروع خواهید کرد.

راهنمای سفر به جنوب همراه کودکان - 2

چند دست لباس خانگی و راحت برای کودک خود همراه داشته باشید. لباس‌های بیرونی، لباس گرم، جوراب، کفش و ... را به تعداد زیاد بسته به روزهای سفر همراه ببرید. کودک در هر سنی که باشد به مراقبت نیاز خواهد داشت. وسایل مورد نیاز اون باعث می‌شود زمان سفر نگران کثیف شدن لباس‌های او نباشید و هر لحظه کودک به تعویض لباس احتیاج داشت بلوز و شلوار تمیزی را به او بپوشانید.

جاباما، سامانه رزرو آنلاین اقامتگاه در جنوب و تمامی استان‌های ایران است. اقامتگاه‌های این سامانه تمامی نیازهای شما را برطرف کرده و هیچ کاستی و کمبودی نخواهید داشت. سیستم گرمایشی در تمامی اقامتگاه‌ها وجود دارد. شما از این سیستم گرمایشی برای خشک کردن لباس‌های کودک خود می‌توانید استفاده کنید.

لیست خود را در خانه بعد از پایان سفر با چمدان‌ها چک کنید. زمان دور انداختن لیست سفر رسیده است. کاغذ را در سطل زباله انداخته و با خاطرات سفر جذاب خود به جنوب تا مدت‌ها خوش باشید. 

مواد غذایی و تنقلات کودک

کودکان معده‌ای حساس دارند. زمان سفر هر غذایی را نباید به کودک بخورانیم. اگر کودک زیر سن پنج سال باشد این حساسیت بیشتر بوده و لازم است غذاهای خانگی به او داده شود. کودکانی که به تازگی همراه شیر مادر غذای کمکی نیز استفاده می‌کنند به توجه بیشتری نیاز خواهند داشت.

زمان سفر مواد خوراکی و غذاهای سبک همراه داشته باشید. تنقلات را فراموش نکنید. لازم به ذکر است که گفته شود از پرخوری کودک جلوگیری کنید. پرخوری باعث می‌شود کودک در سفر به دلیل حرکت زیاد وسیله نقلیه حالت تهوع داشته باشد. این حالت کودک را از سفر دل‌زده می‌کند.

راهنمای سفر به جنوب همراه کودکان - 3

خوردن غذای سنگین در سفر خصوصا زمانی که هنوز به مقصد نرسیده باشید کودک را دچار حالت خواب آلودگی خواهد کرد. این حالت خواب آلودگی باعث می‌شود کودک شروع به نق زدن کرده و در کنار این اتفاق نتواند خواب راحتی را داشته باشد.

سفر به جنوب ایران برای کودکان نیز جذاب خواهد بود. دو جزیره کیش و قشم و شهر بندری بوشهر مکان‌های دیدنی و تفریحی زیادی دارد. کودکان در این سفر می‌توانند از این فضاهای تفریحی استفاده کرده و بسیار خوش گذرانی کنند، ولی مهم‌ترین نکته محل اقامت مناسب برای کودکان است. به طور مثال اقامتگاه بوم گردی حاج رئیس بوشهر یکی از بهترین گزینه‌های موارد اقامتی در سفر به این شهر است، به ویژه وقتی با فرزندان دلبند خود به سفر می‌روید.

پسندها (1)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)