نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

نکات کلیدی برای خرید لباس نوزاد

1400/9/20 20:45
1,880 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

نکات کلیدی برای خرید لباس نوزاد

قطعاً این تجربه را داشته اید که وقتی وارد فروشگاه لباس نوزاد می‌شوید، دلتان می‌خواهد تمام لباس‌های زیبایی را که می‌بینید بخرید، اما واقعا فکر می‌کنید به تعداد زیادی لباس در ماه اول به دنیا آمدن بچه نیاز دارید؟ اصلا اینطور نیست.

در ادامه می‌خواهیم نکاتی را بر اساس تجربیات خود در خرید لباس نوزادی با شما به اشتراک بگذاریم تا در این اوضاع اقتصادی، پولتان را بیهوده هدر ندهید.

برای 30 روز اول به دنیا آمدن نوزاد به چه چیزهایی نیاز داریم؟

در واقع برای 30 روز اول به لباس زیادی احتیاج ندارید. در ماه اول به دنیا آمدن بچه آنقدر درگیر هیجان حضور فرد جدید و عادت کردن به مادر شدن هستید که دیگر پوشاندن لباس‌های رنگارنگ به بچه مثل گذشته برایتان در اولویت قرار ندارد. البته نگران نباشید باز به همان روال سابق بر می‌گردید. وقتی کودک به دنیا می‌آید، بسیار کوچک هستند و در مدت زمان بسیار کوتاه سایز نیوبرن (NB) برایشان کوچک خواهد شد. بنابراین بهتر است بخش اعظم بودجه تان را صرف خرید لباس‌های بزرگتر از نیوبرن کرده و فقط تعداد محدودی از این سایز تهیه کنید. یادتان باشد که بهتر است در مقابل وسوسه خرید لباس‌های زیاد قبل از به دنیا آمدن بچه مقاومت کنید، زیرا پس از به دنیا آمدن او بهتر متوجه خواهید شد که چه سایزی برای او مناسب تر است.

در ادامه لیستی کلی از ملزوماتی که باید قبل از به دنیا آمدن بچه بخرید، همراه با تعداد مورد نیاز هر کدام برایتان نوشته شده اند. تعدادی که برای هر کدام از اقلام ذکر شده اند حدودی و بر اساس تجربیات نگارنده این متن می‌باشند. تعداد دقیق هر کدام بستگی مستقیمی به این دارد که روزی چندبار لباس بچه را عوض کرده و می‌شویید.

4 تا 6 عدد بادی

شما باید حداقل برای یک تا دو ماه اول 4 تا 6 عدد بادی نوزادی بخرید. شاید در نگاه اول زیاد به نظر بیاید اما اصلا اینطور نیست. تجربه ثابت کرده که ممکن است در یکروز تمام این تعداد کثیف شوند. بنابراین بهتر است همیشه یک تا دو عدد بادی اضافه داشته باشید. بادی‌هایی را بخرید که قسمت سر آن گشاد بوده و در بین پاها نیز سفت بسته نشود. بعضی از بادی‌ها در قسمت یقه دکمه داشته و بعضی دیگر دارای یقه فرشته هستند. اگر مدفوع یا ادرار بچه باعث کثیف شدن قسمت پایین بادی شود، یقه فرشته بسیار به کارتان می‌آید زیرا نیازی نیست آن را از قسمت سر بچه بیرون بیاورید و می‌توانید آن را از قسمت پاها خارج کنید.

لباس بادی نوزاد

4 تا 6 عدد زیرپوش

اگر تمایل به پوشاندن بلوز به نوزاد خود دارید، می‌توانید از بادی‌های رکابی به عنوان زیرپوش استفاده کنید. البته توصیه می‌کنیم که در چندماه اول از خیر تیشرت یا بلوز بگذرید و حتماً از لباس‌های زیر کمه دار استفاده کنید. لباس‌های زیر دکمه مانند بادی نوزادی، به غیر از اینکه باعث می‌شوند پوشک سرجای خود باقی بماند، از بالا آمدن لباس و هوا خوردن پشت و پهلوی کودک جلوگیری می‌کند.

4 تا 6 عدد سرهمی نوزادی

یکی دیگه از لباس‌های خیلی لازم برای نوزاد، سرهمی است. سرهمی یک نوع لباس یک تکه بوده و تعویض پوشک با آن بسیار راحت است. سرهمی‌ها معمولاً دکمه‌های سرتاسری از بالا تا مچ پا دارند که به راحتی می‌توانید با باز کردن چند دکمه پوشک عوض کنید. به خاطر وجود دکمه‌ها تعویض لباس هم خیلی راحت انجام شده و نیاز به کمک کسی ندارید. شما می‌توانید برای خرید اینترنتی لباس نوزادی ارزان قیمت به فروشگاه شمال مال اعتماد کنید. در این فروشگاه لباس‌های متنوع و با کیفیت را با قیمتی بسیار مناسب و رقابتی پیدا خواهید کرد.

2 عدد سرهمی جورابدار حوله ای

این نوع سرهمی‌ها پارچه‌هایی ضخیم تر از لباس‌های عادی دارند که برای گرم نگه داشتن بچه در شب بسیار مناسب هستند. این نوع لباس نوزادی ایمن تر از پتوهای عادی است زیرا احتمال اینکه جلوی صورت نوزاد قرار گرفته و راه تنفس او را ببندند وجود ندارد. در ضمن هنگام شب ممکن است نوزاد با پاهایش پتو را کنار بزند و دمای بدنش افت کند اما برای سرهمی‌های جورابدار این اتفاق نخواهد افتاد.

سرهمی جورابدار حوله ای

1 تا 3 عدد ژاکت یا مانتو

بسته به فصلی که بچه به دنیا می‌آید به چند عدد مانتو یا ژاکت نیاز دارید. البته بهتر است مدل‌هایی را انتخاب کنید که زیپ یا دکمه آن‌ها در جلو قرار دارد تا علاوه بر تعویض راحت تر لباس، پشت نوزاد نیز اذیت نمی‌شود.

3 تا 4 عدد کلاه

فرقی نمی‌کند که بچه در چه فصلی به دنیا بیاید، باید حتما برای او کلاه تهیه کنید. نوزادها در ماه‌های اول گرمای زیادی رو از طریق سرشان از دست می‌دهند. برای تابستان و بیرون منزل از کلاه آفتابگیر لبه پهن و برای روزهای سرد از یک کلاه نرم که گوش بچه رو بپوشاند استفاده کنید. در محیط خانه نیز بهتر است از کلاه نخ پنبه استفاده کنید.

2 تا 3 عدد دستکش

حتی اگه بچه در تابستون به دنیا اومده بیاید، حتما باید دستکش نخی به او بپوشانید تا با ناخن‌های تیزی که دارند به خودشان آسیب نرسانند. اگر نوزادتان مدام دستکش را از دستش در می‌آورد، می‌توانید از دستکش‌های گیره دار استفاده کنید.

جوراب و پاپوش

بچه‌ها، حتی آن‌هایی که چند روزه به دنیا آمدند، در بیرون آوردن جورابو پاپوش از پاهایشان کاملاً مهارت دارند. بنابراین اگر نمی‌توانید مدام چشم به پاهای او بدوزید و از گم شدن جوراب‌هایش جلوگیری کنید، حداقل به 3 تا 4 عدد جوراب نیاز دارید. توصیه می‌کنیم که در یکی 2 ماه اول از سرهمی‌های جورابدار استفاده کنید تا دیگر نگران گم شدن جوراب یا پاپوش نباشید.

کفش

تا موقعی که کودک شروع به راه رفتن نکرده است، خریدن کفش اصلا ضرورتی ندارد.

سرهمی کلاهدار پشمی

اگر نوزاد در زمستان به دنیا می‌آید، برای بیرون بردن او از خانه باید حتما از لباسی استفاده کنید که به طور کامل اورا پوشانده و فقط صورتش بیرون باشد. سرهمی‌های پشمی کلاهدار که با زیپ بسته می‌شوند، بهترین انتخاب برای روزهای سرد زمستان هستند.

سرهمی کلاهدار پشمی نوزاد

توصیه‌های عمومی برای خرید لباس بچه گانه

1. در برابر وسوسه خرید لباس نوزادی مقاومت کنید.

اگرچه باید برای فرزند آینده‌تان حتما خرید کنید، اما این بدین معنی نیست که هر لباس زیبایی دیدید باید برای او بخرید. خرید اضافه باعث می‌شود بسیاری از لباس‌هایی که خریده اید را حتی برای یکبار هم که شده نتوانید به فرزندتان بپوشانید. اگر نتوانستید در برابر وسوسه خرید لباسی خاص مقاومت کنید، پس بهتر است سایزی بزرگتر از نیوبرن یا سایز صفر را انتخاب کرده و اولویت را به سایزهای بزرگتر بدهید.

2. مراقب دکمه و اکسسوری‌های روی لباس باشید.

حتما شما به عنوان والدین تمام تلاش خود را می‌کنید تا بچه را از هر خطری دور نگه دارید، اما این بدین معنی نیست که بتوانید هر لباسی را که دوست داشتید بخرید. لباس‌هایی که دارای پاپیون، دکمه (غیر از دکمه قابلمه‌ای)، بدلیجات و انواع اکسسوری هستند، می‌توانند خطر خفگی نوزاد رو به همراه داشته باشند. اگر به هر دلیلی خواستید که این نوع لباس را به فرزندتان بپوشانید ابتدا مطمئن شوید که آن اجزا به طور کامل به لباس دوخته شده و کودک نمی‌تواند آن‌ها را جدا کند.

3. موقع خرید لباس بچگانه به فصل سال دقت کنید.

آب و هوا نقش مهمی در انتخاب نوع لباس نوزادی دارند. به طور مثال اگه نوزاد در زمستان به دنیا بیاید دیگر نمی‌توانید لباس‌های نخی خیلی نازک به او بپوشانید. باید حتما بادی‌های آستین بلند و شلوار برای او بخرید. در تابستان بادی رکابی و بادی آستین کوتاه انتخابی مناسب تر هستند. به عنوان بک قانون کلی، هر لباسی که افراد بزرگسال در خانه می‌پوشند، به اضافه یه لایه لباس اضافه برای نوزاد مناسب است. به طور مثال اگر در خانه با یک تیشرت راحت هستید، پس باید یک تیشرت روی بادی یا سرهمی به نوزاد بپوشانید. البته دقت کنید که به کودک لباس اضافی نپوشانید. اگر بچه بر افروخته شده و یا پشتش عرق کرده، پس حتماً لباس اضافی به او پوشانده اید.

4. به نحوه باز و بسته شدن لباس نوزادی دقت کنید.

موقع خرید لباس بچه گانه همه والدین فقط به دنبال این هستند که قشنگ ترین لباس ممکن رو خریداری کنند، اما وقتی که بچه به دنیا می‌آید، می‌فهمید راحتی تعویض لباس اولویت بیشتری نسبت به ظاهرش دارد. لباس‌هایی که با زیپ و دکمه‌های قابلمه ای باز و بسته می‌شوند و همچنین شلوارهای کمر کش دار، همیشه راحت تر از انواع دیگه قابلیت تعویض دارند. هر نوع دکمه ای غیر از نوع قابلمه ای روی لباس بچه باشد، خیلی بیشتر از آن چیزی که فکرش را بکنید برای تعویض لباس از شما وقت می‌گیرد.

حرف آخر

امیدواریم این توصیه‌ها برایتان مفید واقع شوند. برای خرید لباس بچه می‌توانید روی فروشگاه شمال مال به عنوان یکی از با سابقه‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی ایران حساب کنید. شمال مال انواع لباس بچه گانه و نوزادی را با کیفیتی عالی و قیمتی بسیار مناسب و رقابتی به فروش می‌رساند.

پسندها (3)

نظرات (0)