نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 26 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت چیست؟

1400/9/15 11:02
2,182 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت چیست؟

داشتن ابروهای زیبا و پرپشت می‌تواند در فرم چهره فرد و زیبایی صورت تاثیر بسیاری داشته باشد. عوامل بسیاری وجود دارد که می‌تواند موجب ریزش ابروها شود. افزایش سن، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی غیراستاندارد، نداشتن تغذیه مناسب، بیماری و ... از جمله عواملی هستند که می‌توانند موجب ریزش ابروها به مرور زمان شوند. پرپشت بودن ابرو می‌تواند چهره فرد را از حالت بی روحی و خستگی خارج کند.

کاشت ابرو

برخلاف گذشته، امروزه راه و روش‌های بسیاری برای درمان ریزش ابرو وجود دارد. یکی از این راه‌های درمانی کاشت ابرو است. آیا با شیوه کاشت ابرو آشنا هستید؟ آیا می‌دانید کاشت ابرو چگونه انجام می‌شود؟ با توجه به مطالب منتشر شده در کلینیک صدف در رابطه با کاشت ابرو : کاشت ابرو طبیعی یک عمل سرپایی و بدون بی‌هوشی است. تمام مراحل کاشت ابرو تقریبا چهار تا پنج ساعت به طول می‌انجامد و هیچ دوره نقاهتی لازم ندارد. چگونگی انجام کاشت ابرو به شرح زیر است:

ابتدا متقاضی طرح دلخواه خود را به پزشک می‌دهد و پزشک ابروی مدنظر او را روی صورتش ترسیم می‌کند. هنر و ظرافت پزشک در این مرحله برای ایجاد تقارن در ابرو و طبیعی جلوه دادن آن‌ها بسیار مهم است. در این مرحله از کاشت ابرو پزشک فولیکول‌های مو را با روش‌های FUE یا SUT از بانک موی فرد (که معمولا در پشت سر او قرار دارد) برداشت می‌کند. برداشت به این روش‌ها جای زخم یا بخیه باقی نمی‌گذارد و دوره نقاهت بعد از کاشت ابرو است. کل مرحله برداشت ممکن است دو یا سه ساعت طول بکشد. اما در مواردی که نیاز به حجم بیشتری از فولیکول است، این عمل تا ۶ ساعت هم می‌تواند به طول بیانجامد. هر ابرو نیاز به ۱۰۰ تا ۳۵۰ گرفت برای کاشت نیاز دارد.

هنگامی‌که ابرو کاملا بی‌حس شد، فولیکول‌ها با دقت در ناحیه‌های تعیین شده، قرار داده و جهت‌دهی می‌شود. زاویه و جهت خروج مو باید به دقت بررسی شود. موهای ابرو تقریبا در زاویه ۱۵ درجه از پوست خارج می‌شوند. تغییر در این زاویه باعث غیرطبیعی شدن خروج موهای ابرو شده و ظاهر زیبایی ایجاد نمی‌کند. کسانی که موهای فر دارند هم ممکن است با این مشکل روبه‌رو شوند.

آیا ابروهای کاشت شده خواب طبیعی دارند؟

پزشک در کاشت ابرو تمام سعی خود را می‌کند تا کاشت را طبیعی و متناسب با جهت و نوع ابروهای مراجعه کننده انجام دهد. البته کاشت ابرو به صورت طبیعی و همسان با خواب ابروهای شما به عوامل بسیاری بستگی دارد. مهم‌ترین عامل آن جنس ابرو شما و مهارت تیم پزشکی است. در انتخاب کلینیک کاشت ابرو دقت و حوصله بسیاری داشته باشید تا بتوانید یکی از بهترین کلینیک‌ها با کادر پزشکی مجرب و حرفه‌ای را پیدا کنید.

مهارت پزشک می‌تواند تاثیر بسیاری به روی نتیجه کار، جهت دهی اولیه ابروها و زمان کاشت آن داشته باشد. البته این موضوع در رابطه با کادر پزشکی هم صدق می‌کند.

دلیل سیخ شدن ابرو بعد از کاشت

به طور کلی بعد از کاشت ابرو ممکن است بنا بر دلایل مختلفی ابروها فرم درست و دلخواهی نداشته باشند. شما ابتدا باید دلیل سیخ شدن ابروها بعد از کاشت را پیدا کرده و سپس نسبت به بهبود و درمان آن اقدام کنید.

بی تجربه بودن پزشک

یکی از مهم‌ترین دلایلی که ممکن است فرد در عمل‌های زیبایی خود نتواند نتیجه درست و منطقی داشته باشد، انتخاب تیم پزشکی است. نداشتن تجهیزات و امکانات استاندارد، کیفیت پایین ابزارها و مواد کاشت ابرو، عدم مهارت پزشک و کادر پزشکی و ... می‌تواند روی نتیجه کار و خواب ابروها تاثیر بسیاری داشته باشد.

جنس پوست و موی افراد

جنس و مدل موها می‌تواند روی خواب ابرو و نتیجه نهایی آن تاثیرگذار باشد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که موهای ضخیم، خشک و مجعدی دارید باید بگوییم که نتیجه کار شاید مانند دیگر ابروهایتان طبیعی نباشد. افرادی که موهای لخت و نرمی دارند در کاشت ابرو نتیجه بهتری می‌گیرند.

عدم انجام مراقبت های بعد از عمل

هر عمل زیبایی تا اتمام دوران نقاهت خود نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارد. اگر به آن‌ها توجه و دقت کافی نکنید ممکن است به نتیجه مطلوب و دلخواهی نرسید. اما شاید برایتان سوال باشد که این نکات مراقبتی بعد از عمل چه خواهد بود؟

به هیچ عنوان برای کاهش التهابات کاشت ابرو نباید از کمپرس سرد استفاده کنید. از قرار دادن یخ روی ابروهای کاشته شده جدا خودداری کنید. اگر شدت التهابات شدید بود می‌توانید کمپرس یخ را روی چشم‌های خود قرار دهید.

  • یکی از مهم‌ترین نکاتی که می‌تواند ماندگاری آن را افزایش دهد، عدم رسیدن رطوبت به ابروها است. تا 5 روز پس از کاشت ابرو نباید صورت خود را بشوئید، رسیدن رطوبت می‌تواند باعث کاهش دوام و ماندگاری آن شود.
  • در روزهای ابتدایی عمل کاشت ابرو از وارد کردن فشار و لمس ابروهای کاشته شده خودداری کنید. این کار می‌تواند باعث بروز عفونت‌ در ناحیه ابروهای کاشته شده شود.
  • تا یک ماه پس از کاشت ابرو نباید از رنگ و مواد شیمیایی استفاده کنید. استفاده از رنگ و مواد شیمیایی می‌تواند باعث بروز عوارض جبران‌ناپذیری چون ریزش ابرو در فرد شود.
  • از کندن زخم‌های ابرو و شست و شوی غیراصولی آن بپرهیزید.
  • سعی کنید تا پایان دوران نقاهت خود به هیچ عنوان در معرض تماس مستقیم با نور خورشید قرار نگیرید.
  • از مصرف نوشیدنی‌های الکلی و ورزش‌هایی که سبب تعریق بسیار می‌شود جلوگیری کنید.
  • تا یک هفته بعد از عمل از موچین برای تمیز کردن ابرو استفاده نکنید.

چطور خواب ابروهای کاشت شده را بهتر کنیم؟

چطور خواب ابروهای کاشت شده را بهتر کنیم؟

باید این موضوع را درک کنید که ممکن است به هیچ عنوان ابروهای کاشته شده شبیه به ابروهای طبیعی شما نشوند. اما با نگهداری و مراقبت درست می‌توانید برای مدت زمان طولانی آن‌ها را در بهترین حالت ممکن نگه‌دارید. نکات مراقبتی بسیاری وجود دارد که در صورت رعایت آن‌ها می‌توانید علاوه بر ماندگاری و دوام بیشتر، خواب ابروهای کاشته شده را با ابروهای طبیعی یکی کنید. برخی از این نکات را می‌توانید برای مدت زمان طولانی رعایت کنید تا نتیجه مطلوب‌تری داشته باشد.

  • استفاده از هدبند در زمان خواب می‌تواند از بهم ریختگی ابروها جلوگیری کند.
  • استفاده از لوازم آرایشی چون ریمل ابر، صابون ابرو که می‌تواند به فرم‌دهی ابروها کمک بسیاری کند.
  • استفاده از روش لیفت ابرو و.. بعد از گذشت یک ماه از کاشت ابرو موجب حالت‌دهی و فرم‌دهی ابروها می‌شود.

جمع بندی

یکی از عمل‌های زیبایی که می‌تواند از ریزش ابرو و کم پشت شدن آن جلوگیری کند، کاشت ابرو می‌‌باشد. این عمل زیبایی هم مانند سایر عمل‌ها دارای عوارض و معایب بسیاری بوده از این رو باید به نکات مراقبتی دوران نقاهت توجه بسیاری داشته باشید، تا بتوانید یک نتیجه مطلوب و رضایت بخش را بگیرید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)