نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 27 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

راهنمای خرید اسباب بازی دخترانه و پسرانه ایرانی

1400/8/3 15:46
597 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

خرید اسباب بازی دخترانه کودکانه

اگر شما هم کودک خردسال دارید حتماً در خرید اسباب بازی برای این موجود دوست‌داشتنی تردید دارید. عوامل بسیاری در خرید یک وسیله بازی برای سنین مختلف دخیل هستند. قطعاً شما هم در ذهن خود برای پسران و دختران اسباب بازی های جداگانه‌ای تفکیک کرده‌اید و ناخودآگاه زمانی که قصد خرید اسباب بازی ایرانی مثلاً برای دختر خود را دارید اصلاً به سمت اسباب بازی پسرانه نمی‌روید‌. امروزه فروشگاه ها و سایت های بسیاری نظیر: توی توی، ماتیلوس، کیدبی تویز، هپیلی، مریان و نی نی بازار وجود دارند که در زمینه فروش انواع اسباب بازی دخترانه و پسرانه داخلی و خارجی فعالیت می‌کنند.

پارامترهای مهم در خرید اسباب بازی ایرانی

در خرید اسباب بازی قطعاً شما به پارامترهای مختلفی فکر می‌کنید و این پارامترها هستند که به شما کمک می‌کنند تا خریدی بهتر داشته باشید به چند مورد از این پارامترها که در خرید اسباب بازی ایرانی با اهمیت هستند، اشاره می‌کنیم.

کیفیت :

معمولاً امنیت در هنگام بازی کودک بسیار مهم است پس لازم است که در خرید وسیله بازی کیفیت را یک پارامتر مهم در نظر بگیرید. چون وسایل بازی با کیفیت از لحاظ امنیت و دوام بیشتر در رده بالایی هستند.

در خرید اسباب بازی کودک بهتر است مناسب با گروه سنی کودک از لوازم با کیفیت استفاده کنید تا بتوانید برای تمام کودکان خود در آن گروه سنی استفاده کنید. پس اگر هزینه بیشتری بابت کیفیت پرداخت می‌کنید مطمئن خواهید بود که سال های متمادی کودکان شما می‌توانند از آنها استفاده کنند.

انواع اسباب بازی دخترانه

سن مناسب :

بازی در هر سنی به آموزش یک مهارت در کودک کمک می‌کند. در واقع تا قبل از ورود به مدرسه کودک با بازی کردن دنیای اطراف خود را کشف می‌کند. اما نکته مهم اینجاست که هر سنی یک سری وسایل خاص دارد مثلاً برای کودکان پیش از دبستان که بیشتر سرگرم خیال پردازی هستند از  ابزارهایی را استفاده می‌شود که در زندگی روزمره توسط والدین استفاده می‌شود. به عنوان مثال‌ لوازم باغبانی، لوازم آشپزی، تلفن، ابزار مکانیکی و ... که در طرح ها و اندازه های مختلف و برای سنین مختلف طراحی های بخصوصی دارند. هنگام دادن اسباب بازی به کودک حتماً مطمئن شوید که این وسیله با این وزن و سبک طراحی مناسب این رده ی سنی باشد.

قیمت :

گاهی هنگام خرید اسباب بازی ایرانی والدین خودشان از هر وسیله ای که خوششان بیاید آن را برای کودک تهیه می‌کنند. از این رو بیشتر به دنبال اسباب بازی های دکوری و گران قیمت هستند و تمام هدف آنها زیبایی آن وسیله بازی است. بعد از خرید این وسایل حتی به کودکان اجاره داده نمی‌شود تا با آن ها بازی کند و اگر احیاناً وسیله شکسته یا خراب شود ممکن است کودک تنبیه شود. پس تا جای ممکن وسایلی را تهیه کنید که در صورت خرابی آنقدر قیمت آن را به کودک گوشزد نکنید. همچنین سعی کنید و تا حد ممکن وسایلی را تهیه کنید که طبق سلیقه کودک باشد.

اسباب بازی ایرانی پسرانه و دخترانه

اصول خرید اسباب بازی دخترانه

خرید انواع اسباب بازی دخترانه کودکانه باید متناسب با در نظر گرفتن سلایق و نیازهای کودک باشد. هدف از خرید انواع وسیله بازی در واقع تفریح و سرگرمی کودک و متعاقباً یادگیری و رشد ذهنی آنها است. هنگام انتخاب وسیله بازی برای کودکان باید یک سری اصول رعایت شود. لازم است که در درجه اول نسبت به علاقه‌مندی‌های  کودک آگاهی کسب شود و سپس بر اساس این آگاهی کالایی خریداری شود که از همه لحاظ با خصوصیات کودک همخوانی داشته باشد.

دنیای پر زرق و برق دختران تمایل آن ها را سمت وسایلی می‌کشد که مرتبط با یادگیری فنون بخصوصی نظیر خیاطی، آشپزی، بچه داری، گلدوزی و ... است. علاقه ی دختران به عروسک، وسایل آموزشی، ظروف آشپزخانه، بسته های باغبانی و ... انکار نشدنی است. در هر سنی طراحی این وسایل تا حدودی متغیر است و قطعات آن بر اساس علایق مختلف طراحی شده است که همه ی آن ها نقش مهمی در کسب مهارت و یادگیری کودکان دارند.

اسباب بازی پسرانه

اصول خرید اسباب بازی پسرانه

خرید اسباب بازی پسرانه و بازی کردن با آن ها جزء نیازهای اصلی کودک است که نمی‌توان بی تفاوت از کنار آن رد شد در تمام دنیا استفاده از اسباب بازی ها برای افزایش خلاقیت کودکان رایج است و همه ی والدین به این امر واقف هستند که اسباب بازی مناسب می‌تواند زمینه ساز رشد جسمی و روحی کودک باشد.

برای خرید اسباب بازی پسرانه مناسب باید توجه کنید که کودک شما در چه گروه سنی قرار دارد و قبل از خرید نظر او را بپرسید یا اسباب بازی مورد نظر را قبل از خرید به او نشان دهید تا واکنش کودک را دریابید. به طور کلی برای پسران می‌توان انواع وسایل مکانیکی، ماشین ها، لوازم باغبانی، حیوانات، عروسک های بن تن، مرد عنکبوتی، هالک و ... تهیه کرد. البته بازی های ساختنی و هوشی هم تأثیر زیادی در فرآیند رشد و یادگیری دارند و هر چه بیشتر کودک با این وسایل بازی کند خلاقیت او بیشتر خواهد شد.

هر وسیله بازی پسرانه به منظور خاصی طراحی شده است و اگر سن و شخصیت کودک خود را در انتخاب لحاظ کنید می‌توانید بهترین خرید را داشته باشید.

منبع : باغبانی کودک مریان

پسندها (1)

نظرات (1)

نرگسنرگس
5 آبان 00 10:27
👌