نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 21 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

شرکت سمپاشی ریزه کار مجری خدمات تخصصی سمپاشی حشرات موذی منزل شما

1400/6/10 21:59
625 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

حشرات موذی مزاحم های خانگی هستند که به خاطر سرعت زیاد زاد و ولد، باید سریعا جلوی انتشار آنها را گرفت تا هم فضای خانه آلوده و پر از حشرات موذی نشود و هم از مشکلات دیگری که ممکن است به وجود بیاید جلوگیری شود. در این نوشته اطلاعات بیشتری راجع به نحوه سمپاشی حشرات موذی به دست می آورید.

حشرات موذی چگونه به خانه های ما ورود پیدا می کنند؟

فضاهای مرطوب مکان مناسبی برای زنده ماندن و تولید حشرات موذی هستند و چه جایی بهتر از خانه و محیط هایی مانند آشپزخانه که رطوبت دارند. در فصل های گرم سال، این رطوبت شدت می گیرد و سرعت زاد و ولد آنها چند برابر می شود به طوری که گاهی اوقات ممکن است کنترل تعداد حشرات از دست ما خارج شود.

موثر ترین روشی که می توانیم برای رها شدن از شر حشرات موذی به کار بگیریم، سمپاشی است. بهتر است قبل از هر اقدامی با یک کارشناس سم شناسی و حشره شناسی جهت از بین بردن حشرات خانگی مشورت کنید، زیرا برای هر حشره باید از سموم و نوع سمپاشی مخصوص همان حشره استفاده کرد.

شرکت سمپاشی ریزه کار

در ادامه ی این مقاله می خواهیم به سمپاشی تعدادی از موجودات موذی از  جمله مورچه، ساس، موریانه، سوسک و ... بپردازیم.

1) مورچه

مورچه ها به دلیل تمیزی و نظافت پاها و شاخک ها اغلب ناقل بیماری نیستند اما برخی از انواع مورچه ها مانند مورچه های فرعون، مورچه آتشین و یا سایر گونه های مورچه به دلیل سبک زندگی و یافتن غذا از هر مکانی می توانند ناقل ارگانیسم های باکتریایی و قارچی باشند. همچنین آلرژی به زهر مورچه ها نیز در موارد حاد منجر به مراجعه به بیمارستان می شود.

علت ورود مورچه به خانه هایمان چیست؟

مورچه به دلیل داشتن زندگی اجتماعی، اگر در منزل شما لانه گذاری کنند، حتما به تعداد زیادی یافت خواهند شد. به همین دلیل سمپاشی مورچه باید به صورت گسترده انجام شود. دلیل راه یافتن مورچه‌ها به خانه معمولا مواد غذایی قندی و پروتئینی و یا دانه‌های روغنی است که در خانه ها وجود دارد. مورچه‌ها از طریق ردیابی بو و رایحه غذا با شاخک‌هایشان، به آن‌ها می‌رسند. سمپاشی مورچه از طرق مختلفی قابل انجام است؛ اگرچه برای ریشه کنی صحیح و اصولی مورچه نیاز به کمک متخصصین خواهید داشت.

2) سوسک

سوسک ها از لحاظ شکل و اندازه به چند دسته تقسیم می شوند :

سوسک کابینت یا سوسک آلمانی، موجودی  بسیار مزاحم است. این حشره بیضی شکل، زرد کم رنگ تا قهوه ای رنگ است و اندازه ای کمتر از 2 میلی متر دارد. بدن این سوسک کمی کشیده تر و کوچکتر از سوسک فاضلاب است. فعالیت سوسک کابینت در شب های گرم سال است و در روشنایی روز فعالیتی ندارد. هنگام تاریکی از مکان امن خود خارج شده و از باقیمانده مواد غذایی در منزل شما تغذیه می کنند.

سوسک حمام

سوسک آمریکایی یا سوسک حمام بزرگترین نوع سوسک در ایران است و ۳۰ تا ۴۰ میلی متر طول دارد. رنگ بدن قهوه ای متمایل به قرمز و تیره است. ئنام این گونه ی سوسک ها سوسری است. سوسری ها در قسمت های گرم خانه مانند شوفاژخانه، انباری، آشپزخانه و درون چاه های فاضلاب زندگی می کنند.

سوسک فاضلابی

مواد غذایی که سوسک ها از آنها تغذیه می کنند شامل مواد نشاسته ای، شیرینی جات، پنیر، گوشت، نان و غلات، مدفوع، خون خشک شده و....می شود. به دلیل شرایط بد تغذیه ای که سوسک دارد ناقل بیماری های بسیار خطرناک برای جان انسان می باشند.

این بیماری ها عبارتند از :

وبا، آلرژی ناشی از سوسک که باعث تشدید آسم می شود، انواع عفونت ها مانند کمپیلوباکتریوز و لیستریوزو، جذام، طاعون، فلج اطفال، کرم های انگلی، حساسیت های پوستی، تب حصبه و ... . اگر این حشرات را از بین نبرید باعث به خطر افتادن سلامتی انسان ها می شود.

 روش های زیر برای جلوگیری از ورود سوسک ها به بخش های مختلف خانه بکار برده می شوند :

  • کاهش مواد غذایی و تمیز سازی محیط
  • دفع کاغذ و یا مقوا در کابینت ها
  • خشک کردن اب تمامی بخش های اشپزخانه مانند سینک ظرفشویی
  • استفاده از توری برای لوله ها و فاضلاب ها

در نهایت اگر هیچکدام از این روش ها موثر نبود شرکت ریزه کار با کادر متخصص آماده انجام کلیه خدمات سم پاشی می باشد. کشتن سوسک ها به صورت فیزیکی باعث انتشار میکروب های بیماری زا و الودگی محیط می شود، لطفا از این کار پرهیز کرده و حتما با متخصصین سمپاشی سوسک ریزه کار در تماس باشید.

3) ساس

ساس، حشره‌ای کوچک و بدون بال است که تنها تغذیه آن، از خون موجودات خونگرم است. انسان، یکی از بهترین منابع تغذیه برای دو گونه‌ی اصلی ساس یعنی ساس گرمسیر و ساس معمولی که نام دیگر آن ساس تختخواب است، می باشد. ساس ها به خاطر داشتن خرطوم سخت و بلند از روی لباس و ملحفه نیز خون انسان را می مکند.

ساس ها برای انسان بیماری هایی به وجود می آورند. عکس العمل افراد نسبت به گزش ساس ها متفاوت است. در برخی افراد این گزیدگی به شکل خارش جزئی می باشد و در بدن گروهی از افراد حساسیت های بسیار شدید بروز می نماید. اگر آنها به صورت دست جمعی خون یک نفر را بمکند، احتمال رخ دادن کم خونی و کمبود آهن بخصوص در کودکان بسیار زیاد است. همچنین می توانند در انتقال هپاتیت ب نقش داشته باشند.

نحوه گزیده شدن توسط ساس :

فعالیت ساس ها برای غذا خوردن از نیمه‌شب شروع می شود و تا ۵ صبح ادامه دار است. ساس نور آفتاب را دوست ندارند و تاریکی را ترجیح می‌دهند. آنها طعمه خود را از طریق گرمای بدن و دی اکسید کربن موجود در بازدم، تشخیص می دهند.

ساس ابتدا بر روی پوست شخص سوراخ ایجاد می‌کند و بعد آن را با بزاق خود پر می‌کند. بخاطر ترکیبات خاص بزاق ساس که حاوی چند بی‌حس‌کننده‌ است، انسان درد گزش حشره را حس نمی‌کند. همچنین وجود ترکیبات ضدانعقاد خون در بزاق این حشره، مکیدن خون را تسهیل می‌کند. ساس تا سیر شدن کامل خون قربانی خود را می‌مکد و ممکن است مشخص شدن جای گزش، تا ۱۴ روز طول بکشد.

شرکت سمپاشی ساس

راه های جلوگیری از پیدا شدن ساس در خانه :

1. لوازم خواب و تشک ها را بخصوص اگر برای بچه ها باشد حتما  سمپاشی کنیم.

2. کف اتاق ها، دیوار، تمامی درز و شکاف های موجود در محیط خانه و وسایل منزل با استفاده از سموم بهداشتی و بی خطر سمپاشی شوند.

3. اجناس و سایل دست دوم برای منزل خود تهیه نکنیم.

توجه : استفاده از وسایل برقی برای دور کردن ساس ها علاوه بر آنکه هیچ گونه تاثیر مثبتی بر کم شدن تعداد آنها ندارد می تواند باعث بروز مشکلات عصبی و جسمی نیز گردد. سمپاشی ساس ها بهترین راه برای بیرون راندن آنها از محیط خانه است اما پیشنهاد ما به شما این است که خودسرانه از هیچ گونه سمی استفاده نکنید. زیرا شما با این کار سلامت خود را به خطر انداخته و حشرات را در مقابل سموم مقاوم می کنید. برای سمپاشی ساس لازم است با مشاوران شرکت ریزه کار تماس گرفته تا به طور کامل از شر این موجودات خلاص شوید.

4) سمپاشی موریانه

موریانه ها در چند جا زندگی می کنند :

زیر خاک : این موریانه ها شباهت زیادی به مورچه‌های بالدار دارند. غالباً از طریق راه های بسیار باریک، و مخفی وارد زیر ساخت ساختمان می‌شوند و از طریق پایه‌های چوبی ساختمان یا تونل‌های زیرزمینی وارد ساختمان می‌شوند، و تخریب را آغاز می‌کنند.

درون چوب‌های خشک و مرطوب : موریانه‌ها حشراتی اجتماعی هستند که شامل دو نوع می‌شوند : نوعی از آنها در داخل چوب‌های منازل زندگی می‌کنند و نوع دیگر در سرزمین‌های استوایی یافت می شوند. خانه‌هایشان بسیارسخت است، به طوری ‌که خیلی شکسته می‌شود.

سمپاشی موریانه

موریانه ها به دنبال یافتن مواد سلولزی از هرگونه چوب، هیزم، و باقیمانده های کاغذ، حتی دیوار و سیمان ساختمان تغذیه می کنند.

نکاتی برای جلوگیری از آلوده شدن محیط به موریانه ها

  • از مرطوب شدن محیط جلوگیری کنید.
  • تهویه مناسب به کار بگیرید.
  • در ساختمان ها از سموم خاک استفاده کنید.
  • چوب و فرآورده های چوبی آلوده و ریشه گیاهان را منهدم کنید.

برای از بین بردن و سمپاشی موریانه ها، از هر راه حل شیمیایی که استفاده می کنید، حتما طبق دستورالعمل اینکار را بکنید در غیر این صورت نتایج بدی به جا خواهد ماند برای مثال اگر آفت کش های طبیعی وارد جریان آب آشامیدنی شوند دارو دیگر روی آفت اثری نمی گذارد و باعث مسمومیت انسان می شود.

به همین دلیل به کار گرفتن روش های خانگی و دست ساز برای از بین بردن موریانه ها اصلا توصیه نمی شود زیرا کاری بسیار حساس است. موثرترین راه از بین بردن موریانه ها، سمپاشی موریانه است که البته باید توسط یک شرکت حرفه ای در زمینه سمپاشی موریانه، مانند شرکت ریزه کار صورت بگیرد. در ادامه به نکات منفی سمپاشی غیر حرفه ای و خانگی می پردازیم :

مضرات استفاده از سموم غیر بهداشتی توسط افراد نا آگاه

  • تماس افراد با سموم غیربهداشتی به تغییر سلولی می انجامد که موجب فعالیت های عصبی غیر طبیعی می شود.
  • بی توجهی و افراط در مصرف آفت کش باعث آسیب های جدی در موجودات زنده، بیماری و مرگ انسان می شود.
  • استفاده غلط ازسموم شیمیایی، باعث تغییرسرعت فعالیت های مختلف بدن؛ افزایش تپش قلب، تعریق یا کاهش وتوقف کامل تنفس می شود.

مشاوره با کارشناسان شرکت سمپاشی ریزه کار کاملا رایگان می باشد، هر سوالی دارید تماس بگیرید، ما تلاش می کنیم به شما کمک کنیم در اسرع وقت از شر این مزاحم های چموش خلاص شوید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)