نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 19 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

آشنایی با یکی از متخصصان بنام در زمینه جراحی های عمومی

1400/1/7 11:13
2,424 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

آشنایی با یکی از متخصصان بنام در زمینه جراحی های عمومی

فرقی نمی‌کند برای درمان بیماری چاقی اقدام کنید، یا بخواهید عمل کیسه صفرا انجام دهید. در هر صورت مهم‌ترین قدمی که باید بردارید این است که، متخصص جراحی عمومی ماهر و شناخته شده‌ای را پیدا کنید. در چنین شرایطی ممکن است، سوالات گوناگونی به ذهنتان خطور کند، این که جراح عمومی باید چه ویژگی‌ها و چه سوابقی داشته باشد.

در ادامه می‌خواهیم شما را با یکی از، بهترین و با تجربه‌ترین متخصصان جراحی عمومی آشنا کنیم و به معرفی برخی از جراحی‌ها و خدماتی که ارائه می‌دهند بپردازیم.

معرفی یک جراح عمومی با فلوشیپ لاپاراسکوپی

دکتر بهزاد نعمتی هنر یکی از متخصصان شناخته شده در زمینه جراحی عمومی، درمان سرطان‌های گوارشی و فلوشیپ لاپاروسکوپی و چاقی است. ایشان از شناخته شده‌ترین جراحان در زمینه عمل لاغری محسوب شده و خدمات بی شمار و موفقیت آمیزی را در رابطه با اسلیو و بای پس معده انجام داده‌اند. ایشان علاوه بر تخصص درمان بیماری چاقی و انجام عمل‌های لاغری، جراحی‌های گوارشی را نیز انجام داده و در رابطه با جراحی سرطان، تیروئید و پستان نیز سررشته دارند.

امروزه جراحان متعددی عمل چاقی، اسلیو معده و بای پس را انجام می‌دهند؛ همین موضوع باعث می‌شود انتخاب متخصص جراحی عمومی، برای بیمار سخت به نظر رسیده و بزرگ‌ترین سوال برای آن‌ها این باشد که بهترین جراح لاغری کیست؟

بهترین جراح لاغری علاوه بر داشتن گواهینامه برای انجام جراحی عمومی، از تجربه و مهارت کافی در این زمینه برخوردار بوده و در کلینیک‌ها و بیمارستان‌های معتبر با تجهیزات مدرن فعالیت می‌کند. دکتر بهزاد نعمتی هنر نیز، دارای دکترای تخصصی جراحی عمومی و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپیک و چاقی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. ایشان در حال حاضر، در دو بیمارستان امام حسین و کسری مشغول فعالیت بوده و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستند. همچنین ایشان کتاب درد و سرطان، راهنمای بالینی بیماران و خانواده‌ها را نیز به چاپ رسانده‌اند.

برای انتخاب بهترین جراح لاغری، به بیمارستانی که دکتر در آن فعالیت کرده مراجعه و تحقیق را شروع کنید. همچنین می‌توانید، از بیماران قبلی ایشان پرس و جو کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر برای عمل مورد نیاز، به سایت رسمی دکتر بهزاد نعمتی هنر مراجعه کنید.

معرفی برخی از خدمات تخصصی این جراح عمومی

دکتر بهزاد نعمتی هنر، به عنوان متخصص جراحی عمومی دامنه فعالیت بسیار گسترده‌ای دارند. بیماری چاقی، فیستول، آپاندیسیت، فتق، سرطان معده، سرطان مری، سرطان روده بزرگ و تیروئید از بیماری‌هایی هستند که، دکتر نعمتی هنر قادر به مدیریت و درمان آن‌ها هستند. در ادامه به معرفی برخی از خدمات و جراحی‌های انجام شده، توسط دکتر بهزاد نعمتی هنر می‌پردازیم :

عمل جراحی لاغری

در اولین قدم برای عمل جراحی لاغری، ابتدا باید بیماری چاقی توسط دکتر نعمتی هنر تشخیص داده شده و شرایط سلامتی فرد هم مورد بازبینی قرار بگیرد. دکتر برای تشخیص بیماری چاقی، تاریخچه پزشکی فرد را بررسی، شاخص توده بدنی را محاسبه، دور کمر را اندازه گیری و سپس برای بررسی شرایط سلامتی آزمایش خون را تجویز می‌کند. شرایط بدنی هر بیمار، با دیگری تفاوت دارد به همین دلیل برای درمان بیماری چاقی نیز از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود.

عمل جراحی لاغری خود به چند دسته تقسیم می‌شود، لاپاراسکوپی، بای پس معده، اسلیو معده، حلقه گذاری معده و عمل بای پس سوئیچ اثنی عشری از متداول‌ترین جراحی‌های لاغری هستند. از بین روش‌های درمانی گفته شده، دو عمل اسلیو معده و بای پس معده بسیار شناخته شده هستند. عمل بای پس معده مناسب افرادی است که شاخص توده بدنی آن‌ها بالای 35 و جراحی اسلیو معده نیز برای بیمارانی با شاخص توده بدنی بیش از 40 که به بیماری چاقی مفرط مبتلا هستند توصیه می‌شود.

جراح لاغری، با در نظر گرفتن شرایط جسمانی و روحی بیمار یکی از عمل‌های گفته شده را برای او انتخاب می‌کند. همچنین باید تمام قانون، رژیم غذایی و نکته‌هایی که فرد بیمار باید بعد از عمل رعایت کند را قبل از انجام عمل با او در میان بگذارد.

عمل جراحی عمومی

عمل جراحی عمومی

در این مرحله بیمار با درد‌هایی که در ناحیه شکم مانند مری، روده کوچک و بزرگ، آپاندیس و کیسه صفرا حس می‌کند به دکتر نعمتی هنر مراجعه کرده و ویزیت می‌شود. عمل جراحی عمومی، شامل موارد مختلفی می‌شود که به آن‌ها اشاره کرده و رایج‌ترینشان را تعریف می‌کنیم :

  • جراحی توده‌های پستانی
  • جراحی سرطان تیروئید
  • جراحی سرطان سینه
  • عمل ندول تیروئید
  • عمل آپاندیس
  • عمل بواسیر
  • عمل شقاق

عمل آپاندیس

بیمار با حس کردن درد وحشتناکی که از ناف شروع شده و به قسمت راست شکم می‌رسد به دکتر نعمتی هنر مراجعه می‌کند. به غیر از درد شکم آپاندیسیت می‌تواند علائمی همچون تهوع و استفراغ، متورم شدن شکم، تب، اسهال و ... داشته باشد.

دکتر پس از تشخیص وضعیت بیمار، عمل آپاندیس را برای درمان تجویز می‌کند. عمل جراحی آپاندیس، می‌تواند به دو صورت جراحی لاپاراسکوپی و عمل جراحی باز صورت بگیرد.

در عمل جراحی لاپاراسکوپی، دکتر چند برش کوچک در حدود 3 تا 3.5 سانتی متر روی شکم ایجاد کرده و سپس ابزار‌های مخصوص جراحی را به وسیله آن برش‌ها وارد بدن می‌کند. اغلب اوقات عمل جراحی لاپاراسکوپی، به صورت سرپایی انجام شده و بیمار می‌تواند در همان روز پس از جراحی به خانه برگردد.

عمل جراحی باز، هنگامی انجام می‌شود که آپاندیس ترکیده باشد. در این عمل برای دسترسی بیشتر، یک برش روی شکم ایجاد می‌شود.

عمل سرطان دستگاه گوارشی

سرطان‌های شایع دستگاه گوارش شامل مری، معده، کیسه صفرا و روده و ... می‌شود. تهوع و استفراغ، سوهاضمه، سوزش معده، بی اشتهایی و خستگی برخی از علائمی هستند که، بیمار با آن‌ها به دکتر مراجعه می‌کند. عمل سرطان‌های گوارشی شامل موارد مختلفی است که به آن‌ها اشاره کرده و یک مورد را تعریف می‌کنیم :

  • سرطان روده بزرگ
  • سرطان روده باریک
  • عمل سرطان معده
  • عمل سرطان مری
  • عمل سرطان رکتوم
  • عمل سرطان پانکراس

عمل سرطان معده

متاسفانه سبک زندگی و رژیم غذایی نامناسب باعث شده سرطان معده روند افزایشی داشته باشد. کم خونی، احساس پری در ناحیه شکم، تهوع، احساس ضعف و کاهش وزن ناگهانی از علائم سرطان معده هستند. دکتر نعمتی هنر برای درمان بیماری سرطان معده از روش‌های جراحی، کولکتومی و پولیپکتومی استفاده می‌کند. علاوه بر این در کنار جراحی ممکن است از، رادیوتراپی (پرتودرمانی) و کموتراپی (شیمی درمانی) نیز کمک گرفته شود.

عمل سرطان معده

در آخر

دکتر بهزاد نعمتی هنر، متخصص در زمینه جراحی و درمان بیماری های چاقی، عمل های سرطا‌ن‌های گوارشی و انواع جراحی‌های عمومی بوده و در حال حاضر از جراحان بنام، در چندین بیمارستان تهران هستند. ایشان با برخورداری از دانش بروز و توانایی بالا در جراحی و همچنین تجربه‌های موفق در زمینه جراحی، از روش‌ها و ابزار‌های جدیدی برای درمان بیماران خود استفاده می‌کنند. 

پسندها (2)

نظرات (0)