نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 30 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

اقامت بعد از تحصیل در انگلیس

1399/10/23 11:36
585 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

ویزا کاری پس از تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی چگونه است؟ این سوالی است که ذهن دانشجویان زیادی که قصد مهاجرت و اقامت بعد از تحصیل در انگلستان دارند را همواره به خود مشغول می‌کند و به دنبال جوابی برای آن هستند.

اگر شما هم کنکجاوید تا در این باره بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتها مقاله همراه ما باشید.

تحصیل در انگلیس

تحصیل در انگلیس

انگلیس با داشتن مراکز علمی شناخته شده در سراسر دنیا و خدمات آموزشی منحصر به فرد از گذشته تا به حال مورد توجه دوستداران علم بوده است. تنوع فرهنگی، امکانات رفاهی خوب، نرخ اشتغال بالا و پاسپورت معتبر این کشور باعث شده تا همواره مورد توجه مهاجران و دانشجویان زیادی از سراسر دنیا قرار گیرد و حالا افراد زیادی در لیست مقیم شدن در انگلستان هستند. به دلیل شرایط خوب زندگی در این کشور دانشجویان زیادی خواهان اقامت پس از تحصیل در انگلیس (www.blueskystudy.org/england-courses/about-uk) هستند، لذا  در ادامه شرایط ماندن در انگلستان بعد از تحصیل را به شما خواهیم گفت و اطلاعات جدید ارائه می‌کنیم.

اقامت پس از تحصیل در انگلیس

افرادی که موفق می‌شوند تا اجازه اقامت پس از تحصیل در انگلیس را از آن خود کنند، وقت دارند تا در تمام مدتی که در این کشور هستند شغل پیدا کرده و یا واجد شرایط اشتغال در انگلیس شوند. این به آن معناست که در صورت پیدا نکردن شغل باید خاک انگلستان را ترک کرده و یا تحت شرایط ویزا خود را تمدید کنند. همواره به دانشجویان پیشنهاد می‌کنیم که از تابستان قبل از فارغ‌التحصیلی خود برای اخذ ویزای جدید اقدام کنند.

بد نیست بدانید که دانشجویانی که تحصیل خود را در انگلیس به پایان می‌رسانند این شانس را دارند تا بعد از آن در این کشور ماندگار شده و به اشتغال بپردازند. اگر شما هم جز آن دسته از دانشجویان هستید، احتمالا لازم است تا برای ویزایی جداگانه (Tier) درخواست نمایید که با ویزا تحصیلی کاملا متفاوت است. برای کسب اطلاعات جدیدتر و دقیق‌تر در این زمینه لازم است تا به اداره ویزا و مهاجرت انگلستان مراجعه کنید و جدیدترین جزئیات را بپرسید.

اقامت بعد از تحصیل در انگلیس

مسیر پیش رو!

از تابستان 2021 دانشجویان بین‌المللی که با موفقیت تحصیلاتشان را در مقطع کارشناسی ارشد به پایان برسانند این شانس را دارند تا به مدت 2 سال در انگلستان بمانند و به کار کردن مشغول شوند. همچنین افرادی که در مقطع دکترا تحصیل کرده‌اند نیز می‌توانند در طی 3 سال در این کشور بمانند و از مزایا اقامت بعد از تحصیل انگلستان بهره‌مند شوند. در مورد دانشجویان مقطع کارشناسی نیز باید بگوییم که آن‌ها هم می‌توانند به مدت 2 سال در انگلستان بمانند و کار جدید پیدا کنند. ناگفته نماند که این شرایط در گذشته با حداقل تغییر نیز وجود داشته است. خوب است بدانید که در استخدام دانشجویان دولت تمایل زیادی به جذب فارغ‌الحصیلان رشته‌های ریاضی، مهندسی و فناوری دارد و اگر در یکی از این رشته‌ها تحصیل کرده باشید، امکان یافتن شغل مناسب برایتان بیش از پیش مقدور خواهد بود.

چند نکته مهم که بد نیست بدانید!

  • اقامت بعد از تحصیل در انگلیس بسته به نوع ویزا و تحصیلات دانشجو متفاوت است. هرچه مقطع تحصیلی او بالاتر باشد شانس دریافت ویزای تحصیلی افزایش می‌یابد.
  • این شیوه از درخواست اقامت نیازمند پرداخت هزینه ویزا و برگه سلامت است، که هزینه دقیق آن در زمان مقرر تعیین می‌شود.
  • دولت انگلستان تاکید کرده است که اگر تحصیلاتتان در سال تحصیلی 2020 - 2021 از طریق آموزش از راه دور آغاز کنید و تا 6 آوریل خود را به این کشور برسانید همچنان واجد شرایط درخواست تحصیل در دوره تحصیلات تکمیلی خواهید بود. 

شرایط اقامت بعد از تحصیل در انگلیس

اکنون شاید از خود بپرسید که شرایط اقامت بعد از تحصیل در انگلستان چیست؟ در پاسخ باید به شما بگوییم که فرد متقاضی باید حداقل 16 سال سن داشته باشد و به زبان انگلیسی مسلط باشد. همچنین داشتن تمکن مالی، نامه کارفرما و مدارک شناسایی و ارائه آن‌ها به اداره مهاجرت از دیگر نکات ضروری است که مهاجران باید به آن توجه نمایند. از دیگر شرایط مهم می‌توان به این موضوع اشاره کرد که فرد متقاضی نباید ساکن یکی از کشورهای حوزه اقتصادی اروپا باشد که در صورت ثابت شدن خلاف آن، روند دریافت ویزا کاری وی با مشکل مواجه خواهد شد.

نحوه تمدید ویزا پس از تحصیل

فردی که خواهان اقامت بعد از تحصیل انگلستان است در صورت تمایل برای تمدید ویزا کاری خود باید صلاحیت‌های لازم را کسب کرده و از اداره مهاجرت نامه دریافت کند. همچنین تا شروع مقطع تحصیلی جدید (در صورت تمایل) نباید 28 روز یا کمتر از تاریخ اعتبار ویزا باقی مانده باشد. لذا توجه داشته باشید که با دقت کافی پروسه تمدید ویزا را طی کنید تا دچار ضرر و زیان مالی و اتلاف وقت نشوید.

تحصیل در انگلیس

چرا افراد بعد از تحصیل زندگی در انگلستان را انتخاب می‌کنند؟

اکنون که با شرایط اقامت بعد از تحصیل در انگلیس آشنا شدید بد نیست تا با دلیل انتخاب این کشور برای زندگی پس از تحصیل را نیز به طور دقیق بدانید. یکی از اصلی‌ترین دلایل موجود وجود فرصت‌های شغلی عالی است. به نحوی که اکثر دانشجویان پس از تحصیل می‌توانند شغل مورد نظر را پیدا کرده و در آنجا ماندگار شوند. دسترسی راحت به کشورهای اروپایی و حمل و نقل آسان از دیگر دلایل محبوب بودن انگلستان برای زندگی است که باعث جذب مهاجران زیادی شده است. شهرسازی و معماری خارق‌العاده، تنوع فرهنگی و وجود تفریحات متعدد از دیگر جذابیت‌های زندگی در انگلستان که آن را به بهشت مهاجران تبدیل کرده است. با وجود معایبی مانند مخارج بالای زندگی همچنان این کشور با جذابیت‎هایش جایی دوست‎‌داشتنی برای مهاجرت و تحصیل محسوب می‌شود.

سخن پایانی

اقامت بعد از تحصیل در انگلستان را شاید بتوان رویای هر دانشجو دانست که برای رسیدن به آن تلاش می‌کند. اگر شما هم این آرزو دیرینه را در دل دارید پس چرا به سراغ آن نمی‌روید؟ پیشنهاد ما به شما این است که با مشاوران بلو اسکای تماس گرفته و جدیدترین اطلاعات را از آن‌ها بخواهید. همچنین می‌توانید بسته به علاقه فردیتان دانشگاه مورد نظر را نیز انتخاب کرده و آینده‌ای روشن برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مرضیه کسرایی
5 اسفند 99 22:24
بسیار عالی. هزینه مدارس در انگلستان چقدر است؟