نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 21 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

رژ گونه چیست؟ نحوه استفاده از رژگونه

1399/10/7 11:43
2,125 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

بعد از کرم پودر و پنکک، رژگونه یکی دیگر از محصولات آرایشی پرکاربرد است که برای برجسته کردن گونه و اصطلاحا رنگ و لعاب دادن به صورت به کار می رود. این محصول آرایشی به صورت شادابی و طراوت می دهد و شما می توانید در کمترین زمان ممکن آثار خستگی و خوابالودگی را با این محصول آرایشی پر کاربرد از بین ببرید.

رژگونه به لحاظ بافت انواع مختلفی دارد. متداول ترین نوع آن، مدل های پودری هستند. از جمله مدل های دیگر آن می توان به رژگونه های کرمی، مایع یا همان ژله ای اشاره کرد.

رژ گونه چیست؟ نحوه استفاده از رژگونه

در ادامه شما می توانید برای آشنایی با خرید رژگونه و نحوه استفاده از آن با الانزا همراه باشید.

رژگونه چیست؟

اگر به دنبال راهی برای برجسته کردن گونه های خود هستید ما به شما استفاده از رژگونه را پیشنهاد می کنیم، این محصول آرایشی شاید مانند رژگونه و مداد پر کاربرد نباشد اما برای طراوت بخشیدن و دادن حس اعتماد به نفس شما بسیار موثر واقع خواهد شد. میکاپ آرتیست های بسیار حرفه ای و موفق بر این باورند که رژگونه تنها برای رنگی کردن گونه ها ساخته نشده است و برای برجسته سازی گونه به کار می رود تا به صورت شما و اندازه مشخص دهد تا زیباتر به نظر برسید.

یکی از راه حل های پخش کردن مناسب رژگونه بر روی صورت توسط کرم مرطوب کننده انجام می شود بدین صورت که شما ابتدا صورت خود را با کرم مرطوب کننده آبرسانی کرده و پس از آن با براش مناسب رژگونه را روی صورت خود پخش خواهید کرد، برای خرید کرم مرطوب کننده شما می توانید به فروشگاه اینترنتی الانزا مراجعه کرده و پس از بررسی انواع مختلف رژگونه و کرم مرطوب کننده محصول مورد نظر خود را تهیه نمائید. 

انواع رژگونه

رژگونه ها بطورکلی به سه دسته تقسیم می شوند که شامل : رژگونه پودری، رژگونه کرمی و رژگونه ژله ای یا مایع است.

  • رژگونه پودری : از پرکاربردترین محصولات آرایشی باید به رژگونه های پودری اشاره کرد که از تالک، مواد جاذب چربی و مواد رنگی تشکیل شده است. به یاد داشته باشید که ماده انتقال دهنده رژگونه تالک است که برای حفظ حالت طبیعی چهره به کار خواهد رفت، در این مدل رژگونه هدف جذب بهتر چربی و محو شدن آسان پودر بر روی صورت است که برای خانم های که پوست معمولی یا چرب دارند بسیار مناسب خواهد بود. برای پخش کردن این رژگونه بر روی گونه های خود باید از رژگونه با سر بزرگ و پهن استفاده کنید تا رژگونه بصورت یکنواخت روی صورت شما پخش شود.
  • رژگونه کرمی : اگر پوستی خشک و حساس دارید ما به شما استفاده از رژگونه های کرمی را پیشنهاد می دهیم، رژگونه کرمی مرطوب کننده داشته و از سیلیکون و مواد جاذب رطوبت در داخل آن استفاده می شود. برای بلند کردن این رژگونه شما باید از براش با سر صاف و مسطح استفاده کنید تا با حرکات ضربه ای رژگونه تان را خوب پخش کند.
  • رژگونه مایع : اگر به دنبال آرایش های ماندگار و با کیفیت بالا هستید به شما رژگونه مایع یا همان رژگونه ژله ای را پیشنهاد می دهیم که از دو رنگ طبیعی و رنگ دلخواهی تشکیل شده است. این رژگونه از سیلیکون و مواد جاذب رطوبت ساخته شده است که دوامش را بالا برده است، برای این دسته از رژگونه ها از براش های مخصوص آرایش باید استفاده کرد در نهایت اگر مایل بودید می توانید با انگشت و حرکات ضربه ای رژگونه را روی گونه خود پخش کنید. 

محل زدن رژگونه کجاست؟

محل زدن رژگونه کجاست؟ 

برای پیدا کردن محل پخش رژگونه بهتر است شما روبروی آینه بایستید، پس از آن در آینه لبخند بزنید تا محل گونه های شما مشخص شود. پس از مشخص شدن برآمدگی گونه از روی استخوان گونه به سمت شقیقه هایتان رژگونه بزنید و به سمت بیرون محو کنید، شما می توانید برای پر و زاویه دار تر نشان دادن صورت تان رژگونه را به صورت دورانی روی گونه هایتان بکشید و به سمت استخوان گونه محو کنید. 

برای گرد نشان دادن صورت چهار گوش شما می توانید رژگونه ای ملایم بر گودی زیر گونه بزنید و برای برجسته شدن گونه از رژگونه دو درجه تیره تر دور استخوان گونه هایتان استفاده کنید تا صورت تان گرد تر شود. برای زدن رژگونه سعی کنید در محیطی قرار بگیرید که روشنایی نور خوبی داشته وگرنه درصد خطا در زدن رژگونه زیاد خواهد شد. 

نحوه استفاده از رژگونه

نحوه استفاده از رژگونه برای صورت های مختلف متفاوت است، شما می توانید با نحوه آرایش گونه برای صورت های مختلف با ما همراه باشید.

  • صورت چهار گوش : صورت چهار گوش باید گرد تر به نظر برسد با این حساب نیاز است که رژگونه از خط فک شروع شود و به سمت بیرون صورت محو شود، برای گردتر دیده شدن صورت شما می توانید براش آرایشی خودتان را گرد و دورانی حرکت بدهید تا صورت تان گرد تر دیده شود.
  • صورت کشیده : شما برای گرد دیده شدن صورت تان نیاز دارید تا با یک رژگونه کمی تیره در ناحیه چانه خود خطی ایجاد کنید که صورت شما کوتاه تر به نظر برسد و از همان رژگونه باید برای گونه خود استفاده کنید فقط کمی ملایم تر و محو تر شود.
  • صورت بیضی : برای پهن تر دیده شدن گونه های خود شما باید با رژگونه تیره تر و غلیظ گونه هایتان را برجسته نشان دهید و تنها کافیست رژگونه را در جای درست خود بزنید. 

این محصولات از این جهت مفید هستند که هرگونه مواد آرایشی، از جمله کرم‌های زیرسازی، رژگونه، کانسیلر و حتی ریمل‌های ضد آب را به طور کامل پاک می‌کنند. پاک کننده‌های صورت را در بافت‌ها و فرمول‌های مختلفی می‌توان پیدا کرد.

در واقع آن‌ها بهترین محصولاتی هستند که با حفظ چربی طبیعی پوست، مواد آرایشی را پاک می‌کنند. ساختار آن‌‌ها به گونه‌ای است که عمدتا با انحلال مواد آرایشی، ناخالصی‌ها را پاک می‌کنند.

جالب است بدانید شما می توانید برای خرید پاک کننده آرایش صورت نیز به سایت الانزا مراجعه کرده و با توجه به نوع پوست و بودجه در نظر گرفته تان خرید خود را انجام بدهید. 

انتخاب رژگونه براساس رنگ چشم

انتخاب رژگونه براساس رنگ چشم

زمانی که می خواهید رژگونه ای مناسب با آرایش خود انتخاب کنید باید به رنگ چشم های خود نیز توجه داشته باشید، در آرایش صورت برای انتخاب رنگ رژگونه تک تک اعضای صورت تاثیر گذار خواهند بود و شما می توانید در کمترین زمان ممکن با آشنایی اجزای صورت خود خریدی آسان و بی دغدغه داشته باشید. 

1) رنگ چشم سبز و آبی : اگر شما جز افرادی هستید که رنگ چشم هایتان سبز و آبی هست باید به شما پیشنهاد بدهیم از رنگ های قهوه ای، آجری، برنز و دودی استفاده کنید. این تناژ از رنگ ها درخشندگی چشم هایتان را بیشتر کرده و جذابیت چهره شما را صد برابر خواهد کرد.

2) رنگ چشم میشی، قهوه ای و عسلی : چشم های قهوه ای و همرنگ آن نیاز به رژگونه های روشن دارد که باعث کاهش درخشندگی چشم های شما می شود، این در حالی است که رنگ های تناژ قرمز، جیگری، بادمجانی و انواع رنگ های قرمز و اناری بیشترین جذابیت را خواهند داشت. 

انتخاب رژگونه براساس رنگ پوست

فراموش نکنید که رژگونه باید روی پوست شما بنشیند و اولین جایی که با آن تماس مستقیم دارد پوست شما است، با این حساب انتخاب رژگونه مناسب با رنگ پوست امری خواهد بود. برای انتخاب درست شما باید رنگ پوست خود را بشناسید و برای این کار ابتدا پیراهنی سفید بپوشید و بدون هیچ آرایشی روبروی آیینه بایستید. پس از آن ابتدا به صورت خود نگاه کنید و با یک گردنبند نقره ای یا طلائی زیر صورتتان بفهمید که کدام رنگ به شما بیشتر می آید، اگر طلایی به شما می آید پس ته رنگ پوست شما گرم است و اگر نقره ای مناسب بود ته رنگ پوست شما سرد است. 

1) رژگونه برای پوست های روشن : برای استفاده از رژگونه مناسب با پوست روشن شما باید ابتدا رنگ های طبیعی و نود را انتخاب کنید تا گرمای خاصی به صورتتان ببخشد، رنگ هایی مانند مرجانی و هلویی.

2) رژگونه برای پوست های سبزه یا گندمی : برای پوست های سبزه و گندمی بهترین انتخاب می تواند از طیف رنگی بنفش یا صورتی تیره باشد که خستگی را از چهره این افراد پاک خواهد کرد و شادابی را به صورت شان باز می گرداند.

3) رژگونه برای پوست های سبزه و تیره : برای پوست های سبزه و تیره بهترین انتخاب رنگ رژگونه رنگ های آجری، پرتقالی و حتی قرمز است. 

نتیجه گیری

فراموش نکنید انتخاب رژگونه مناسب با رنگ پوست و چشم هایتان بسیار مهم و حیاتی بوده و شما برای داشتن آرایشی مناسب و زیبا نیاز به دقت و توجه کافی خواهید داشت، اما تنها خرید رژگونه مهم نبوده و پاک کردن آن از روی صورت نیز اهمیت داشته و برای شست و شوی صورت نیاز دارید از یک محصول آرایش پاک کن مناسب استفاده کنید. برای خرید محصولات آرایشی از قبیل رژگونه، پاک کننده آرایش صورت، کرم مرطوب کننده و ... شما می توانید به سایت فروشگاه اینترنتی الانزا ( https://elanza.com ) مراجعه کنید و پس از اطمینان از خرید خود و ثبت سفارشات در کمترین زمان ممکن محصولات آرایشی و بهداشتی مد نظرتان با کیفیت مناسب به دست تان خواهد رسید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

سحر
18 بهمن 02 16:43
رژ گونه پودری رو هم میشه زیر کرم پودر بزنیم یا مثل تینت و رژگونه مایع جلوه نداره؟