نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 30 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

دو نکته مهم در خرید لباس نوزاد

1399/6/19 11:04
969 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

بدون شک یکی از مهم ترین و شیرین ترین قسمت های تهیه سیسمونی نوزاد خرید لباس نوزاد است. علاوه بر اینکه لباس نوزاد برای زیبایی نوزاد شما مهم است خیلی از نکات مهم نگهداری نوزاد هم به لباس وابسته است و شما نمی توانید صرفا بر اساس زیبایی یا قیمت لباس های نوزاد آنها را انتخاب کنید.

به خصوص که با تغییر فصل باید به فکر لباس های تابستانی و خنک باشیم. به خصوص برای نوزادان و کودکان که نمی توانند گرما را تحمل کنند و ممکن است به سرعت گرما زده شوند.

برای انتخاب لباس نوزاد دخترانه یا پسرانه فاکتورهایی از قبیل جنس و اندازه و ... باید مورد توجه شما باشند که در ادامه این مطلب از بی بی شاپینگ به بررسی این نکات و بررسی دو نکته مهم در خرید لباس نوزاد می پردازیم.

با ما همراه باشید.

لباس نوزاد دخترانه

خرید لباس نوزاد

در این قسمت سعی می کنیم مهم ترین نکات خرید لباس نوزاد را ذکر کنیم.

در شروع تولد نوزادان بدن آسیب پذیری دارند و خیلی زود سرما می خورند یا گرمازده می شوند. یادتان باشد که در دو حالت نباید بیش از حد زیاده روی کنید.

برای مثال اگر نوزادتان زمستان به دنیا می آید نباید بیش از حد کودکتان را لباس بپوشانید تا از گرما کلافه شود و در آینده سیستم دفاعی بدنش ضعیف شود.

برای زمستان چند دست سرهمی، زیر پوش، ژاکت، چند جفت جوراب، دستکش، کلاه پشمی و چند دست لباس رو کافی است.

جنس لباس نوزاد

برای لباس نوزاد پسرانه یا دخترانه تفاوتی در جنسشان وجود ندارد. به هر حال جنس لباس نوزاد باید صد در صد نخ طبیعی و یا نخ پنبه مخصوص باشد.

پوست نوزاد بسیار حساس و لطیف است و هر جنس دیگر پارچه ممکن است باعث حساسیت و اذیت شدن نوزاد بشود.

همچنین لباس هایی که از الیاف طبیعی باشند باعث تنظیم دمای بدن کودک می شوند.

پس همیشه سعی کنید اول از همه در خرید لباس نوزاد حواستان به مرغوبیت جنس لباس باشد و بعد سراغ زیبایی ها و ظرافت های لباس بروید.

خرید لباس نوزاد

شستشوی لباس نوزاد

امروزه دیگر تقریبا همه ی لباس ها با ماشین لباسشویی شسته می شود. شستن لباس نوزاد دخترانه یا پسرانه نکات خاصی دارد که ابتدا باید به آنها توجه کنید تا طول عمر لباس بیشتر بشود و لطافت و زیبایی لباس از بین نرود.

پیش از آنکه لباس های نوزاد را با ماشین لباس شویی بشویید به نکات روی لیبل لباس توجه کنید و دقت کنید که بعضی از لباس ها فقط باید با دست شسته شوند.

به طور کلی شستن لباس نوزاد پسر یا دختر باید با آب گرم انجام  شود اما شستن لباس با آب گرم باعث می شود که لباس چروک شود پس بهتر است لباس های لطیف و نازک را با آب سرد و به صورت دستی بشورید.

سایز لباس نوزاد

برای انتخاب لباس نوزاد دخترانه یا پسرانه مهم ترین نکته اینست که لباسی که برای نوزاد یک ماهه می خرید پس از چند هفته دیگر نمی توانید از آن استفاده کنید و کوچک می شود.

پس در وهله ی اول برای خرید لباس نوزاد ابتدا در نظر داشته باشید که یک سایز بزرگتر را باید انتخاب کنید. یا برای دوران یک تا سه ماهگی تعداد کمتری لباس تهیه کنید.

همچنین لباس هایی مانند کاپشن یا ژاکت را می توانید یک یا دو سایز بزرگتر بخرید تا مدت بیشتری بتوانید استفاده کنید.

لباس های راحت انتخاب کنید

همیشه برای بچه لباس هایی انتخاب کنید که پوشیدنش راحت تر است. به خصوص برای زمانی که می خواهید لباس بچه یا نوزادتان را عوض کنید بسیار کارتان راحت تر می شود که لباس راحت تری از تظر پوشاندن داشته باشید.

لباس بچه

چند نکته مهم برای خرید لباس نوزاد

  • از خرید لباس هایی با دکمه و زیپ زیاد و یقه های تنگ خودداری کنید.
  • لباس های سرهمی را با دقت انتخاب کنید. سرهمی هایی که از بغل یا از پا پوشانده می شوند راحت تر و بهتر هستند.
  • شلوار ها و شلوارک های کمر کشی بهتر و راحت تر هستند.
  • حواستان به سفت بودن و خیلی ریز نبودن دکمه های لباس نوزاد باشد.
  • لباس نوزاد دخترانه ممکن است ریش دار و بندی باشد. بندهای بلند و ریز ممکن است دور بدن کودکتان بپیچند و خطرناک باشند.
  • درز های لباس نوزاد باید محکم و سفت باشند.
  • در کنار لباس های ضروری می توانید از اکسسوری ها و زیورآلات مختلف استفاده کنید اما مواظب امنیت کودکتان باشید.
  • به طور معمول در تهیه لباس نوزاد از مواد شیمیایی استفاده می شود پس قبل از استفاده از لباس یک دور آنها را بشویید تا مانع بروز حساسیت های احتمالی بشوید.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)