نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 8 ماه و 16 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

معرفی بهترین دانشگاه های قبرس شمالی و مزایای تحصیل در آن ها

1403/6/6 11:53
5,065 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

معرفی بهترین دانشگاه های قبرس شمالی و مزایای تحصیل در آن ها

قبرس شمالی، بخش ترک نشین جزیره قبرس، به عنوان یکی از مقاصد تحصیلی محبوب در میان دانشجویان بین المللی شناخته می شود که هر ساله پذیرای هزاران دانشجو از سراسر جهان میباشد. این کشور مدیترانه ای و پویا، با برخورداری از دانشگاه هایی با رتبه جهانی عالی و محیطی دوستانه برای دانشجویان، فرصت های بسیاری را برای تحصیل و زندگی در پنجمین کشور امن دنیا را فراهم می آورد. حال در اینجا با ما همراه باشید تا به معرفی برخی از دانشگاه های مهم این کشور و مزایای تحصیل در قبرس شمالی بپردازیم.

بهترین دانشگاه های قبرس شمالی

قبرس شمالی دارای دانشگاه های زیادی با رتبه های عالی جهانی است که شما برای تحصیل در این کشور حتما یکی از آن ها را گزینه ای جدی برای خود میبینید. در این جا به معرفی مختصری از برخی دانشگاه های مهم این کشور میپردازیم.

دانشگاه خاور نزدیک دانشگاه:

دانشگاه خاور نزدیک، واقع در پایتخت قبرس شمالی یعنی نیکوزیا واقع شده است و موسسه ای جامع است که بیش از 200 رشته تحصیلی را ارائه می دهد. این دانشگاه به دلیل وجود دانشکده پزشکی و امکانات تحقیقاتی پیشرفته خود مشهور است. مجموعه این دانشگاه به خودی خود شهری محسوب میشود و با منابع گسترده ای از جمله یک ابر رایانه، مراکز تحقیقاتی و یکی از بزرگترین کتابخانه های منطقه دارای رنکینگ بین المللی بالایی است.

دانشگاه مدیترانه شرقی:

دانشگاه مدیترانه شرقی

دانشگاه مدیترانه شرقی یا EMU که در فاماگوستا واقع شده است و بزرگترین دانشگاه در قبرس شمالی است. این دانشگاه که در سال 1979 تأسیس شد، طیف گسترده ای از رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در زمینه هایی مانند مهندسی، تجارت، پزشکی و هنر ارائه می دهد. این دانشگاه به دلیل رنکینگ بین المللی بالا و پیوندهای خود با صنعت شناخته شده و شهرت دارد.

دانشگاه اروپایی لفکه:

دانشگاه اروپایی لفکه واقع در شهر لفکه قبرس شمالی، یک محیط وسیع و صلح آمیز و طیف متنوعی از رشته‌ها را ارائه می دهد. این دانشگاه که در سال 1990 تأسیس شد، در زمینه هایی مانند علوم بهداشتی، مهندسی، اقتصاد و علوم اجتماعی رشته های زیادی را ارائه و قابل تحصیل است. تعهد این دانشگاه به تحقیق و نوآوری آن را به یک دانشگاه برجسته در قبرس شمالی تبدیل می کند.

دانشگاه بین المللی قبرس:

دانشگاه بین المللی قبرس

دانشگاه بین المللی قبرس CIU، واقع در حومه شهر نیکوزیا است و محیطی پر جنب و جوش و بزرگ را برای بیش از 20000 دانشجو از 110 کشور دنیا فراهم کرده است. این دانشگاه بر توسعه پایدار تاکید دارد و دارای رشته های متعددی است که توسط نهادهای بین المللی تایید شده است. CIU به ویژه در مهندسی، معماری و علوم محیطی بسیار قوی و دارای رنکینگ های بالایی میباشد.

دانشگاه آمریکایی گیرنه:

دانشگاه آمریکایی گیرنه که در سال 1985 تأسیس شد درزیباترین شهر قبرس شمالی یعنی شهر گیرنه واقع شده است و آموزش به سبک آمریکایی را با دیدگاه بین المللی ارائه می دهد. این دانشگاه با موسسات در سراسر جهان ارتباط و شراکت دارد و با برنامه درسی هنرهای لیبرال و تأکید بر یادگیری عملی، یک تجربه آموزشی منحصر به فرد را ارائه می دهد.

دانشگاه مدیترانه کارپاسیا:

دانشگاه مدیترانه کارپاسیا، در شهر نیکوزیا واقع شده است و بر ارائه آموزش با کیفیت بالا با چشم انداز بین المللی تمرکز دارد. این دانشگاه رشته‌هایی را در زمینه تجارت، گردشگری، مهندسی و حقوق ارائه می دهد و هدف آن ایجاد فارغ التحصیلانی است که آماده رویارویی با چالش های جهانی و عملی هستند. UMK به دلیل تأکید شدید خود بر آموزش عملی و توسعه شغلی شناخته شده است.

مزایای تحصیل در قبرس شمالی

تحصیل در قبرس شمالی از مزایای زیادی برخورد دار است که هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان را از سراسر دنیا به خود جذب میکند حال در اینجا به چند مورد از این موارد اشاره میکنیم.

زبان تدریس

زبان اصلی تحصیل در قبرس شمالی در بسیاری از دانشگاه ها زبان انگلیسی است که این خود مزیت بسیار بزرگی است که شما مجبور به یادگیری زبان ترکی نیستید.

شهریه و هزینه تحصیل مناسب

شهریه دانشگاه های قبرس شمالی برای دانشجویان بین المللی نسبتاً ارزان است و معمولاً بین 3,000 تا 10,000 دلار در سال متغیر است که این مبلغ نسبت به کشورهای اروپایی بسیار مناسب تر میباشد.

اقامت و ویزا قبرس شمالی

دانشجویان بین المللی برای تحصیل در قبرس شمالی نیاز به اخذ ویزای تحصیلی دارند. همچنین می توانند در خوابگاه های دانشگاه یا خانه های اجاره ای محل اقامت داشته باشند. اما با توجه به این که شرایط خرید ملک در قبرس شمالی بسیار عالی و با اقساط بدون بهره و بلند مدت است بسیاری از افراد اقدام به خرید ملک در این کشور میکنند و این راه را به جای اجاره ملک در این کشور انتخاب مینمایند.

بورسیه و کمک هزینه

برخی از دانشگاه ها بورسیه و کمک هزینه هایی را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته اند که می تواند در کاهش هزینه های تحصیلی کمک کننده باشد که شما به راحتی میتوانید از این بورسیه های تحصیلی بهره مند شوید.

چرا باید قبرس شمالی را برای تحصیل انتخاب کرد؟

قبرس شمالی یک مقصد جذاب و در حال رشد برای دانشجویان بین‌المللی است که به دنبال تجربه‌ای متفاوت و ارزان‌تر از تحصیل در اروپا هستند. در اینجا به چند دلیل مهم برای انتخاب قبرس شمالی برای تحصیل اشاره میکنیم.

هزینه‌های پایین تحصیل و زندگی

قبرس شمالی یکی از مقاصد ارزان‌ نسبت به کشورهای اروپایی است. هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور بسیار کمتر از کشورهای اروپایی مانند انگلیس، آلمان و هلند است که این باعث میشود یکی از بزرگترین دغدغه های دانشجویان حل شود.

آموزش با کیفیت بالا و رنکینگ بالای دانشگاه ها

علی‌رغم هزینه‌های پایین، دانشگاه‌های قبرس شمالی از استانداردهای آموزشی بسیار بالایی برخوردارند. برخی از دانشگاه‌های این کشور در رتبه‌بندی‌های جهانی نیز حضور دارند و مدارک آن‌ها توسط بسیاری از کشورها به رسمیت شناخته می‌شود.

محیط بین‌المللی

قبرس شمالی یک محیط چند فرهنگی و بین‌المللی دارد. دانشجویان از سراسر جهان به این کشور می‌آیند تا تجربه‌های جدیدی کسب کنند. این محیط به دانشجویان کمک می‌کند تا افق‌های جدیدی را کشف کرده و با فرهنگ‌های متنوع آشنا شوند.

محیط زیست زیبا و آب و هوای مطلوب

قبرس شمالی از محیط زیست بسیار زیبا و آب و هوای مدیترانه‌ای لذت‌بخشی برخوردار است. دانشجویان می‌توانند در طول سال از ساحل‌های زیبا، کوه‌ها و مناظر طبیعی لذت ببرند.

در مجموعه اگر شما به دنبال تحصیل در یک کشور خارجی هستید یکی از بهترین گزینه هایی که میتوانید انتحاب نمایید تحصیل در دانشگاه های معتبر قبرس شمالی است که دارای رنکینگ بالا و مدرک معتبر میباشند همچنین تعداد زیادی از رشته های تحصیلی را با امکانات بی نظیر ارائه میدهند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)