نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 5 ماه و 27 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

پرستار سالمند با تجربه چه ویژگی هایی دارد؟

1403/3/24 16:09
230 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

بسیاری از سالمندان به دلایلی از جمله کهولت سن، بیماری های سالمندی، ناتوانی در انجام امور و ... به مراقبت و نگهداری نیاز پیدا خواهند کرد، اغلب خانواده ها به دلایلی همچون عدم زمان و تخصص کافی مراقبت و نگهداری از سالمندان را به پرستاران با تجربه و متخصص می سپارند.

پرستار سالمند با تجربه چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی پرستار سالمند با تجربه

در این بخش به بررسی مهم ترین ویژگی های پرستار سالمند با تجربه خواهیم پرداخت.

پرستار باید به سالمند احترام بگذارد

سالمندان به محبت و توجه نیاز دارند، آن ها نیاز دارند که پرستار با حفظ احترام، از آن ها مراقبت و نگهداری کند، احترام به سالمندان در حین انجام وظیفه مراقبت از سالمند از مهم ترین ویژگی های پرستار سالمند مطرح می شود، پرستار موظف است که با حفظ ادب و احترام با سالمند ارتباط بگیرد، او نباید با لحن تند و دستوری با سالمند صحبت کند.

ممکن است سالمندان در انجام برخی از امور از جمله مصرف دارو، تمرینات فیزیوتراپی و ... از خودشان مقاومت نشان بدهند، پرستار موظف است که با استفاده از مهارت های متقاعد کننده ضمن احترام به سالمند او را در انجام این امور یاری دهد.

پرستار سالمند باید مهارت و تخصص کافی داشته باشد

پرستار سالمند باید در رابطه با بیماری های سالمندان، نیازها و خواسته های سالمندان، داروهایی که سالمندان مصرف می کنند، تفریحاتی که سالمندان به آن ها نیاز دارند و ... اطلاعات کافی داشته باشد، او موظف است که با استفاده از مهارت های تخصصی دستورات پزشک سالمند را به خوبی اجرا کند، مراقبت های بهداشتی و پزشکی مورد نیاز سالمند را انجام دهد.

پرستار سالمند با تجربه

پرستار سالمند باید صبور باشد

روحیه سالمندان به دلیل بالا رفتن سن شان، از دست دادن عزیزان شان، ابتلا به بیماری های حاد و مزمن و... حساس می شود، از این جهت آن ها به مراقبت و محافظت همه جانبه پرستار نیاز دارند.

پرستار سالمند باید فرد صبوری باشد که بتواند به راحتی با سالمند ارتباط بگیرد و بتواند از نیازهای سالمند مطلع شده و به بهترین شکل از سالمند مراقبت و نگهداری کند و در برابر خواسته های سالمندان عصبی و ناراحت نشود.

پرستار باید با شفقت و دلسوزی از سالمند مراقبت کند

اغلب سالمندانی که به پرستار نیاز پیدا می کنند با توجه به کهولت سن شان دچار بیماری های حاد و مزمن سالمندی اند، این افراد توانایی انجام امورشان را از دست داده اند و به پایان عمرشان نزدیک شده اند، سالمندان در این دوره از زندگی شان دچار مشکلات جسمانی و روانی هستند، از این جهت آن ها به پرستاری نیاز دارند که دلسوز باشد.

گاهی اوقات ممکن است سالمند با پرستارش بد رفتاری کند، پرستار موظف است که با رحم و مهربانی، با استفاده از رویکرد دلسوزانه از سالمند مراقبت و نگهداری کند.

پرستار سالمند باید شخصی منعطف باشد

سالمندان نیازها و خواسته های گوناگونی دارند، آن ها روحیه حساسی دارند و ممکن است گاهی سرناسازگاری داشته باشند، پرستار سالمند موظف است که با انعطاف پذیری خود بتواند در هر شرایطی با سالمند رابطه برقرار کرده و از او مراقبت و نگهداری کند.

پرستار موظف است که علاوه بر سالمند با گروه دیگری از افراد از جمله خانواده وی، پزشکان او، دوستان و آشنایان او ارتباط برقرار کند.

پرستار باید فردی دقیق باشد و به جزئیات توجه کند

ریسک ابتلای سالمندان به امراض و بیماری های سخت در مقایسه با سایر گروه های سنی بالاتر است، پرستار سالمند موظف است که به تمام جزییات و تغییراتی که در حالات جسمانی و روانی سالمند مشاهده می کند توجه کند، او باید تمامی موارد حتی موارد کوچک را در نظر بگیرد تا در صورت بروز خطرات ناگهانی جلوی آن ها را بگیرد.

پرستار سالمند با تجربه

پرستار سالمند باید فردی خلاق باشد

از آن جایی که روش های متنوع درمانی برای درمان سالمندان بیمار در منزل وجود دارد، پرستار سالمند موظف است که با استفاده از خلاقیت و نوآوری و از طریق پزشک سالمند از بهترین روش های درمانی برای درمان بیماری های سالمند استفاده کند.

به طور مثال هنر درمانی، جهت درمان افراد سالمندی که به آلزایمر مبتلا هستند تأثیر گذار است، در نتیجه پرستار سالمند خلاق با استفاده از روش هایی از جمله نقاشی و رنگ آمیزی از افزایش شدت این بیماری در سالمند جلوگیری کرده و از این طریق به درمان سالمند می پردازد.

پرستار سالمند باید فردی مدبر باشد

پرستار سالمند موظف است که با استفاده از تدابیری که می اندیشد برای پاسخ دهی بهتر درمان های سالمند از روش های مناسب استفاده کند، او موظف است که ملاقات و تعامل افراد با سالمند را زیر نظر داشته باشد و از طریق تدابیری که می اندیشد ایمنی و رفاه سالمند را افزایش دهد.

پرستار سالمند باید در روش درمان بیماری های سالمند استوار باشد

سالمندان در این دوره از زندگی شان به انواع بیماری های حاد و مزمن مبتلا می شوند، آن ها به دلیل بیماری ها و مصرف داروهای شان دچار سردرگمی می شوند، در نتیجه ضروری است که پرستار روش های درمان استواری را برای سالمند اتخاذ کرده و از به کارگیری پیام های متناقض جدا خودداری کند.

با استفاده از روش های درمان ثابت و استوار توسط پرستاران، سالمندان احساس راحتی و امنیت یشتری را تجربه می کنند، ضمن این که روش های درمان استوار، سالمندان را در زمینه مراقبت های پزشکی تقویت می کند.

سخن پایانی

پرستار سالمند موظف است که از سالمند در منزل مراقبت و نگهداری کند، او وظیفه دارد که حالات جسمانی و روانی سالمند را تحت نظر داشته باشد و به مراقبت های تخصصی و پزشکی از سالمند بپردازد، پرستار سالمند موظف است که به سالمند در انجام امور بهداشتی کمک کند، انجام امور منزل سالمند از دیگر وظایف پرستار سالمند عنوان می شود، در این مقاله به معرفی ویژگی های پرستار سالمند با تجربه پرداختیم، امیدواریم که مطالعه این مقاله برای تان مفید بوده باشد و پیشنهاد میکنیم از بهترین شرکت های خدمات پرستاری از سالمند پرستار سالمند با تجربه استخدام کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)