نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 5 ماه و 21 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

5 دلیل برای خرید مسواک برقی

1403/3/16 11:14
135 بازدید
اشتراک گذاری

چرا باید از مسواک برقی استفاده کنیم؟

حفظ بهداشت دهان و دندان برای نگهداری از این لبخند زیبا حیاتی است برای اینکه بتوانید به خوبی از دندان‌هایتان مراقبت کنید می توانید با استفاده از مسواک برقی روتین مراقبت از دهان و دندانتان را بهبود ببخشید باید بدانید که نوع مسواک مورد استفاده شما می تواند تفاوت زیادی را در بهداشت دهان و دندانتان ایجاد کند به خصوص اگر از مسواک برقی استفاده می کنید.

اگر چه که مسواک دستی می تواند تا زمانی که شما به درستی از آن استفاده می کنید نتیجه‌ی مطلوبی را به شما ارائه دهد اما برای اتخاذ بهترین نتیجه می توانید با خرید مسواک برقی زمینه را برای پاکیزگی و تمیزی بهتری فراهم کنید چرا که مسواک برقی نه تنها دندان‌های شما را بلکه لثه‌ها و زبان را هم تمیز و سالم نگه می دارد تا از بیماری‌هایی مانند بیماری لثه، پوسیدگی دندان و بوی بد دهان جلوگیری شود. جهت خرید مسواک برقی ما دراین مقاله قصد داریم شما را با 5 دلیل برای خرید مسواک برقی آشنا کنیم تا بتوانید به خوبی از سلامت دهان و دندانتان اطمینان خاطر پیدا کنید.

1. مسواک برقی شما را به نتیجه دلخواه می رساند:

تحقیقات نشان می دهد که مسواک برقی در تمیز کردن دندان‌های شما بهتر از مسواک دستی عمل می کند در واقع مسواک برقی در از بین بردن پلاک و حفظ سلامت لثه در کوتاه مدت و بلند مدت نسبت به مسواک دستی عملکرد بهتری دارد. با خرید مسواک برقی شما می توانید آسان‌تر مکان‌های صعب العبور را تمیز کنید مسواک‌های برقی اغلب دارای یک سرعت زمان بندی شده هستند که می توانند به شما اطمینان دهند که تا دو دقیقه (زمان تعیین شده توسط دندانپزشکان برای تمیز کردن دندان‌ها) به خوبی دهان و دندانتان را پاکیزه کنید.

با مطالعه راهنمای خرید مسواک برقی متوجه می شوید که مسواک برقی در مقابل مسواک دستی پلاک بیشتری را از بین خواهد برد و دندان‌های درخشان‌تری را تجربه خواهید کرد در واقع بر اساس مطالعاتی که انجام شده کسانی که از مسواک برقی استفاده می کنند پس از سه ماه، نسبت به کسانی که از مسواک دستی استفاده می کنند 21 درصد کاهش پلاک و 11 درصد کاهش التهاب لثه را تجربه خواهند کرد بنابراین با خرید مسواک برقی می توانید به طور خاص بر روی سلامت دهان و دندان خود مانند سفید کردن یا حفظ سلامت لثه تمرکز کنید.

از طرفی دیگر زمانی که عجله دارید، حالتان خوب نیست یا به هر دلیلی مسواک زدن را با فشار و به شدت شروع می کنید به لثه‌هایتان آسیب وارد می کنید و زمینه را برای خونریزی لثه فراهم می کنید اما اکثر مسواک‌های برقی به گونه‌ای طراحی شده است که فشار زیادی به دندان و لثه‌هایتان وارد نمی کنند. عملکرد نوسانی سر مسواک برقی باعث می شود که پلاک‌ها به طور موثر از تمام نواحی دندان از جمله خط لثه پاک شوند این کار از تحریک بافت جلوگیری می کند و خطر ابتلا به ژنژیویت را کاهش می دهد.

2. با کاهش سایش مینای دندان، سلامت آنها را تضمین می کند:

برخی از افراد بر این باورند که هر چقدر سخت‌تر دندان‌هایشان را مسواک بزنند بهتر تمیز می شوند در حالی که استفاده از نیروی بیش از حد در واقع باعث افزایش سایش مینای دندان می گردد و در نتیجه منجر به حساس شدن دندان‌ها می شود. اگر چه مسواک‌های برقی به طور کلی ایمن و موثر هستند اما در صورت عدم استفاده صحیح می تواند به دندان‌ها آسیب برساند در صورت اعمال فشار بیش از حد در حین مسواک زدن موهای نوسان یا چرخان سر برس با سرعت بالا ممکن است منجر به سایش مینا یا تحریک لثه‌ها شود بنابراین با وجود اینکه مسواک برقی می تواند در کاهش سایش مینای دندان، با کنترل میزان فشار به شما در حفاظت از دندان‌ها کمک کند اما در صورت استفاده از تکنیک نادرست به سلامت دهان و دندانتان آسیب می رساند توصیه می گردد که قبل استفاده از مسواک برقی حتما درباره نحوه‌ی استفاده درست از مسواک برقی اطلاعاتی بدست بیاورید تا با کمک راهنمای خرید مسواک برقی بتوانید به خوبی از دندان‌هایتان مراقبت کنید.

3. مانع بوی بد دهان می شود:

هنگامی که غذای مصرف شده بین دندان‌ها می چسبد و این مواد حتی پس از مسواک زدن از روی دندان‌ها پاک نمی شود باکتری‌ها از آنها برای تغذیه استفاده می کنند و زمینه را برای ایجاد پلاک فراهم می کنند بنابراین پلاک‌ها و مواد زائد در دهان باعث ایجاد بوی بد می شوند ممکن است که شما برای حل این مشکل از خوشبو کننده دهان یا آدامس استفاده کنید تا بوی بد دهان را با استفاده از آنها بپوشانید اما همه‌ی این‌ها راه‌ حل‌های موقتی هستند که نمی توانند به شما در رفع مشکل کمک کنند بنابراین باید بدنبال یک راه حل دائمی و موثر باشید تا بتوانید با حذف تمام پلاک‌ها و بقایای غذا از دهان، از ایجاد بوی بد دهان جلوگیری کنید این راه حل می تواند استفاده از مسواک برقی باشد.

4. در مراقبت از ارتودنسی موثر است:

خرید مسواک برقی برای کسانی که تحت درمان ارتودنسی هستند موثر است چرا که سر برس‌های نوسانی یا چرخشی مسواک برقی می تواند در اطراف بریس‌ها و اتودنسی کارآمدتر از مسواک دستی حرکت کند و این اطمینان را به شما بدهد تا هیچ گونه مواد غذایی بر روی سطح دندان باقی نمی ماند و خطر ایجاد حفره و مشکلات مربوط به لثه را در طول درمان ارتودنسی کاهش می دهد. برای افرادی که ارتودنسی دارند مسواک زدن دندان‌ها بسیار دشوار است مگر اینکه از ترازهای نامرئی متحرک استفاده کنند به همین خاطر مسواک برقی می تواند کار شما را ضمن برخورداری از قدرت پاکیزگی، برای مسواک زدن آسان‌تر کند و به خوبی از دندان و ارتودنسی شما مراقبت کنند. توصیه می گردد که قبل از خرید مسواک برقی با پزشک خود مشورت کنید تا با استفاده از نظرات او به خوبی از راهنمای خرید مسواک برقی برخوردار شوید.

5. با توجه به نیازتان می توانید آن را تنظیم کنید:

همه دهان‌ها و دندان‌ها یکسان نیستند و مسواک‌های برقی اغلب دارای تنظیمات شخصی هستند که می توانند نیازهای فرد را برطرف کنند شما می توانید با توجه به انواع برس و حرکات متفاوت، مسواک برقی را با توجه به اهداف خود مانند سفید کردن دندان یا تمیز کردن روزانه آنها تنظیم کنید بنابراین با استفاده از مسواک برقی می توانید سلامت دهان و دندان را برای دندان‌های حساس، بریس‌ها یا نگرانی‌های خاص تامین کنید و با توجه به آنچه می خواهید مسواک برقی را تنظیم کنید.

در نتیجه:

قرار دادن مسواک برقی در روتین مراقبت روزانه از دهان و دندان می تواند به طور قابل توجهی تلاش‌های شما را برای ارتقای سلامت دندان‌هایتان ارتقا دهند. قدرت پاکیزگی، تایمرهای داخلی، برخورد ملایم با لثه‌ها و راحتی در استفاده از آن، مسواک برقی را به یک گزینه مناسبی تبدیل کرده است چه جوان باشید و چه پیر، چه از ارتودنسی استفاده می کنید یا نه مسواک برقی می تواند به شما کمک کند تا لبخند درخشان و زیباتری داشته باشید بنابراین شما می توانید از همین امروز در روتین مراقبت از دندان‌هایتان تغییر را ایجاد کنید و مزایای آن را خودتان تجربه کنید. البته توصیه می گردد که قبل از خرید مسواک برقی با مطالعه راهنمای خرید مسواک برقی انتخاب درستی برای تامین سلامت و نگهداری از دهان و دندانتان داشته باشید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)