نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 30 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

خواص عسل طبیعی برای کودکان

1402/5/9 19:37
322 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

با مطالعه این مطلب با فواید درمانی عسل طبیعی برای کودکان، بهترین سن معرفی عسل به نوزادان و فرمول شربت سرفه خانگی کودک آشنا می‌شوید.

عسل را پارسی‌زبانان انگبین نامیده‌اند. ماده‌ای طبیعی و فوق‌العاده خوشمزه که از جمله هدایای ارزشمند طبیعت به انسان محسوب می‌گردد. از شهد گل‌ها و گیاهان استخراج می‌شود و قرار دادن آن در رژیم غذایی کودکان بالای یک سال، به همۀ والدین توصیه می‌گردد.

  • چرا نباید به نوزادان زیر یک سال عسل بدهیم؟
  • این شهد شفابخش و شیرین چه تأثیری بر سلامتی کودکان دارد؟
  • شربت سرفه‌ طبیعی برای کودکان را چگونه درست کنیم؟ چطور عسل را در برنامه غذایی فرزندمان جا بدهیم؟

حتماً دانستن پاسخ این سؤالات و همین‌طور اطلاع از قیمت عسل طبیعی برای شما اهمیت دارد، اگر چنین است، با ما همراه باشید.

در چه سنی به کودک عسل طبیعی بدهیم؟

اگر این مقاله را تا انتها مطالعه کنید، متوجه می‌شوید که این شهد شفابخش، خواص مغذی و درمانی فراوانی برای کودک دلبندتان دارد، اما لطفاً برای معرفی آن به فرزندتان عجله نکنید.

نوزادان زیر یک سال هرگز نباید از این مادۀ طبیعی میل کنند؛ چرا که ممکن است دچار مسمومیت غذایی شدیدی به نام بوتولیسم شوند.

موادی در عسل طبیعی وجود دارد که باعث تکثیر نوعی باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم در روده می‌شود. این باکتری، سمومی را ترشح می‌کند که سیستم عصبی نوزاد را تحت تأثیر قرار داده و منجر به مسمومیت شدید خواهد شد. سیستم گوارشی افراد بالای یک سال قادر به از بین بردن این باکتری می‌باشد، اما گوارش نوزادان هنوز به اندازه کافی رشد نکرده است.

به یک نکتۀ مهم توجه کنید: در استفاده از این مادۀ ارزشمند، افراط نکنید.

عسل شیرین است و ممکن است ذائقۀ کودک را تحت تأثیر قرار داده و تمایل به مزۀ شیرین را در او تثبیت کند. خطرِ میل زیاد به شیرینی نیز بر کسی پوشیده نیست: اضافه وزن و ریسک ابتلا به دیابت در بزرگ‌سالی! پس احتیاط کنید.

خرید عسل طبیعی

جدول ارزش غذایی عسل طبیعی

آنچه در جدول زیر مشاهده می‌کنید، میزان انرژی و کربوهیدرات موجود در 100 گرم از این خوراکی ارزشمند است. البته مواد مغذی دیگری نیز در این شهد شفابخش وجود دارد، اما میزان دقیق هر یک از این مواد معدنی و ویتامین‌ها به منشاء گیاهی عسل مربوط است. به عنوان مثال ترکیبات عسل گون طبیعی با کُنار طبیعی متفاوت است.

مقدار

مواد مغذی

304 کیلوکالری

انرژی

82.4 گرم

کربوهیدارت

35.75 گرم

گلوکز

40.94 گرم

فروکتوز

52 میلی گرم

پتاسیم

به طور کلی مواد مغذی موجود در عسل طبیعی عبارتند از:

  • پروتئین
  • منیزیم
  • کلسیم
  • روی
  • فیبر
  • ویتامین c
  • ویتامین B12

خرید عسل طبیعی

هشت فایده عسل طبیعی برای کودکان

سلامتی کودک ارتباط مستقیمی با آرامش و شادی خانواده دارد و والدین همواره در جهت تأمین این مهم می‌کوشند.

عسل طبیعی را به رژیم غذایی فرزندتان اضافه کنید تا هم کامش شیرین شود و هم جانش سلامت. البته قیمت عسل طبیعی بالاست، اما با مطالعۀ این قسمت متوجه می‌شوید که این هزینه، واقعاً ارزشش را دارد.

پُرانرژی

یک قاشق چای‌خوری عسل تقریباً 20 تا 30 کالری دارد و اضافه کردن آن به غذای کودک، انرژی مورد نیاز بدنش را تأمین می‌کند. عسل کنار شاخص گلیسمی پایین‌تری دارد و بهتر است برای تغذیه کودک از آن استفاده کنید. برای اطلاع از قیمت عسل کنار اصل و صد درصد خالص لطفاً سری به فروشگاه های عسل بزنید.

خواص درمانی

این شهد شفابخش، دارای فواید درمانی مشهوری است و می‌توان از خواص ضدمیکروبی و التیام‌دهنده آن برای درمان زخم‌ها، جای سوختگی، نیش حشرات و جای جوش استفاده کرد.

مطالعات نشان داده که ترکیب، عسل، موم طبیعی و کمی روغن زیتون در درمان پسوریازیس و اگزمای آتوپیک کودکان موثر است. همچنین می‌توان برای کاهش درد و تسریع در فرایند بهبودی آفت دهان کودک از عسل گون استفاده کرد.

آنتی ویروسی به نام عسل طبیعی

مطالعات نشان داده که عسل طبیعی پتانسیل پیشگیری از ابتلا به مشکلات دهان و دندان در کودکان مثل پوسیدگی دندان را داراست البته به این شرط که از این ماده به صورت کنترل‌شده استفاده شود.

ضد التهاب طبیعی

یک داروی کاملاً طبیعی برای درمان بیماری‌های التهابی نظیر گلودرد و آسم که معمولاً در میان کودکان شایع است.

خرید عسل طبیعی قصه بازگشت ما به طبیعت است، برای خرید عسل طبیعی گون سری به فروشگاه های آنلاین بزنید.

آنتی اکسیدان و آنتی بیوتیک

اثرات آنتی اکسیدانی و آنتی بیوتیکی این شهد شفابخش، باعث می‌شود که در بدن به مبارزه با فعالیت رادیکال‌های آزاد بپردازد. همین ویژگی عسل طبیعی، آن را به یکی از پرمصرف‌ترین مواد غذایی در میان کودکان تبدیل کرده است.

پروبیوتیک طبیعی

مصرف این خوراکی ارزشمند به رشد باکتری‌های سالم در روده منجر می‌شود و در حفظ میکروبیوم سالم روده در کودکان کمک شایانی می‌کند. البته از ماست و دوغ پروبیوتیک نیز غافل نشوید.

تسکین رفلاکس معده

رفلاکس معده در میان کودکان شایع است. مصرف متعادل عسل، پوشش معده و مری را اصلاح می‌کند و به تسکین این عارضه منجر خواهد شد. بنابراین، از بازگشت شیره معده و مواد غذایی به مری جلوگیری خواهد کرد. مصرف این شهد طلایی ارزشمند، به بهبود بافت دریچۀ معده و مری نیز کمک می‌کند در نتیجه شانس بروز رفلاکس کاهش خواهد یافت.

درمان یبوست و اسهال کودکان

این مشکلات نیز در میان کودکان رایج است. برای درمان، یک قاشق چای‌خوری عسل طبیعی را به صورت ناشتا به کودک بدهید تا گوارش کودک تنظیم شود و حرکات روده نیز بهبود یابد.

ممکن است برای شما هم این سوال پیش آمده باشد، چرا قیمت عسل طبیعی واقعی بالاست؟ می‌دانستید که یک زنبور کارگر در طول عمر خود فقط موفق به تولید حدود یک‌دهم قاشق چای‌خوری عسل می‌شود؟ فرایند تولید این محصول ارزشمند، مشقت‌بار و طولانی است به همین دلیل قیمت عسل طبیعی تا حدودی بالا است.

عسل ارگانیک

عسل طبیعی و درمان سرماخوردگی و سرفه کودکان

وزارت بهداشت ایران، استفاده از داروهای بدون نسخه سرفه و سرماخوردگی را برای کودکان زیر چهار سال توصیه نمی‌کند. این داروها فقط در صورت تجویز متخصص اطفال، برای این رنج سنی، مجاز هستند.

از طرفی، عسل طبیعی، خواص ضد میکروبی، ضد ویروسی و ضد قارچی دارد و در سراسر جهان به عنوان داروی خانگی سرماخوردگی و سرفه به کار می‌رود.

اگر کودک بالای یک سال شما به سرماخوردگی و سرفه مبتلا است، شب‌ها قبل از خواب یک قاشق چای‌خوری عسل طبیعی به او بدهید تا علائم بیماری تسکین یابد. کیفیت خواب کودک نیز رفته رفته بهبود خواهد یافت.

فرمول شربت سرفه طبیعی کودکان نیز از این قرار است: یک استکان آب ولرم، یک قاشق چای‌خوری آب لیمو ترش تازه و یک قاشق چای‌خوری عسل طبیعی.

چطور به کودکم عسل بدهم؟

اگر فرزند شما به تازگی دوره نوزادی را پشت سر گذاشته و قصد دارید که این طلای خوراکی ارزشمند را در رژیم غذایی‌اش بگنجانید، احتیاط کنید.

این کار را با مشورت متخصص اطفال و به تدریج انجام دهید؛ در این صورت، اگر فرزندتان به عسل آلرژی داشته باشد، فوراً متوجه می‌شوید و اقدامات لازم را انجام خواهید داد.

سؤال خیلی از پدر و مادرها این است که از چه راهی این ماده خوراکی را در برنامه غذایی روزانه کودک‌ جای دهند. پیشنهاد ما استفاده از روش‌های زیر است:

  • فرنی کودک‌ را با کمی عسل طبیعی شیرین کنید.
  • برای طعم‌دار کردن شیر یا ماست از عسل استفاده کنید.
  • کمی عسل طبیعی روی نان تست بمالید و با عنوان صبحانه به کودک بدهید.
  • موز را له کنید، کمی عسل روی آن بریزید و با قاشق به فرزندتان بخورانید.

در صورت مشاهده‌ی این علائم، مصرف عسل را متوقف کنید: مشکلات تنفسی، ضعف عضلانی و یبوست.

خرید عسل کنار

سخن پایانی

در این مطلب با خواص مغذی و درمانی عسل طبیعی برای کودکان آشنا شدید. اما نکتۀ مهمی که می‌بایست به آن توجه کنید این است که تمام این خواص مفید فقط در محصول طبیعی و خالص یافت می‌شود. بازار عسل‌های تقلبی و تغذیه‌ای (زنبور به جای شهد گل‌ها با شکر تغذیه می‌شود) پُر رونق است؛ بنابراین خرید عسل طبیعی و خالص قدری دشوار می‌باشد. پیشنهاد ما این است که برای اطلاع از قیمت عسل طبیعی به صفحه محصولات فروشگاه های آنلاین عسل سری بزنید و با قصۀ بازگشت ما به طبیعت نیز آشنا شوید.

پسندها (2)

نظرات (0)