نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 30 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

برای ختنه نوزاد به کدام دسته از متخصصان مراجعه کنیم؟

1402/4/10 10:51
293 بازدید
اشتراک گذاری

بهترین دکتر ختنه

تمامی والدین پس از اینکه صاحب فرزند پسر شوند قطعاً با این سؤال مواجه خواهند بود که برای انجام عمل ختنه فرزند خود بایستی به کدام دسته از پزشکان مراجعه کنند؟ امروزه در کشور ما اگرچه پزشکان متخصص رشته‌هایی نظیر اطفال، جراحی و ... از نظر قانونی اجازه انجام این عمل را دارند؛ اما باید توجه داشت که ختنه یک جراحی تخصصی محسوب شده و مانند هر عمل جراحی تخصصی دیگری، برای رسیدن به نتیجه بهتر باید انجام آن را به بهترین دکتر متخصص ختنه سپرد.

اما کدام پزشکان به‌عنوان بهترین دکتر ختنه صلاحیت انجام این جراحی مهم را دارند؟ برای دانستن بهتر این موضوع لازم است ابتدا کمی با عمل جراحی ختنه آشنا بشویم. پس تا پایان این نوشتار با ما همراه باشید.

ختنه چیست؟ فواید ختنه چیستند؟

نوزاد پسر به‌صورت طبیعی در انتهای آلت تناسلی (کلاهک آلت) خود یک بافت کشسان دارد که سر آلت (گلنس یا Glans) در آن قرار می‌گیرد. به این بافت پوست ختنه‌گاه یا پیش‌پوست (Prepuce or Foreskin) می‌گویند. این بافت دارای دولایه پوستی و مخاطی است و در زمان نوزادی به‌صورت کامل به کلاهک یا آلت چسبیده است. پیش‌پوست معمولاً تا زمان بلوغ به طور کامل جدا می‌شود و می‌توان آن را به عقب برگرداند. جراحی برداشتن پیش‌پوست ختنه (Circumcision) نام دارد.

از نظر علمی فواید زیادی برای انجام ختنه ذکر شده است، مانند بهداشت بهتر، کاهش احتمال عفونت ادراری، کاهش ریسک انتقال بیماری‌های مقاربتی (ایدز، هپاتیت و سایر بیماری‌های جنسی)، جلوگیری از بیماری‌های آلت. متأسفانه به‌اشتباه بین مردم این تصور به وجود آمده است که این جراحی ممکن است باعث بروز اختلال جنسی مانند زودانزالی شود؛ اما در مطالعه‌های گسترده‌ای که انجام شد رابطه‌ای بین این عمل و هیچ نوع اختلال جنسی یافت نشد. به بیان دیگر ختنه صحیح و اصولی باعث زودانزالی، کاهش لذت جنسی، کوتاهی آلت و یا ناباروری نمی‌شود.

بهترین متخصص ختنه

معاینات تخصصی قبل از ختنه، لازمه جلوگیری از مشکلات ثانویه ناشی از ختنه بد

ازآنجایی‌که که همه نوزادان پسر از نظر آناتومی ناحیه تناسلی و وضعیت مجاری ادراری یکسان نیستند، به همین دلیل انتخاب بهترین روش انجام جراحی ختنه و اینکه در چه سنی بایستی این عمل را انجام داد، مواردی هستند که بدون مشورت با یک متخصص ختنه امکان‌پذیر  نخواهد بود. در حقیقت لازمه انجام یک ختنه خوب و صحیح، انجام معاینات تخصصی قبل از ختنه و انتخاب روش و زمان مناسب بر اساس نتایج این معاینات است. متأسفانه اغلب پزشکان با تخصص‌های متفرقه که اقدام به انجام جراحی ختنه می‌کنند بدون درنظرگرفتن این موارد، برای همه نوزادان یک روش (معمولاً روش حلقه) را توصیه می‌کنند. درحالی‌که بهترین دکتر ختنه ابتدا با انجام معاینات دقیق پزشکی، وضعیت نوزاد شما را به‌خوبی بررسی کرده و سپس باتوجه‌به شرایط منحصربه‌فرد هر نوزاد، روش و زمان مناسب برای انجام عمل ختنه را به والدین پیشنهاد می‌دهد.

متخصص اورولوژی (جراحی مردان): بهترین دکتر ختنه

در میان تخصص‌های پزشکی مختلف، مرتبط‌ترین و تخصصی‌ترین آنها دررابطه‌با مسائل مربوط به اندام تناسلی مردان، تخصص اورولوژی (جراحی مردان) است. نکته حائز اهمیت این است که حتی در صورت مراجعه به دیگر متخصصان نظیر متخصصان اطفال یا جراحی برای انجام عمل ختنه، در صورت بروز مشکلات ثانویه و پیچیده‌شدن شرایط نوزاد حین یا بعد از ختنه، این پزشکان نیز به‌ناچار شما را به متخصص اورولوژی (جراحی مردان) ارجاع خواهند داد که همین امر باعث تحمیل فشار مراجعات بیشتر و جراحی‌های متعدد بر نوزاد شما و همچنین صرف هزینه‌های مالی بیشتر خواهد بود. مضاف بر اینکه در چنین شرایطی امکان به‌وجودآمدن عوارض بد دائمی برای فرزند شما نیز وجود خواهد داشت. پس بهتر است برای جلوگیری موارد ناخوشایندی که به آن‌ها اشاره شد، از ابتدا با انتخاب یک دکتر خوب ختنه یعنی متخصص اورولوژی با دانش و تجربه کافی در زمینه ختنه نوزاد، در کمال آسودگی و با صرف هزینه‌های کمتر، عمل جراحی ختنه نوزاد خود را  به بهترین و اصولی‌ترین روش‌های علمی انجام بدهید. به‌خاطر داشته باشید که انجام نادرست ختنه یا عدم توجه به معاینات اورولوژی لازم پیش از ختنه می‌تواند باعث بروز مشکلات جدی تناسلی در فرزند شما شده و عوارض بدی را در بزرگسالی برای او به بار بیاورد.

دکتر ختنه تهران

بهترین مرکز ختنه نوزاد کجاست؟

ازآنجایی‌که عمل ختنه نوزاد نیازمند فراهم‌کردن محیط استریل و فضای آرام است، طبیعتاً انتخاب بهترین محل انجام جراحی ختنه به‌اندازه انتخاب بهترین دکتر ختنه حائز اهمیت است. از سوی دیگر وجود تجهیزات تخصصی معاینه و جراحی از ملزومات بسیار مهم یک مرکز خوب ختنه است. بر همین اساس پیشنهاد ما به شما مرکز تخصصی ختنه تهران است. مرکزی که برای اولین‌بار در ایران عمل ختنه را به‌تمامی روش‌های استاندارد و علمی انجام می‌دهد. ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مرکز عبارت‌اند از:

1. تمرکز بر انجام ختنه نوزاد و کودک به‌صورت اصولی جهت جلوگیری از بروز عوارض ختنه بد

2. ختنه تخصصی نوزاد توسط متخصص اورولوژی (جراحی مردان)

3. انجام عمل جراحی ختنه به‌تمامی روش‌های علمی و استاندارد از قبیل :

  • روش ختنه سنتی (شیوه کلاسیک یا تکنیک Dorsal Slit-Sleeve)
  • کلامپ نقره‌ای یا کلامپ گومکو(Gomco Clamp) که به نام ختنه با لیزر نیز شناخته می‌شود
  • کلامپ موگن (Mogen Clamp)
  • حلقه پلاستیکی

4. انتخاب روش ختنه پس از ویزیت و مشاوره با والدین بر اساس آناتومی کودک و تمایل والدین

5. انجام عمل ختنه در محیطی آرام و بدون استرس

6. ختنه بدون خون‌ریزی، بدون بخیه و بدون درد

7. بررسی سلامت جنسی نوزاد و معاینه برای تشخیص و جلوگیری از اختلالات احتمالی آلت تناسلی

این مرکز به‌عنوان نخستین مرکز تماماً تخصصی در زمینه ختنه نوزادان توسط دکتر سید شهاب‌الدین ایزدی یکی از بهترین متخصصان جراحی اورولوژی ایران تأسیس شده است. دکتر ایزدی دانش‌آموخته دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و در زمینه بیماری‌ها و جراحی کلیه و مجاری ادراری و تناسلی بسیار کارآزموده و مشغول به کار هستند. اخلاق حرفه‌ای و دقت نظر ایشان در برخورد با مراجعان، انجام معاینات تخصصی قبل از ختنه نوزاد و انجام ختنه به‌تمامی روش‌های عملی و استاندارد، ویژگی‌هایی است که باعث آرامش خاطر و رضایتمندی هرچه بیشتر خانواده‌ها و بیماران ایشان شده است.

مرکز تخصصی ختنه تهران

شما همین امروز می‌توانید با دریافت نوبت تلفنی مرکز تخصصی ختنه تهران از خدمات منحصربه‌فرد این مرکز از قبیل انجام معاینات دقیق اورولوژی بر روی نوزاد شما، برگزاری جلسه مشاوره تخصصی با والدین و در نهایت انجام جراحی ختنه به یکی از روش‌های علمی و استاندارد به فراخور شرایط نوزاد، بهره مند شده و با صرف کمترین زمان و با اطمینان کامل، عمل ختنه نوزاد خود را به بهترین دکتر ختنه تهران بسپارید.

پسندها (1)

نظرات (0)