نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 4 ماه سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

جراحی بینی در اصفهان با دکتر ایرجی

1402/3/17 19:14
459 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

جراحی بینی در اصفهان از جمله جراحی های پلاستیک پرطرفدار است و این پروسه زیبایی برای افرادی که از شکل و اندازه بینی خود راضی نیستند، می تواند گزینه مناسبی باشد. در این مقاله به مراحل عمومی جراحی بینی و همچنین نکاتی که قبل و بعد از جراحی باید به آن ها توجه داشته باشید، پرداخته شده است. خواندن این مقاله به افرادی که به هر دلیل تصمیم به انجام عمل زیبایی بینی دارند، توصیه می شود؛ چرا که ما تمامی اطلاعات و نکات لازم در این خصوص را به صورت خلاصه اما مفید در اختیار شما خوانندگان گرامی قرار داده ایم تا تجربه ای شیرین از این جراحی برای شما به یادگار باقی بماند.

جراحی بینی در اصفهان با دکتر ایرجی

آشنایی با مراحل جراحی بینی

مرحله اول : انتخاب جراح بینی

پیش از هر اقدامی لازم است در خصوص بهترین جراح بینی در اصفهان به خوبی تحقیق نمایید و لیستی از جراحان برتر در این زمینه را تهیه کرده و بعد از انجام بررسی های لازم در خصوص مدرک تحصیلی، تجربه کاری و میزان رضایت سایر مراجعه کنندگان و موفقیت در عمل بینی، بهترین جراح را برای انجام عمل بینی در اصفهان انتخاب نمایید.

مرحله دوم : مشاوره با جراح بینی

در این مرحله، شما با پزشک مورد نظر خود ملاقات خواهید کرد تا بهترین روش جراحی برای نیازهای شما مشخص و تعیین شود. پزشک در این جلسه به شما توضیح می دهد که آیا کاندید مناسبی برای انجام این جراحی هستید، کدام فرم و مدل بینی برای چهره شما مناسب تر است؛ همچنین سوالاتی در مورد سلامتی و تاریخچه سوابق پزشکی و اهداف شما از انجام عمل زیبایی بینی پرسیده می شود. در واقع در طی این جلسه برنامه ریزی های لازم در خصوص جراحی بینی انجام شده و سپس روز عمل جراحی شما مشخص می شود.

مرحله سوم : آماده‌سازی

قبل از جراحی، جراح بینی شما دستورالعمل‌های خاصی را به شما اعلام کند. ممکن است شما نیاز به توقف مصرف داروهای خاص، قطع سیگار و یا تهیه آیتم‌های خاصی برای بعد از جراحی داشته باشید. همچنین یک سری آزمایش برای اطمینان از سلامتی شما تجویز می شود که لازم است آن را چند روز قبل از تاریخ مشخص شده برای عمل ، انجام داده و بعد از نشان دادن آن به پزشک و تایید نهایی نتیجه را در روز جراحی نیز همراه خود داشته باشید.

مرحله چهارم : عمل جراحی

ممکن است با وجود اشتیاق فراوان، بسیاری از افراد در روز جراحی دچار استرس شوند که کاملا طبیعی است؛ پروسه و روند جراحی بر اساس شرایط جسمانی و آناتومی صورت هر شخص توسط جراح بینی از پیش برنامه ریزی شده و مجدد قبل از بیهوشی با بیمار بررسی های نهایی انجام می شود. پروسه بیهوشی شما حدود چند دقیقه زمان می برد و پس از آن پروسه جراحی آغاز می شود. در این مرحله جراح به تغییر  اصلاحات لازم در بافت و ساختار بینی می پردازد.

بعد از جراحی بینی باید منتظر چه چیز باشیم؟

دکتر نیلوفر ایرجی، جراح بینی خوب در اصفهان از بیماران می خواهد که برای مشاهده نتایج این جراحی کاملا صبور باشند و از قضاوت عجولانه در رابطه با فرم و ظاهر بینی خود، پرهیز نمایند؛ از طرفی لازم است تا زمان بهبودی و رسیدن به نتیجه نهایی یک سری نکات و مراقبت های بعد از جراحی را به خوبی رعایت کنید تا بعد از عمل دچار عوارض ناخواسته نشوید. لازم است به این نکته توجه داشته باشید که دستیابی به نتیجه مورد انتظار از عمل بینی زمانبر بوده و به صبر و حوصله زیادی نیاز دارد. در ادامه به مهم ترین نکات در خصوص مراقبت های بعد از جراحی بینی اشاره شده است :

  • استفاده از کمپرس یخ تا 72 ساعت بعد از جراحی به منظور کاهش تورم و کبودی های ناشی از عمل به تمامی بیماران توصیه می شود.
  • بهتر است در روزهای ابتدایی بعد از عمل به رژیم غذایی خود توجه داشته باشید و مواد غذایی نرم و آبکی مصرف کنید ؛ همچنین بهتر است مواد غذایی شما از پروتئین، ویتامین و سایر مواد معدنی مفید تشکیل شده باشد؛ چرا که مصرف این نوع مواد غذایی به ترمیم سریع تر بافت های بدن کمک کرده و سیستم ایمنی بدن شما را افزایش می دهد؛ به این ترتیب دوره ریکاوری شما کوتاه تر خواهد شد.
  • توصیه می شود از مصرف نمک و ادویه ها در این دوران خودداری نمایید؛ چرا که سدیم تورم موجود در بافت های بینی را افزایش می دهد. لازم است از انجام فعالیت های شدید بدنی، ورزش کردن و بلند کردن اجسام سنگین خودداری نمایید؛ چرا که انجام هرگونه فعالیت بدنی که با افزایش ضربان قلب همراه باشد، خطر خونریزی و باز شدن بخیه ها را به همراه دارد.
  • از جمله مراقبت های مهم و تاثیر گذار در نتیجه عمل بینی، استفاده از چسب بینی است که لازم است حتما به صورت دقیق و با فشار ملایم روی بینی زده شود تا تورم بینی کاهش یافته و بینی شکل خوبی پیدا کند.

نتیجه گیری نهایی

اگر به هر دلیل قصد انجام جراحی بینی در اصفهان را دارید ، لازم است پیش از هر چیز با مراحل و پیامدهای مثبت و منفی این جراحی آشنایی پیدا کنید و به صورت آگاهانه تصمیم گیری کرده و سپس اقدام به انتخاب یک جراح بینی خوب در شهر خود نمایید؛ این موضوع کمک می کند تا شما در طول پروسه جراحی دچار نگرانی و تشویش نشوید؛ با این حال اگر در دوران اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی هر سوالی داشتید، می توانید این موضوع را با جراح بینی خود در میان بگذارید. در نهایت ذکر اینکه لازم است که دستیابی به بهترین نتیجه از انجام این جراحی در گرو رعایت مراقبت ها و دستورالعمل های پزشکی بعد از عمل است.

پسندها (1)

نظرات (0)