نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 30 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

دستور شستشوی انواع روتختی و ملحفه | راهنمای جامع

1402/2/19 8:41
536 بازدید
اشتراک گذاری

 رپورتاژ :

دستور شستشوی انواع روتختی و ملحفه

با راهنمای جامع ما، نحوه صحیح شستشو و مراقبت از انواع ملافه ها را بیاموزید. از ملحفه گرفته تا روتختی، ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم.

خرید روتختی بر اساس گزارش ما از وبسایت معتبر سپارشی تنها گام آغازین برای داشتن یک رختخواب جذاب و ایده آل است. حفظ ظاهر اولیه سرویس روتختی یا ملحفه های شما، درکنار کاهش هزینه ها به شیک ماندن اتاق خواب دونفره، دخترانه یا پسرانه شما کمک زیادی می کند. دانستن مهمترین نکات شستشو، نگهداری و مراقبت از این محصولات گامی مهم است؛ با ما همراه شوید ...

چرا مراقبت و نگهداری از روتختی مهم است؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا مراقبت مناسب از رختخواب بسیار مهم است؟ خب بذار بهت بگم! نه تنها باعث می‌شود که رختخواب شما ظاهر و بویی تازه داشته باشد، بلکه می‌تواند به خواب بهتر و سلامت کلی کمک کند. شستن منظم ملحفه ها و روبالشی ها می تواند کثیفی، عرق و سلول های مرده پوست را که هنگام خواب جمع می شوند، از بین ببرد. این از تجمع مواد آلرژی زا مانند کنه های گرد و غبار که می تواند باعث ایجاد آلرژی و تشدید علائم آسم شود، جلوگیری می کند. علاوه بر این، ملافه‌های تمیز می‌توانند به تنظیم دمای بدن در طول شب کمک کنند و به خوابی آرام‌تر کمک کنند. بنابراین، اهمیت مراقبت مناسب از رختخواب را دست کم نگیرید؛ سلامت و رفاه شما ممکن است فقط به آن بستگی داشته باشد!

دستور جامع شستشوی روتختی

دستور جامع شستشوی روتختی

وقتی صحبت از شستن ملافه می شود، چند نکته کلی وجود دارد که باعث می شود ملحفه های شما هر بار تمیز و تازه ظاهر شوند.

  • برچسب شستشوی روتختی :

همیشه برچسب مراقبت روی ملافه خود را بخوانید تا از چروک شدن یا آسیب دیدن در طول شستشو جلوگیری کنید.

  • نوع شوینده روتختی :

از مواد شوینده ملایم لباسشویی (مایع لباسشویی، شامپو، پودر صابون) استفاده کنید، پودر رختشویی علی الخصوص پودر های آنزیم دار به هیچ عنوان استفاده نکنید؛ از مصرف زیاد نرم کننده روی پارچه خودداری کنید زیرا می تواند بر روی ملحفه های شما باقی بماند.

  • برنامه شستشوی روتختی :

ماشین های لباسشویی مختلف تنظیمات ویژه شستشوی ملحفه (DELICATE) و یا شستشوی لحاف (DUVET) را دارند؛ تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید توجه به وزن ماشین لباسشویی است.
لحاف دونفره در ماشین لباسشویی بالای 7 کیلوگرم و لحاف یکنفره را در ماشین لباسشویی حداقل 5 کیلوگرم شستشو دهید.

  • دمای شستشوی روتختی :

رعایت دمای شستشوی روتختی نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید تا به رنگ و کیفیت پارچه آسیب نرسد.
دمای پایین (زیر 30 درجه) برای انواع روتختی مناسب است. سرویس ملحفه سفید کتان بعنوان یک محصول باکیفیت و بدون رنگ دهی قابل شستن با دمای آب بالا است.

اتوکردن ملحفه ها

  • اتوکردن ملحفه ها :

برای جلوگیری از اتو کردن ملحفه های چروک دو نکته را هنگام شستشو در نظر داشته باشید. عدم استفاده از برنامه خشک کن و صاف کردن آنها روی بند رخت هنگام پهن کردن میتواند تا حد زیادی از چروک پس از شستشو بکاهد. ملحفه های سفید یا روشن را در معرض نور آفتاب خشک کنید تا رنگ سفید و درخشانشان دوباره نمایان شود و در عین حال کاملا از شر آلودگی های باکتریایی، انگلی و قارچی راحت شوید.

دستور شستن انواع ملحفه

شستن ملافه ممکن است یک کار پیش پا افتاده به نظر برسد، اما در واقع اطمینان از داشتن یک محیط راحت و تمیز برای خواب بسیار مهم است.

  • شستن ملحفه های پنبه ای و کتان :

بیشتر ملحفه های پنبه ای را می توان در آب گرم با مواد شوینده ملایم شسته و با حرارت ملایم یا متوسط خشک کرد. دقت کنید چون از ثبات رنگ پارچه ها مطمئن نیستید این روش را فقط برای ملحفه های سفید استفاده کنید.

  • شستن ملحفه های ابریشمی :

ملحفه های ابریشمی یا ساتن نیاز به مراقبت بیشتری مانند شستن دست در آب خنک و خشک کردن هوا دارند تا به پارچه ظریف آسیب نرسد.

این اشتباهات را در شستن روتختی و ملحفه ها مرتکب نشوید :

یکی از مهمترین اشتباهات شستن مکرر رختخواب است. اگرچه ممکن است بهداشتی به نظر برسد، اما شستن هر روز آنها می‌تواند باعث ضعیف شدن الیاف و فرسودگی سریع آنها شود.

اشتباه دیگر استفاده از آب داغ به جای گرم یا سرد هنگام شستن آنهاست. آب داغ می‌تواند رنگ‌های ملافه‌های شما را کم  و محو کند و حتی اگر نسبتاً جدید باشند، آن‌ها را کهنه و فرسوده نشان می‌دهد.

همچنین مهم است که ملافه های خود را بیش از حد در خشک کن خشک نکنید زیرا این امر می تواند به الیاف آسیب برساند و باعث چسبندگی ساکن شود. با اجتناب از این اشتباهات رایج، می توانید ملافه های خود را برای سال های آینده تازه و راحت نگه دارید!

این اشتباهات را در شستن روتختی و ملحفه ها مرتکب نشوید

کلام پایانی

چرک شدن، گرد و غبار و موارد حساسیت زا می تواند خواب خوش شما را به کابوس شبانه تبدیل کند. دانستن روش شستشوی روتختی علاوه بر اینکه به شادابی، سلامتی و طراوت روحیات و سلامتی شما کمک می کند؛ از لحاظ ظاهری اتاق خواب شما را زیبا و شما را یک کدبانوی ایده آل و خوش سلیقه خواهد کرد.

گزارشی بر گرفته از فروشگاه روتختی سپارشی - متفاوت ترین تجربه خرید آنلاین

پسندها (1)

نظرات (0)