نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 4 ماه سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

شناخت اجزای مبلمان هنگام تهیه آن

1402/2/4 19:25
353 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

یک مبل از قسمت های مختلفی تشکیل شده است و هر تنوع ظاهری متمایز ایجاد می کند. هنگام انتخاب مبل برای منزل خود، دانستن تمام قسمت های مختلف مدل مبل، نام هر قسمت اصلی و تغییرات آن می تواند به شما کمک کند تا سبک مورد نظر خود را برای یک فروشنده یا طراح توصیف کنید. همچنین هنگام قضاوت در مورد کیفیت ساخت مبل مهم است.

در کنار یادگیری اینکه قسمت های مختلف ساخت مبل چه کار می کنند و نامیده می شوند، نگاهی به ساختار داخلی آن نیز مفید است. کیفیت مبل شما تا حد زیادی به قطعات و مواد استفاده شده در داخل آن بستگی دارد: فریم های چوبی سخت، تکیه گاه نشیمنگاه، و نوع پرکننده بالشتک استفاده شده همگی می توانند تفاوت زیادی در راحتی و دوام در طول زمان ایجاد کنند. این قسمت های داخلی در روکش اثاثه یا لوازم داخلی (معمولاً پارچه یا چرم) پیچیده شده اند که نمای بیرونی را می پوشاند.

مبل های سکشنال، به ویژه، به بخش های جداگانه برای هر طرف تقسیم می شوند (که می توانند در طرح های مدولار بازآرایی شوند). یک سکشنال یا با لغزش هر قطعه یا با جدا کردن پیچ ها یا پیچ هایی که آنها را به هم نگه می دارد از هم جدا می شود. تکه‌های یک مبل سکشنال ممکن است علاوه بر اجزای اصلی مانند صندلی عشق یا بخش نیمکت تمام قد، ​​دارای گوه گوشه‌ای، صندلی، یا تکیه‌گاه باشند. برخی از سکشنال ها ممکن است صندلی های بلندی داشته باشند، اما طولانی ترین قسمت مبل معمولاً عرض آن از بازو به بازو است.

در اینجا یاد بگیرید که چه قطعاتی از مبل برای تعیین بهترین نوع و سبک برای فضای شما نامیده می شود.
دسته منحنی تافت مبل
طراحی مورس

بازوهای مبل

بازو مبل را ممکن است با توجه به سبک آن به نام های مختلفی نامگذاری کنند و هر نوع بازوی مبل هدف متفاوتی دارد. بازوها انتهای یک مبل را مشخص می کنند و نقش مهمی در ظاهر و عملکرد کلی قطعه دارند.

بازوی انگلیسی : بازوی انگلیسی پایین است و از لبه جلویی صندلی عقب می‌نشیند. اگر دوست دارید روی مبل خود چرت بزنید، بازوهای انگلیسی کم حاشیه و مناسب هستند. آنها همچنین برای فضاهای کوچک مناسب هستند، زیرا از بدنه مبل بیرون نمی آیند.

بازوی چین دار : قسمت جلوی دسته مبل چین دار با روکش پارچه ای است که از داخل بازو ادامه می یابد.

بازوی رول شده : یک شکل سنتی بسیار رایج برای بازوهای مبل، بازوی نورد شده به سمت بیرون منحنی می شود. اگرچه برای استراحت و مطالعه راحت است، بازوهای چرخانده شده فضای بیشتری را اشغال می کنند و باید هنگام اندازه گیری مبل به آنها توجه شود.

بازوی لاوسون : بازوی لاوسون یک نسخه کم مشخصات و با مقیاس متوسط ​​از بازوی رول شده است.

بازوی مربعی : که بازوی جعبه ای نیز نامیده می شود، بازوی مربعی ظاهری مدرن و متناسب با خطوط و زوایای مستقیم می دهد. بازوهای مربعی برای سرگرمی مفید هستند، زیرا می توانند به عنوان صندلی خدمت کنند. با این حال، آنها به اندازه بازوهای چرخانده شده برای استراحت راحت نیستند.

بازوهای تاکسیدو : بازوهای تاکسیدو بازوهایی هستند که کمی گشاد شده اند که ارتفاعی برابر با پشت مبل دارند.

شناخت اجزای مبلمان هنگام تهیه آن

پشتی مبل

پشتی مبل می تواند از نظر ارتفاع، شکل و جنس بالشتک متفاوت باشد و از سبک و سطح راحتی یک مبل جدایی ناپذیر است.

پشتی متصل : کوسن های پشتی متصل به پشت مبل بسته، گیره یا دوخته می شوند. مزیت این است که آنها حرکت نمی کنند و شما لازم نیست خیلی نگران حفظ شکل آنها باشید.

شتر پشتی : این پشتی مبل سنتی است که بسیار شبیه کوهان شتر است، از وسط بلند شده و در انتها به سمت پایین شیبدار است. اغلب ظاهری رسمی می بخشد.

کانال پشتی : شیارهای عمودی عمیق روی پشتی محکم از ویژگی های متمایز پشت کانال هستند.

کوسن گشاد : بالشتک های گشاد بر خلاف مبل های پشتی متصل از پشت مبل جدا هستند. این اجازه می دهد تا پوشش ها به راحتی برای تمیز کردن برداشته شوند.

پشتی خمیده : پشت مبل پشتی خمیده تماماً منحنی می شود به طوری که با بازوهایی که به طور جداگانه به هم متصل نیستند، یک تکه جامد را تشکیل می دهد.

پشتی بالشی : یک مبل پشتی بالشی بالش های بیشتری نسبت به کوسن های صندلی دارد و بنابراین احساس نرمی بیشتری دارد. این سبک راحتی را ارائه می دهد که می تواند با حرکت دادن بالش ها به اطراف تنظیم شود. با این حال، برای نگه داشتن بالش ها در جای خود نیاز به نگهداری بیشتری دارد.

پشتی تنگ : پشتی محکم روی مبل روکش شده است اما کوسن های شل ندارد. قسمت پشتی حالت محکمی دارد و می تواند ظاهری تمیز، متناسب و رسمی به شما ارائه دهد.

پشتی آبشاری : پشتی مبل آبشاری دارای دو یا چند لایه عمودی از بالشتک های جمع شده و بلند می باشد که به پشت متصل می شوند.

صندلی های مبل

احساس مناسب صندلی مبل برای راحتی و لذت شما در حین استفاده بسیار مهم است. قطعات کوسن مبل را می توان به گونه ای طراحی کرد که صندلی های جداگانه ایجاد کند یا به صورت تک صندلی یا صندلی تنگ طراحی شود.

صندلی بالشتکی : صندلی بالشتکی معمولاً از دو یا سه کوسن تشکیل می شود. از آنجایی که این بالشتک ها برای تحمل وزن نشیمنگاه ساخته می شوند، معمولا محکم تر از کوسن های پشتی هستند. بسته به تعداد روی صندلی، کوسن ها ممکن است مربع یا مستطیل باشند. گاهی اوقات بالشتک های انتهایی به شکل T شکل هستند تا بازوها را در خود جای دهند. روکش صندلی های بالشتکی معمولاً قابل جدا شدن هستند.

صندلی تک کوسنی : برخی از صندلی های مبل دارای یک کوسن تکی هستند. به این صندلی نیمکت نیز می گویند. یک صندلی تک کوسن ظاهری مرتب و مینیمال را ارائه می دهد که می تواند با پشتی بالشی نیز ترکیب شود، که بیشتر به راحتی معمولی است تا مینیمالیسم. وقتی روی یک سر کوسن تکی با کیفیت می‌نشینید، نباید از سر دیگر آن بالا بیاید.

نشیمن تنگ : مبل هایی که بالشتک جداگانه ندارند معمولاً صندلی تنگ نامیده می شوند. این سبک را هم روی مبل های سنتی و هم مدرن و یا مبل هایی با قاب چوبی می توان یافت. به طور کلی ظاهری رسمی را منتقل می کند.

مبل سازی

قسمت های مختلفی از ساخت مبل وجود دارد که ساختار داخلی آن را تشکیل می دهد. اینها تا حد زیادی مسئول طول عمر یک مبل هستند.

عرشه : عرشه سطحی است که مستقیماً زیر بالشتک های صندلی قرار دارد.

تیک تاک مقاوم : تیک، آستر داخلی یک بالشتک است که معمولاً محکم بافته می‌شود و به جلوگیری از جابجایی پرهای کوچک به قسمت بیرونی کوسن کمک می‌کند.

فنرهای دستی هشت طرفه : فنرهای گره خورده با ریسمان محکمی که از جلو به عقب، پهلو به پهلو و به صورت مورب در هر دو جهت به یکدیگر متصل می شوند. این ساختار فنرها را برای دوام و پشتیبانی یکسان به هم متصل می کند.

پر کردن : پر کردن ممکن است فوم، روکش یا بالشتک باشد که برای راحتی مبل استفاده می شود.

قاب : قاب شامل استخوان های یک مبل است که نه تنها شکل، بلکه کیفیت را نیز تعیین می کند. مبل های باکیفیت دارای چارچوب های چوبی خشک شده در کوره با اتصالات قوی و تقویت شده هستند.

پایه

به جای پایه های معمولی، پایه پایه پایه جعبه مانندی است که اغلب در مبل های امروزی یافت می شود.

تاربندی : تاربندی شامل نوارهای در هم تنیده ای از مواد مصنوعی است که به قاب چوبی مبل متصل شده است. معمولاً به جای فنرهای پشتیبانی استفاده می شود.

قاب مبل تختخوابشو : برخی از مبل ها می توانند تا شوند تا به عنوان محل خواب استفاده شوند. در داخل یک مبل تختخواب شو یا فوتون، یک قاب تخت تاشو زیر نشیمن یا کوسن قرار دارد. هنگامی که مبل به عنوان صندلی استفاده می شود، چارچوب تخت خواب فنری معمولاً توسط قاب بیرونی کاناپه پنهان می شود.

https://benizma.com/product-category/مبل-چستر-ترک/

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)