نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 4 ماه سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

چگونه فرزند خود را به یادگیری زبان انگلیسی تشویق کنیم

1402/2/4 9:48
417 بازدید
اشتراک گذاری

چگونه فرزند خود را به یادگیری زبان انگلیسی تشویق کنیم

کم کم مدارس رو به پایان هستند و تعطیلات تابستانی در حال شروع شدن است.

اگر قصد دارید کودکان زبان انگلیسی را آموزش ببینند حتما می‌خواهید بدانید که چگونه می ‌توان به آن ‌ها کمک کرد یا اگر دوست دارید خودتان در منزل، زبان انگلیسی به کودکانتان آموزش دهید، قطعا می ‌خواهید بدانید که چگونه باید این کار را انجام دهید. برای کمک به کودکانتان در یادگیری زبان انگلیسی یا آموزش آن ها در منزل، حتما نیاز نیست که سطح زبان انگلیسی بالایی داشته باشید، مهم‌ ترین مسئله این است که خودتان مشتاق باشید و فرزندانتان را تشویق و تمجید کنید. این اشتیاق شما، کودکتان را مشتاق و علاقه ‌مند به یادگیری می کند.

آموزش انگلیسی به کودکان با بازی

یکی از بهترین روش ‌های خلاقانه  برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان دبستانی و خردسال استفاده از بازی ‌های متنوع است. بازی ‌ها راهی عالی برای لذت بخش کردن یادگیری هستند، چراکه نه تنها حس رقابت آن ها را تقویت می ‌کنند بلکه داشتن هدف و تلاش برای دستیابی به آن را یاد می ‌گیرند. با برنده شدن در بازی، کودک احساس می‌ کند کار مهمی انجام داده و موفق شده است.

اگر آموزش زبان انگلیسی به کودکان دبستانی جزء درس‌ های اضافه تلقی شود ممکن است تمایلی برای یادگیری از خود نشان ندهند. پس بهتر است همانند فعالیت‌ های خارج مدرسه مثل ورزش یا رقص در نظر گرفته شود تا کمتر حس درس و کار عملی داشته باشند. بازی  برای هر سنی نشاط آور است و کودکان نیز عاشق بازی کردن هستند. اگر پدر و مادری هستید که می‌خواهید زبان انگلیسی را به فرزندتان آموزش دهید حتما آن را به شکل یک بازی مفرح طراحی کنید.

به عنوان مثال بازی زیبای Memory این بازی برای یادگیری واژگان بسیار عالی است. سعی کنید یک واژه را روی یک کارت بنویسید و تصویر آن را روی دیگر کارت بکشید، یا واژه ‌های مترادف و متضاد را روی دو کارت مختلف بنویسید. سپس تمام کارت ‌های روی میز قرار دهید و از کودکان بخواهید با توجه به عکس روی کارت، آن واژه را حدس بزنند.

آموزش انگلیسی به کودکان با بازی

آموزش انگلیسی به کودکان با شعر و آهنگ

آهنگ ‌ها روشی فوق‌العاده برای آموزش واژگان جدید زبان انگلیسی به کودکان هستند. بهترین زمان استفاده از آهنگ، پس از معرفی واژگان جدید است.

تلاش کنید حتی کودکان خجالتی هم در خواندن شعر با شما همراهی کنند. برای این منظور، بخشی از آهنگ را خودتان بخوانید و سپس از آن ها بخواهید با خواندن ادامه آهنگ، به شما پاسخ دهند.

استفاده از روش ‌های زیر کودکان را تشویق می کند تا شما را در خواندن آهنگ همراهی کنند :

  • از کودکان بخواهید با حرکات دست و رقص با آهنگ همراه شوند.
  • از کودکان بخواهید این ترانه را به صورت یک پروژه هنری نشان دهند.
  • از کودکان بخواهید که شعر را با ایده خود تکمیل کنند.

آموزش انگلیسی به کودکان با داستان

برای آموزش واژگان جدید به کودکان دبستانی، می توانید از کتاب داستان استفاده کنید.

به علاوه می ‌توانید از آن ها بخواهید که کتاب داستان انگلیسی مورد علاقه خود را به کلاس بیاورند و برای سایر همکلاسی‌ های خود بخوانند.

برای کودکان خردسال، هم زمان با خواندن کلمات به تصاویر اشاره کنید تا بتوانند آن ها را به هم مرتبط کنند. به علاوه آن ها را تشویق به مشارکت کنید. به عنوان مثال ، وقتی می گویید “the red bird”، از آن ها بخواهید که به پرنده اشاره کنند.یک کتاب را بارها و بارها بخوانید تا کودکان به خوبی تمام واژگان آن را یاد بگیرند.

بیشتر بخوانید : 10 راه برای کمک به کودکان برای یادگیری زبان

آموزش انگلیسی به کودکان با فعالیت‌های هنری

هنر روشی خارق‌العاده برای علاقه ‌مند کردن کودکان به یادگیری زبان انگلیسی است.کارهای هنری باید در ابتدا و انتهای کلاس یا آموزش‌تان در منزل انجام شود. بعد از آموزش واژه جدید، از آن ها بخواهید که تصویر آن واژه را نقاشی کنند و  آنها را ترغیب کنید تا در مورد کارشان با شما صحبت کنند. مثلا با عبارت “?What color is this”  بپرسید، از چه رنگی استفاده می‌ کنند تا از این طریق با رنگ‌ ها نیز آشنا شوند. یا در سطوح بالاتر که انواع شغل، میوه ‌ها و نام حیوانات را یاد می‌ گیرند، در کنار ترسیم واژه از آن ها بخواهید، آن واژه را نوشته و به صورت لیبل روی نقاشی خود برچسب کنند.

سایت Art Projects for Kids  ایده ‌های بیشتری برای انجام فعالیت ‌های هنری به شما ارائه می ‌دهد که برای آموزش واژگان بسیار مفید می‌باشند. این سایت توسط معلمان تأیید شده و سرشار از منابع و ایده‌ های جدید است. همچنین ایده ‌های سرگرم کننده‌ تر در سایت Artful Parent ، ایده‌ های کاردستی درسایت Enchanted  Learning   و کاردستی ‌های موضوع دار در Funology ارائه شده  ‌است.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان با اپلیکیشن

با توجه به علاقه کودکان به استفاده از گوشی ‌های هوشمند، استفاده از اپلیکیشن ‌های هدفمند زبان انگلیسی بسیار مؤثر است.این برنامه‌ ها کمک می‌کنند تا آنچه را که خودتان به کودکان آموزش داده‌ اید را بهتر و عمیق ‌تر یادبگیرند. در عین حال برای تمرین مهارت ‌های مختلف زبان انگلیسی و یادگیری لغات و عبارات جدید بسیار مفید هستند.

لوازم تحریر به عنوان مشوق زبان آموزان

لوازم تحریر به عنوان مشوق زبان آموزان

می خواهیم برخی از لوازم تحریر به یادگیری زبان کمک می کند و همچنین به عنوان هدیه می توانند مشوق خوبی در یادگیری زبان باشند، را معرفی کنیم.

دفتر زبان

همانطور که می دانید زبان آموزان دفتر زبان دو خط و چهار خط استفاده می کنند. البته دفترها در انواع مختلفی تولید می شوند و هر فردی متناسب با جایگاه خود نوع دفتر مورد نیاز خود را تهیه می کند. در خرید یک دفتر خوب سایز کاغذ، نوع ورق و صفحه، خط کشی و طرح بندی، فاصله خطوط و نوع صحافی بسیار مهم است. البته برای کودکان دفتر چهار خط مناسب تر است.

برای خرید دفتر زبان در انواع مختلف دفتر زبان 4 خط ، دفتر زبان انگلیسی فانتزی ، دفتر زبان سه خط و دفتر زبان انگلیسی دخترانه و انواع دفتر زبان به فروشگاه لوازم تحریر مجیک نوت مراجعه نمایید. خرید دفتر زبان در بهترین قیمت بازار.

خرید آنلاین لوازم تحریر فانتزی از مجیک نوت

مداد و اتود

برای علاقه مند شدن کودکان می توانید از مداد و اتود های فانتزی استفاده کنید. طرح های کارتونی کودکان را سر ذوق می آمورد.

پاک کن

انواع پاکن فانتزی در طرح های فانتزی و شکلهای جذاب مشوق و هدیه جذابی برای کودکان است.

خودکار و روان نویس

برای نوجوانان که کار با خودکار و روان نویس را یاد گرفته اند بهتر است برای هدیه به آنها خودکار و روان نویس فانتزی هدیه دهید.

هایلایتر فانتزی

انواع هایلاتر کیوت و زیبا و رنگ های متنوع

نقش هدیه در تشویق کودکان

در پایان می خواستم با والدین سخنی داشته باشم. کودکان بسیار حساس هستند و وقتی کار جدیدی را آغاز می کنند مراحل آغازین آن در ذهن آنها ثبت می شود و برای آموزش زبان بسیار مهم است که در کنار آنها باشیم و با پیشرفت های آنها، تشویقشان کنیم و با یک هدیه به فرزندمان انگیزه بدهیم.

می توانید به عنوان هدیه برای آنها لوازم نقاشی تهیه کنید. کودکان عاشق نقاشی هستند و مداد رنگی، آبرنگ و دفتر نقاشی را دوست دارند. برای نوجوانان هم می توانید لوازم فانتزی مثل سرکلیدی یا آینه سیلیکونی و یا استیکر تهیه کنید.

خرید آنلاین لوازم تحریر فانتزی

در فروشگاه آنلاین مجیک نوت می توانید انواع دفتر فانتزی، استیک نوت و نوت پد و لوازم تحریر فانتزی مثل مداد و اتود، خودکار و روان نویس، هایلایتر فانتزی در طرح های متنوع را به عنوان هدیه برای فرزندانتان خریداری کنید.

پسندها (2)

نظرات (0)