نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 4 ماه و 7 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

راهنمای خرید دفتر نقاشی برای کودکان

1402/1/22 11:29
763 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

راهنمای خرید دفتر نقاشی برای کودکان

نقاشی اولین زبان ارتباطی قبل از بوجود آمدن توانایی نوشتن در نسل‌های اولیه بشر میباشد. در همه لوح‌های قدیمی این نقاشی ها بودند که مفاهیم را به ما می‌رساندند.

کودکان قبل از یادگرفتن نوشتن با نقاشی احساسات و حرف‌های خود را به پدر و مادر خود می‌رسانند. از زمانیکه کودک به سنی می رسد که می تواند مداد را در دستش بگیرد و بر روی کاغذ بکشد، نقاشی کشیدن یکی از روش های مهم برای برقراری ارتباط و درک تفکرات او خواهد بود.

امروزه با تولید کاغذ و انواع متنوع دفتر نقاشی فانتزی میتوانیم روی کاغذ بی خط نقاشی های زیبا بکشیم و از آن لذت ببریم.

شاید از کودکی خود دفتر نقاشی های خود را که یادآور خاطرات آن زمان است نگهداری کرده باشیم.

نقاشان معروفی در دهه های مختلف بین مردم محبوبیت خاصی دارند کاها محبوبیت آنها به حتی بعد از گذشت سال ها همچنان نقاشی های آنها در موزه ها نگهداری می‌شود.

نقاشی کودکان

نقاشی کردن در کودکان با همان خط خطی کردن های ساده آغاز می‌شود. بسته به توانایی های کودک در سن ۱.۵ تا ۲ سالگی، کودکان می‌توانند با مداد یا مدادشمعی و حتی با گچ خطوط صاف و مدور رسم کنند. بهترین ابزار برای شروع نقاشی در کودکان مداد شمعی یا پاستل است.

یکی از نکاتی که والدین کمتر به آن توجه می‌کنند سایز برگه یا ورقی است که کودکان زیر ۴ سال برای نقاشی از آن استفاده می کنند. کودکان زیر ۴ سال برای نقاشی کردن دست خود را از بازو تکان می‌دهند و کمتر از مچ دست شان استفاده می کنند بنابراین دفتر نقاشی هایی که سایز بزرگتری در حد A4 یا حتی مناسب هستند.

همه امکانات و ابزارهای نقاشی را به یکباره در اختیار او قرار ندهید. همه کودکان از دیدن مدادرنگی، مدادشمعی، آبرنگ، رنگ انگشتی و گواش ذوق می کنند ولی بعد از چندی دیگر آن لطف اولیه را نخواهند داشت بنابراین نسبت به سن کودک ابزار و امکانات لازم را برای او فراهم کنید.

بعد از اتمام نقاشی از او بخواهید که نقاشیش را برای شما توضیح دهد و از او درباره اجزای نقاشیش سوال کنید و اگر امکانش هست نقاشی او را بر روی دیوار یا درب یخچال نصب کنید تا حس ارزشمند بود نقاشیش را از سمت شما کسب کند.

بیشتر بخوانید : بهترین هدیه برای کلاس اولی ها

فواید نقاشی کردن کودکان

فواید نقاشی کردن کودکان

1. یکی از فواید نقاشی کردن افزایش مهارت‌های دستی کودک و تقویت عضلات دست او است. با افزایش سن و با بیشتر شدن این مهارت ها رنگ آمیزی کردن های او نیز بهتر خواهد شد.
2. هماهنگی بین چشم و مغز و دست کودک و افزایش ارتباط بین این سه عضو بدن از دیگر فواید نقاشی کردن کودک است.
3. یکی از مهم ترین فواید نقاشی کردن, پرورش خلاقیت کودک است که سبب خلاق شدن او و کسب موفقیت های بیشتر در آینده خواهد شد.
4. آماده شدن کودک برای حضور در مدرسه و آموزش نحوه صحیح دردست گرفتن مداد

و در آخر این که از نقاشی‌های او تعریف کنید و برای کارهایش ارزش قائل شوید تا به نقاشی کشیدن بیشتر علاقمند شود.

کاربرد دفتر نقاشی

دفتر نقاشی تنها دفتری است که خرید آن کودک و بزرگسال ندارد و شما در هر رده سنی که باشید، دفتر نقاشی را دوست خواهید داشت. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای نقاشی دفتر مخصوص خود را داشته باشند. این افراد هنگامی که نیاز به آرامش بیشتری دارند می‌توانند در دفتر خود نقاشی کنند.

نقاشی در دفتر یکی از راه های بروز خلاقیت در افراد به خصوص در کودکان است. قطعا نقاشی در دفتر نقاشی بزرگ کمک می کند تا علاوه بر افزایش خلاقیت شما، بتوانید ویژگی های هنری خود را بیشتر بشناسید. به همین دلیل بسیاری از روان شناسان توصیه می‌کنند تا از این روش برای بیان احساسات و افکار درونی کودکان استفاده شود.

اگرچه استفاده از این دفتر تنها مختص به کودکان نیست و بسیاری از بزرگسالان با کمک نقاشی دفتر اوقات فراغت خود پر می کنند. با این کار علاوه بر خالی کردن ذهن خود، می توانید لجظات آرامش بخش بیشتری را هم تجربه کنید.

اما برای یک نقاشی زیبا علاوه بر ذوق هنری خوب، باید از یک دفتر مناسب هم استفاده کنید. دفتر نقاشی بزرگ دخترانه خوب ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که به بهتر دیده شدن کار شما کمک می کند. پیشنهاد مجیک نوت این است که قبل از خرید خود آنها را حتما مد نظر قرار دهید. در ادامه به شما مواردی را یادآور می‌شویم که در خریدهای بعدی شما بسیار کاربردی خواهد بود.

نکات مهم برای خرید دفتر نقاشی

نکات مهم برای خرید دفتر نقاشی

برای خرید دفتر نقاشی مخصوص کودکان باید با توجه به سن نقاش یک دفتر نقاشی مناسب انتخاب کنیم. به نکات زیر هنگام خرید دفتر نقاشی برای کودکان توجه فرمایید :

اندازه دفتر نقاشی

کودکان زیر 5 سال بهتر است از دفتر بزرگ استفاده کنند تا بتوانند راحت تر نقاشی خود را بکشند. دانش آموزان دبستان برای حمل راحت تر از دفترهای کوچک تر استفاده می کنند و کسانی که به صورت حرفه ای تر مشغول نقاشی هستند که دفتر نقاشی بزرگ که در سایز A4 و یا بزرگتر هستند استفاده می‌کنند که به آن دفتر نقاشی فیلی هم گفته می‌شود.

صحافی دفتر نقاشی

دفتر های نقاشی در دو نوع سیمی و چسبی صحافی می شوند و از نظر جلد در نوع جلد سخت و جلد طلقی تولید میشوند. مدل سیمی برای دفتر نقاشی برای دانش آموزان بسیار مناسب است. مدل سیمی دفتر هم می تواند بر اساس سلیقه شما از نوع سیمی از بالا یا سیمی از کنار باشد. معمولا دفترهای سایز بزرگ از بالا بازشو و دفترهای نقاشی کوچک از کنار بازشو هستند. در مقابل دفترهای چسبی قیمت مناسب تری دارند و برای اینکه به راحتی استفاده شوند معمولا به صورت 40 برگ به فروش می‌رسد.

گرماژ کاغذ

در هنگام خرید دفتر نقاشی باید بدانید برای چه نوع نقاشی قصد خرید داریم.

برای جلوگیری از رنگ پس دادن در کاغذ، معمولا از کاغذ گرماژ 80 برای دفتر نقاشی استفاده می‌شود. کاغذهای گرماژ پایین تر برای طراحی، سیاه قلم و به طور کلی نقاشی خشک و نقاشی با مدادرنگی مناسب هستند. اما برای نقاشی تر مانند اکرلیک، آبرنگ و رنگ روغن لازم است که از دفتر نقاشی مخصوص آبرنگ استفاده کنید.

جلد دفتر نقاشی

جلد دفتر یکی دیگر از مواردی است که باید در هنگام تهیه به آن توجه کنید. اگرچه شما آن را بر اساس سلیقه شخصی خود انتخاب می‌کنید. اما بهتر است از طرحی استفاده کنید که به شما انگیزه بیشتری برای نقاشی و طراحی بدهد. معمولا دفتر نقاشی دخترانه دارای طرح بسیار جذاب تری است و به همین دلیل نیز بسیار پرفروش تر می‌باشد.

خرید انواع دفتر نقاشی از مجیک نوت

انواع دفتر نقاشی

امروزه دفتر نقاشی با طرح های دخترانه و پسرانه فانتزی مثل :

  • بن تن
  • کیتی
  • فروزن
  • مرد عنکبوتی
  • بچه رئیس
  • و سایر شخصیت های کارتونی

به چاپ می رسد. برای بزرگسالان نیز انواع طرح‌های آبرنگی و کلاسیک تولید می‌شود.

خرید آنلاین دفتر نقاشی فانتزی

در فروشگاه آنلاین لوازم تحریر مجیک نوت جدیدترین طرح های دفتر نقاشی دخترانه و طرح های دفتر نقاشی پسرانه با بهترین قیمت و در اندازه بزرگ و فیلی و شرایط ارسال رایگان مهیا است.

هدف تیم ما در مجیک نوت ایجاد حس خوب و لذت بخش از خریدتون و لذت بردن از محصولاتی است که از ما خرید می‌کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)