نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 4 ماه و 7 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

بالش فرمدهی سر نوزاد

1402/1/21 19:22
369 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

بالش فرمدهی سر نوزاد

تا به حال به شکل سر کودکان توجه کرده‌اید؟ اگر این کار را انجام داده باشید، متوجه گرد نبودن سر بعضی از کودکان شده‌اید. علت این موضوع آن است که در دوران نوزادی که جمجمه نوزاد کاملا نرم است روی بالش فرم دهی قرار نگرفته و فرم سر تغییر پیدا کرده است.

بالش فرم دهی سر نوزاد یک بالش مفید و کاملا کاربردی است که برای شکل دادن صحیح به سر و گردن نوزاد در طول فرآیند رشد استفاده می‌شود.

در ادامه به بررسی کامل‌تر این نوع از بالش‌ها می‌پردازیم تا شما هم دید بهتری داشته باشید.

بالش فرم دهی سر نوزاد چیست؟

همانطور که گفتیم این مدل از بالش‌ها برای شکل دهی سر نوزاد تولید شده‌اند. معمولا بالش‌های فرم دهی سر نوزاد با استفاده از پارچه یا فوم ساخته می‌شوند و طراحی خاصی دارند که به قرارگیری درست سر و گردن نوزاد کمک می‌کند تا درست قرار بگیرد و از بروز مشکلات جسمی جلوگیری کند.

مزایای استفاده از بالش فرم دهی سر نوزاد

با یک تیر دو نشان بزنید؛ از بالش‌های فرم دهی می‌توان به عنوان بالش شیردهی هم استفاده کرد. این روزها در بازار مدل‌های دومنظوره تولید شده که مقرون به صرفه نیز هستند. پس اگر به دنبال خرید بالش شیردهی هم هستید، پیشنهاد می‌کنیم مدل‌های دومنظوره را تهیه کنید.

قرار گیری صحیح سر نوزاد

بالش فرم دهی سر نوزاد برای مراقبت از جمجمه و گردن کاملا استاندارد است. در ابتدای دوران رشد، نوزادان به دلیل ناتوانی در حرکت و عدم کنترل عضلات گردن ممکن است به صورت نادرستی دراز کشیده و گردنشان را نتوانند درست نگه دارند. این حالت از بدن ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلات جسمی شود.

بالش فرم دهی سر نوزاد با ایجاد فضای مناسب برای سر و گردن کودک به نگه داشتن و کنترل درست و حالت طبیعی کمک می‌کند و سر نوزاد را نسبت به سینه مادر در موقعیت مناسبی قرار می‌دهد.

طراحی ارگونومیک و جنس ضدحساسیت

بعضی از بالش‌های فرم دهی سر نوزاد دارای قابلیت تنظیم و روکش‌های قابل شستشو هستند تا بتوان آنها را به آسانی شستشو داد. همچنین، بسیاری از بالش‌های فرم دهی سر نوزاد با استفاده از مواد درجه یک و ضدحساسیت ساخته شده‌اند تا به سلامت نوزادان صدمه نزنند. برندهای معتبر این بالش‌ها را استاندارد و به طور اصولی طراحی می‌کنند تا نوزاد آسیب نبیند.

شیردادن آسان و خواب آرام

زمانی که از بالش‌های شیردهی و فرم دهی برای شیر دادن استفاده می‌کنید، احتمال نفخ و کولیک در کودک کاهش پیدا می‌کند. مادران باتجربه می‌دانند که خلاص شدن نوزاد از دردهای شکمی چقدر مهم است و به آرامش کودک و سیر شدن نوزاد کمک می‌کند.

خوابیدن نوزاد روی بالش فرم دهی سر نه تنها باعث سلامت و شکل گرفتن گرد جمجمه می‌شود، بلکه منجر به خواب آرام و عمیق خواهد شد. درنتیجه کودک در زمان بیداری ناراحتی نخواهد کرد و انرژی بیشتری دارد.

حال که با بالش فرم دهی آشنا شدیم بد نیست چند نکته مهم برای خرید این بالش اشاره کنیم.

موقع خرید بالش فرم دهی سر نوزاد به این موارد توجه کنید

هنگام خرید بالش‌های فرم دهی برای نوزاد حتما به جنس بالش توجه کنید که از مواد طبیعی و غیرحساسیت‌زا باشد.

علاوه‌ بر این، جنس موادی که بالش با آن پر می‌شود بسیار مهم است. برای مثال اگر بالش از موادی نظیر لاتکس، مموری ‌فرم و یا فیبر کانتور پر شده‌ باشد، در طولانی مدت حرارت طبیعی سر نوزاد را کاهش می‌دهد.

از بین رفتن حرارت طبیعی سر کودک می‌تواند مشکلات مختلفی را در آینده برای او به وجود آورد. مثلا یکی از عوارض مهمی که در اثر کاهش حرارت طبیعی سر نوزاد ایجاد می‌شود، مشکلات مربوط به حافظه و یادگیری است. بنابراین بهتر است در هنگام خرید بالش فرم دهی سر نوزاد، به جنس مواد تشکیل‌دهنده آن دقت کنید. همچنین جنس رویه بالشی که می‌خرید نیز بسیار مهم است. رویه بالش مستقیماً با پوست نوزاد در ارتباط است و نباید از مواد حساسیت‌زا یا مواد با طبیعت سرد نظیر لاتکس و فیبر کانتور باشد.

بهترین بالش‌های فرم دهی سر نوزاد موجود در بازار

بهترین بالش‌های فرم دهی سر نوزاد موجود در بازار

در حال حاضر در بازار تنوع بالش‌های فرم دهی سر و بالش‌های شیردهی بالا است. گاهی انتخاب از میان این مدل‌ها و برندهای مختلف کمی گیج کننده می‌شود. در پایان این متن چند مدل از بهترین بالش‌های فرم دهی را به شما معرفی می‌کنیم تا راحت‌تر دست به انتخاب بزنید.

بالش فرم دهی ایسیز

رنگ‌های متنوع این بالش از برند ایسیز به افزایش شادابی و نشاط نوزاد در سال‌های ابتدایی زندگی‌اش کمک می‌کند. کمک به خون‌رسانی و بهبود کیفیت رشد مغز از دیگر ویژگی‌های این محصول است. جنس باکیفیت و ضدحساسیت، در کنار قیمت مناسب و طراحی تخصصی بر اساس آناتومی نوزاد حتما شما را برای خرید این محصول ترغیب خواهد کرد.

بالش فرم دهی بی بی جم

بی بی جم یکی از برندهای قابل اطمینان و محبوب در زمینه تولید بالش‌های مادر و کودک و همچنین لوازم مراقبتی از کودک است. این برند آلمانی به سلامت خردسالان اهمیت بالایی می‌دهد؛ به همین جهت استفاده از مواد باکیفیت و مرغوب از ویژگی‌های این برند به حساب می‌آید. توجه داشته باشید که تولیدات بیبی جم را حتما از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

بالش فرم دهی بی بی پروف

توجه به رشد طبیعی جمجمه و جلوگیری از بروز مشکلات جسمی در آینده نوزاد از مسائل بسیار مهم است. نوزادان از بدو تولد تا سن دو سالگی قادر به استفاده از این بالش هستند. علاوه بر مواد تشکیل‌ دهنده بالشت فرم دهی، مادران می‌بایست به مواد تشکیل‌دهنده روکش بالش نیز دقت کنند. چرا که برخی از تولیدکنندگان از مواد نامناسب برای ساخت روکش نیز استفاده می‌کنند، که خود می‌تواند در درازمدت بیماری‌هایی چون فراموشی و آلزایمر را برای نوزاد به همراه داشته باشد.

در نهایت با توجه به همه مواردی که به آن اشاره کردیم و در نظر داشتن بودجه خود خریدتان را از فروشگاه‌های معتبر مانند مانیلو انجام دهید و از خریدتان نهایت بهره را ببرید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)