نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 30 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

نحوه مراقبت از کودک در سفر

1400/11/5 12:03
629 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

نحوه مراقبت از کودک در سفر اهمیت زیادی دارد. زیرا بچه ها ممکن است دچار آسیب، بیماری و یا خستگی شوند. در این مطلب به نکات مراقبت از کودک در سفر می پردازیم.

تجربه سفر با کودک اگرچه بسیار جذاب است، اما اگر مراقب آن ها نباشیم می تواند سفر را به یک تجربه بد تبدیل کند. کودکان به دلیل آسیب پذیری بالا همواره نیاز به مراقبت دارند و این مراقب در طول سفر نیز مهم تر می شود. در این مطلب به نحوه مراقبت کردن از کودکان در سفر می پردازیم با ما همراه باشید.

نحوه مراقبت از کودک در سفر

نحوه مراقبت از کودک در سفر

در طول سفر در کنار کودکان بمانید

دور شدن از کودکان حتی به اندازه چند لحظه می تواند باعث گم شدن آن ها شود. به ویژه اگر بچه هایتان، کودکان کنجکاوی باشند و بخواهند به جاهای مختلفی سرک بکشند. گم شدن بچه ها می تواند تجربه ای دلخراش برای کودکان و والدین باشد. بنابراین در اماکن شلوغ مانند فرودگاه ها، خیابان و فضاهای دیگر توجه بیشتری به کودکان داشته باشید.

در فضاهای شلوغ به کودکان دقت بیشتری داشته باشید

شرایط سفر ممکن است دلیلی باشد که بسیاری از افراد در شلوغی برای لحظه ای از کودک خود غافل شوند. سعی کنید در اینگونه اماکن همواره دست کودک خود را بگیرید و از او را رها نکنید. همچنین مراقب وسایل گران قیمت مانند گوشی، تبلت و جواهر آلات فرزند خود باشید. می توانید شماره تلفن خود، نام و اطلاعات مهم را در کاغذی یادداشت کنید و در جیب کودکان قرار دهید یا اگر کودکانتان می توانند اعداد را حفظ کنند بگویید شماره شما را حفظ کنند.

اگر به شهرهای شلوغی مانند استانبول، آنتالیا، کوش آداسی و ... سفر می کنید باید توجه خود را به این موارد بیشتر کنید. سواحل ماسه ای و آب های شفاف در تور ترکیه و تور سایر شهرهای ساحلی ترکیه مانند تور کوش آداسی سفر شما را جذاب تر می کند. غروب آفتاب با شکوه و امکان قدم زدن در مرکز تاریخی یا انجام هرگونه ورزش آبی و رستوران هایی که ارائه دهنده بهترین غذاهای محلی هستند همه و همه نوید بخش یک سفر بی نظیر هستند.

مراقبت از کودکان در فضاهای شلوغ

مراقبت از کودکان در فضاهای شلوغ

از صندلی کودکان برای سفرهای زمینی با خودرو استفاده کنید

اگر به صورت زمینی با خودروی خود سفر می کنید، استفاده از صندلی ماشین برای کودکان برای امنیت و راحتی آن ها اهمیت زیادی دارد. بروز تصادف از مواردی است که باعث آسیب شدید به کودکان می شود. بنابراین این نکته را بسیار جدی بگیرید.

کودکان را از آلودگی دور کنید

همانطور که می دانید بچه ها در مقابل آلودگی ها از افراد دیگر حساس تر هستند. استفاده از آب آشامیدنی سالم و غذاهای سالم چه برای بزرگسالان و چه برای کودکان دارای اهمیت است. مسمومیت غذایی، اسهال و یا استفراغ کودکان می تواند سفر شما و کودکانتان را خراب کند.

از دیگر مواردی که درباره آلودگی باید به آن توجه کنید این است که کودکان دست های خود را بشویند. بچه ها معمولا دست های آلوده خود را به سمت دهان می برند و این باعث بیمار شدن آن ها می شود.

دمای هوا را هنگام مسافرت با کودک در نظر بگیرید

بررسی دمای هوا قبل از سفر با کودکان به شما کمک می کند تا از سردی و گرمی هوا با خبر شوید و لباس های مناسب آن دما را با خود ببرید. در صورت گرم بودن هوا لباس ها خنک، نخی و تازک تر را در چمدان با خود ببرید. در صورت سرد بودن هوا، بردن لباس های گرم برای کودکان را فراموش نکنید.

از ضد آفتاب و کلاه برای مراقب از کودک در سفر استفاده کنید

کودکان پوست حساس تری دارند و در صورتی که گرما و آفتاب زیاد باشد نمی توانند تحمل کنند. اگر می دانید که محل سفر شما دارای ساعت های طولانی تابش آفتاب است، لباس های بدون آستین به بچه ها نپوشانید. اگر در زمان گرما و در فصل تابستان سفر می کنید ممکن است کودکان سریعا دچار آفتاب سوختگی شوند. بنابراین استفاده از کرم های ضد آفتاب و کلاه های دارای لبه به آن ها کمک می کند تا از آفتاب سوختگی در امان بمانند.

در استخرها و سواحل مراقب کودک خود باشید

یکی از تفریحات رایج در فصل گرما و فصل تابستان، آب تنی در سواحل و همچنین استفاده از پارک آبی و استخر هتل ها است. در هنگام استفاده از تفریحات آبی از کودک خود دور نشوید. برای شنای کودکان، حتما آن ها را به محوطه مخصوص شنای کودکان در استخر ها و سواحل ببرید.

شهرهای ساحلی مانند آنتالیا و کوش آداسی از شهرهایی هستند که تفریحات آب در آن بسیار رایج است. اگر قصد سفر در ایام نوروز را دارید به شما تور کوش آداسی نوروز 1401 و یا تورهای سایر ایام سال را در آژانس هواپیمایی مهرپرواز پیشنهاد می کنیم. کوش آداسی یا شهر پرنده یک شهر ساحلی در حاشیه دریای اژه ترکیه است. شهر باستانی افسوس در نزدیکی این شهر فوق العاده قرار دارد می توان گفت کوش آداسی به یک شهر ماهیگیری تماشایی به همراه آب های تمیز و درخشان و سواحل شورانگیز است. همین دریای تمیز و پاک، طبیعت زیبا، بنادر و نزدیکی آن به شهرهای تاریخی موجب شده است تا در کنار استانبول و آنتالیا به توریستی ترین مقصد ترکیه تبدیل شود.

نمایی از ساحل کوش آداسی

نمایی از ساحل کوش آداسی

سلامتی کودک خود را قبل از سفر بررسی کنید

قبل از سفر حتما واکسن های مورد نیاز کودکان را تزریق کنید و در صورت تمایل واکسن آنفولانزا را نیز برای کودک خود در نظر بگیرید. برخی کشورها که اقلیم و آب و هوای گرم دارند ممکن است ابتلا به بیماری های ابتلا به بیماری های انگلی مانند مالاریا در آن ها شایع باشد. توصیه می کنیم از رفتن کشورهای آلوده برای حفظ سلامت و مراقبت از کودک در سفر اجنتاب کنید.

همچنین بهتر است در خصوص سفر کودک با پزشک او مشورت کنید تا با خیال آسوده تری سفر کنید. زیرا برخی از کودکان تحمل بعضی آب و هواهای خاص و سفر با هواپیما و کشتی در دریا را ندارند.

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس مسافرتی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفرهای ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای خارجی و داخلی می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با 02188507190 تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید :

www.mehrparvaz.com

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)