نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 28 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

مهمترین فاکتورهایی که باید هنگام خرید سیسمونی در نظر بگیرید

1399/12/6 10:19
1,778 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

تولد کودک یکی از شگفت انگیزترین لحظات زندگی والدین است، با این حال نه تنها یک تغییر بزرگ است، بلکه هزینه زیادی را نیز در بر دارد. تهیه سیسمونی در هر کشوری طبق یک سری آداب و رسوم در مراسم خاصی انجام می شود. در کشور ما نیز تهیه و فراهم آوردن لوازم مورد نیاز نوزاد در هر شهر متفاوت است. اما بطور کلی می توان گفت در اکثر نقاط کشور تهیه سیسمونی بر عهده خانواده عروس است.

گاهی اوقات والدین جوان فقط بر بارداری متمرکز شده اند و به نوعی هزینه های خود را اعم از تهیه سیسمونی و دیگر موارد را خانواده هایشان متحمل می شوند. 

در این میان زوج های جوانی هستند که با وجود هزینه های بالا و تکان دهنده خرید سیسمونی خودشان بر حسب نیاز و بدور از هر گونه اسراف و مصرف گرایی بدنبال وسایل مورد نیاز فرزند دلبندشان هستند.

خرید سیسمونی

مهمترین فاکتورهایی که باید هنگام خرید سیسمونی در نظر بگیرید

برای لذت بخش تر شدن خرید سیسمونی نوزاد، ما 6 مورد از مهمترین فاکتورهایی را که باید هنگام خرید در نظر گرفته شود را ذکر کردیم، امیدواریم که توانسته باشیم به شما در یک تصمیم گیری هوشمندانه در مورد خرید سیسمونی برای این موجود کوچک که عشق زندگی شما خواهد بود، کمک کنیم.

توجه به جنس پارچه و الیاف

لطفا در هنگام خرید سیسمونی علی الخصوص البسه و هر وسیله ای که در آن پارچه بکار رفته است، دقت کنید. تصور کنید یک کودک کوچک ناز به خانواده شما پیوسته است. اولین واکنش شما این است که بخواهید نوزاد دختر یا پسر (بچه گرانبهای خود) را با لباس های مرسوم، مد روز، و گاهی گران قیمت بپوشانید تا تمام بارهای زیبایی را تکمیل کند. با این حال، مواردی وجود دارد که این لباس های زیبا بهای دیگری غیر از پول نیز دارند، برخی از نوزادان شروع به بثورات و سایر تحریکات پوستی می کنند. بسیاری از اوقات پارچه ها برای برخی نوزادان بشدت حساسیت زا هستند.  

نوزادان، به ویژه نوزادان تازه متولد شده، پوست بسیار حساسی دارند. بنابراین، هنگام خرید وسایل سیسمونی نوزاد، بیشتر والدین ترجیح می دهند الیاف های پنبه ایی را انتخاب کنند. با این وجود گزینه های دیگری مانند پارچه های صاف ابریشمی است که برای لباس کودک مناسب است. بنابراین توصیه ما این است که پارچه هایی مانند پنبه به خصوص پنبه ارگانیک را در نظر بگیرید. این پارچه ها از طبیعت گرفته شده اند و برای لباس کودک مناسب ترند.

همچنین الیاف ها و پارچه های از جنس نایلون و پلی استر ممکن است باعث حساسیت و ناراحتی پوست شود، بنابراین به دلیل عدم توانایی در جذب رطوبت و تنظیم دمای بدن نوزادان، باید از آنها اجتناب شود.

توجه به ایمنی

هنگام خرید سیسمونی نوزاد، اهمیت دادن به ایمنی ضروری است و گاهی اوقات توسط والدین و خانواده های پر مشغله نادیده گرفته می شوند. هر ساله سلامت تعداد زیادی از نوزادان به دلیل عدم رعایت استانداردهای ایمنی به خطر می افتد. از این رو، خرید سیسمونی که نگرانی های ایمنی را ایجاد نمی کند را در اولویت خود قرار دهید.  

برای مثال؛ از خرید هرگونه لباس کودک با تزئینات مانند کمان، دکمه، گل و قلاب خودداری کنید زیرا این امر می تواند خطرات خفگی را ایجاد کند. اگر قطعه ای باید حاوی تزئینات باشد، باید محکم به هم چسبیده باشد. همچنین از پوشاندن لباس های بند بند و کمری خودداری کنید زیرا خطرات خفگی را برای نوزاد به همراه دارد.

این امر به ویژه برای خرید ظروف غذا و اسباب بازی، کاسکه، آغوشی و ... نیز  اهمیت بسیاری دارد.

اندازه و سایز

در زمان خرید لباس های نوزاد بعنوان سیسمونی اطمینان حاصل کنید که لباسی متناسب با کودک خریداری کرده اید. اندازه مناسب نه تنها انتخاب عاقلانه تری است بلکه به کودک اجازه می دهد تا به راحتی حرکت کند. نوزادان با سرعت شگفت آور سریع رشد می کنند، هنگام خرید حتماً نرخ رشد فرزندانتان را در نظر بگیرید.

اگر از اندازه ای که مناسب کودک شما است مطمئن نیستید، از فروشنده بخواهید تا شما را راهنمایی کند. اکثر لباس ها اندازه گیری استاندارد دارند. با این حال، به خاطر داشته باشید که این دستورالعمل های کلی است و اغلب نوزادان در اندازه های مختلف قرار می گیرند.

اگر نمی توانید در مورد اندازه ها تصمیم بگیرید، توصیه ما همیشه خرید اندازه بزرگتر برای جبران جهش رشد است. همچنین اطمینان حاصل کنید که لباس های کودک به راحتی پوشیده و در آورده می شوند. اگر حضوری خرید می کنید و در فروشگاه ها هستید، زیپ ها را امتحان کنید تا مطمئن شوید که براحتی باز و بسته می شوند.

عملکرد

هنگام خرید سیسمونی نوزاد، باید عملکرد آنها را در نظر بگیرید. همچنین کاربردی بودن وسایل را نیز در نظر بگیرید. دانستن جنسیت فرزند تاثیر بسزایی در زمان خرید سیسمونی دارد. با آگاهی از جنسیت نوزاد متناسب با نیاز، خریدهای خود را انجام دهید. اما اگر تصمیم دارید تا قبل از تولد از جنسیت کودک خود مطلع نشوید، نگهداری یک پالت خنثی جدای از جنسیت ایده آل خواهد بود. همچنین بسیاری از مارک ها مجموعه های لباس کودک تک جنسیتی را برای انتخاب در کنار رنگ صورتی برای دختران و آبی برای پسران دارند.

سرانجام، وسایلی را انتخاب کنید که به راحتی قابل استفاده باشند و بتوان براحتی آن ها را تمیز کرد و البته در برابر شستشوی زیاد دوام داشته باشد.

هزینه

هنگام خرید سیسمونی نوزاد، تنها مقرون به صرفه بودن قیمت را ملاک خریدتان قرار ندهید. هرگز کیفیت را در ازای قیمت مصالحه نکنید. ما در مورد سرعت رشد نوزادان و میزان حساسیت پوست آنها صحبت کردیم، خرید اجناس با کیفیت و خوب طراحی شده به شما آرامش خاطر می بخشد. هرگز کیفیت را فدای کمیت نکنید. بسیاری از وسایل و سیسمونی نوزاد، بصورت آنلاین و آفلاین، با طراحی جذاب و دوست داشتنی با قیمت مناسب وجود دارد.همچنین کارینوکیدز مجموعه ای از سیسمونی با کیفیت بالا و قیمت های مناسب را ارائه می دهد، با خیال راحت می توانید سیسمونی خود را با قیمت مناسب بصورت آنلاین خریداری کنید.

فصل

نکته قابل توجه در زمان خرید لباس نوزاد، در نظر گرفتن فصل و آب و هوای جغرافیایی محل زندگی تان است. لباس مناسب فصل بخرید و از قبل برنامه ریزی کنید. اگر در زمستان خرید می کنید، ممکن است بخواهید یک لباس مناسب برای بهار را انتخاب کنید زیرا ظرف 2-3 ماه نیازی به استفاده از لباس های زمستانی ندارید. همچنین پیشنهاد می کنیم موقعیت جغرافیایی خود را در نظر بگیرید. برای مثال آن پوششی که در شهرهای شمالی و شمال غربی مانند آذربایجان برای نوزاد مناسب است قطعا با بوشهر و بندر عباس متفاوت خواهد بود. همچنین به شما توصیه می کنیم اگر به صورت آنلاین خرید می کنید، به دقت به دنبال توضیحات محصول بگردید زیرا اغلب به شما نشان می دهد جنس پارچه ضخیم یا نازک است.

اگر این مورد نادیده گرفته شود، ممکن است در آخر لباس هایی را برای نوزادتان تهیه کنید که به هیچ وجه قابل استفاده نباشد. این یک عامل مهم در به هدر رفتن پول و صرف هزینه است. به سادگی میتوانید از قبل برنامه ریزی کنید، متفکرانه انتخاب کنید.

پس از در نظر گرفتن تمام موارد گفته شده، امیدواریم برخی از نکات و یادآوری ها برای انتخاب و خرید سیسمونی ایده آل برای نوزاد شما مفید باشد. به شما توصیه می کنیم لذت خرید آنلاین سیسمونی از سایت کارینوکیدز را از دست ندهید، چرا که این سایت رضایت مشتری از کیفیت و قیمت را سر لوحه کار خود قرار داده است.

پسندها (2)

نظرات (0)