نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 22 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی فوری، حرفه ای و فست فودی با شیر و خمیر مایه

1399/12/3 14:20
3,810 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

امروز در این پست قصد داریم طرز تهیه خمیر پیتزا حرفه ای را به شما آموزش دهیم تا با تهیه آن یک پیتزا عالی و درجه یک داشته باشید. تهیه پیتزا از زمان قدیم و دوران باستان مرسوم بوده آنها در آن زمان خمیر را روی سنگ داغ پهن می کردند و با مواد مختلف و چاشنی های متفاوت پیتزا را تهیه می کردند. اما اگر شما تمام مواد و سس پیتزا را عالی تهیه کنید و خمیر شما عمل نیاید پیتزای شما بعد از پخت سفت می شود و لطافت کافی را نخواهد داشت. برای تهیه یک خمیر خوب شما باید از آرد سه صفر یا شیرینی پزی استفاده کنید تا سبک باشد. اما نان های خمیر پیتزا به دو بخش ایتالیایی و آمریکایی تقسیم می شوند که در نوع ایتالیایی خمیر نازک بوده و در آمریکایی خمیر کلفت تر از مقدار معمول پهن می شود. شاید شما جزء دسته افراد عاشق پیتزا باشید و همیشه آن را از بیرون تهیه می کنید ولی با تهیه خمیر به سبکی که به شما یاد خواهیم داد برای همیشه پیتزا را در منزل تهیه خواهید کرد.

امروز طرز تهیه خمیر پیتزا فوری به روش فست فودی را که از سایت آشپزی پارسی دی برای شما آورده ایم را آموزش میدهیم حتما آن را تهیه کنید و در کنار خانواده میل کنید.

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی فوری

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا

  • شیر 1 پیمانه
  • خمیر مایه 1 ق مربا خوری
  • شکر 1 ق مربا خوری
  • روغن مایع ½ پیمانه
  • آرد سفید 2.5 پیمانه
  • آویشن نوک ق چای خوری

طرز تهیه خمیر پیتزا

مرحله اول : عمل آوری خمیر

ابتدا شیر را گرم کنید مقدار گرمای شیر باید در حدی باشد که دست را نسوزاند ولی گرمای دست را احساس کنید اگر به طور دقیق بخواهید اندازه گیری کنید باید دمای بین 50 الی 55 درجه سانتی گراد را داشته باشد سپس شیر را داخل یک کاسه یا لیوان ریخته و خمیر مایه و شکر را بهش اضافه کنید و هم بزنید و روی ظرف بپوشانید و بمدت 10 دقیقه صبر کنید تا مایه خمیر فعال شود و کف کند.

مرحله دوم : افزودن آرد و روغن مایع

آرد و آویشن را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود سپس روغن مایع و شیر را باهم مخلوط کرده و به آرد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خمیر جمع شود اگر نیاز بود بسته به نوع جنس آرد شما کمی شاید بیشتر آرد بخواهد با قاشق چوبی خمیر را هم بزنید.

مرحله سوم : ورز دادن خمیر

وقتی خمیر جمع شد می توانید با دست بمدت 10 دقیقه خوب ورز دهید و یا 100 بار خمیر را به سطح کار بکوبید تا در نهایت خمیر لطیفی بدست بیاد یا می توانید از استد میکسر استفاده کنید و با پره خمیر زن خمیر را بمدت چند دقیقه خوب بگذارید دستگاه ورز دهد.

مرحله چهارم : استراحت خمیر

وقتی خمیر لطیفی بدست آمد آن را داخل یک کاسه مناسب با عمق مناسب قرار دهید و روی خمیر را با سلفون بپوشانید و یک پارچه روی آن انداخته و در دمای محیط یا در جای نسبتا گرم بمدت 1 ساعت و نیم قرار دهید تا حجم خمیر دو برابر شود و پف کند بعد از اینکه خمیر پف کرد پف آن را با دست بگیرد و برای تهیه پیتزا آماده کنید. این دستور یکی از بهترین روش های تهیه پیتزا می باشد. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خمیر پیتزا

1. حتما از خمیر مایه مرغوب استفاده کنید تا فعال شود.
2. اگر شیر در دسترس نداشتید می توانید آب را جایگزین کنید.
3. اضافه کردن آویشن اختیاری می باشد.
4. سعی کنید با ورز دادن چسبندگی خمیر را بگیرید.

پسندها (1)

نظرات (0)